Firewatch: osud na druhé straně vysílačky (recenze)

Prahnete po atmosférickém indie titulu z divočiny? Firewatch je pro vás to pravé ořechové.

Možná se zdá, že s příchodem výkonnějších konzolí a lepší grafika se herní průmysl stáčí k AAA blockbusterům od předních vývojářů, opak je ale pravdou. Právě pokrok dovolil menším studiím vylézt na výsluní a právě díky tomu se můžeme těšit takovým uměleckým kouskům jako je Limbo, Child of Light či nově Firewatch. 

Indie projekty táhnou a budou táhnout a malé studio Campo Santo dokázalo upoutat svým dílkem už od skromných začátků. Komiksově podaná grafika s nádhernými scenériemi, zlověstné ticho Wyomingské přírody a chrastění vysílačky. Co může být lepšího?

Firewatch_20160209210335.jpgFirewatch_20160209210555.jpgFirewatch_20160209211228.jpg

Ve dvou se lépe táhne

Premisa je hry jednoduchá. Jste Henry, hlídač přírodní rezervace Wyomingu roku 1989. Po jednoduchém, ale velmi povedeném úvodu, který vás uvede do děje a do postav, se tak vydáváte ke své hlídkové věži a poprvé kontaktujete Delilah, kolegyni z další hlídkové věže, vzdálené několik desítek kilometrů. 

 

Škoda, že si hra nezasloužila stejně vypiplaný závěr, jako první polovinu hry

 

Právě ona je vaším jediným spojením s okolním světem a vaše dialogy přes vysílačku budou stěžejním prvkem příběhu i atmosféry. Od klidných začátků až po tajemný plot uprostřed rezervace, únosy mladých dívek a další tajnústkaření, které se vývojářům nadmíru povedlo. Škoda, že si hra nezasloužila stejně vypiplaný závěr, jako první polovinu hry. To ale nemění nic na faktu, že si těch cca 5 hodin užijete měrou vrchovatou.

Firewatch_20160209220212.jpg

Živé dialogy

Mapa, po které se pohybujete, je relativně otevřená a jediné, co vám pomůže v cestování jsou jednotlivé značky a mapa v kapse. Iluze sandboxu je ale pouze hodně okrajová, jelikož jsou všude přesně vytyčené cesty, kam se můžete a nemůžete vydat a jde tak vlastně jen o chytře poskládané koridory. To ostatně napomáhá svižnému tempu příběhu, který by se v opačném případně pravděpodobně rychleji rozpadl.

Aby nebyly toulky krajinou moc nudné, máte na drátě společnici, jejíž vztah k vám ovlivnují vaše besedy a geniální nápad této hry je právě v živých konverzacích. Počas hry vybíráte odpovědi, které by nejlépe odpovídaly vašemu stylu a tím se tvoří vaše pouto a vyvíjí příběh. Na něj sice nemají dialogy přímý vliv, konverzace se ale ubírají jiným směrem a každá hra je tak více unikátní ke svému hráči.

Firewatch_20160210173245.jpgFirewatch_20160210173939.jpgFirewatch_20160210183913.jpg

Oba herci také odvedli výbornou práci, jelikož jde pravděpodobně o nejživější a nejvěrohodnější interaktivní konverzace, které jsem ve hrách zažil.

Interaktivní omalovánka

I z letmého pohledu na okolní obrázky vám jistě došlo, že jde o graficky velmi unikátní kousek. Firewatch běží na modifikované verzi enginu Unity a svůj neopakovatelný komiksově laděný vzhled ždíme na maximum. Vývojářům se podařilo vykouzlit nádherné scenérie a panoramata, hutnou atmosféru, a to vše ve velmi minimalistickém kabátě. Také hudba skvěle sedne náladě a Firewatch je tak velmi chutným vizuálním soustem.

Firewatch_20160210160546.jpg

Bohužel hned po vydání byly všechny verze zúžovány propady snímků (především PS4 verze) a nepříjemnými bugy, které bránily v dalším postupu příběhem. Některé šlo obejít, většina ale čeká na patch, který nepříjemnosti odstraní. Rozhodně nejde o velký problém, zvlášť s přihlednutím ke krátkosti hry, je to ale něco, co nepotěší a co nemůžeme ignorovat.

         

Dostupné pro: PC, PS4
Žánr: Logické | Logická adventura
Výrobce: Campo Santo
Začátek prodeje: 9. února 2016
  • Výborný nápad s vysílačkou
  • Hutná atmosféra
  • Unikátní grafické zpracování
  • Bravurní dialogy
  • Bugy
  • Kolísavý framerate
  • Krátké
    

Co říci závěrem? Indie hry prostě táhnou a Firewatch je dalším výborným nápadem, který se podařilo realizovat takřka dokonale. Má rozhodně své mouchy, je to ale krátký a neuvěřitelně atmosférický zážitek, který nemůžete obejít stranou. Ať už jste fanoušky adventur či nikoliv. 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

včera | | 15 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

včera | | 18 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |