Firewatch: osud na druhé straně vysílačky (recenze)

vytisknout velikost písma
Prahnete po atmosférickém indie titulu z divočiny? Firewatch je pro vás to pravé ořechové.

Možná se zdá, že s příchodem výkonnějších konzolí a lepší grafika se herní průmysl stáčí k AAA blockbusterům od předních vývojářů, opak je ale pravdou. Právě pokrok dovolil menším studiím vylézt na výsluní a právě díky tomu se můžeme těšit takovým uměleckým kouskům jako je Limbo, Child of Light či nově Firewatch. 

Indie projekty táhnou a budou táhnout a malé studio Campo Santo dokázalo upoutat svým dílkem už od skromných začátků. Komiksově podaná grafika s nádhernými scenériemi, zlověstné ticho Wyomingské přírody a chrastění vysílačky. Co může být lepšího?

Firewatch_20160209210335.jpgFirewatch_20160209210555.jpgFirewatch_20160209211228.jpg

Ve dvou se lépe táhne

Premisa je hry jednoduchá. Jste Henry, hlídač přírodní rezervace Wyomingu roku 1989. Po jednoduchém, ale velmi povedeném úvodu, který vás uvede do děje a do postav, se tak vydáváte ke své hlídkové věži a poprvé kontaktujete Delilah, kolegyni z další hlídkové věže, vzdálené několik desítek kilometrů. 

 

Škoda, že si hra nezasloužila stejně vypiplaný závěr, jako první polovinu hry

 

Právě ona je vaším jediným spojením s okolním světem a vaše dialogy přes vysílačku budou stěžejním prvkem příběhu i atmosféry. Od klidných začátků až po tajemný plot uprostřed rezervace, únosy mladých dívek a další tajnústkaření, které se vývojářům nadmíru povedlo. Škoda, že si hra nezasloužila stejně vypiplaný závěr, jako první polovinu hry. To ale nemění nic na faktu, že si těch cca 5 hodin užijete měrou vrchovatou.

Firewatch_20160209220212.jpg

Živé dialogy

Mapa, po které se pohybujete, je relativně otevřená a jediné, co vám pomůže v cestování jsou jednotlivé značky a mapa v kapse. Iluze sandboxu je ale pouze hodně okrajová, jelikož jsou všude přesně vytyčené cesty, kam se můžete a nemůžete vydat a jde tak vlastně jen o chytře poskládané koridory. To ostatně napomáhá svižnému tempu příběhu, který by se v opačném případně pravděpodobně rychleji rozpadl.

Aby nebyly toulky krajinou moc nudné, máte na drátě společnici, jejíž vztah k vám ovlivnují vaše besedy a geniální nápad této hry je právě v živých konverzacích. Počas hry vybíráte odpovědi, které by nejlépe odpovídaly vašemu stylu a tím se tvoří vaše pouto a vyvíjí příběh. Na něj sice nemají dialogy přímý vliv, konverzace se ale ubírají jiným směrem a každá hra je tak více unikátní ke svému hráči.

Firewatch_20160210173245.jpgFirewatch_20160210173939.jpgFirewatch_20160210183913.jpg

Oba herci také odvedli výbornou práci, jelikož jde pravděpodobně o nejživější a nejvěrohodnější interaktivní konverzace, které jsem ve hrách zažil.

Interaktivní omalovánka

I z letmého pohledu na okolní obrázky vám jistě došlo, že jde o graficky velmi unikátní kousek. Firewatch běží na modifikované verzi enginu Unity a svůj neopakovatelný komiksově laděný vzhled ždíme na maximum. Vývojářům se podařilo vykouzlit nádherné scenérie a panoramata, hutnou atmosféru, a to vše ve velmi minimalistickém kabátě. Také hudba skvěle sedne náladě a Firewatch je tak velmi chutným vizuálním soustem.

Firewatch_20160210160546.jpg

Bohužel hned po vydání byly všechny verze zúžovány propady snímků (především PS4 verze) a nepříjemnými bugy, které bránily v dalším postupu příběhem. Některé šlo obejít, většina ale čeká na patch, který nepříjemnosti odstraní. Rozhodně nejde o velký problém, zvlášť s přihlednutím ke krátkosti hry, je to ale něco, co nepotěší a co nemůžeme ignorovat.

         

Dostupné pro: PC, PS4
Žánr: Logické | Logická adventura
Výrobce: Campo Santo
Začátek prodeje: 9. února 2016
  • Výborný nápad s vysílačkou
  • Hutná atmosféra
  • Unikátní grafické zpracování
  • Bravurní dialogy
  • Bugy
  • Kolísavý framerate
  • Krátké
    

Co říci závěrem? Indie hry prostě táhnou a Firewatch je dalším výborným nápadem, který se podařilo realizovat takřka dokonale. Má rozhodně své mouchy, je to ale krátký a neuvěřitelně atmosférický zážitek, který nemůžete obejít stranou. Ať už jste fanoušky adventur či nikoliv. 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

8 kultovních starých her, které rádi p…

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

28.  4.  2017 | | 20 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A
HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pro náročné hráče (recenze)

HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pr…

HyperX má svoji první klávesnici. Vsází na strohý a funkční design v kombinaci s mechanickými spínači Cherry.

25.  4.  2017 | | 5 N/A