Game Developers Session 2004: je to tady

Fanouškům freeware scény jistě neunikla akce s názvem Game Developers Session 2003, jež se konala loňské léto v Uherském Hradišti. Jejím cílem bylo sblížení nezávislých herních vývojářů a znamenala veliký úspěch, tudíž se dal očekávat další ročník – GDS 2004 se uskuteční v Brně již tento týden. V dnešním článku se dočtete co všechno nás čeká, navíc nabízíme videa z loňské GDS.
Game Developers Session 2004: je to tady

Než se vrhneme na letošní ročník, neodpustím si kratičké bilancování nad GDS 2003. Tato akce pořádaná serverem ČeskéHry.cz, jejíž sekundární neoficiální název zněl a snad i nadále bude znít „sraz nezávislých herních vývojářů“, se konala ve dnech 4.7. – 6.7. 2003 v prostorách kulturního domu Mír v Uherském Hradišti. Krom samotných přednášek, jejichž úroveň byla ve většině případů velice uspokojivá, se vyhlašovaly výsledky ankety Joystick Českých Her, do které mohli hlasovat všichni čtenáři.

 

Stahujte Videa z Game Developers Session 2003!

Architektura, návrh a implementace 3D enginů (96 MB)
 
Odborná přednáška v podání Illusion Softworks (216 MB)
 
I Microsoft přispěl svou polemikou do mlýna (18 MB)
 

SleepTeam Labs referují o možnostech distribuce freewarovek (79 MB)
 
Krátká prezentace týmů a jejich her (92 MB)
 
Klenot mezi přednáškami, aneb Martin Klíma vypráví (164 MB)
 
Základní "výcvik" grafickým programem Rhino (42 MB)

 

  

Sobotní ráno před první přednáškou. Maratón začíná... * Asi nejzajímavější přednášku měl p. Martin Klíma z Alataru * Vše, co jste chtěli vědět o Illusion Softworks

Během víkendu se na nevelkém pódiu před promítacím plátnem vystřídalo mnoho lidí, mezi nimiž nechyběl ani Martin Klíma se svou přednáškou: Opravdu se chcete stát  profesionálem? Zajímavá byla i debata v podání Illusion Softworks s názvem Vývoj AAA titulu a rozhodně nezaostávaly ani ty ostatní. Plán celé akce, stejně jako samotný klub Mír, praskaly ve švech. Není tedy divu, že GDS nadchlo i Jana Šedu z Microsoftu, který se rozhodl letošní ročník sponzorovat. Atmosféra se nedá dost dobře popsat, proto vás odkáži raději na pořízené fotografie a několik set megabitů videa.

Co nás čeká letos?

Můžeme čerpat z přiložených informací i leccos předvídat. Jedno je jisté, druhý ročník Game Developers Session se bude konat v takzvaném moravském Silicon Valley, ve městě Brně. Veškeré prognózy se naplnily, tudíž se můžeme těšit na velmi prostorný kulturní dům Rubín, kde se akce koná. Konečné datum bylo stanoveno na měsíc březen, konkrétně na rozmezí od 5. do 7., přičemž registrace účastníků začala prvního února.

  

Takhle to také občas dopadá :-) * A o tom to je... * O tom je to také- spřátelené týmy, zde Peregrius a Destandazi

Oproti loňsku pořadatelé vychytali mnoho chybek, uspořádání přednášek doznalo asi největších změn. Jsou rozděleny na tři části: code, GFX a gameDev. Jen pro zajímavost, ke shlédnutí budou témata jako je AI, 3D grafika, matematicko fyzikální modely, zvuk, technologie, texturování, principy animace, game design a lahůdky v podobě životopisů her Posel Smrti, Vietcong nebo online hry Monarchia od týmu PuPWorX.

Teoretickou část pak vystřídá i část praktická nesoucí název Workshops. Laicky řečeno, bude se jednat o dílny, v nichž přihlížející nakouknou do tajů řemesla zkušených grafiků a programátorů. Illusion Softworks opět přislíbili svou účast, takže se je rozhodně nač těšit. Malým zklamáním je absence dalšího ročníků soutěže Joystick Českých Her, ale nechť vývojáři neklesají na mysli, neboť doprovodným programem bude vyhlášení výsledků jiné, neméně zajímavé soutěže 3D contest, do níž se můžete zapojit i vy na stránkách serveru Microgen.

Já osobně se na GDS 2004 velice těším a doufám, že pořadatelé odvedou stejně dobrou práci jako loni. Aktuální informace můžete sledovat buďto na serveru ČeskéHry.cz nebo přímo na oficiálních stránkách GDS, kde také najdete kompletní archív fotografií, tabulky vítězů Joysticku Českých Her či kompletní loňský program. Doufám, že se na GDS setkáme, takže nashledanou tento pátek (pokud jste se nezaregistrovali do konce února, tak se tam bohužel buď nedostanete, nebo pokud ano - tzn. bude volná kapacita - tak až za petinásobek vstupného).

