Další Tomb Raider má představovat zlom především co se herního prostředí týče. Dominuje mu nyní život a uvěřitelnost. Autoři se soustřeďují, aby všechny nové exteriéry odehrávající se v deštivých džunglích apod. i interiéry působily co nejživěji. Lara nyní nepředstavuje jedinou hlavní hrdinku, po boku jí je příroda: „Je to boj čistokrevného elementu ženy proti přírodě,“ popisuje Play.
Velký vliv na organičnost má mít herní engine. V jedné z úrovní například Lara zkoumá ruiny v deštivém jižním Mexiku, přičemž v blátě zůstávají její stopy. To není nic neobvyklého, jenže šlépěje po chvíli smývá déšť. Pokud navíc Lara zaklekne, zamaže si své dobrodružné koleno, na němž hlína postupně zaschne a opadá. Veškeré objekty včetně mrtvých nepřátel, spadaných stromů a zničeného okolí mají navíc permanentně zůstat na mapě, nebudou fádně mizet jako ve většině dnešních her. Nemůžeme se dočkat, snad se ve hře objeví i minihra s Larou ve sprše, na které budou autoři demonstrovat realistické smývání bahna z nejzakřivenějších partií Lařina těla :). A platformy? Tomb Raider: Underworld zaútočí na PC, PS3 a Xbox 360 v průběhu roku 2008.
Zdroj: TombraiderChronicles.com