Fotíme v Night City: Cyberpunk 2077 ukazuje krásy ray tracingu a DLSS

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 26

Diskuze k článku

phv
15. 12. 2020 22:38

Redaktoři dostali RTX30xx, takže ASI udělali "nezávislou" recenzi.
Podivného jednání od NVIDIA, kdy recenzenti odmítající RTX jsou zabanováni je plnej internet.
Takže vážená redakce teď nevím.
RTX chválíte, protože jste s ním spokojeni a nadchlo vás, nebo protože se bojíte, že když nebudete podvádět a budete objektivní, tak vám NVIDIA a ani její partneři příště kartu nepůjčí.
Kdo hledá, najde, že NVIDIA tlačí na své partnery aby "nepohodlným" recenzentům karty nepůjčovali.
Je třeba na první dojem udělat příznivé recenze.
Veškeré recenze na RTX jsou zmanipulované a nedá se jim věřit. Dle jiných serverů RTX v C2077 zabírá asi 1% efektů.

 |   |  Odpovědět
Pepan  |  04. 01. 2021 17:37

RT je v CP určitě super, ale rozhodně nemění zásadně grafiku. Pokud jste v oblasti, kde je více odrazových ploch, RT odrazy jsou znát. RT stíny jsou taky znát, ale nejsou až tak markantní. RT nasvícení jsem při přepínání vůbec nepoznal. Takže fajn to je, ale podle mě to nemění zážitek z efektů ve hře.

Když seženete za normální cenu 3060Ti, tak se určitě vyplatí. Výkonu má jako 2080Super a stojí (za normální cenu) od cca 11500 Kč. Ale ani ne tak kvůli CP, ale když už někde DLSS a RT funguje (Control, CP, WD: Legion, atd...), tak je výkon parádní a kde ne, tak tam zase (díky absenci RT) není potřeba tak brutální výkon a karta je naprosto v pohodě. Akorát ji sehnat no

 |   |  Odpovědět
Greengage  |  15. 12. 2020 20:33

Neoznačená reklama? Osobně chápu, že placené články jsou nutnou součástí a v momentě, kdy za ně čtenář přímo neplatí, tak si nemá na co stěžovat. Rozhodně bych ale očekával, že se budete řídit zákonem a vše bude náležitě označeno jako placená spolupráce, což nemusí nutně vždy znamenat peníze, jak jistě všichni ví.
Pokud jste nedostali žádným způsobem kompenzaci, za tento článek, tak se vám omlouvám, ale v tom případě naopak klesáte jako redakce, kdy bez sebemenší kritiky a detailů pouze tlumočíte marketingové materiály NVidia a celé to završíte propagací HW.
Je sice pravda, že existují konkrétní scény, kdy hra může s DLSS vypadat i lépe, než bez DLSS, pokud ale někdo řekne A, sluší se říct i B a tedy, že jde opravdu o velmi pokročilý upscale pomocí neuronové sítě, který může způsobovat artefakty a naopak tedy i obraz zhoršit.
Když zohledním fakt, že NVidia se netají tím, že tlačí na recenzenty aby silně propagovali ray tracing a DLSS za každou cenu, kvůli nedostupnosti na AMD grafických kartách a podívám se na článek, kde jsou právě ony technologie vyzdvihované do nebes, byli by jste dokonce hloupí, kdyby jste si nenechali za článek zaplatit.
Pochlapte se tedy, označte článek jako reklamu a je po faux pas.

 |   |  Odpovědět
Yossik  |  15. 12. 2020 17:29

Tahle hra je graficky hodně špatná a odraz neonu za v kaluži za -30 fps to fakt nezachrání . Těch 8 let vývoje nechal grafiku hry přesně těch 8 let zpátky a vypadá hůř než 7 let starý GTA V. Tenhle reklamní PR výplod na RTX a DSSL si strčte za klobouk. Kvůli téhle hře rozhodně kartu s RTX nepotřebujete. A dlouho ještě potřebovat nebudete. Marketingové bláboly od NVIDIA to nezachrání. Spíš by měli kluci zelení přestat vyhrožovat nezávislým recenzentům a oblbovat lidi.

 |   |  Odpovědět
avatar
uni
15. 12. 2020 18:14

Jako ve všem totální souhlas, ale RTX ve hře není, je to označení pro produkty společnosti nVidia;)

 |   |  Odpovědět
simple  |  23. 12. 2020 14:20

RTX znamená ray -tracing, vždy se karta u nVidia značí tím co má za funkci v GK v daném období vývoje.

 |   |  Odpovědět
Nedos  |  16. 12. 2020 08:43

Je trochu nefer srovnavat CP s GTA5 ktery je tu s nama z dob PS3 a X360. Na GTA uz vyslo milion patchu. WOW taky nevypada tak jak vypadalo v den vydani. Zaklinac 3 vypadal na PS4 celkem dobre, já myslím ze to polaci casem vychytaji. Ale technicky stav v den vydani je teda fakt ostuda.

 |   |  Odpovědět
Pepan  |  04. 01. 2021 17:33

Na špatném železe grafika špatná je. To je bohužel pravda a hra je nekompromisní ke staršímu HW. Ale jakmile zapnete na ultra, hra má parádní grafiku.

DLSS je právě hodně super, páč i na slabších grafikách (jako třeba mobilní 2060) se dá vykouzlit rozumný framerate.