Podrobný program GDS 2004

:: Pátek - pouze velký sál

18:00 - 18:10
Pár slov k zahájení konference

18:15 - 21:00
Životopisy projektů: Anakreon: Berušky 2, SD3D: SpaceDroids3D, Future Games: Posel smrti, PUPworX: Monarchia, Cybergames: Starship Trooper, Altar: UFO Aftermath, Pterodon: Vietcong

21:00 - 21:45
por. Ing. Petr Františ: Profesionální hry - vojenské simulátory a trenažéry

22:00 - 23:00
panelová diskuse s profesionálními vývojáři

:: Sobota - Velký sál

C 9:00 - 9:45
Michal "Kofola" Šimoník (AnakreoN): programování 3D zvuku

C 9:50 - 10:50
Martin "Alien" Procházka (PUPworX): AI - úvod a teorie (stavové automaty, pathfinding, expertní systémy)

GD 11:00 - 12:00
Martin "Ammo" Babarík (IS): story development

C 14:00 - 15:00
Jan Stoklasa (Microsoft): představení .NET, ukázka vývoje logické hry

C 15:15 - 16:15
Jan Šeda (Microsoft): DX9 a NET kód, presentační subsystém Longhornu

C 16:30 - 17:00
Petr "esc" Hubáček (Frooze): vývoj her pro PocketPC

C 17:15 - 18:15
doc. Ing. Jiří Sochor, CSc. (FI MUNI): LOD - změna detailnosti geometrie, použití LODu

C 18:30 - 19:15
Martin "Komat" Stránský (AnakreoN): programování a import 3D animací

G+C 19:30 - 20:30
Martin Klíma & Tomáš Hlucháň (Altar): jak dělat "rychlou" grafiku

21:00 - 21:30
Vyhlášení výsledků 3D Contest

:: Sobota - Malý sál

G 9:00 - 9:45
Martin "Mr. Blender" Tkadlčík: Blender - jako plnohodnotný modeler

G 10:00 - 10:45
Leoš "Sniffer" Janek: tipy a triky pro 3ds max 6

C 11:00 - 12:00
Jiří "Fila" Filipovič (PUPworX): AI - neuronové sítě a genetické algoritmy

C 14:00 - 14:30
Tomáš Hrdlička (3open): XML - úvod, využití ve hrách

G 15:00 - 15:45
Roman Vrbovský: teorie a praxe použití Final Gathering (mr)

G 16:00 - 16:45
Koza & Riva (RUMduo): Lightwave jako nástroj pro gamedeveloping

G 17:00 - 17:45
Jan "animaniak" Krejčíř: optimalizace scén aneb jak učinit render rychlým

G 18:00 - 18:30
Pavel "powermac" Hruboš: všeobecné principy animace

:: Neděle

10:00 - 12:00
První várka dílen:
 C Fila & Alien: AI - praktická ukázka algoritmů AI
 G Roman Vrbovský: XSI rigovaní a animace
 G Riva: pixel by pixel art
 GD Ammo: game design

14:00 - 16:00
Druhá várka dílen:
 C Tomáš Hrdlička: praktická ukázka využití XML v modelu klient-server
 G Jan Pravda: jak na lowpoly modelování
 G Powermac: texturovaní a jeho možnosti (3ds max)
 GD Ammo: game design

16:00 - 16:15
Pár slov k zakončení konference

Z oficiální tiskové zprávy:

Game Developers Session (GDS) 2004 je druhým ročníkem akce určené nezávislým i profesionálním herním vývojářům. Tento ročník se koná 5. - 7. března 2004 v Brně v kulturním domě Rubín.

Program:

  • představení projektů nezávislé i profesionální herní scény
  • odborné přednášky pro programátory, grafiky a gamedesignery
  • dílny ve kterých si návštěvníci budou moci pod vedením zkušenějšího kolegy vyzkoušet všemožné programové nástroje a techniky potřebné pro tvorbu her
  • vyhlášení výsledků soutěže 3D Contest

Témata přednášek a workshopů:

  • AI (od teorie k praxi, základní algoritmy, neuronové sítě)
  • vývoj pro Pocket PC
  • programování 3D zvuku
  • DirectX 9.0 a .NET, představení OS Longhorn
  • Blender, Game Blender, Lightwave, Final Gathering, optimalizace scén, principy animace
  • životopisy her: Posel Smrti, Vietcong, UFO: Aftermath, Berušky 2, Monarchia, Posel smrti
  • atd.

Kulturním dům Rubín poskytuje dva přednáškové sály, prostory pro debatu a relaxaci návštěvníků a je propojen s restaurací.

GDS 2004 je jediná akce tohoto druhu v ČR a SR a navazuje na velmi úspěšný minulý ročník, který se konal v Uherském Hradišti.

GDS 2004 pořádá server ČeskéHry.cz ve spolupráci s firmou Microsoft ČR. Aktuální informace o programu najdete na http://gds.ceskehry.cz, přihlašovat se můžete na https://www.microsoft.cz/akce/gds.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A