Série Fight Night kraluje hernímu boxu pevnou rukou a každého konkurenta rázně knokautuje. Není ovšem podtitul šampion jen vychloubáním?
Samotné zápasy v příběhové výplni nejsou jenom o rozbití obličeje protivníkovi, ale většinou nesou i nějaké zpestření či omezení – jednou tak musíte vyhrát na KO, protože soudci jsou podmáznutí a na body nevyhrajete, jindy máte zlomenou pravačku a ubušit soupeře musíte zdravou rukou. Vývojářská kreativita občas funguje jako větší motivace než děj, protože přemýšlíte, co si do další bitky zase vymyslí.
Samotné zápasy v příběhové výplni nejsou jenom o rozbití obličeje protivníkovi, ale většinou nesou i nějaké zpestření či omezení
Celkově Champion představuje výborné zpestření a určitě si těch zhruba 5 hodin (podle obtížnosti) užijete. Na druhou stranu, po dohrání není sebemenší důvod, proč se k André Bishopovi vracet. Naštěstí tu jsou pochopitelně i další módy.
Stvořte si svého boxera
Pokud přeskočíme klasické Fight now, kde si jen vyberete bijce, arénu a vyklepávání obličejů může začít, narazíte tu jen na dva další módy pro jednoho hráče. Prvním jsou tréninkové minihry a druhým Legacy mód známý z předchozích módů. Máte možnost si v pokročilém editoru vytvořit jak svého borce, tak použít existujícího boxera (pro kompletní seznam vás odkážu na Wikipedii) a následně vyrazit vstříc kariéře "Nejlepšího boxera všech dob". Na rozdíl od módu Champion v Legacy svého borce můžete vylepšovat za zkušenosti investované do jedné ze sedmnácti oblastí (síla jednotlivých úderů, ale i blokování nebo rezistence na omráčení).
Následně získáte přístup ke kalendáři, kde plánujete tréninky, zápasy a tak dále – prostě klasický manažérský mód. Legacy sice nemá žádné příběhové pozadí, ale zase nabízí spoustu možností navíc (třeba volbu vybavení) a vydrží na daleko, daleko delší dobu. Novinkou v Legacy je přenášení zranění do dalších zápasů a celkově kariéra nyní působí komplexnějším dojmem.
Pochopitelně nechybí online hra, kde si kromě zápasů můžete založit i vlastní tělocvičnu a pozvat do ní kamarády s jejich virtuálními boxery. Bohužel, jak občas u review verzí bývá, neměli jsme možnost multiplayer prakticky vyzkoušet. Pokud nějak zásadně překvapí, ať už v pozitivním či negativním smyslu, určitě se k němu v budoucnosti vrátíme.
Krev, pot a sliny
Tvůrci před vydáním hlasitě komentovali zařazení hry do kategorie M, tedy pro dospělé, kvůli realistickému zobrazování zranění. Pravdou je, že Champion v tomto ohledu není zase o tolik napřed. Otoky, modráky, krvavé šrámy, poletující pot a sliny, to vše tu bylo už v předchozích dílech.
Tvůrci před vydání hlasitě komentovali zařazení hry do kategorie M, tedy pro dospělé, kvůli realistickému zobrazování zranění
Sice zřejmě ne tak detailně zpracované, ale syrově a brutálně působily už předchozí díly Fight Night. Ostatně pro celkovou grafickou stránku hry by se dalo říci, že se posunula, ale nikoliv razantně.
Boxeři jsou detailnější, efekty zářivější, animace plynulejší, ale diváci často naklonovaní a variace animací též mohla být větší (například vrávorání při druhém KO je vždy identické). Nenechte se mýlit, Fight Night Champion vypadá výtečně a občas budete mít problém si nesplést hru se sportovním záznamem, ale skvěle už vypadaly i předchozí hry a žádná vizuální revoluce se nekoná. naopak by si tvůrci zasloužili výtku za příliš dlouhé nahrávací časy.
Série Fight Night nemá ve svém žánru konkurenci, ale je potěšující, že to tvůrce nesvádí k flákání a lacinému látání nových dílů. V Champion je vidět znatelný posun vpřed. Někteří ortodoxní fanoušci zpřístupnění hry širšímu publiku neocení, ale ostatní to uvítají. Chcete si herně zaboxovat? Fight Night Champion je skvělou volbou. Tečka.
- Výtečné zpracování boxu
- Díky zjednodušením přístupnější
- Champion mód je hezké zpestření
- Vybroušený Legacy mód
- Příliš dlouhé nahrávací doby
- Fandové FNR 4 neocení zjednodušení
- Příběh samé klišé