Final Fantasy X – také se nemůžete dočkat?

Final Fantasy je již z 90 % dokončena, tedy verze pro americký trh a pomalu prosakují informace o příběhu, světě a postavách ve hře vystupujících. Většina skalních fanoušků znala jistě detaily již po japonském vydání, ale předpokládám, že informací o FFX nebude nikdy dost, dokud ji každý tak pětkrát nedohrajeme od začátku do konce.
Final Fantasy X – také se nemůžete dočkat?
Final Fantasy je již z 90 % dokončena, tedy verze pro americký trh a pomalu prosakují informace o příběhu, světě a postavách ve hře vystupujících. Většina skalních fanoušků znala jistě detaily již po japonském vydání, ale předpokládám, že informací o FFX nebude nikdy dost, dokud ji každý tak pětkrát nedohrajeme od začátku do konce.

Je zvykem v každé Final Fantasy, že se žádné z "pokračování" neodehrává ve stejném světě jako díl předešlý. Ani FFX nevybočuje z tradice, takže si teď popišme svět a postavy, které nás budou obklopovat na našem výletě do říše snů a nekonečných fantazií (samozřejmě nehodlám odkrývat ani v nejmenším nosnou osu příběhu). Hlavní postavou bude Tidus ne náhodou podobný (vzhledem) hlavní postavě z FFVIII, Squallovi - Tetsuya Nomura má hodně osobitý vkus (jinými slovy vytváří hlavního hrdinu podle svojí vizáže, pozn. red). Tidus pochází z hodně vyspělé civilizace, soustředěné v oblasti nazývané Zarakand. Její technický pokrok došel již tak daleko, že jednou z jejich nejvyznávanějších radovánek je Blitzball. Tidus je náhodou šampiónem této hry, poměrně známém v Zarakandu. Jednoho dne, při velkém zápase, Tidus možná náhodou, možná mocí osudu unikne katastrofě, kterou městu přinese Sin po boku s nespoutanou mocí přírody. Počáteční dílo zkázy, které jsem měl možnost vidět na vlastní oči (díky "Squallovi" a Martinu Z.), mi dokázalo, že i dnes v době tak detailních enginů, jsou FMV nenahraditelné. Na první pohled se sice příliš neliší od špičkových animaček ve FFVIII, ale podrobnější prozkoumání barev, detailů (například mlha, efekt kouzel, voda …) mě přesvědčilo, že se dokonalost animací u Squaru zase posunula o kousek dál (možná až na úroveň Spirits Within). Po zničujících událostech se Tidus doslova vynoří v úplně jiném, cizím světě…

Final Fantasy XFinal Fantasy X

Final Fantasy XFinal Fantasy X

V tomto novém světě potkává Tidus své ostatní přátele spolu s druhou velkou postavou – Yunou. Neznámé území je z velké části zalito vodou, společnost zdaleka nedosahuje takové vyspělosti jako na Zarakandu, tedy i žádné mrakodrapy neblokují výhled na nekonečný horizont oceánu. Final Fantasy X svým přechodem do plně polygonového enginu hodně získala na hratelnosti a atmosféričnosti prostředí. Dokonalý scénář je konečně doprovázen ekvivalentním prostředím (tím nechci nic namítat proti starším dílům, jen ta změna je o hodně viditelnější). Prozkoumávání lokací dostává nový rozměr; přece jen pohled na graficky zaostávající postavy ve hmatatelném prostředí působil trochu odtažitě. Možná budete namítat, že to trochu přeháním, ale věřte mi, dokud to neuvidíte, jak se to celé pohybuje a jak to sladce vypadá, neuvěříte.

Final Fantasy XFinal Fantasy X

Final Fantasy XFinal Fantasy X

Poměrně radikální změny, na poměry Square, doznal soubojový systém. Byl odstraněn starý active-time souboj – každá postava a příšera čekala až se jí nabije energie k akci, v závislosti na její obratnosti. Tento systém je nyní plně nahrazen tahovým systémem, jinak: každý chvilku tahá pilku. Takže svou akci si můžete v klidu promyslet, aniž byste se museli strachovat o to, zda na vás nepřítel nezaútočí (nebo jste museli neustále mačkat pauzu). Druhá velká změna je možnost vyměnění postav uprostřed bitky. Pokud se například potkáte s nepřítelem, který je odolný vůči jednomu druhu útoku, můžete neefektivní postavu poslat na "střídačku" a do akce zavolat jinou, která snad bude mít prostředky, jak oplzlou obludu odkázat do patřičných mezí. Square také konečně vyslechl volání po zkrácení summoningů. Vyvolání mocného přítele je sice tak desetkrát více ohromující, ale pokud si vzpomínáte například na Edena z FFVIII, tak pochopíte proč bych i já uvítal možnost "odmáčknutí". Souboj někdy trval půl hodiny jenom kvůli efektům, které se po stopadesáté stávaly nudnými.

Final Fantasy XFinal Fantasy X

Final Fantasy XFinal Fantasy X

Také nový anglický dabing postav přináší své ovoce. Tidus vládne svižným energickým hlasem mladého ambiciózního mladíka, který by se dal asi nejlépe charakterizovat jedním anglickým slovíčkem: "cool". Yuna, hlavní ženská postava, je jemná křehká dívka s až přehnanou zdvořilostí v hlase. Wakka má mluví s důrazným přízvukem (prý karibským)jako ostatní členové jeho národa. Další z postav, záhadná kouzelnice Lulu (občas ty japonská jména …) naopak svůj charakter ještě více ponořuje do temného stínu svým chladným, jakoby severským přízvukem. Jak jsem již napsal, svět FFX je mnohem barvitější a výpravnější, než tomu bylo dosud. Jen rozdíly mezi chladnými futuristickými budovami Zarakandu a téměř naivně vzhlížející domovinou Yuny, jsou prostě fantastické. To se nerozepisuji o FMV, hudbě a ozvučení. Vlastně k hudbě bych mohl dodat malé zakolísání, které se ve mně zrodilo: já jsem si totiž hrozně přál orchestrální hudbu k FFX. Dostal jsem se k pár přehraným soundtrackům pana Uematsu a dodnes se této hudby nemohu dostatečně nabažit. Snad příště.

Pokochejte se novými screenshoty s již anglickými titulky a doufám, zajisté spolu s vámi, že datum březen 2002 pro evropské regiony vydrží.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A