Finlandia, sobi a Vikingové – jaký to jen nástin Fatherdale

Asgard je ve skandinávské mytologii jedním z devíti světů, domovem rasy Aesir - bohů válečníků. Protože stojí tento svět na nejvyšším stupínku, je ohraničen vysokou zdí. Na stejném stupni však ještě sídlí světy Alfheim, Vanaheim a Valhalla, která je posledním bitevním polem pro padlé bojovníky.
Fatherdale: The Guardians of Asgard je RPG adventura říznutá špetkou RTS. Jejími tvůrci je ambiciózní ruský tým Snowball Interactive. V zásadě tu jde o boj mezi bohy a jejich odvěkým nepřítelem z hvězd, zasazený do "nejlepších" časů středověku, do roku 1072. Hráč se převtělí do role jednoho z mála nesmrtelných Hrdinů (Hrdinové se zde píší s velkým "H", jelikož, je to jedna z ras, kterou kdysi stvořili bohové, aby jim na světě pomáhali s vládnutím) kteří ochraňují starověké artefakty vědění.

FatherdaleFatherdale

Kdysi, před dávným a dávnými časy, které dnešní lidstvo nikdy nezdokumentovalo, byly vedeny nadpřirozené, "božské" bitvy, které signalizovaly konec Časů Magie. Téměř veškerá magická síla ze světa vymizela, s výjimkou posledních zbývajících kousků, nesmírně mocných artefaktů zvaných "lapené duše". Ty vytvořili bohové a zanechali je na zemi spolu s Hrdiny, sami si pak šli svou cestou. Hrdinové, kteří přežili konečné dny Časů Magie a byli svědky exodu svých pánů, Bohů, byli najednou zcela volní, poprvé se museli postarat sami o sebe. Začali se slučovat do skupin a každá z nich si vybrala svou vlastní cestu rozděleným, chaotickým světem - cestu vědění, meče, ničení, hledání, a mnoho dalších. Uplynulo několik století, než se vše ustálilo. Právě v tu dobu se začala šířit legenda o Gorenovi. Ta pojednává o Hrdinovi, který dokázal ovládnout jeden ze všemocných artefaktů a sám se pak stal Bohem. Ovšemže po artefaktech se opět začalo pátrat, avšak jedna skupina již dávno s artefakty pracovala. Byli to Ochránci. Experimentovali s artefakty dokonce ještě předtím, než se legenda o Gorenovi objevila. Žádný z jejich pokusů však nebyl úspěšný a tak se rozhodli artefakty ukrýt a ochraňovat, protože kdyby se dostaly do špatných rukou (zejména jsou tím myšleny hnáty smrtelníků), mohly by být následky více než zničující.

Ve hře bude na 150 zcela odlišných charakterů, každý se svými vlastními charakteristikami, chováním, původem a zjevem. Samozřejmě, že zde budou RPG klasické vlastnosti, jako inteligence, síla, přesnost, chrabrost, apod. To jsou však pouze základní atributy, pak tu jsou ještě čtyři vojenské, zahrnující např. vůdcovství a vyzvídání. Narozdíl od většiny RPG dnešních časů nepůjde ve Fatherdale o vytvoření nějaké supa-dupa-postavy pouhým a stereotypním nabíráním zkušeností (tupým kosením nepřátel), zde totiž půjde spíše o správné rozdělení předmětů mezi postavami. Pro každou budete muset najít tu správnou zbraň, se kterou podává ty nejlepší výsledky. Mimochodem, zbraně, a vůbec všechny položky inventáře, stejně tak jako prostředí, ve kterém se bude hra odehrávat, bylo vytvořeno velice autenticky. Takže se hráči nedočkají žádných bonusů a podobných vymyšlenin, tady půjde o realistické souboje.

FatherdaleFatherdale

Boj bude veden real-timově. Opět však nepůjde o nic tradičního, žádné zběsilé sekání sem a tam, ale boj opět založený na autentických středověkých bojových technikách. Jeden zásah může změnit vše. Vliv na boj budou mít také vlastnosti jako výdrž či vytrvalost. Postavy budou schopné paniky, berserku a dokonce i třeba kapitulace. Se svými bojovníky budete moci využívat všech výhod terénu - schovávat se do lesů, za budovy, překvapivě přepadat nicnetušící kolemjedoucí, a vyvádět podobné "středověké" zábavy. Fatherdale bude obsahovat i zmiňovanou špetku real-time strategie - budete totiž mít možnost vytvářet vojenské skupiny vedené vybranými vůdci (zde se mi vybavuje Jagged Alliance) a formovat je až do šesti různých bojových formací.

Při vývoji hry bylo použito mnoho špičkových technologií a přestože byl započat již v roce 1997, dočkáme se např. plně 3D modelovaného, dynamicky texturovaného terénu, technologie alfakanálu s 255 úrovněmi průhlednosti, což by mělo dovolit vytvořit realistické efekty mlhy, kouře, deště či ohně, a dalších exotických technologických zázraků, které sice nedělají hru hrou, ale rozhodně jí v tom velice napomáhají.

Fatherdale: The Guardians of Asgard je na první pohled velice propracovaná multižánrová gamesa, s bohatým příběhem, výbornou technologií a slibnými vlastnostmi. Pokud se chcete dozvědět další podrobnosti, podívejte se na tuto adresu.

Zatím není známo kdy přesně hra vyjde, ale čím dříve tím lépe. Tohle bude totiž prostě bomba.

Váš názor Další článek: Jak se dá definovat zdravý selský rozum?

Témata článku: , , ,