Final Fantasy VII Remake: podruhé do stejné louže

Oznámení předělávky sedmého dílu slavné série Final Fantasy vehnalo slzy do očí nejednomu fanouškovi. Dostane se remaku stejného uznání jako verzi pro první Playstation?

Oznámení remaku Final Fantasy VII na letošní E3 vyvolalo podobný poprask, jako třetí díl Shenmue. Kladné reakce se ale postupně začaly promíchávat s těmi negativními a naskytlo se hned několik zásadních otázek. Jak to bude vypadat? Jak se to bude ovládat? Zachovají vývojáři ze Square Enix mechaniky z původní hry? Jak to bude se souboji? Všechny tyto otázky byly už v podstatě zodpovězené. Ta poslední ale ještě před letošní Playstation Experience ležela nejednomu fandovi v hlavě. Původní soubojový systém by nejspíš už nefungoval tak jako dřív, a tak je logické, že se vývojáři rozhodli pro změnu. Bude ale k lepšímu?

VII_Remake_Cloud_limit_break_Braver.pngVII_Remake_Gameplay.pngVII_Remake_Guard_Scorpion.png

Ze záběrů, které byly zveřejněny právě na PSX, to vypadá, že je systém soubojů hodně podobný tomu, který byl ve Final Fantasy XIII. Nevím jak pro vás, ale pro mě by to rozhodně nebyl krok správným směrem. Abyste pochopili, ve třináctce se téměř všechny souboje daly vyřešit mačkáním jen jednoho tlačítka. Stačilo stále vybírat možnost auto-battle, která vybrala nejvhodnější kombinaci útoků. Raději bych tady viděl nějakou variaci na soubojový systém z Final Fantasy XV. Ale sto lidí, sto chutí.

 

Na vzhledu postav z původní hry a remaku je krásně vidět, že se herní průmysl alespoň po grafické stránce posunul hodně dopředu

 

V prvním traileru byly vidět jen Cloudova záda, v tom novém se konečně ukázal Cloud v celé své kráse, a nejen on. Dále se objevili Barret, Biggs, Wedge a Jessie. Samozřejmě je to jen zlomek postav z celé hry. Právě na vzhledu postav z původní hry a remaku je krásně vidět, že se herní průmysl alespoň po grafické stránce posunul hodně dopředu.

VII_Remake_Cloud_in_Midgar.jpg

Den po PSX přišlo další oznámení. Remake bude pohánět Unreal Engine čtvrté generace, nikoliv jejich vlastní, Luminous Engine. Informaci zveřejnili vývojáři samotného enginu. Square Enix to komentoval tak, že jsou si vědomi, jak je pro fanoušký sedmý díl stěžejní, a tak se rozhodli zvolit právě engine od Epicu. Tohle může být ta hra, která z Unreal Enginu 4 vytáhne totální maximum a tím konečně potvrdí, že je to engine nové generace. Ne že by už nějaké hry před tím nepředvedly, co engine umí, ale třeba takový Daylight nevypadal zrovna nejlépe.

A opět další, pro někoho dobrá, pro někoho špatná zpráva.  Final Fantasy VII Remake bude vycházet po jednotlivých epizodách. Nejdřív si řekneme klady, které tenhle fakt přinesl. První části se nejspíš dočkáme dřív, než kdyby hra vyšla v jednom celku. A to je z kladů asi tak všechno. Epizodické vydávání moc neprospívá hrám, které na to nejsou předem situované.

VII_Remake_Barett_In_Battle.pngVII_Remake_Cloud.pngVII_Remake_Cloud_and_Barret.png

Samozřejmě Telltale Games to šlape jako na běžícím páse, ale třeba u takového Half-Life 2 nebo z poslední doby Resident Evil: Reveletions 2 se to příliš nehodilo a vypadalo to, že hra je spíš násilně rozkouskovaná. Vývojáři ze SE ujistili fanoušky, že každá část přinese vlastní zážitek a nebudou o nic ochuzeni. Na kolik epizod bude hra rozdělená, se zatím neví.

