Game Developes Session 09 – zhasněte světla, prosím

vytisknout velikost písma
Letošní ročník GDS se nesl hlavně ve znamení Mafie 2, ale nejen toto očekávané dílo představovali samotní vývojáři. Nahlédněte s námi.
Seznam kapitol
  1. První den
  2. Druhý den

Tak trochu jiná výstava GDS

Ústředním tématem letošního sedmého ročníku bylo, jak jinak, pokračování Mafie, oné bájné a nejznámější hry našeho největšího vývojářského týmu. V programu nechyběly přednášky a... vlastně se skládal jen z přednášek, ale to bohatě stačilo. V prvním ze dvou dní konference, tj. v pátek, byla k dispozici jen jedna konferenční místnost. Řadu přednášek tu otevřeli svým příspěvkem vývojáři hry Immortal Worlds, dle jejich slov prvního českého 3D MMORPG. Prezetaci vzali sice z trošku jiného konce, ale hru názorně uvedli.

gds09_117.jpg gds09_131.jpg

U projekčního plátna je vystřídal Jakub Dvorský. Neměl připravenou prezentaci v pravém slova smyslu, a asi dle xboxového hesla “You are the controller”, byl prezentací sám. Když rozjel svou show s Machinariem, složkou obrázků a především zdánlivě improvizovanou řečí, stal se pro mnohé nejlepším bodem celého dne.

Jakub Dvorský neměl připravenou prezentaci v pravém slova smyslu, byl prezentací sám

Tomu hlavnímu bodu dne ještě předcházely prezentace o herním zážitku Střepy snů, kterému hráči sami určují dění, a Cabela's Big Game Hunter 2010. Cauldronům nechyběl smysl pro humor a překvapili nadsázkou, s jakou umí ohodnotit svou loveckou hru. A na otázku z publika, jestli myslí „že by se hra mohla prosadit na jiném než americkém trhu“ odpověděli jednoslabičně.

gds09_128.jpg

 Setkání s bloggerskou celebritou

Večerní Brno skýtá netušené možnosti. Sami jsme se o tom s kamarádem přesvědčili krátce po dvacáté hodině večerní, kdy jsme v centru zahlédli Tlamiczku. Myšlenky o tom, zda jsme vhodně vyfešákovaní a jestli máme nakrémované boty, musely jít pro akutnost situace stranou. Nekompromisně jsme vyrazili za ní ve snaze zvýšit naši rychlost V a protnout společné trajektorie v bodě X, což se podařilo, a jako první přišla na řadu žádost o autogram z kolegovy strany. V naší neomalenosti jsme na čas přeskočili představovací rituál a utvořili trojčlenný dav, v jehož sestavě jsme se nakonec ocitli v nedaleké pizzerii. Musím říct, že Tlamča byla moc fajn, krásně jsme si popovídali o herním vývojářství u nás i ve světě, o bloggování a životě v Praze, až se konverzace stočila přes Uwe Bolla k jejím nadcházejícím projektům. Ale to už si necháme pro sebe – však vy brzy zjistíte, jak se věci mají. Díky Tlamiczce za pokec a twítujeme zpátky pozdrav!

A večer přišlo to, na co většina osazenstva čekala. Ukazováčky kolempobíhajících fotografů a především statických kamerananů netrpělivě očekávaly zhasnutí světel a zažehnutí xboxu s prezentační verzí druhé Mafie. Byla to světově první veřejná předváděčka, která jela real-time, takže moderátor mohl dynamicky komentovat dění s nenalinkovaným průběhem. A jak zde zaznělo, kdyby kolega obrátil auto na střechu, představení by muselo skončit. Jaké jsou dojmy?

Mafiánská podívaná

2K Czech nám ukázali pro většinu fanoušků známou část v Joeově bytě, kde idylku studeného piva z lednice přeruší zvonění telefonu a následná cesta za úkolem. Je to třetí a poslední dosavadní novinářské demo. Na chodbě před bytem probíhá velmi vtipná scéna s chlápkem, který klepe na vlastní dveře s prosbou se dostat dovnitř, kam ho manželka/milenka nechce vpustit. Asi ví proč. “Oh come on baby I’m sorry, all right? What do you want me to say? Honey common, I was out with the fellas last night...”

gds09_135.jpggds09_343.jpg

Občas bylo možné zaznamenat snížený framerate, ale jinak vypadala hra skoro půl roku před vydáním fantasticky a s dobrou optimalizací. Po cestě se dalo spatřit živoucí noční město Empire Bay s důrazem na detail.

Byla tu světově první veřejná předváděčka Mafia 2, která jela real-time

Co se týká fyziky řízení, zdála se mi arkádová s ovládáním až moc přesným, ale je pravda, že já jsem v ruce ovladač neměl a finální pocit z toho může být úplně jiný. Pozdější jízda s upraveným motorem byla o poznání živější.

gds09_230.jpg

Vlastní obrázek si můžete udělat z videí roztroušených kolem. Já osobně bych chtěl vyzdvihnout naskriptované události přispívající k atmosféře a právě míru detailu, která je věnovaná animacím, modelům a pocitu z okolí vůbec. Po pětadvacetiminutové předváděčce dostali diváci pětiminutové Q&A okýnko na dotazy, které se nakonec roztáhlo na slušnou čtvrthodinu. Vypíchnu zde nejzajímavější poznatky:

  • Ve hře bude jistá forma collectibles rozmístěná různě po městě
  • Cenega pracuje na češtině svépomoci a 2K Czech slouží jako kontrola kvality
  • Pokud dnes rozjedete novější hry na koukatelné nastavení, nemusíte se bát, že by vám Mafia 2 nejela
  • 2K chystá masivní reklamní kampaň na podporu hry
  • Dan Vávra na hře spolupracuje už jen lehce externě a Petr Vochozka se s firmou a projektem rozloučil úplně (jak někdo z osazenstva vtipně poznamenal, šel plavat s rybama)
  • 2K Games vidí v Mafii 2 svou příští vlajkovou loď a vkládá do ní hodně nadějí („má to možnosti jako GTA4 a vypadá to líp“)
  • Fyzika aut už je hotová, na destrukcích okolí se stále pracuje

Související články
  1. Přijďte se podívat na Mafii II na GDS 2009
  2. Reportáž: GDS 2008
  3. GDS 08 – informace po celý den!
  4. Brno hostí setkání herních tvůrců

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
Nejnovější úprava dělá ze hry GTA 5 pastvu pro oči

Nejnovější úprava dělá ze hry GTA 5 pa…

Grand Theft Auto 5 má za sebou již spoustu grafických modifikací. Ta nejnovější ale nastavuje novou laťku grafických orgií.

4.  8.  2017 | | 3 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
7 herních pecek, které vás dostanou svou atmosférou

7 herních pecek, které vás dostanou sv…

Některé hry vám dokážou proniknout pod kůži tak hluboko, že tam zůstanou navždy. Jaké kdysi oslnily nás?

5.  8.  2017 | | 15 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |