Game Developes Session 09 – zhasněte světla, prosím

Letošní ročník GDS se nesl hlavně ve znamení Mafie 2, ale nejen toto očekávané dílo představovali samotní vývojáři. Nahlédněte s námi.
Seznam kapitol
  1. První den
  2. Druhý den

Tak trochu jiná výstava GDS

Ústředním tématem letošního sedmého ročníku bylo, jak jinak, pokračování Mafie, oné bájné a nejznámější hry našeho největšího vývojářského týmu. V programu nechyběly přednášky a... vlastně se skládal jen z přednášek, ale to bohatě stačilo. V prvním ze dvou dní konference, tj. v pátek, byla k dispozici jen jedna konferenční místnost. Řadu přednášek tu otevřeli svým příspěvkem vývojáři hry Immortal Worlds, dle jejich slov prvního českého 3D MMORPG. Prezetaci vzali sice z trošku jiného konce, ale hru názorně uvedli.

gds09_117.jpg gds09_131.jpg

U projekčního plátna je vystřídal Jakub Dvorský. Neměl připravenou prezentaci v pravém slova smyslu, a asi dle xboxového hesla “You are the controller”, byl prezentací sám. Když rozjel svou show s Machinariem, složkou obrázků a především zdánlivě improvizovanou řečí, stal se pro mnohé nejlepším bodem celého dne.

Jakub Dvorský neměl připravenou prezentaci v pravém slova smyslu, byl prezentací sám

Tomu hlavnímu bodu dne ještě předcházely prezentace o herním zážitku Střepy snů, kterému hráči sami určují dění, a Cabela's Big Game Hunter 2010. Cauldronům nechyběl smysl pro humor a překvapili nadsázkou, s jakou umí ohodnotit svou loveckou hru. A na otázku z publika, jestli myslí „že by se hra mohla prosadit na jiném než americkém trhu“ odpověděli jednoslabičně.

gds09_128.jpg

 Setkání s bloggerskou celebritou

Večerní Brno skýtá netušené možnosti. Sami jsme se o tom s kamarádem přesvědčili krátce po dvacáté hodině večerní, kdy jsme v centru zahlédli Tlamiczku. Myšlenky o tom, zda jsme vhodně vyfešákovaní a jestli máme nakrémované boty, musely jít pro akutnost situace stranou. Nekompromisně jsme vyrazili za ní ve snaze zvýšit naši rychlost V a protnout společné trajektorie v bodě X, což se podařilo, a jako první přišla na řadu žádost o autogram z kolegovy strany. V naší neomalenosti jsme na čas přeskočili představovací rituál a utvořili trojčlenný dav, v jehož sestavě jsme se nakonec ocitli v nedaleké pizzerii. Musím říct, že Tlamča byla moc fajn, krásně jsme si popovídali o herním vývojářství u nás i ve světě, o bloggování a životě v Praze, až se konverzace stočila přes Uwe Bolla k jejím nadcházejícím projektům. Ale to už si necháme pro sebe – však vy brzy zjistíte, jak se věci mají. Díky Tlamiczce za pokec a twítujeme zpátky pozdrav!

A večer přišlo to, na co většina osazenstva čekala. Ukazováčky kolempobíhajících fotografů a především statických kamerananů netrpělivě očekávaly zhasnutí světel a zažehnutí xboxu s prezentační verzí druhé Mafie. Byla to světově první veřejná předváděčka, která jela real-time, takže moderátor mohl dynamicky komentovat dění s nenalinkovaným průběhem. A jak zde zaznělo, kdyby kolega obrátil auto na střechu, představení by muselo skončit. Jaké jsou dojmy?

Mafiánská podívaná

2K Czech nám ukázali pro většinu fanoušků známou část v Joeově bytě, kde idylku studeného piva z lednice přeruší zvonění telefonu a následná cesta za úkolem. Je to třetí a poslední dosavadní novinářské demo. Na chodbě před bytem probíhá velmi vtipná scéna s chlápkem, který klepe na vlastní dveře s prosbou se dostat dovnitř, kam ho manželka/milenka nechce vpustit. Asi ví proč. “Oh come on baby I’m sorry, all right? What do you want me to say? Honey common, I was out with the fellas last night...”

gds09_135.jpggds09_343.jpg

Občas bylo možné zaznamenat snížený framerate, ale jinak vypadala hra skoro půl roku před vydáním fantasticky a s dobrou optimalizací. Po cestě se dalo spatřit živoucí noční město Empire Bay s důrazem na detail.

Byla tu světově první veřejná předváděčka Mafia 2, která jela real-time

Co se týká fyziky řízení, zdála se mi arkádová s ovládáním až moc přesným, ale je pravda, že já jsem v ruce ovladač neměl a finální pocit z toho může být úplně jiný. Pozdější jízda s upraveným motorem byla o poznání živější.

gds09_230.jpg

Vlastní obrázek si můžete udělat z videí roztroušených kolem. Já osobně bych chtěl vyzdvihnout naskriptované události přispívající k atmosféře a právě míru detailu, která je věnovaná animacím, modelům a pocitu z okolí vůbec. Po pětadvacetiminutové předváděčce dostali diváci pětiminutové Q&A okýnko na dotazy, které se nakonec roztáhlo na slušnou čtvrthodinu. Vypíchnu zde nejzajímavější poznatky:

  • Ve hře bude jistá forma collectibles rozmístěná různě po městě
  • Cenega pracuje na češtině svépomoci a 2K Czech slouží jako kontrola kvality
  • Pokud dnes rozjedete novější hry na koukatelné nastavení, nemusíte se bát, že by vám Mafia 2 nejela
  • 2K chystá masivní reklamní kampaň na podporu hry
  • Dan Vávra na hře spolupracuje už jen lehce externě a Petr Vochozka se s firmou a projektem rozloučil úplně (jak někdo z osazenstva vtipně poznamenal, šel plavat s rybama)
  • 2K Games vidí v Mafii 2 svou příští vlajkovou loď a vkládá do ní hodně nadějí („má to možnosti jako GTA4 a vypadá to líp“)
  • Fyzika aut už je hotová, na destrukcích okolí se stále pracuje

Související články
  1. Přijďte se podívat na Mafii II na GDS 2009
  2. Reportáž: GDS 2008
  3. GDS 08 – informace po celý den!
  4. Brno hostí setkání herních tvůrců

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 123 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

21.  2.  2018 | | 16 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
7 nejlepších historických zážitků, které můžete zažít ve hrách

7 nejlepších historických zážitků, kte…

Kingdom Come dokázalo v posledních dnech ukousnout solidní porci pozornosti. Není ale jedinou hrou, která se zaměřuje na středověk a věrohodnou historii. Pojďme se podívat na ty nejlepší alternativy.

20.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Monster Hunter World: pořádné lovecké RPG (recenze)

Monster Hunter World: pořádné lovecké …

Kultovní Monster Hunter se vrací pravděpodobně v nejlepším dílu série.

15.  2.  2018 | | 5 N/A