Full-screen antialiasing: kudy vede cesta?

Diskuze čtenářů k článku

Petr Minařík  |  25. 03. 2002 11:14

Mám rád nezaujaté a fundované články a rpto se tento velice líbí.

 |   |  Odpovědět
Vlado Klimovský  |  25. 03. 2002 11:14

Súhlasím, ale tá úvaha o niekom, kto má peniaze na GeForce alebo NV15 a súčasne vlastní 14-palcový monitor, ma celkom pobavila :).

 |   |  Odpovědět
Petr Broža  |  25. 03. 2002 11:14

No právě - koupí si GeForce 256 a na monitor mu nezbudou peníze :))). Defacto šlo jen o příklad, a o to, aby byl co nejnázornější...

 |   |  Odpovědět
Lo Wang  |  25. 03. 2002 11:14

Já si myslím že na vyhlazení kostrbatých hran úplně stačí Antialiasig hran a ne celoobrazovkový, plochy přece kostrbaté nebudou díky filtrování ať bilineárním nebo trilineárním. Na filtrované textuře už přece není co Antialiasingovat nebo tomu možná nerozumím, ale zdá se mi to zbytečné když úplně stačí zapnout Antialiasnig na hrany.

 |   |  Odpovědět
Ales Kalina  |  25. 03. 2002 11:14

vyhlazovani hran ma jednu neprijemnou vlastnost, na tradicnich architekturach (voodoo, geforce...) musite polygony setridit a neustale si udrzovat seznam hran, jinymi slovy, je treba pamet a procesor... multi-sampling (nebo super-sampling ci over-sampling) zadne trideni nepotrebuje... a navic se projevi i na plose polygonu, mapovani textur trpi aliasingem podobne jako hrany, pricina je stejna, male rozliseni monitoru... ani trilinearni filtrovani neni zachranou...

 |   |  Odpovědět
Bedrich Benes  |  25. 03. 2002 11:14

To neni otazka "tradicnich karet", to je dane podstatou metody. Pokud nastavite pixel pro nejakou hrany a pak namalujete neco co je za ni, tak se ten pixel jednoduse prepise. Pokud se to dela ve spatnem poradi, jsou hrany v miste prekrizeni tmave, ci naopak svetle.

 |   |  Odpovědět
Cooler  |  25. 03. 2002 11:14

Zajímalo by mě, jestli se používá jako to "výchozí" rozlišení vždy dvakrát (resp. 4x) větší než je konečný výsledek.
Je logické, že výpočet je díky tomu asi nejjednodušší, ale stejně tak by jistě šlo použít např. 1024x768 a převést ho na 800x600 při použití anti-aliasingu. Jediným důvodem proč to nedělat je možná problém s kvalitou výsledku, nicméně je rozhodně na snadě poznámka... Pokud by to šlo, proč to nepoužít např. stylem ovladačů, kdy by stačilo nastavit v ovladačích karty, že při 800x600 při Full Scene Anti Aliasing se bude používat jako výchozí rozlišení 1024x768...
To mě akorat napadlo, ale je to zajímavé.

 |   |  Odpovědět
Petr Broža  |  25. 03. 2002 11:14

Je to výpočetně náročnější. Takže by to klidně mohlo zabrat více času, než FSAA 2x. Ale to jen spekulace...

 |   |  Odpovědět
Pharao  |  25. 03. 2002 11:14

Ty hele výš jak je to důležitý, skoušel jsi hrát v rozlišení 640x480 Quake III, tak to zkus a pak něco říkej. Jsný?

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Age of Empires 4 dorazí ještě letos, podívejte se na nové záběry ze hry

Age of Empires 4 dorazí ještě letos, podívejte se …

Návrat kultovní strategie se blíží a Relic poodhalil více ze hry prostřednictvím čerstvých záběrů.

11.  4.  2021 | |3 N/A
Michal Maliarov
Age of Empires 4Video
Vyzkoušejte si závodní titul Forza Motorsport 8 ještě před vydáním

Vyzkoušejte si závodní titul Forza Motorsport 8 je…

Vývojáři sbírají zpětnou vazbu a účastnit se toho můžete i vy.

7.  4.  2021 |
Michal Maliarov
Forza MotorsportZávodní
GTA 5 stále vypadá k světu, nové modifikace ji přibližují fotorealismu

GTA 5 stále vypadá k světu, nové modifikace ji při…

Grand Theft Auto V má za sebou pěknou řádku let, ale komunita moderů nepolevuje.

6.  4.  2021 | |2 N/A
Michal Maliarov
Grand Theft Auto VModifikace
Razer Anzu: chytré brýle nejen pro hráče a příslib do budoucna | Recenze

Razer Anzu: chytré brýle nejen pro hráče a příslib…

Chtěli jste se někdy cítit jako Tony Stark s Jarvisem v brýlích? S novým výrobkem Razeru můžete. Skoro.

15.  4.  2021 | |1 N/A
Michal Maliarov
RazerRecenzeHardware
Hobo: Tough Life - těžký život bezdomovce hezky česky | Recenze

Hobo: Tough Life - těžký život bezdomovce hezky če…

Přemýšleli jste někdy o tom, jaké je to být bez domova? Přežívat těžké podmínky v kartónové krabici a dojídat vyhozené tacos? Ve hře Hobo zjistíte, že je to rozhodně výzva a její zvládnutí vás může odměnit královským titulem.

14.  4.  2021 | |4 N/A
Vojtěch Matušinský
SurvivalRecenze
Hry zadarmo nebo se slevou: balíček her pro virtuální realitu a sitcom zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: balíček her pro virtuá…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

9.  4.  2021 |
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce
Tipy na nejlepší gaučovou kooperaci: herní pecky do lockdownu

Tipy na nejlepší gaučovou kooperaci: herní pecky d…

Stále nemůžete pořádně vylézt ven? Žádný strach, máme pro vás zaručené tipy na domácí kooperaci!

8.  4.  2021 | |3 N/A
Michal Maliarov
TémaMultiplayer
Předběžná registrace hry PUBG: New State překročila 10 milionů zájemců

Předběžná registrace hry PUBG: New State překročil…

PUBG očividně stále táhne.

9.  4.  2021 | |1 N/A
Michal Maliarov
Mobilní hryPUBG