Game Developes Session 09 – zhasněte světla, prosím

Letošní ročník GDS se nesl hlavně ve znamení Mafie 2, ale nejen toto očekávané dílo představovali samotní vývojáři. Nahlédněte s námi.
Seznam kapitol
  1. První den
  2. Druhý den

Tak trochu jiná výstava GDS

Ústředním tématem letošního sedmého ročníku bylo, jak jinak, pokračování Mafie, oné bájné a nejznámější hry našeho největšího vývojářského týmu. V programu nechyběly přednášky a... vlastně se skládal jen z přednášek, ale to bohatě stačilo. V prvním ze dvou dní konference, tj. v pátek, byla k dispozici jen jedna konferenční místnost. Řadu přednášek tu otevřeli svým příspěvkem vývojáři hry Immortal Worlds, dle jejich slov prvního českého 3D MMORPG. Prezetaci vzali sice z trošku jiného konce, ale hru názorně uvedli.

gds09_117.jpg gds09_131.jpg

U projekčního plátna je vystřídal Jakub Dvorský. Neměl připravenou prezentaci v pravém slova smyslu, a asi dle xboxového hesla “You are the controller”, byl prezentací sám. Když rozjel svou show s Machinariem, složkou obrázků a především zdánlivě improvizovanou řečí, stal se pro mnohé nejlepším bodem celého dne.

Jakub Dvorský neměl připravenou prezentaci v pravém slova smyslu, byl prezentací sám

Tomu hlavnímu bodu dne ještě předcházely prezentace o herním zážitku Střepy snů, kterému hráči sami určují dění, a Cabela's Big Game Hunter 2010. Cauldronům nechyběl smysl pro humor a překvapili nadsázkou, s jakou umí ohodnotit svou loveckou hru. A na otázku z publika, jestli myslí „že by se hra mohla prosadit na jiném než americkém trhu“ odpověděli jednoslabičně.

gds09_128.jpg

 Setkání s bloggerskou celebritou

Večerní Brno skýtá netušené možnosti. Sami jsme se o tom s kamarádem přesvědčili krátce po dvacáté hodině večerní, kdy jsme v centru zahlédli Tlamiczku. Myšlenky o tom, zda jsme vhodně vyfešákovaní a jestli máme nakrémované boty, musely jít pro akutnost situace stranou. Nekompromisně jsme vyrazili za ní ve snaze zvýšit naši rychlost V a protnout společné trajektorie v bodě X, což se podařilo, a jako první přišla na řadu žádost o autogram z kolegovy strany. V naší neomalenosti jsme na čas přeskočili představovací rituál a utvořili trojčlenný dav, v jehož sestavě jsme se nakonec ocitli v nedaleké pizzerii. Musím říct, že Tlamča byla moc fajn, krásně jsme si popovídali o herním vývojářství u nás i ve světě, o bloggování a životě v Praze, až se konverzace stočila přes Uwe Bolla k jejím nadcházejícím projektům. Ale to už si necháme pro sebe – však vy brzy zjistíte, jak se věci mají. Díky Tlamiczce za pokec a twítujeme zpátky pozdrav!

A večer přišlo to, na co většina osazenstva čekala. Ukazováčky kolempobíhajících fotografů a především statických kamerananů netrpělivě očekávaly zhasnutí světel a zažehnutí xboxu s prezentační verzí druhé Mafie. Byla to světově první veřejná předváděčka, která jela real-time, takže moderátor mohl dynamicky komentovat dění s nenalinkovaným průběhem. A jak zde zaznělo, kdyby kolega obrátil auto na střechu, představení by muselo skončit. Jaké jsou dojmy?

Mafiánská podívaná

2K Czech nám ukázali pro většinu fanoušků známou část v Joeově bytě, kde idylku studeného piva z lednice přeruší zvonění telefonu a následná cesta za úkolem. Je to třetí a poslední dosavadní novinářské demo. Na chodbě před bytem probíhá velmi vtipná scéna s chlápkem, který klepe na vlastní dveře s prosbou se dostat dovnitř, kam ho manželka/milenka nechce vpustit. Asi ví proč. “Oh come on baby I’m sorry, all right? What do you want me to say? Honey common, I was out with the fellas last night...”

gds09_135.jpggds09_343.jpg

Občas bylo možné zaznamenat snížený framerate, ale jinak vypadala hra skoro půl roku před vydáním fantasticky a s dobrou optimalizací. Po cestě se dalo spatřit živoucí noční město Empire Bay s důrazem na detail.

Byla tu světově první veřejná předváděčka Mafia 2, která jela real-time

Co se týká fyziky řízení, zdála se mi arkádová s ovládáním až moc přesným, ale je pravda, že já jsem v ruce ovladač neměl a finální pocit z toho může být úplně jiný. Pozdější jízda s upraveným motorem byla o poznání živější.

gds09_230.jpg

Vlastní obrázek si můžete udělat z videí roztroušených kolem. Já osobně bych chtěl vyzdvihnout naskriptované události přispívající k atmosféře a právě míru detailu, která je věnovaná animacím, modelům a pocitu z okolí vůbec. Po pětadvacetiminutové předváděčce dostali diváci pětiminutové Q&A okýnko na dotazy, které se nakonec roztáhlo na slušnou čtvrthodinu. Vypíchnu zde nejzajímavější poznatky:

  • Ve hře bude jistá forma collectibles rozmístěná různě po městě
  • Cenega pracuje na češtině svépomoci a 2K Czech slouží jako kontrola kvality
  • Pokud dnes rozjedete novější hry na koukatelné nastavení, nemusíte se bát, že by vám Mafia 2 nejela
  • 2K chystá masivní reklamní kampaň na podporu hry
  • Dan Vávra na hře spolupracuje už jen lehce externě a Petr Vochozka se s firmou a projektem rozloučil úplně (jak někdo z osazenstva vtipně poznamenal, šel plavat s rybama)
  • 2K Games vidí v Mafii 2 svou příští vlajkovou loď a vkládá do ní hodně nadějí („má to možnosti jako GTA4 a vypadá to líp“)
  • Fyzika aut už je hotová, na destrukcích okolí se stále pracuje

Související články
  1. Přijďte se podívat na Mafii II na GDS 2009
  2. Reportáž: GDS 2008
  3. GDS 08 – informace po celý den!
  4. Brno hostí setkání herních tvůrců

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
South Park: The Fractured But Whole – sprostí hrdinové v akci (recenze)

South Park: The Fractured But Whole – …

Důvodem, proč lidé milují South Park, je už samotný fakt, že si v dnešní době nebojí dělat srandu z černochů a nacistických krav. A v tomhle ohledu naštěstí nezklame ani nová hra.

19.  10.  2017 | | 2 N/A