 

Během pár dní se také objevili spekulace o tom, že by remake mohl obsahovat ostatní hry

 

Během pár dní se také objevily spekulace o tom, že by remake mohl obsahovat ostatní hry, které vyšly jako doplnění příběhu pro Final Fantasy VII. Konkrétně to jsou Crisis Core pro PSP, Before Crisis a Digre of Cerberus na druhý Playstation. Musely by ale kompletně převést příběh z těchto her do mechanismů remaku, protože třeba Crisis Core byla spíše taktická hra. Ale to už je na vývojářích, jak se s tím poperou a jestli vůbec plánují přidat dobrodružství z ostatních dílů.

VII_Remake_Barret_in_trailer.png

I když se může zdát, že toho víme celkem dost, Square Enix si stále drží většinu informací pod pokličkou. O datu vydání první epizody se zatím nikdo nikde nezmiňoval. Podle mého tipu by to mohlo být na konci příštího roku nebo na začátku roku následujícího. Ale buďme rádi, že vůbec něco takového vzniká. A kdo už se nemůže dočkat, má možnost si zahrát původní hru na PS4. Tedy lehce upravenou PC verzi, která vyšla před pár lety. Square Enix ji vydal minulý týden. A jestli je vám i tohle málo, v těchto dnech vychází hned dva díly Final Fantasy na Steamu.

Konkrétně je to šestý díl, který je fanoušky považován za jeden z nejlepších dílů s nejdospělejším příběhem. Už je tady s námi celých 21 let. Pro ty, co chtějí spíše něco novějšího, vychází Lightning Returns: Final Fantasy XIII, což je závěrečná kapitola celého příběhu třináctého dílu. Tenhle díl také není úplně nový, za chvíli to budou dva roky ode dne, co vyšel.  Podle prvních uživatelských recenzí se ale PC verze povadla. Tak šup šup, běžte si zahrát tu svoji oblíbenou.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: co hrát na cestách?

7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: c…

Hrajete rádi na mobilním telefonu? Nechte si od nás doporučit několik kousků pro letošní rok.

17.  4.  2018 | | 8 N/A
4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřitelným smyslem pro detail

4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřit…

Far Cry 5 nás v mnohém příjemně překvapil, především ale nabídl nádherné pískoviště na hraní. A nic to nepodpořit tak, jako 4K rozlišení.

11.  4.  2018 | | 18 N/A
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

21.  4.  2018 | | 36 N/A
God of War: severská výprava (recenze)

God of War: severská výprava (recenze)

Populární rubač bohů se vrací, aby nám dokázal, že neztratil nic ze svého lesku. Jak dopadl Kratos nové generace?

20.  4.  2018 | | 32 N/A
Cyberpunk 2077 na ostro: frakce, hrdinové a pestrý svět

Cyberpunk 2077 na ostro: frakce, hrdin…

Kromě pěkného CG filmečku jsme stále z Cyberpunku 2077 neviděli vůbec nic. S přibližující se E3 se ale začaly objevovat opravdu zajímavé informace. Co všechno o megalomanském projektu víme?

22.  4.  2018 | | 7 N/A
Herní agenda: dubnová nálož pecek

Herní agenda: dubnová nálož pecek

Březen nás navnadil na začínající jarní sezónu plnou skvělých titulů a duben pokračuje ve stejném duchu. Opět se nám na herním trhu objevila různorodá sorta her, mezi kterými si jistě dokážete vybrat ať už hrajete na jakékoliv platformě.

18.  4.  2018 | | 2 N/A
Playstation 5: datum vydání, výkon a vše, co víme o příští herní konzoli

Playstation 5: datum vydání, výkon a v…

Playstation 5 ještě možná neukázal ani palec u nohy, to ale neznamená, že o nim nic nevíme. Pojďme se podívat na to, co je známo.

včera | | 210 N/A
Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, trvalo to necelý měsíc

Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, t…

Ubisoft si své hry snaží hlídat, hackeři jsou ale neúprostní.

16.  4.  2018 | | 11 N/A