Games Convention 2008 – zápisky z místa činu

Německá herní výstava letos nabídla mnohem víc než její předchozí ročníky. Projděte si s námi den za dnem včetně pohledu z několika úhlů redakce.

Pohled odborníka prodírajícího se davy

Poklidnost vzala za své. Pavilony se již v brzkých hodinách naplnily k prasknutí a ukázaly pozoruhodný fakt. Games Convention je mezinárodní výstavou, ovšem majoritu návštěvníků z řad veřejnosti tvoří Němci. Rozvinutá zde není pouze lokální herní obec, ale herní trh obecně – řada stánků prezentovala u nás naprosto neznámé hry a světe div se, přitahovaly obrovskou pozornost. Němci jsou schopni vyprodukovat obrovské množství titulů, které sami spotřebují a ani je nevypustí za své hranice. Každopádně příští rok by se výstava měla přesunout do Kolína nad Rýnem, jenž je bohužel od českých hranic o něco více vzdálen, ale z hlediska mezinárodní dopravy a povědomosti by mohl přitáhnout více cizozemských návštěvníků a celou akci posílit.

010.JPG011.JPG012.JPG

Kromě her byly celé dva pavilony vyhrazeny hardwaru a technologiím. Mezi výstavkami většinou německých firem upoutala především sekce věnovaný historii počítačových her. Nostalgii probudily desítky automatů a historických herních konzolí, které měl návštěvník možnost nejen sledovat uvězněné za sklem vitrín, ale mohl si je osahat i ve funkčním stavu. Herní skříně s blikajícími vypouklými obrazovkami přitahovaly tituly jako Frogger, Donkey Kong nebo Pac-Man a nechyběly ani regulérní konzole napojené na archaické CRT televize. Je to s podivem, ale systémy jako NES, Sega Master System nebo Atari Jaguar byly permanentně obsazeny.

013.JPG014.JPG
015.JPG016.JPG

Kromě několika výletů do přeplněných pavilonů jsme se držely v bezpečí dvou pavilonů stále vyhrazených tisku a věnovali se obcházení prezentací jednotlivých distributorů. Nejpříjemnější byla bezesporu prezentace Zaklínače. Zdejší originální polské pivo po předešlých dnech již nebylo v centru pozornosti, spíše překvapilo úsilí, které tvůrci hře i po roce od vydání věnují. Kvůli stížnostem hráčů například zahodili celý německý dabing a od základu jej přepracovali, vytvořili zajímavou webovou hru a předně výrazně naleštili samotnou hru. Dojmy z rozšířené edice Zaklínače přineseme v následujících dnech.

017.JPG018.JPG
019.JPG020.JPG

Pohled hladového nerda

Brzké vstávání, ranní psaní článků a mávnutí křídel motýla někde v americké divočině, to vše mělo za následek lobotomické vytáhnutí GPS z kufru a jeho znovuzapnutí tlačítkem znamenajícím smrt. Otočení do protisměru, sprška nadávek, ovšem to vše již pouze z úst dvou členů týmu – Karel Kališ se předchozího dne stal hrdým majitelem Guitar Hero pro NDS a spokojeně se věnoval ranní rozcvičce prstů nad říznými melodiemi.

022.JPG

Čtvrtek nebyl zmatený ani tak zásluhou hráčského já v každém z nás, ale hektičností a několika nesrovnalostmi v plánu. Schůzek bylo více než kdykoliv předtím, a proto zamrzelo, když jsme prošvihli například poslední anglickou prezentace nového RPG Risen od autorů série Gothic. Angličtina s němčinou proti sobě ostatně soupeřili neustále. Původně domluvená prezentace Alpha Protocol, dalšího slibného RPG od autorů Knight of the Old Republic, se konala v germánštině, a tak bylo nutné čekat na její srozumitelnější verzi o pár hodin déle.

Alespoň se bylo možné uchýlit k pseudo českému stánku 1C, kde bylo odpovědí na „Hello“ sympatické „Zdar“ :). A závěr dne? Po několikadenním hladovění jsme v tiskovém centru odflákli... ehm, poctivě dokončili editaci článků na další den a svorně vyhledali adresu nejbližší provozovny gastronomického pekla Burger King. Mimochodem, Big King XXL Maxi menu s půllitrovým shakem a zmrzlinou se dá přežít, ale dá to věší práci než zabít bosse ve World of Warcraft brčkem rozpuštěným v horké kávě.

Očima Petra Koláře:

Ještě jednu písničku a pojedeme na výstaviště. Kdybychom tohle neslyšeli tolikrát, nemusel bych zase žhavit šestku a sedmičku, namísto pohodlné jízdy na pětku. Pět minut před začátkem našich prezentací ale smykem parkuju na jediném volném místě, ostatní sice brblou něco o keřích a prostoru, ale zaniká to s vyklopenými sáčky na zvracení. Jen nechápu, proč se na nás lidi u brány tak divně dívají.

O tři závodní hry a nějaké ty nepodstatné věci z jiných žánrů později usedám na poslední prezentaci u Funcomu. Žádné sterilní prostředí, i když v buňce s Undercover krásně voněly čerstvé gumy, se nyní nekoná, dřevěná sedátka pokrývá kožešina, na zdi visí erby se zbraněma a spoře oděná dívčina roznáší korbely piva a mísy přetékající jídlem. Hoši norští ušatí ví, jak správně zapůsobit a k tomu přidávají skvělou prezentaci Age of Conan a jeho budoucnosti. Prý v tomhle dungeonu inspirace World of Warcraft, jinde zase Indiana Jones, kombinace šampionů. Jen nechápu, proč pak jdeme na Iguana on the Stick, nebo co to bylo za zvíře, abychom probrali naše dnešní zážitky.

 

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,