Autoři nepřipodobňují hru ani střílečce typu Doom ani aktuálnímu hitu Bioshock. Survival horor je pro ně samostatným organismem, přičemž sami chtějí dosáhnout plného významu jeho pojmenování – hráč bude muset přežít, je jedno jakými prostředky. Když dojde munice, nastoupí boj nablízko, přičemž zvláštní pozornost je věnována soubojům v nulové gravitaci. Sem tam hráč vystoupí na trup své lodi, aby se k němu přichytil magnetickými botami, a bude využívat zákonů fyziky k odesílání zákeřných mimozemšťanů do věčných vesmírných lovišť. Zvuk je pohlcován vakuem, agorafobie se hlásí o slovo a stačí jeden chybný krok a hlavní hrdina odlétne plout nekonečným vesmírem bez jediného pevného bodu k zachycení.
Hráč bude uvězněn v zapadlém koutě vesmíru s hordou zrůd nazvaných nekromorfové za zády. Stejně jako v každém survival hororu, i zde se bude střílet o život, nicméně hlavní postavou nebude voják, ale obyčejný vesmírný horník, který je zvyklý pracovat se svým vyfasovaným náčiním, například laserovým řezákem. Autoři přicházejí s inovativním systémem boje nablízko, kdy tvoří doslova stovky animací postav – jinak bude vypadat upižlání vetřelcovi ruky, jinak nohy nebo hlavy. Zmíněným řezákem bude navíc možné pohybovat jak v horizontální, tak vertikální rovině a ještě více tak tím ovlivňovat rozklad protivníků.
Kromě standardních zbraní přijdou na řadu i netradiční vynálezy. Stázová puška umí zpomalit čas, ovšem pouze lokálně! Sbohem profláknutému bullet time, zde se ke slovu dere taktika, kterého z protivníků hráč zamrazí nejdříve. Jelikož se mají nekromorfové valit na hráče v houfech, bude o čem přemýšlet. V takové chvíli má přijít vhod tradičnější telekineze, jež umožní zvednout cokoliv v dosahu a mrštit objekt po protivnících.
- Strach
- Nové způsoby zabíjení nepřátel
- Vakuum
- Dějová linka
- Bossové
- Trošku zvláštní konec
- Kampaň EA, která prozrazuje spoustu věcí ze hry
- Opakování určitých lokací