Firewatch: osud na druhé straně vysílačky (recenze)

Prahnete po atmosférickém indie titulu z divočiny? Firewatch je pro vás to pravé ořechové.

Možná se zdá, že s příchodem výkonnějších konzolí a lepší grafika se herní průmysl stáčí k AAA blockbusterům od předních vývojářů, opak je ale pravdou. Právě pokrok dovolil menším studiím vylézt na výsluní a právě díky tomu se můžeme těšit takovým uměleckým kouskům jako je Limbo, Child of Light či nově Firewatch. 

Indie projekty táhnou a budou táhnout a malé studio Campo Santo dokázalo upoutat svým dílkem už od skromných začátků. Komiksově podaná grafika s nádhernými scenériemi, zlověstné ticho Wyomingské přírody a chrastění vysílačky. Co může být lepšího?

Firewatch_20160209210335.jpgFirewatch_20160209210555.jpgFirewatch_20160209211228.jpg

Ve dvou se lépe táhne

Premisa je hry jednoduchá. Jste Henry, hlídač přírodní rezervace Wyomingu roku 1989. Po jednoduchém, ale velmi povedeném úvodu, který vás uvede do děje a do postav, se tak vydáváte ke své hlídkové věži a poprvé kontaktujete Delilah, kolegyni z další hlídkové věže, vzdálené několik desítek kilometrů. 

 

Škoda, že si hra nezasloužila stejně vypiplaný závěr, jako první polovinu hry

 

Právě ona je vaším jediným spojením s okolním světem a vaše dialogy přes vysílačku budou stěžejním prvkem příběhu i atmosféry. Od klidných začátků až po tajemný plot uprostřed rezervace, únosy mladých dívek a další tajnústkaření, které se vývojářům nadmíru povedlo. Škoda, že si hra nezasloužila stejně vypiplaný závěr, jako první polovinu hry. To ale nemění nic na faktu, že si těch cca 5 hodin užijete měrou vrchovatou.

Firewatch_20160209220212.jpg

Živé dialogy

Mapa, po které se pohybujete, je relativně otevřená a jediné, co vám pomůže v cestování jsou jednotlivé značky a mapa v kapse. Iluze sandboxu je ale pouze hodně okrajová, jelikož jsou všude přesně vytyčené cesty, kam se můžete a nemůžete vydat a jde tak vlastně jen o chytře poskládané koridory. To ostatně napomáhá svižnému tempu příběhu, který by se v opačném případně pravděpodobně rychleji rozpadl.

Aby nebyly toulky krajinou moc nudné, máte na drátě společnici, jejíž vztah k vám ovlivnují vaše besedy a geniální nápad této hry je právě v živých konverzacích. Počas hry vybíráte odpovědi, které by nejlépe odpovídaly vašemu stylu a tím se tvoří vaše pouto a vyvíjí příběh. Na něj sice nemají dialogy přímý vliv, konverzace se ale ubírají jiným směrem a každá hra je tak více unikátní ke svému hráči.

Firewatch_20160210173245.jpgFirewatch_20160210173939.jpgFirewatch_20160210183913.jpg

Oba herci také odvedli výbornou práci, jelikož jde pravděpodobně o nejživější a nejvěrohodnější interaktivní konverzace, které jsem ve hrách zažil.

Interaktivní omalovánka

I z letmého pohledu na okolní obrázky vám jistě došlo, že jde o graficky velmi unikátní kousek. Firewatch běží na modifikované verzi enginu Unity a svůj neopakovatelný komiksově laděný vzhled ždíme na maximum. Vývojářům se podařilo vykouzlit nádherné scenérie a panoramata, hutnou atmosféru, a to vše ve velmi minimalistickém kabátě. Také hudba skvěle sedne náladě a Firewatch je tak velmi chutným vizuálním soustem.

Firewatch_20160210160546.jpg

Bohužel hned po vydání byly všechny verze zúžovány propady snímků (především PS4 verze) a nepříjemnými bugy, které bránily v dalším postupu příběhem. Některé šlo obejít, většina ale čeká na patch, který nepříjemnosti odstraní. Rozhodně nejde o velký problém, zvlášť s přihlednutím ke krátkosti hry, je to ale něco, co nepotěší a co nemůžeme ignorovat.

         

Dostupné pro: PC, PS4
Žánr: Logické | Logická adventura
Výrobce: Campo Santo
Začátek prodeje: 9. února 2016
  • Výborný nápad s vysílačkou
  • Hutná atmosféra
  • Unikátní grafické zpracování
  • Bravurní dialogy
  • Bugy
  • Kolísavý framerate
  • Krátké
    

Co říci závěrem? Indie hry prostě táhnou a Firewatch je dalším výborným nápadem, který se podařilo realizovat takřka dokonale. Má rozhodně své mouchy, je to ale krátký a neuvěřitelně atmosférický zážitek, který nemůžete obejít stranou. Ať už jste fanoušky adventur či nikoliv. 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
9 věcí, které ve hrách zaručeně zvednou krevní tlak

9 věcí, které ve hrách zaručeně zvedno…

Všichni to znáte. Užíváte si epický souboj s bossem, a pak se něco pos.... Vybrali jsme největší podpásovky herního průmyslu.

22.  9.  2017 | | 8 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A