Fyzika lepší jak v Half-Life 2 - o Duke Nukem Forever a nejen o něm

Dosud neznámá švédská firmička Mequon se prostřednictvím prací na middleware ke hře Duke Nukem Forever stává spolupachatelem jednoho z největších podvrhů v dějinách herního průmyslu. Chlapcům z Mequon však nelze upřít snahu; na letošní GDC právě za zavřenými dveřmi probíhají prezentace jejich enginu ve verzi 2.0 a podle těch optimističtějších novinářů se jedná o jasného pokořitele fyzikálního systému z Half-Life 2. Je to ale vůbec možné, aby v podstatě neexistující hra (mluvíme o Duke Nukem Forever) měla tak dokonalý fyzikální engine?

Inu, podle toho co bylo na GDC k vidění; ano. Stejně jako v případě jmenovaného Half-Life 2, připravili programátoři z Mequonu působivou prezentaci možností jejich enginu, z které novináři vycházeli jako v mrákotách. V několika krátkých částech byla ukázána deformace prostředí, přirozené animace "hadrových panáků" či simulace pohybů drapérie. Nutno přičíst ke cti autorů, že všechny tyto efekty byly vypočítávány takzvaně "za letu", či chcete-li realtime, takže bychom se mohli konečně dočkat "pádu z ochozu na sto způsobů". Nic prý není předem nalinkováno a stanoveno. Škoda jen, že nikdo nebyl tak duchapřítomný a podívanou nenatočil.

Jak to vše souvisí s Duke Nukem Forever? I přesto, že firma Mequon se v podstatě stará o engine na němž 3D Realms připravují svého Duka, vedení si nepřeje být podrobněji spojováno se svým zaměstnavatelem a odmítá prozradit do jaké míry poskytne svou technologii k vývoji DNF. Že by se Švédové báli faupaux, které nastane až hra konečně vyjde? Nechceme být špatnými proroky, ale většinou platí zákon "čím delší vývoj, tím větší propadák".

Na druhou stranu, ať 3D Realms sáhnou po technologii od Mequon či ne, samotný engine bude mít do budoucna jistě na růžích ustláno. Programátorské prostředí má být nejen výkonné, ale zároveň i velmi intuitivní na ovládání a vychytávání chyb. Dalším plusem pro Švédy je bezesporu to, že jejich technologie bude zčásti použita i pro konzole nové generace, tedy PS3 či Xbox 2. A to by pak v tom musel být čert aby tahle nadějná firmička neprorazila!

Zdroj: Gameindustry