For Honor: E3 dojmy z historického guláše

vytisknout velikost písma
I tahle středověká rubanice si ukousla kousek z ubisoftí konference a předvedla se v opravdu dobrém světle.

Předně bylo potvrzeno, že For Honor bude mít i singleplayerovou kampaň. Přímo na konferenci jsme mohli vidět část akce z vikingské kampaně. Zbylé dva "národy" se ale také dočkají svého vlastního příběhu. Příběh. To je to, co jsem od For Honor vůbec nečekal. Sice o něm víme jen velmi poskrovnu, ale něco málo bylo naznačeno v traileru. Na pozadí celé války mezi Vikingy, rytíři a samuraji se skrývá jakási tajemná postava, které není zrovna po chuti, aby boje ustaly. Proč? To se zatím neví. Dle mého názoru se na konci příběhu spojí všechny tři strany a potáhnou na společného nepřítele, ale tohle neberte nijak seriózně. Jde pouze o moji spekulaci.

For Honor si z letošní E3 obecně odnesl opravdu kladné ohlasy. Nejen že skvěle vypadá, on se i skvěle hraje. Na to, jak je soubojový systém v zásadě jednoduchý, je velmi vychvalován a neslyšel jsem, aby si na něj někdo stěžoval. Je správně jednoduchý, a přitom propracovaný a strategický.

2885517-for_honor_screen_harrowgate_legionsatwar_e3_150615_4pmpst_1434397088.jpg473396-for-honor-1920x1080.jpgFH-screenshot-02-FULL_255373.jpg

Samotný soubojový systém pochopíte během pár vteřin. Máte tři směry. Z každého můžete útočit a vykrývat útoky nepřítele. Takhle to je ale pouze u "větších" nepřátel. Obyčejné bojovníky, kterých můžete ve videích vidět spousty, vyřídíte pár údery. I u těch silnějších to půjde, ale jen v případě, že nepřítel právě nedává pozor. Některé souboje můžou trvat několik minut a další je hotov během pár vteřin.

To, jak na nepřítele útočit, poznáte jak z jeho postoje, tak z ukazatelů ve hře. Během každého boje budete muset dávat neustále pozor. Když se totiž budete soustředit jen na útok a vykašlete se na obranu, protivník vás hravě sundá. Stačí zkrátka jedna chyba a souboj je u konce.

Souboje ani nemají nijak složité ovládání. Když potkáte nepřítele, cíl se automaticky “zalockuje“. Celý souboj ovládáte analogovými páčkami, přičemž levou se pohybujete a pravou určujete směr útoku nebo krytí. K dispozici budete samozřejmě mít jak lehký, tak silný útok.

FH-screenshot-04-FULL_255361.jpgforhonor.jpgfor-honor.jpg

Při vykrývání útoku se vám naskytne šance k výpadu, protože protivník na chvíli zavrávorá. Může ale na vás vyzrát třeba tím, že na poslední chvíli změní směr útoku, nebo na vás vytasí rovnou nějaké kombo. Ve hře půjde udělat i komba, která budou na vykrytí daleko těžší, než klasický útok, ale nebude lehké je provést.

Podle ohlasů se umělá inteligence snaží nějak najít skulinu ve vaší obraně a neútočí jen tak bez rozmyslu. To se ale nedá říct o řadových válečnících, kteří mají inteligenci na úrovni houpacího koně a slouží jako křoví, co efektně rozházíte na všechny strany. Jen si dejte pozor, abyste nenarazili na dva silnější válečníky zároveň. Pak je totiž velmi malá šance, že z takového souboje vyváznete živí.

for-honor-oni-2.png

Ta pravá výzva ale čeká až v multiplayeru. Řekněme si na rovinu, že umělá inteligence nebude dokonalá a to, co se podaří vymyslet skutečným protihráčům, by ani nezvládla. Tady už vám nebudou stačit zaručené finty, které si nacvičíte na nepřátele v singleplayeru. Budete se muset zkrátka přizpůsobovat za pochodu podle stylu protihráče. A v tom je systém soubojů tak unikátní. Nabízí vám možnosti. 

