PC | Téma | Akce

Fotoseriál z Altisu aneb kam zavítáme v Armě 3

Prostřednictvím development branche Army 3 jsme navštívili řecký ostrov Altis ještě před vydáním plné verze, abychom se s vámi podělili o fotografie z několika zajímavých míst.

Pokud se zajímáte o Armu 3, která zaútočí na naše PC již 12. září, určitě vám neušlo, že v ní zavítáme na dva řecké ostrovy. Drobnější Stratis o rozloze 20 km2 a na o poznání větší, hlavní ostrov Altis s úctyhodnou rozlohou 270 km2. A právě na něj jsem se rozhodl zaměřit a seznámit vás s několika zajímavými místy. Ne, že by byl Stratis nezajímavý, ale každý si ho mohl osobně projít díky bezplatné Alpha Lite verzi, zatímco na Altis se do vydání podíváte jen se zakoupenou Betou, přepnutou na tzv. development branch, speciální verzi aktualizovanou prakticky každý den a určenou spíše pro testování zásahů vývojářů.

 

Pokud Altis nemůžete osobně navštívit nebo vás jen zajímá, proč ho v posledních dnech tolik hráčů opěvuje, tento speciál by vám mohl přijít vhod

 

Klasická Beta zkrátka hlavní ostrov neobsahuje. Pokud tedy Altis nemůžete osobně navštívit nebo vás jen zajímá, proč ho v posledních dnech tolik hráčů opěvuje, tento speciál by vám mohl přijít vhod. Tak vzhůru na výlet do virtuálního Řecka.

Hlavní město

Pyrgos.jpg

Na prvním screenshotu můžete vidět hlavní město Pyrgos. Na první pohled nepatří k největším, ale zdání klame. Zvlášť když se v jeho těsném okolí nachází i obří hřbitov nebo vojenská základna. Máte rádi městské prostředí a preferujete kontakt s nepřítelem z očí do hlavně jeho kvéru? V tom případě je Pyrgos místo pro vás.

Hřbitov

Hřbitov - Pyrgos.jpg

Pokud jste sledovali nedávný live stream z kanceláří Bohemia Interactive (který nebyl tak úplně live), hřbitov poblíž města Pyrgos si určitě pamatujete. Kromě masivních hrobek najdeme na tomto místě i mnoho náhrobků věnovaných neznámým vojákům, a také všeříkající pomník. Opět další skvělé místo ke svádění bojů na velmi krátkou vzdálenost. Čert vem ty řeči, že na hřbitovech má být klid.

Toto místo navíc patří k mnoha lokalitám, díky nimž máte dokonalý pocit, že na Altisu někdo skutečně může žít. Což je vítaná změna oproti předešlým dílům, jejichž mapy občas působily trochu uměle. Ano Sahrani, mluvím o tobě.

Kavala

Kavala.jpg

Pravděpodobně nejkrásnější, nejpropracovanější a největší město na Altisu, které najdete na západě ostrova a které nabízí prakticky vše. Tuny malých budov, několik velkých, kancelářských budov, pláže, spletité silnice a samozřejmě zříceninu hradu. Nevím jak vy, ale já bych v takovém městě docela rád strávil dovolenou. Tedy pokud bych za pár nevinných fotografií nešel bručet kvůli údajné špionáži.

Hrad na vrcholu Thronosu

Hrad - Thronos.jpg

Altis mimo jiné nabízí i pár zajímavých hradů, nebo spíše jejich pozůstatků. Já vybral zříceninu umístěnou na nejvyšším bodu Altisu, Thronosu. Pokud na vás dýchne nostalgická vzpomínka na Operaci Flashpoint a jistou misi na Everonu, kde jste museli utéct na hrad plný rebelů, nejste sami. Zřícenina může velmi snadno připomenout staré časy.

Athira

Athira.jpg

Tento screenshot pochází z křižovatky menšího města Athyra, kterému dominuje nejen obrovský kostel, ale i řada stavenišť v blízkém okolí. Možná se to nezdá, ale města a vesnice dokážou být poměrně různorodé a i ty menší se mohou pyšnit dostatečným počtem budov. Nikdy nejde jen o pár baráků, silnici a ceduli s názvem, který často stěží přečtete.

Letiště

Letiště.jpg

Na Altisu najdeme vícero letištních ploch. Tohle, umístěné v prostřední části ostrova, je největší z nich. Disponuje obrovským prostorem pro všechny druhy dopravních prostředků a mimo jiné také slušně zpracovanou, ale poněkud pustou letištní halu. I ta nicméně přispívá k uvěřitelnému pocitu z prostředí, osobně vítám, že letiště není jen plocha, věž a pár hangárů.

Dráha pro motokáry

Dráha - letiště.jpg

V těsné blízkosti letiště najdeme i tuto dráhu určenou pro motokáry. Má to ale jednu podstatnou vadu. Arma 3 motokáry neobsahuje, alespoň prozatím. Hra však nemá nouzi o ostatní vozidla, takže šikovní hráči určitě najdou pro dráhu nejedno využití.

