Firmě Eidos 'hrozí' akvizice

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 7

Diskuze k článku

avatar
16. 01. 2009 20:19

Začíná se ukazovat, že ani herní gigant evropy, Eidos, nemá na růžích ustláno. Já bych řekl, že největším problémem je soustředění se na "osvědčené" značky, které už ale tolik netáhnou. lidi nebaví hrát deset let to samé, akorát v jiném kabátku. Ačkoliv poslední Tomb Raider považuji za vůbec nejlepší, neprodává se tak, jak by si Eidos přál. Pro většinu ostatních her by byl prodej 1,5 milionu kopií obrovským úspěchem. Tady se nabízí otázka, kolik vlastně vývoj AAA her stojí? Třeba takové GTA 4 se odhaduje na 100 milionů $. Ale těd už je zavodou, prodalo se ho nějakých 12 mega celosvětově napříč konzolemi (PC verzi nepočítám). Kolik tedy může stát Underworld? Asi hodně, když 1,5 mega prodaných koií Eidosu nestačí.

 |   |  Odpovědět
Rosťa  |  16. 01. 2009 21:57

Vývoj bezpochyby nebude levnou záležitostí, neboť se do něj krom platu programátorů, designerů a dalších 'nerdů' započítává všechno co potřebují k běžnému pracovnímu dni, a bezpochyby ještě miliarda dalších věcí. Co se prodejnosti týče, dejme tomu, že by 1,5 milionu prodaných kopií třeba i zaplatilo samotný vývoj. Ale co reklamní kampaň, a co teprve nějaký zisk? Hry se už dávno nedělají jen pro dobrý pocit a potěchu hráčů, pokud by na tom nic nevydělali, tak nemají důvod hry vyvíjet. Je to totiž příliš riskantní na to, aby jim stačila jen skutečnost, že se "vývoj zaplatil".

 |   |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2009 22:33

Čtenář Cobra si dal tu práci a našel nějaké články týkající se ceny vývoje her k mému příspěvku na blogu: http://vodny.blog.doupe.cz/2009/01/zapis-c4-o-drm-gamestopu-steamu-a-piratstvi-pokracovani/

Jen v krátkosti: Vývoj her PS2 v roce 2001 stál v průměru 1 milion $. Průměrná cena vývoje hry na PS3 je 15 milionů $. Další tituly FFX 40 milionů $, Half-Life 2 40 milionů $. Jedná se o odhady a ceny pouze za vývoj. Třeba Left 4 Dead mělo nejdražší marketing v historii Valve her - 10$ milionů.

Jen jsem chtěl říct, že by možná vydavatelé měli vydávat více nízkorozpočtových her v rozumné kvalitě a ne se soustředit na blockbustery, které je v případě neúspěchu dostanou do červených čísel. A jednou to tak určitě bude, protože ty náklady začínají být neúnosné. S trochou nadsázky bych to přirovnal k dnešní situaci ve sportu. Jedna fotbalová hvězda stojí XX milionů, ale jeden člověk nemůže mít takový vliv na tým (zvlášť, když se zraní). Je to prostě rizikové. Proto se platy pomalu a razantně snižují a kluby nakupují více kvalitních hráčů, namísto jedné superhvězdy.

 |   |  Odpovědět
Corwin8  |  16. 01. 2009 22:48

Nejsem rejpal, to fakt ne, ale nedá mi to, abych neupozornil na nabídku za hráče Kaka od Manchesteru City. :) V tomto ohledu jsem spíš nakloněn drahým výborným hrám (filmům,...), ačkoliv jedinec dokáže kolektiv ovlivnit velmi mnoho a zrovna u fotbalu to má i ekonomické dopady- velká hvězda=větší návštěvnost=moře reklamy,... oni si dokážou spočítat, jestli se jim to vyplatí. Stejně tak u her- pokud vydáte kvalitní drahou hru, která přiláká hodně lidí, tak jste za vodou. Kolik asi tak stojí vývoj jedné hry od Blizzardu?? Vždyť na nich dělají takovou kupu let a přestože nevydávají nic než AAAA (tři A se dávají každé hovadině od EA) tituly, tak očividně problém nemají. Není to problém peněz vložených do vývoje, ale spíš kvality produktu, protože herní průmysl je sice zaběhnutý, ale producenti ještě často mohou narazit na nový neozkoušený tým, který jim slíbí hory doly a pak prd... Podle mě herní průmysl ještě neumí tak dobře zacházet s realitou- správně odhadnout možné tržby,... Proto třeba od EA často slyšíme o zrušených hrách,...protože ti se to už naučili(ale zase k tomu přibrali spoustu dalších zlozvyků). Abych řekl pravdu, tak Eidos bude vždy mou srdeční záležitostí, protože už mu nikdo nikdy neodpáře to, že dali Spectorovi prostor udělat nejlepší hru všech dob, takže bych byl rád, kdyby se poučili a začli dobře obchodovat. A hlavně, ať dělají kvalitní hry!

 |   |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2009 23:13

Pěkný příklad s tím Blizzardem, bohužel, asi jediný. WOW se prostě povedlo, přišlo ve správnou dobu, má základnu hráčů a konkurence prostě nestačí. Už jen pár dalších her dokáže vyprodukovat zisk. Někde na Doupěti by se měl povalovat článek o tom, že asi jen 20% všech her je ziskových! To je přeci šílený. A přitom se nejedná o špatné hry, ale měly tu smůlu, že stály příliš mnoho peněz. Věřím (a už se to pomalu naplňuje), že budoucnost her je v originálních, nízkorozpočtových indie a casual hrách. Už teď se prodávají velice dobře, stačí se podívat na XBLA, tam frčí jedna casual hříčka za druhou. Je to levné a zábavné. Vysokorozpočtových her bude čím dál tím méně, tím jsem si jist. Následující 2-3 roky ve spojení s finanční krizí mohou přinést až překvapivě velkou porci odložených či zrušených titulů.

 |   |  Odpovědět
onik81  |  18. 01. 2009 15:52

nepříjde mi, že by TRU byl nějak výrazně náročnější než jiný hry. Není příliž dlouhý a grafika ač krásná, je, řekněme standart. Myslím, že je to stejný, jako u Letopisů narnie (film). Druhý dil se zaplatil včetně všech nákladů na reklamu atd., jenže oprosti prvnímu dílu vydělal cca půlku a s tím nepočítali. Proto prozatím třetí díl zrušili. Ziskovost byla, ale malá. U TRU asi počítali taky s obrovkým ziskem a prostě je jen "normální". Když se kouknu na prodejnost her za rok a umažu prvních deset, určitě bych za chvilku narazil na TRU. Při několika stech hrách za rok by byl velmi úspěšný. Ale nepřinesl zisky, které již byly naplánovaný.

jinak pro mě taky nejlepší díl ze všech :) těším se na balíček

 |   |  Odpovědět
Corwin8  |  16. 01. 2009 17:36

Když dá nový majitel dost peněz na Deus Ex 3, tak ať si pak s Eidosem klidně dělá, co chce. :)

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor