Flip Wars: kdo neskáče, nevyhraje (recenze)

Do prozatím malé herní nabídky konzole Nintendo Switch se nedávno připojil titul Flip Wars, jehož herní systém je založený na skákání. Stojí však za to si titul koupit?

Vlastníte-li Nintendo Switch, jistě také pociťujete dost slabou nabídku her. Tu zachraňuje pouze fakt, že již nyní obsahuje konzole vskutku vydařené tituly. Jestli však hledáte něco menšího, čím byste si svou knihovnu krapet ozvláštnili, třeba vás zaujala hra Flip Wars. No hned na začátku mohu říct, že za více než 250 Kč dostanete málo obsahu a jediným důvodem ke koupi může být vaše osobní sympatie k samotnému hernímu provedení.

Skákej jako o život

Hratelnost je založená na tom, že skáčete a po dopadu se kolem vás přeměňují čtverečky na vaši barvu ve směru kříže... vypadá to podobně jako výbuch bomby v Bombermanovi. A pokud někdo stojí na čtverečku, který obarvíte, zabili jste ho. Tím popis hratelnosti vlastně končí, jen si k tomu přičtěte možnost brát různé speciály, které vás zrychlí či změní směr křížku, takže místo + to bude X.

flip_wars (1).jpgflip_wars (2).jpgflip_wars (3).jpgflip_wars (4).jpg
O vítězství občas rozhodnou poslední vteřiny hry

Tento jednoduchý systém následně využijete celkem ve třech herních módech. Pro hru je asi nejcharakterističtější Panel Battle. V tomto módu musí být co nejvíce čtverečků obarvených vaší barvou, abyste vyhráli. Přesto mi trochu vadilo, že z hry v podstatě zmizela větší strategie a snažíte se skákat jako blázni, abyste obarvili vše kolem sebe.

Bohužel hra přestane bavit rychleji než poslouchání Michala Davida.

Podle mě je nejzábavnější klasický Deathmatch, tedy hra to nazývá Knock Out. Zkrátka skáčete tak, abyste ostatní zabili co nejvíckrát, každopádně nebojíte se riskovat, jelikož máte neomezeně životů. Na to trochu trpí Life Battle, ve kterém nesmíte ztratit všechny životy. Takže se nikomu do boje moc nechce. Každý zápas bohatě vystačí na 2 až 3 minuty, i když délku si můžete nastavit sami.

flip_wars (5).jpgflip_wars (6).jpgflip_wars (7).jpgflip_wars (8).jpgflip_wars (9).jpgflip_wars (10).jpgBitvy jsou velmi krátké, ideální čas na jeden zápas jsou 2 až 3 minuty

Aby nebyla hra úplně monotónní, jsou zde celkem čtyři odlišná prostředí a každé má čtyři mapy. Prostředí se mezi sebou trochu liší různými přírodními vlivy, například vlnami nebo blesky. Mapy jsou zase jinak tvarované, ale hlavně jsou na nich občas přítomny zbraně, jedná se buď o dělo nebo o minu. Především zbraně hru opravdu ovlivní, s ohledem na velikost mapy se jedná o dopad hromadného ničení a o ovládání zbraně se vedou vskutku líté boje.

Bez přátel radši neskákejte

Možná vám zní hra příliš jednoduše, že se asi rychle ohraje. Bohužel hra přestane bavit rychleji než poslouchání Michala Davida. Dokonce tu nejsou ani typické motivační prvky jako nákup oblečení pro vaši postavu. Chuť se ke hře vrátit dokáže oživit jen multiplayer, nejlépe ten na jedné konzoli, hra samozřejmě rovněž podporuje hraní online i skrze LAN. K ovládání potřebujete jen analogovou páčku a jedno tlačítko, takže Joy-Con více než postačí, přičemž jedna konzole podporuje hraní rovnou ve čtyřech hráčích, což je mimochodem maximum hráčů na jedné mapě.

Přesto ať se vývojáři snaží sebevíc, nezakryjí fakt, že se jedná o průměrnou hru s minimem obsahu. Kdyby stála do 80 Kč, možná bych vám koupi i doporučil. Za více než 250 Kč nicméně doporučuji našetřit na něco zajímavějšího. Láká-li vás barvení území vaší barvou, přímo se nabízí nedávno vydaný Splatoon 2. I přes malý počet titulů ale nabízí Switch zajímavější tituly za podobnou cenovku.

Hodnocení: 2,5 / 5

Klady:

• docela chytrý nápad