Základna

Základna.jpg

Arma 3 se odehrává v roce 2035, a podle toho vypadá i prostředí. Alespoň občas, jak dokazuje zajímavě zpracovaná základna, kterou je možno vídat i jako motiv hlavního menu. V případě vojenských objektů sice vede ostrov Stratis, ale ani Altis nezůstává kdovíjak pozadu.

Sluneční elektrárna

Elektrárna.jpg

Na Altisu můžete velmi snadno narazit (někdy i doslova) na sluneční elektrárny, kterých je na řeckém ostrově opravdu dost...

Větrná elektrárna

Mlýny.jpg

... stejně jako větrných elektráren. Věčně se otáčející vrtule by se daly označit za jeden ze symbolů Altisu, koneckonců jsme je mohli vidět už na prvních screenshotech ze hry. Kromě toho, že jde o vítané orientační body, může jít i o dost svinské objekty. Myslíte si, že něco takového pokaždé uvidíte a pokaždé se tomu při létání vyhnete? No, myslet si to můžete. Ale realita občas bývá jiná.

Amfiteátr

Amfiteátr.jpg

Kromě množství moderních budov nabízí Altis i řadu památek. Nejen hrady, ale třeba i tento amfiteátr. Jak jinak nejlépe zdůraznit, že se nacházíte na řeckém ostrově, než amfiteátrem? Jde přitom jen o jednu z mnoha ruin, na které můžete narazit.

Svatyně

Kameny.jpg

Ne, to není Stonehenge, jen jakési uskupení kamenů, které nejspíš kdysi fungovalo jako svatyně, jak dokazuje lebka na kameni ve středu objektu. Podobné uskupení lze navíc nalézt i pod mořskou hladinou.

Okolí silnic

Silnice.jpg

Zatímco Stratisu vévodí spíše prašné cesty, na Altisu najdeme skutečné silnice. A vzhledem k tomu, že jich není vůbec málo, nesmí chybět ani typické objekty jako benzínky, které se při boji dají využít jako dost šikovné úkryty.

Slunné pláže

pláž.jpg

Už při prvním pohledu na ostrov vám musí být jasné, že tady prostě nesmí chybět prosluněné pláže fungující jako magnet na davy líných turistů. Skutečně je to tak. Jenom na těch plážích občas najdete i něco jiného než turisty. Bordel na těch nejméně očekávaných místech holt není jen devízou naší domoviny.

Zátoka

Zátoka.jpg

Dobře, to nebyl úplně nejlepší příklad pláže. Tohle už je poněkud lepší. I když, spíš než na válení se po písku se taková zátoka hodí na perfektní výsadky. Minimum budov, dobrý rozhled, už jenom vzít člun naplněný speciálními jednotkami a šup s nimi dobýt Altis.

Bažina Limni

Limni.jpg

Ačkoliv Altis občas působí jako vyprahlá pustina, najdeme na něm i vlhčí místa (bez dvojsmyslů prosím). Ideálním a dalo by se říct že i jediným příkladem je bažina Limni, fungující jako docela dobrá schovávačka. Všechny ty keře poskytují víc než dost prostoru pro úkryt.

Přehrada

Přehrada.jpg

Řecký ostrov ale je pustina, jak dokazuje třeba vyschlá přehrada. Věřili byste tomu, že na takovém místě mohla být někdy voda? Já také ne. Přehrada tam ale nejspíš nebude jen pro srandu.

Širé pláně

Planina.jpg

Vše uzavřu ukázkou jedné z mnoha širých plání na povrchu ostrova. Altis se může pyšnit neskutečně otevřeným prostranstvím, které úplně svádí k tomu se prostě rozeběhnout jako Forrest Gump a běžet dál a dál, otočit se a běžet ještě dál. Nebo naskočit do tanku a celé to prostranství trochu zorat. Je to na vás.

Tím naše procházka po Altisu končí. Vybral jsem jen několik míst, občas navíc náhodně, protože popsat všechny zajímavosti hlavního ostrova Army 3 v jednom článku zkrátka není možné. Navíc jsem zcela vynechal i moře, pod jehož hladinou taktéž najdeme nejednu zajímavost. Mohu každopádně s klidem říci, že Altis podle mě patří nejen mezi to nejlepší, co kdy Bohemia Interactive vytvořila, ale i za obecně jeden z nejpropracovanějších a nejuvěřitelnějších otevřených světů, s jakými jsem se ve hrách setkal. Skutečně na mě zapůsobil a jsem si jistý, že až se na něj vydáte i vy, dojem bude přinejmenším podobný.

PS: Pokud vlastníte Betu a stále dumáte nad tím, jak Altis do hry dostat, musíte najít Armu 3 ve vaší Steam knihovně, pravým tlačítkem se dostat na Vlastnosti, dále na záložku Betaverze a vybrat "development - Development Build". Pak jen počkáte, až se vám stáhne cca 2,5 GB dat.

Diskuze (5) Další článek: Sony prý chystá pro Playstation 4 i brýle virtuální reality

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,