Raytracing je pak jiná záležitost. Tady souhlasím, že se nevyplatí kupovat RTX kartu kvůli RT v CP. Rozdíl není markantní. Viděl jsem srovnání a dělal jsem ho i sám. Odrazy jsou fajn a sežerou jen pár fps. Stíny nejsou už tak markantní ale také sežerou pár fps. Nejvíce sežere nasvětlení, které ale paradoxně v drtivé většině případů není poznat od klasického bez RT. Celkově je grafika i bez RT skvělá. Takže paradoxně lze doporučit RTX grafiku spíš kvůli DLSS a dobrému framerate - stačí minulá generace.
AMD už pracuje s Microsoftem na obdobě DLSS a Sony pravděpodobně také. Jsem spíš pak zvědav na tuto budoucí open alternativu k DLSS a jejímu masovějšímu rozšíření.

 |   |  Odpovědět
host  |  15. 12. 2020 10:53

Vážně nevím k čemu to DLSS vůbec je. Takové kurvítko

 |   |  Odpovědět
host  |  15. 12. 2020 10:55

Snížením rozlišení dosáhnu stejného efektu vyšší výkon špatná kvalita

 |   |  Odpovědět

Je vidět, že tomu rozumíš, ty jeden experte.

 |   |  Odpovědět
Pepan  |  04. 01. 2021 17:26

No tak určitě...

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  04. 01. 2021 15:31

Nj, takove kurvitko ktere ti zdvojnasobi FPS aniz by to bylo poznat na kvalite.

 |   |  Odpovědět
Edna Televizní  |  15. 12. 2020 10:47

Hm, pěkné .. ale .. RT a DLSS .. vypadá to krásně, samé neony, světla, stíny, mlha ... ale do prd..le, hned druhý nebo třetí screenshot ... a krajnice na cestě hranatá jak od pětiletého dítěte .. .zkrátka dokud kolo nebude kolo, a křivka nebude křivka ale len loméná úsečka, bude to dojem kazit mnohem více než nějaký víc nebo mín aliasovaný strom nebo RT někde ve stínech ... upřímně, ve hře si rozdílu s/bez DLSS na nějakém neonovém nápisu skoro ani nevšimnete, ale tak viditelná hranatá křivka praští do očí okamžitě... kdyby se ten výpočetní výkon použil na něco jiného - třeba na výrazně drobnější triangulaci - kdyby ta lomená čára nebyla ze 3 částí ale ze 100, tak to nebude skoro poznat .. a výkon by byl, jen to chtít :D

 |   |  Odpovědět
Edna Televizní  |  15. 12. 2020 10:49

tak sorry, je to jedenáctý screenshot v galerii .. tohle fakt pere do očí ... BTW, mám na PS4 a ty bugy jsou fakt zatím docela vtipné, ne že by to nešlo hrát, ale když vlezete do prázdné místnosti/ulice kde není ani živáčka, otočíte se dokola a najednou je plná lidí tak to docela překvapí :D

 |   |  Odpovědět
Kafe  |  15. 12. 2020 10:34

Krásy DLSS, to je teda zajímavé spojení

 |   |  Odpovědět
Jantar obecný  |  15. 12. 2020 10:23

Já to tedy hraju bez rtx který jen žere výkon a bez dlss který objekty v dálce zase rozmazává. Rtx je u téhle hry zklamání metro exodus mělo rtx více rozeznatelné. Ale takový šlágr to opravdu není.

 |   |  Odpovědět
avatar
uni
15. 12. 2020 18:13

RTX je označeno grafických karet od nVidie. Není to žádná technologie.

 |   |  Odpovědět

Pravda pravdoucí, jen nVidioti, ví o faktech naprosté prd.

 |   |  Odpovědět
Martin Uhlík  |  15. 12. 2020 10:19

Já teda nevím, ale zrovna v CP2077 mi přínos RT nepřijde nijak markantní. Minimálně ve srovnání s jinými hrami. Po studování různých videí mi dokonce přijdou některé scény s rasterizací hezčí a hlubši.

 |   |  Odpovědět
Mirek  |  04. 01. 2021 01:25

No hlavně je smutné, že se musí vůbec zapínat dlss, aby se dosáhlo ve 4k na ultra, na 60fps u rtx 3090. Rt mi příjde zatím zbytečné, u většiny her co jsem hrál, tak tam velký rozdíl nebyl. Stačím mi zatím bohatě screen space reflection ve hrách.

 |   |  Odpovědět
Mirek  |  04. 01. 2021 01:31

A co se týče dlss, taky hraju bez toho, raději používám zaostření v nastavení nvidie. Sice to nepřidá fpska, ale vypadá to líp.

 |   |  Odpovědět
Lukas  |  15. 12. 2020 07:41

Kompletní nepochopení autora článku, k čemu je DLSS, rozhodně to není anti aliasing, ale upscaling... Proto je při vyšším rozlišení možné mít více snímků, když reálně hra běží například v 1440p + upscaling na 4k.

 |   |  Odpovědět
avatar
15. 12. 2020 09:21

Asi fanda zelených. Vidí přínos DLSS i v ranním kafe.

 |   |  Odpovědět
avatar
uni
15. 12. 2020 09:41

Také jsem absolutně nepochopil, jak "mršítkem" DLSS vylepšovat screenshoty:DDD

 |   |  Odpovědět
avatar
15. 12. 2020 10:14

O anti aliasingu nepadlo ani slovo a bylo také zmíněno, že se DLSS využívá pro udržení vyšší snímkovací frekvence na vyšším rozlišení. Ale pro jistotu jsme to ještě upřesnili, díky za upozornění

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor