Final Fantasy XV: když se konečně dočkáme

vytisknout velikost písma
Vývoj se pomalu ale jistě blíží ke konci. Jak to zatím vypadá?

Už je to celých 9 let od zveřejnění prvních informací o této hře. Za svůj dlouhý vývoj prošla hodně změnami, původně to navíc měl být jen vedlejší příběh Final Fantasy XIII s podtitulem Versus. Postupem času ale povýšil na regulérní díl série.

Dalším důvodem k průtahům vývoje byl přechod na novou generaci konzolí. Nejprve hra měla být dostupná na PS3 a X360, poté na staré i nové generaci a nakonec se ve Square Enix rozhodli nechat to jen na PS4 a XOne. PC hráči se nakonec také možná dočkají. Porty minulých dílů ale na počítačích nebyly provedeny zrovna nejlépe. Určitě mi dají za pravdu ti, co s nimi mají zkušenosti. Hlavním problémem bylo ovládání, bez gamepadu to bylo prakticky nehratelné. Ani po stránce optimalizace se to zrovna nepovedlo. Tak snad se vývojáři poučí ze svých chyb a my se dočkáme důstojného portu, prim tu ale rozhodně hrají konzole.

Final-Fantasy-XV-Screenshots-11.jpgmaxresdefault.jpgnew-final-fantasy-xv-trailer-rel.jpg

A o čem ten díl vlastně bude? Stejně jako díly předchozí ostatně nebude navazovat (nepočítám prequely a sequely k jednotlivým dílům). Hlavní zápletka se točí okolo magického krystalu. Díky němu se národ zvaný Lucis dostal na technickou úroveň podobnou té naší. Oproti tomu ostatní národy vypadají jako z dob středověku a všemi možnými způsoby se snaží krystal získat pro svůj rozvoj. Jedné z nepřátelských zemí jménem Neflheim se nakonec krystal podaří ovládnout a rozpoutají tak další válku o něj.

Uprostřed toho všeho se vy jako korunní princ země Lucis jménem Noctis se svojí partou snažíte zabránit zničení vaší země. Ve vaší partě jsou klasické typy postav jako v každém druhém anime seriálu. Noctis, jako ten nemluvný s velkou mocí, Ignis pak chytrý jako nikdo jiný. Prompto je malý mrštný a chová se jako idiot a Gladiolus je svalovec, který málokdy něco chápe.

Final-Fantasy-XV-64.jpg

Noctis ale není obyčejný princ. Kvůli tragickým událostem a smrti jeho otce v dětství dokáže vidět jakési světlo. Schopnost vidět světlo dostal od zdejší bohyně smrti Etro. Nemá ji ale jen pro sebe. Právě tato schopnost ho spojuje s princeznou Lunou z nepřátelského království Neflheim. Mimochodem, Luna se měla původně jmenovat Stella. I takové změny v průběhu let nastaly.

Poprvé v celé sérii se také podíváme do zcela otevřeného světa. V předešlých dílech sice byly rozlehlé lokace, ale nikdy to nebyl kompletní sandbox. Hlavně ve Final Fantasy XIII to bylo peklo, kde jste v podstatě měli jen koridory a až na konci hry vás trošku pustili z vodítka. Ale to jsem trochu odbočil. U otevřeného světa je hlavně důležité zajistit, aby to nebyla jen prázdná pustina. Tady o to ale nebude nouze. Všude budou různé potvory rozličných velikostí, tvarů a barev. Následně bude k dispozici hromada vedlejších questů, které snad budou rozmanitější, než jen "zabij a dones". Samozřejmě budou k dispozici klasické Final Fantasy aktivity jako sbírání summonů a chocobové také nebudou chybět.

Final-Fantasy-XV.pngFinal-Fantasy-XV_2014_09-17-14_002.jpgFinal-Fantasy-XV_2014_09-25-14_002.jpg

Ještě o jednom členovi party jsem se zapomněl zmínit. Za pátého člena považují vývojáři vaše auto Regalia. Bývalo to jedno z oblíbených aut Noctova otce, někdejšího krále země Lucis. Regalia bude hrát opravdu důležitou roli. Vůbec poprvé budeme moci ovládat dopravní prostředek. Někdo může namítnout, že už v předchozích dílech byly různé možnosti, jak se rychle přemístit na delší vzdálenost.