Občas můžete slyšet názory, že Ubisoft si udělal vlastní Kingdom Come: Deliverence. Společné ty hry mají ale jen to, že se odehrávají v minulosti a dá se v nich útočit z různých směrů. Tím jakákoli podobnost končí. For Honor opravdu nebude realistickou středověkou řežbou. V realitě by se asi jen těžko potkal Viking s rytířem a samurajem.

for-honor.jpgscreenshot_pc_for_honor_1_256241.jpgscreenshot_pc_for_honor_5_256245.jpg

Se vzhledem hry nemám nejmenší problém, ale opět si musíme připomenout, že je to hra od Ubisoftu. Po špatných předchozích zkušenostech tak radši nedávejte na první dojem a raději počkejte na výsledný produkt.

Nebyl by to Ubisoft, kdyby ještě před vydáním nebyla oznámena různá DLC. K For Honor si můžete zakoupit Season Pass, který zahrnuje všechen stažitelný obsah, který do hry přibude rok po vydání. Ubisoft se tedy bude snažit For Honor udržet na živu déle, než některé své značky. 

FH-screenshot-03-FULL_255363.jpg

For Honor po letošní výstavě rozhodně zaujal spoustu dalších lidí, kteří na něj už netrpělivě čekají. Kdy že se ho dočkají? Na začátku příštího roku, konkrétně 14. 2.. Tak se zatím usaďte a naleštěte své meče, kopí, sekery, zkrátka všechno, čím se dá bojovat. 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro Nintendo Switch

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro N…

Nintendo Switch představuje nový svěží herní zážitek, který se velmi liší od hraní na Xbox One a PS4. Přinášíme vám 10 důvodů, proč byste si tuto konzoli měli koupit.

12.  7.  2017 | | 16 N/A
TES Online: Morrowind – návrat do známého světa (recenze)

TES Online: Morrowind – návrat do znám…

MMORPG The Elder Scrolls Online se dočkalo svého nového rozšíření Morrowind, díky kterému se hra obohatila o nový pestrý svět a o novou třídu. Stojí za to vrátit se do Tamrielu?

10.  7.  2017 | | 2 N/A
10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switch ještě počkat

10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switc…

Nintendo Switch je velmi zajímavá konzole, což nás inspirovalo k článku o tom, proč byste si tuto konzoli měli koupit. Z jiného úhlu pohledu však trpí mnoha chybami, kvůli kterým byste si ji naopak určitě kupovat neměli.

17.  7.  2017 | | 5 N/A
Virtuální realita na E3: nejzajímavější pecky veletrhu

Virtuální realita na E3: nejzajímavějš…

Na letošní E3 se nezapomnělo ani na fanoušky virtuální reality. Na konferencích se jim sice nevěnovalo valné množství pozornosti, ale i tak se mezi oznámenými tituly objevilo pár dobře vypadajících kousků. Je libo pecky od Bethesdy jako je Fallout nebo Doom ve VR? A co takhle nějaké exkluzivity na PSVR? To všechno tady najdete.

14.  7.  2017 |
Apple znovuobjevil rozšířenou realitu. Vývojáři už předvádí parádní aplikace

Apple znovuobjevil rozšířenou realitu.…

Apple pravděpodobně přetransformuje další důležitý segment - rozšířenou realitu.

16.  7.  2017 | | 2 N/A
Need for Speed Payback: E3 dojmy z Rychle a Zběsile

Need for Speed Payback: E3 dojmy z Ryc…

Série Need for Speed se opět vrací po roční pauze s dílem Payback, který by měl sérii opět přinést její zašlou slávu. Bylo nám toho naslibováno hodně, ale je to vůbec to, co hráčská komunita od této kultovní série požaduje?

9.  7.  2017 | | 2 N/A
Nový rekord! Valve po letní slevové akci zabanovalo přes 40 tisíc uživatelů

Nový rekord! Valve po letní slevové ak…

Anti-Cheat systém společnosti Valve se překonal, zabanováno bylo rekordních 40 tisíc uživatelů.

11.  7.  2017 | | 5 N/A
Sci-fi střílečka Warframe v novém rozšíření přináší otevřený svět

Sci-fi střílečka Warframe v novém rozš…

Datadisk Plains of Eidolon dělá z Warframe úplně novou hru s otevřeným světem.

9.  7.  2017 | | 3 N/A