Final Fantasy XIV bude stále FFXIV a nic víc, tvrdí producent

Zpackané MMO se dočká nového enginu, ale to z něj neudělá novou hru.
Final Fantasy XIV bude stále FFXIV a nic víc, tvrdí producent

Final Fantasy XIV je katastrofa. Square Enix přitom už s MMO žánrem měli zkušenosti v podobě slušného Final Fanatsy XI, takže se dá jen divit, jak mohli v novém díle zkazit prakticky vše. A že se jednalo o debakl naznačuje i fakt, že hra stále funguje bez měsíčních poplatků. Nicméně Square nehodili Chocoba  do mlýnku, udělali razantní změny v týmu, na hlavní křeslo usednul nový producent Naoki Yoshida a výsledkem jsou masivní změny vedoucí k verzi 2.0.

„Když jsem se stal minulý prosinec producentem a šéfem vývoje FFXIV, jako první jsem si položil otázku, jaký systém, herní a komunitní obsah bude nezbytný, jestli chceme tuto službu poskytovat 10 let do budoucna,“ říká Yoshida. „Proto jsem se vrátil zpět a znovu prostudoval systémy používané v současných MMO jako je World of Warcraft nebo Rift.“

VIDEO: 3318 'Final Fantasy XIV - Trailer'

Úprav bude spousta a týkají se prakticky všech aspektů, včetně toho zásadního, herního enginu. Na první pohled se tak zdá, že se má jednat o zcela novou hru, ale není to úplně tak. „Hráči, komunitní weby a herní média viděla plány, které jsme zveřejnili, a řekli si ‘Aha, oni dělají úplně jinou hru’ ale to není ten případ,“ říká Yoshida. „FFXIV bude stále FFXIV a nic víc.“ Studio od launche hry stále vylepšuje hru a updaty jsou „všechny součástí budoucí verze 2.0“. Nicméně klíčovou technickou změnou, která s verzí 2.0 přijde, je zcela nový engine a ten dělají od základů.

„Proč stavět něco od základů, když už to existuje? No, současný engine je dobrý na ‘pasivní grafiku’ v offline hrách, ale nejdůležitější, co MMO potřebuje, je ‘aktivní grafika’ schopná najednou zobrazit spoustu odlišných postav na obrazovce. A to bylo velmi obtížné se současným enginem,“ dodává Yoshida. Původní verze stavěla na Crystal Tools, které poháněly Final Fantasy XIII, studio ovšem nyní pracuje na novém enginu jménem Luminous. Cesta k Final Fantasy XIV 2.0 je ještě dlouhá, počítá se koncem roku 2012.

Zdroj: Gamasutra
Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: Square Enix | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 30. září 2010 (PC), březen 2011 (PS3)
Související články
  1. Final Fantasy XIV bude propojitelné s Vitou a smartphony
  2. Odhaleny ambiciózní plány pro Final Fantasy XIV verze 2.0
  3. Final Fantasy XIV stále bez poplatků