Firewatch: osud na druhé straně vysílačky (recenze)

Prahnete po atmosférickém indie titulu z divočiny? Firewatch je pro vás to pravé ořechové.

Možná se zdá, že s příchodem výkonnějších konzolí a lepší grafika se herní průmysl stáčí k AAA blockbusterům od předních vývojářů, opak je ale pravdou. Právě pokrok dovolil menším studiím vylézt na výsluní a právě díky tomu se můžeme těšit takovým uměleckým kouskům jako je Limbo, Child of Light či nově Firewatch. 

Indie projekty táhnou a budou táhnout a malé studio Campo Santo dokázalo upoutat svým dílkem už od skromných začátků. Komiksově podaná grafika s nádhernými scenériemi, zlověstné ticho Wyomingské přírody a chrastění vysílačky. Co může být lepšího?

Firewatch_20160209210335.jpgFirewatch_20160209210555.jpgFirewatch_20160209211228.jpg

Ve dvou se lépe táhne

Premisa je hry jednoduchá. Jste Henry, hlídač přírodní rezervace Wyomingu roku 1989. Po jednoduchém, ale velmi povedeném úvodu, který vás uvede do děje a do postav, se tak vydáváte ke své hlídkové věži a poprvé kontaktujete Delilah, kolegyni z další hlídkové věže, vzdálené několik desítek kilometrů. 

 

Škoda, že si hra nezasloužila stejně vypiplaný závěr, jako první polovinu hry

 

Právě ona je vaším jediným spojením s okolním světem a vaše dialogy přes vysílačku budou stěžejním prvkem příběhu i atmosféry. Od klidných začátků až po tajemný plot uprostřed rezervace, únosy mladých dívek a další tajnústkaření, které se vývojářům nadmíru povedlo. Škoda, že si hra nezasloužila stejně vypiplaný závěr, jako první polovinu hry. To ale nemění nic na faktu, že si těch cca 5 hodin užijete měrou vrchovatou.

Firewatch_20160209220212.jpg

Živé dialogy

Mapa, po které se pohybujete, je relativně otevřená a jediné, co vám pomůže v cestování jsou jednotlivé značky a mapa v kapse. Iluze sandboxu je ale pouze hodně okrajová, jelikož jsou všude přesně vytyčené cesty, kam se můžete a nemůžete vydat a jde tak vlastně jen o chytře poskládané koridory. To ostatně napomáhá svižnému tempu příběhu, který by se v opačném případně pravděpodobně rychleji rozpadl.

Aby nebyly toulky krajinou moc nudné, máte na drátě společnici, jejíž vztah k vám ovlivnují vaše besedy a geniální nápad této hry je právě v živých konverzacích. Počas hry vybíráte odpovědi, které by nejlépe odpovídaly vašemu stylu a tím se tvoří vaše pouto a vyvíjí příběh. Na něj sice nemají dialogy přímý vliv, konverzace se ale ubírají jiným směrem a každá hra je tak více unikátní ke svému hráči.

Firewatch_20160210173245.jpgFirewatch_20160210173939.jpgFirewatch_20160210183913.jpg

Oba herci také odvedli výbornou práci, jelikož jde pravděpodobně o nejživější a nejvěrohodnější interaktivní konverzace, které jsem ve hrách zažil.

Interaktivní omalovánka

I z letmého pohledu na okolní obrázky vám jistě došlo, že jde o graficky velmi unikátní kousek. Firewatch běží na modifikované verzi enginu Unity a svůj neopakovatelný komiksově laděný vzhled ždíme na maximum. Vývojářům se podařilo vykouzlit nádherné scenérie a panoramata, hutnou atmosféru, a to vše ve velmi minimalistickém kabátě. Také hudba skvěle sedne náladě a Firewatch je tak velmi chutným vizuálním soustem.

Firewatch_20160210160546.jpg

Bohužel hned po vydání byly všechny verze zúžovány propady snímků (především PS4 verze) a nepříjemnými bugy, které bránily v dalším postupu příběhem. Některé šlo obejít, většina ale čeká na patch, který nepříjemnosti odstraní. Rozhodně nejde o velký problém, zvlášť s přihlednutím ke krátkosti hry, je to ale něco, co nepotěší a co nemůžeme ignorovat.

         

Dostupné pro: PC, PS4
Žánr: Logické | Logická adventura
Výrobce: Campo Santo
Začátek prodeje: 9. února 2016
  • Výborný nápad s vysílačkou
  • Hutná atmosféra
  • Unikátní grafické zpracování
  • Bravurní dialogy
  • Bugy
  • Kolísavý framerate
  • Krátké
    

Co říci závěrem? Indie hry prostě táhnou a Firewatch je dalším výborným nápadem, který se podařilo realizovat takřka dokonale. Má rozhodně své mouchy, je to ale krátký a neuvěřitelně atmosférický zážitek, který nemůžete obejít stranou. Ať už jste fanoušky adventur či nikoliv. 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 12 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 16 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Harry Potter se vrací, tentokrát s příchutí Pokémon GO

Harry Potter se vrací, tentokrát s pří…

Černá magie společně s Voldemortem se vrací na scénu.

10.  11.  2017 |
Vyzkoušeli jsme 4K jízdu v akci Destiny 2, donutí vás běžet pro PC verzi

Vyzkoušeli jsme 4K jízdu v akci Destin…

Že už vlastníte Destiny 2 na konzoli? Vydali jsme se do space opery Bungie i na PC platformě, a musíme uznat, že to opravdu stojí za to!

10.  11.  2017 | | 10 N/A