Flashpoint 1985: Status Quo

Včera jsme vám přinesli rozhovor s tvůrci této připravované české hry. Dnes vám nabízíme podrobnější informace o hře samotné. V diskuzních fórech jsou reakce na Flashpoint vesměs velmi příznivé a plné očekávání. Poodhalme roušku tajemství zahalující tuto hru.
V roce 1985 se nejvyšším mužem v Sovětském svazu stal Michajl Gorbačov, který začal uplatňovat pokrokovou politiku a ekonomické reformy, známé pod názvem „Perestroika“. Ne všichni občané s novými pořádky souhlasili a sílily hlasy volající po nastolení starých, dobrých pořádků. Jedním z těch, kdo si přál, aby se vše vrátilo do zajetých a „osvědčených“ kolejí byl i generál Ivan Vasilij Guba, velitel třetí armády dislokované na strategicky velmi důležitém ostrově Kolgujev. Co nyní? Sovětský svaz je v troskách a má problémy s udržením vlastní integrity, je tu zpupný generál s prstem na spoušti jaderných raket, kdo tedy pomůže zachránit svět? Samozřejmě, stateční hoši z NATO.

Tolik tedy stručně z příběhu vázajícímu se k této hře. Silně hypotetický, ale v podstatě pouze jedna z dalších variací na nekonečné téma ti hodní, kteří musí vyhrát a ti zlí, kteří musí být poraženi.

FlashpointFlashpoint

Podle vývojového týmu hra z velké části stojí právě na propracovaném příběhu a to je jedině dobře. K dispozici totiž bude prakticky neomezená volnost pohybu a konání a je tedy velmi důležité stanovit mantinely, aby se hraní nezměnilo v bezcílné pobíhání z jednoho místa na druhé s jediným cílem – zastřelit vše co se hýbe.

FlashpointFlashpoint

Velkou devizou každé hry je multiplayer. I v něm by měl Flashpoint umožňovat neomezenou volnost pohybu. Není potřeba mít velkou fantazii, abyste si dokázali představit velké bitvy v terénu se vším co k nim patří – od obyčejných vojáků v zákopech, přes podporu tanků a vrtulníků až po dělostřelectvo, o jehož začlenění do hry se také uvažuje. Zajímavou myšlenkou, s kterou se do hry počítá je možnost seskočit z nízko letícího vrtulníku nebo z větší výšky za použití padáku.

Do akce prý bude možné zapojit až několik desítek vojáků (v závislosti na výkonu počítače), přičemž hráč bude moci vydávat rozkazy vlastní jednotce, ve které bude maximálně 11 vojáků, ostatní bude ovládat počítač či spolu/protihráči. Myslím, že na takovou hru čeká mnoho hráčů již velmi dlouho a právě Flashpoint by všechny jejich sny a tužby mohl splnit.

FlashpointFlashpoint

Samotné hraní bude probíhat na 3 ostrovech, z nichž každý by měl mít reálné fyzické rozměry 144 čtverečních kilometrů a celá hrací plocha bude přístupná v jednom okamžiku. Samozřejmě pro přesuny mezi ostrovy bude nutné použít vrtulník či jiný dopravní prostředek (člun?). Tento fakt sám o sobě je dost fascinující, zvláště při představě multiplayer hry, ale i singleplayer mise mohou být při dobrém zpracování maximálně zábavné a poutavé.

FlashpointFlashpoint

Populární postavou v podobných hrách většinou bývá ostřelovač. Není se čemu divit, strefit někoho na ta správná místa je přinejmenším docela zajímavá představa. Podle informací v auditoriích (ve kterých mimochodem členové vývojového týmu trpělivě odpovídají skoro na všechny otázky přicházející z různých koutů světa; velké plus) můžeme u ostřelovače počítat s lepším maskováním, skutečnou „snajprovkou“ a lepším rozhledem.

Ke hře bude připojen editor misí, který používají i její tvůrci, takže při tvorbě vlastních misí nebudete nijak omezeni. Jediným možným omezením je nemožnost vytvořit a použít vlastní terén – vše se musí odehrávat na zmíněných třech ostrovech. Ale při rozmísťování všeho ostatního máte volnou ruku.

FlashpointFlashpoint

Byla by škoda nezmínit se o zbraních a dopravních prostředcích, s nimiž se do hry počítá. Od obyčejných pušek, kterými budou vybaveni prostí vojáci, přes minomety, raketomety, ostřelovací pušky, časové bomby až po kulomety. Budeme moci řídit Jeep, 5t Truck, UAZ jeep, náklaďák Ural, vypouštěč raket SCUD, civilní vozidla, M113, M60, M1 Abrams, BMP1, ZSU, T55, T72, T80, AH1 Cobra, UH60 Blackhawk, A10 Thunderbolt, Cessna, Mi24 Hind, Mi17 HIP, Mark II PBR a jeho ruský protějšek. Řízení všech dopravních prostředků by si mělo být velmi podobné, tak aby nečinilo problémy ani začátečníkům, pro které budou ve hře připraveny ukázkové mise.

FlashpointFlashpoint

Grafický engine, pojmenovaný Real Virtuality, je navržen tak aby umožňoval střídání dne a noci, ale podle momentálně dostupných informací je téměř jisté, že se nedočkáme střídání ročních období, takže na bílé kombinézy a stopování ve sněhu si můžeme nechat zajít chuť.

Minimální systémové požadavky jsou na dnešní dobu mírně podprůměrné, posuďte sami: procesor 266 MHz, 8 MB 3D grafická karta, 64 MB RAM, 300 MB HDD a ty reálné nejsou o mnoho vyšší. Autoři uvádějí, že pro vývoj a testování používají sestavy s 400 MHz procesorem, 128 MB paměti a 12 MB videokartu. Tedy nic přehnaného, 128 MB RAM bude v době vydání hry nutností pro každého, kdo to s hraním myslí alespoň trochu vážně.

FlashpointFlashpoint

Vývojový tým Bohemia Interactive Studio byl založen v červnu 1999 pod křídly stejnojmenného distributora počítačových her. V současné době je tým tvořen 13 lidmi, z nichž žádný zatím nepracoval na projektu, jež by měl takové ambice jako Flashpoint. Věřme, že se jim jejich dílo podaří a ve 3. čtvrtletí tohoto roku se na světové scéně objeví další dobrá česká hra.

Diskuze (1) Další článek: Lemmings: Revolution – i když s tou revolucí, nevím…

Témata článku: , , , ,