Final Fantasy XV: když se konečně dočkáme

Vývoj se pomalu ale jistě blíží ke konci. Jak to zatím vypadá?

Už je to celých 9 let od zveřejnění prvních informací o této hře. Za svůj dlouhý vývoj prošla hodně změnami, původně to navíc měl být jen vedlejší příběh Final Fantasy XIII s podtitulem Versus. Postupem času ale povýšil na regulérní díl série.

Dalším důvodem k průtahům vývoje byl přechod na novou generaci konzolí. Nejprve hra měla být dostupná na PS3 a X360, poté na staré i nové generaci a nakonec se ve Square Enix rozhodli nechat to jen na PS4 a XOne. PC hráči se nakonec také možná dočkají. Porty minulých dílů ale na počítačích nebyly provedeny zrovna nejlépe. Určitě mi dají za pravdu ti, co s nimi mají zkušenosti. Hlavním problémem bylo ovládání, bez gamepadu to bylo prakticky nehratelné. Ani po stránce optimalizace se to zrovna nepovedlo. Tak snad se vývojáři poučí ze svých chyb a my se dočkáme důstojného portu, prim tu ale rozhodně hrají konzole.

Final-Fantasy-XV-Screenshots-11.jpgmaxresdefault.jpgnew-final-fantasy-xv-trailer-rel.jpg

A o čem ten díl vlastně bude? Stejně jako díly předchozí ostatně nebude navazovat (nepočítám prequely a sequely k jednotlivým dílům). Hlavní zápletka se točí okolo magického krystalu. Díky němu se národ zvaný Lucis dostal na technickou úroveň podobnou té naší. Oproti tomu ostatní národy vypadají jako z dob středověku a všemi možnými způsoby se snaží krystal získat pro svůj rozvoj. Jedné z nepřátelských zemí jménem Neflheim se nakonec krystal podaří ovládnout a rozpoutají tak další válku o něj.

Uprostřed toho všeho se vy jako korunní princ země Lucis jménem Noctis se svojí partou snažíte zabránit zničení vaší země. Ve vaší partě jsou klasické typy postav jako v každém druhém anime seriálu. Noctis, jako ten nemluvný s velkou mocí, Ignis pak chytrý jako nikdo jiný. Prompto je malý mrštný a chová se jako idiot a Gladiolus je svalovec, který málokdy něco chápe.

Final-Fantasy-XV-64.jpg

Noctis ale není obyčejný princ. Kvůli tragickým událostem a smrti jeho otce v dětství dokáže vidět jakési světlo. Schopnost vidět světlo dostal od zdejší bohyně smrti Etro. Nemá ji ale jen pro sebe. Právě tato schopnost ho spojuje s princeznou Lunou z nepřátelského království Neflheim. Mimochodem, Luna se měla původně jmenovat Stella. I takové změny v průběhu let nastaly.

Poprvé v celé sérii se také podíváme do zcela otevřeného světa. V předešlých dílech sice byly rozlehlé lokace, ale nikdy to nebyl kompletní sandbox. Hlavně ve Final Fantasy XIII to bylo peklo, kde jste v podstatě měli jen koridory a až na konci hry vás trošku pustili z vodítka. Ale to jsem trochu odbočil. U otevřeného světa je hlavně důležité zajistit, aby to nebyla jen prázdná pustina. Tady o to ale nebude nouze. Všude budou různé potvory rozličných velikostí, tvarů a barev. Následně bude k dispozici hromada vedlejších questů, které snad budou rozmanitější, než jen "zabij a dones". Samozřejmě budou k dispozici klasické Final Fantasy aktivity jako sbírání summonů a chocobové také nebudou chybět.

Final-Fantasy-XV.pngFinal-Fantasy-XV_2014_09-17-14_002.jpgFinal-Fantasy-XV_2014_09-25-14_002.jpg

Ještě o jednom členovi party jsem se zapomněl zmínit. Za pátého člena považují vývojáři vaše auto Regalia. Bývalo to jedno z oblíbených aut Noctova otce, někdejšího krále země Lucis. Regalia bude hrát opravdu důležitou roli. Vůbec poprvé budeme moci ovládat dopravní prostředek. Někdo může namítnout, že už v předchozích dílech byly různé možnosti, jak se rychle přemístit na delší vzdálenost.

Tak jste se mohli dostat jen z bodu A do bodu B. S Regalií můžete po cestě kdykoliv zastavit, můžete si vybrat, jestli se řízení ujme nějaký člen party nebo vy osobně. Nesmíte také zapomenout na to, že auto má nějakou spotřebu. Jakmile vám totiž dojde benzín, nemáte jinou možnost, než Regalii dotlačit na nejbližší benzinku. A až budete chtít jít na výpravu nebo přečkat noc v úkrytu, musíte najít bezpečné místo na zaparkování.

Změna denní doby také bude poměrně důležitá. Ve dne je menší šance, že narazíte na agresivní nepřátele, ale zase na druhou stranu po vás jdou vojáci Neflheimu. V noci sice budete mít pokoj od lidských protivníků, zato si užijete větších a silnějších příšer, které vás nenechají jen tak odejít zpět do úkrytu.

2436663-3517974776-51c8a.jpg2609317-3631357733-ffxv_.jpgffxv_worldwide_release.jpg

Stejně jako denní doba bude ovlivňovat svět počasí. Za slunečného dne bude mít ohnivá magie větší moc a delší dosah, naopak za deště se zase vyplatí používat blesky. Počasí může mít vliv také na to, jaké potvory se budou objevovat, systém živoucího ekosystému tak možná připomene třetího Zaklínače.

Velkou změnou také prošel soubojový systém. Už se nebudete přepínat do instance vždy, když se přiblížíte k nepříteli. Souboj probíhá jako v klasickém akčním RPG a oproti předchozím dílům vypadá dost zjednodušeně. Jedno tlačítko používáte pro vyhýbání nepřátelským útokům a druhé k útočení. Vaše komba budou odvozena od typu zbraní, které si předem navolíte. Počet zbraní by měl být zase obrovský, takže kombinacím se meze nekladou. I když vašim parťákům budete moci dávat nějaké pokyny, při soubojích budou jednat samostatně. Také vás můžou vrátit do boje, když se vám zrovna nedaří a zdraví klesne téměř na nulu. Jeden z nich přijde k vám, poplácá vás po rameni a jedete zase dál.   

Final Fantasy XV: Episode Duscae - nabušená ochutnávka

Final Fantasy XV: Episode Duscae - nabušená ochutnávka

Celkově tak půjde nové Final Fantasy nazvat jako kombinaci tradičních herních prvků série včetně zakrouceného příběh a doplnění o některé moderní herní mechanismy, které by měli novinku přiblížit masové hráčské obci.

Datum vydání je zatím neznámé, víme ale, kdy k jeho odhalení dojde. Square Enix si ještě nějaké to eso v rukávu nechal na březen příštího roku. Tehdy by také mělo být datum odhaleno. Po takové době snad k dalšímu odkladu už nedojde, fanoušci totiž zajisté brousí zuby.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Běžící pás AAA produkce aneb konec velkých her tak, jak je známe dnes

Běžící pás AAA produkce aneb konec vel…

Také se vám zda, že herní průmysl pomalu ale jistě klesá do prachsprostého mainstreamu? Máme stejný pocit.

5.  9.  2017 | | 18 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A