Tak jste se mohli dostat jen z bodu A do bodu B. S Regalií můžete po cestě kdykoliv zastavit, můžete si vybrat, jestli se řízení ujme nějaký člen party nebo vy osobně. Nesmíte také zapomenout na to, že auto má nějakou spotřebu. Jakmile vám totiž dojde benzín, nemáte jinou možnost, než Regalii dotlačit na nejbližší benzinku. A až budete chtít jít na výpravu nebo přečkat noc v úkrytu, musíte najít bezpečné místo na zaparkování.

Změna denní doby také bude poměrně důležitá. Ve dne je menší šance, že narazíte na agresivní nepřátele, ale zase na druhou stranu po vás jdou vojáci Neflheimu. V noci sice budete mít pokoj od lidských protivníků, zato si užijete větších a silnějších příšer, které vás nenechají jen tak odejít zpět do úkrytu.

2436663-3517974776-51c8a.jpg2609317-3631357733-ffxv_.jpgffxv_worldwide_release.jpg

Stejně jako denní doba bude ovlivňovat svět počasí. Za slunečného dne bude mít ohnivá magie větší moc a delší dosah, naopak za deště se zase vyplatí používat blesky. Počasí může mít vliv také na to, jaké potvory se budou objevovat, systém živoucího ekosystému tak možná připomene třetího Zaklínače.

Velkou změnou také prošel soubojový systém. Už se nebudete přepínat do instance vždy, když se přiblížíte k nepříteli. Souboj probíhá jako v klasickém akčním RPG a oproti předchozím dílům vypadá dost zjednodušeně. Jedno tlačítko používáte pro vyhýbání nepřátelským útokům a druhé k útočení. Vaše komba budou odvozena od typu zbraní, které si předem navolíte. Počet zbraní by měl být zase obrovský, takže kombinacím se meze nekladou. I když vašim parťákům budete moci dávat nějaké pokyny, při soubojích budou jednat samostatně. Také vás můžou vrátit do boje, když se vám zrovna nedaří a zdraví klesne téměř na nulu. Jeden z nich přijde k vám, poplácá vás po rameni a jedete zase dál.   

PS4 | Xbox One | RPG | Dojmy

Final Fantasy XV: Episode Duscae - nabušená ochutnávka

Celkově tak půjde nové Final Fantasy nazvat jako kombinaci tradičních herních prvků série včetně zakrouceného příběh a doplnění o některé moderní herní mechanismy, které by měli novinku přiblížit masové hráčské obci.

Datum vydání je zatím neznámé, víme ale, kdy k jeho odhalení dojde. Square Enix si ještě nějaké to eso v rukávu nechal na březen příštího roku. Tehdy by také mělo být datum odhaleno. Po takové době snad k dalšímu odkladu už nedojde, fanoušci totiž zajisté brousí zuby.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
9 nejúspěšnějších her z Kickstarteru, které musíte mít

9 nejúspěšnějších her z Kickstarteru, …

Crowdfunding je dnes stále populárnějším způsobem, jak si vykouzlit snový herní projekt. A minout rozhodně nesmíte následujících 9 hitů.

13.  4.  2017 | | 4 N/A
Realismus na dosah: Gran Turismo Sport je o krok dál (galerie)

Realismus na dosah: Gran Turismo Sport…

Nejnovější díl závodní série Gran Turisma se začíná více vybarvovat. A vypadá to, že se máme graficky na co těšit.

12.  4.  2017 | | 9 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

včera | | 4 N/A
Herní katalog hitů: exkluzivní pecky PS4

Herní katalog hitů: exkluzivní pecky P…

Možná si někteří z vás občas říkají, proč si vlastně kupovat konzoli. Odpovědí je několik. Tou nejdůležitější věcí, nad kterou byste při pořizování konzole myslet je, abyste na ní měli co hrát. Na čtvrtý Playstation za jeho dobu existence vyšlo spoustu exkluzivit. Pojďme se podívat na ty, které se staly system-sellerem.

15.  4.  2017 |
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A