Final Fantasy XV: Episode Duscae - nabušená ochutnávka

vytisknout velikost písma
V době, kdy je demo skoro sprostým slovem vydává Square Enix malý zázrak! Demo o velikosti menší hry, které vyráží dech.

Svého času bývala dema pro autory skoro povinností a pro hráče vítaným zpestřením, kvůli kterému si třeba i koupili herní časopis. Zkrátka šlo mnohdy o kousky mající skutečnou hodnotu. To už ale dávno neplatí a pořádné demo aby si člověk zahrál tak jednou do roka, a to ještě i v tom lepším případě. Když tedy vyjde ukázka téměř dekádu očekávané hry ze zcela kultovní série, je jasné, že to spustí hotovou lavinu. A to tak silnou, že za ni hráči nebudou váhat zaplatit až překvapivé sumy, či si kupovat úplně jinou hru jenom proto, aby ono exkluzivní demo získali. Že to zní jako utopie? Ale kdepak! To jenom vyšlo našláplé demo Final Fantasy XV.

Battle4-ffxved.pngBattle5-ffxved.pngBattle-ffxved.png

Západní překvapení

Ale čemu se vlastně divím, když Episode Duscae je naprosto parádním a až zarážejícím způsobem vytvořenou ukázkou, která by trumfla i lecjakou moderní hru. Jde totiž nejen o úctyhodně dlouhé dobrodružství, která vám zabere hodiny, nýbrž také o audiovizuální triumf předznamenávající něco skutečně velkého, oslnivého a nablýskaného. Něčeho, co vrátí zašlý lesk legendární sérii a ještě navíc pozve nové hráče, jenž dostanou možnost proniknout do ochočeného světa JRPG téměř v západním stylu.

 

Autoži vás ničím nezahltí, představí jednoduchý, avšak skvěle navržený soubojový systém a  hlavně RPG prvky v duchu čistého minimalismu

 

Ano, to všechno skutečně zhruba čtyřhodinové dobrodružství prince Noctise a jeho tří společníků nabídne a to hned od prvního momentu. Tedy, od prvního loadingu, který je neskutečně dlouhý a zcela ostentativně spolu s rozkolísaným frameratem naznačuje, že i navzdory překvapivým kvalitám kompletního titulu jde pořád ještě jen o demo. A to i navzdory faktu, že z úrovně grafického zpracování vám hned v úvodu spadne čelist, později už loading nepotkáte a scenérie, jenž tvůrci vytvářejí jsou mnohdy vzhledem k povaze produktu docela neuvěřitelné.

DuscaeAtDay-ffxved.png

Tahle menší předzvěst XV, která se vlastně nakonec ani neobjeví v samotné finální hře, prostě vypadá skvěle a typicky bizarní audiovizuální styl míchá s popkulturními narážkami způsobem, který může být vlastní pouze Final Fantasy. Zároveň pak překvapí, že zcela nenápaditý příběhový oblouk jednoho hlavního questu je poměrně západně napsaný a nebýt čtveřice emo hrdinů a přerostlých kuř, ehm..., Chocobů, klidně by to mohlo být nápaditě navržené lehce atypické RPG. Ovšem RPG spíše západního střihu s trošku větší mírou akce. To se vám ostatně autoři tímhle demem snaží říci především. Tohle Final Fantasy zase bude úplně odlišné a vůbec nevadí, že vám před pár lety ujel vlak.

Východní příslib

Autoži vás tady totiž ničím nezahltí, představí jednoduchý, avšak skvěle navržený soubojový systém a  hlavně RPG prvky v duchu čistého minimalismu.  Pravděpodobně je to dáno absencí mnoha featur, jako je třeba magie, a které později přibydou, ale i tak Episode Duscae představuje naději. Naději na moderní akčněji pojatý titul, kde útočíte pouze jediným tlačítkem a díky speciálním vlastnostem hlavního hrdiny vyvoláváte meče jen tak z ničeho, dynamicky mezi nimi přepínáte přímo za běhu a doslova zběsile kosíte vše co vám stojí v cestě.

BattleResults-ffxved.pngDuscaeAtEvening-ffxved.pngffxv-episode-duscae-9.jpg

Právě soubojový systém je oním tahákem, proč se vlastně asi na nové Final Fantasy těším, i když nakonec může vypadat úplně jinak. Důvodem je ona příjemně svižná a zdravě ulítlá hra, ve které se teleportujete hodem meče a lovíte obrovského Behemota. A to jednoduše proto, že se vám pokazilo auto. Protože Final Fantasy!

 

Psychicky se připravte i na neskutečně hloupá menu nebo téměř nečitelnou mapu a hlavně problém kolísavého tempa

 

To ale také ještě nutně neznamená, že je Episode Duscae mistrovskou inscenací. I přes značné snahy přiblížit demo i Final Fantasy spíše negativním hráčům totiž nechybí třeba tolik nenáviděné souboje doslova na každém kroku. Z pravidla se zcela podřadnými potvorami a ve znamení grindu, ale sakra, vždyť je to Final Fantasy a i přes západní nádech se samozřejmě nevzdává některých typických znaků. Psychicky se tedy připravte i na neskutečně hloupá menu nebo téměř nečitelnou mapu a hlavně problém kolísavého tempa.

Shop-ffxved.png

Našlapané souboje tady totiž naneštěstí střídají dlouhé pochody od čerta k bláznu, jež jsou způsobeny jen prostou absencí auta. Jedná se pouze o omezení dema, stejně jako i jeho plocha je omezena na solidní plácek zeleně, jenž vám na pár hodin vydrží.

Reklamní majstrštyk

Otázkou tedy zůstává, zda má cenu do Duscae jít, ba dokonce, zda si kvůli tomu kupovat remake Type-0, ke kterému je tato ochutnávka exkluzivně přibalována. Pokud nejste zapálení fanoušci, tak určitě nemá a to ani za těch pár stovek z Ebay. Tohle je totiž hlavně koncept, který funguje jako solidní akce, co pár hodin vydrží. Má jeden quest, nějaké ty animačky a pokud se k ní hráč dostane čirou náhodou, rozhodně si užije překvapivě plnohodnotnou zábavu.

Final-Fantasy-XV-DUSCAE.jpgFINAL-FANTASY-XV-EPISODE-DUSCAE_Wiz_Chocobo_Post.jpgTitan_Hidden_in_Duscae_Demo.png

Ono totiž možná ani není na místě to označovat jako demo. Finální hra tady ještě dobrý rok nebude a až přijde, možná bude vypadat jinak. Duscae je tak studie, jak by jednou nějaké Final Fantasy mohlo vypadat. Jinak je ale zcela irelevantní, a to přiznávají i samotní autoři, kteří tuto eskapádu do výsledného produktu vůbec nehodlají zařadit Jako taková tedy nechává chladnými běžné hráče, vzrušuje fandy a ostatním vývojářům ukazuje, jak se má dělat ta správná reklama!

Index očekávání: 9/10

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

8 kultovních starých her, které rádi p…

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

28.  4.  2017 | | 22 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A
HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pro náročné hráče (recenze)

HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pr…

HyperX má svoji první klávesnici. Vsází na strohý a funkční design v kombinaci s mechanickými spínači Cherry.

25.  4.  2017 | | 5 N/A