Gangsters 2 - Mafioso, Chicago, 30. léta

Titulek samotný již předem prozrazuje o co zde tentokrát půjde. Gangsteři a gangsterky, to je přesně ono. Kdo by se nechtěl občas vžít do role Al Capona? Sem tam si zastřílet, užít si s nějakými těmi slečnami, pokouřit kubánské doutníky. Tak nádherně lákavá představa to je, až se její realizace ujalo jedno hodné studio.
Vše se odehrává ve fiktivním státu jménem Temperance ("umírněnost" či taktéž "protialkoholické hnutí") během ranných let prohibice. Je to příběh muže bojujícího za pomstu. Ten muž se jmenuje Joey Bane. Právě se vrátil do ze zámoří, kde sloužil u armády, do svého rodného města. Jeho poklidné nicnedělání je však náhle přerušeno hrůznou událostí. Jeho otec je při výkonu svého povolání (hospodský) zastřelen a strýc těžce raněn.

Bane se rozhodne pro pomstu. Jeho strýc mu slouží jako drahý rádce a pomocník při hledání těch, kteří zmáčkli spoušť. Když partičku gangsterů najde a patřičně se s nimi vypořádá, vydává se vykonat mstu i na tom, který vraždu nařídil. Na Kainu Langhamovi, nejvyšším to zlounovi. Avšak poté co je Langham zavražděn, Bane zjišťuje, že byl pouze malou částí rozrůstajícího se zločineckého syndikátu, který se nebezpečně roztahuje po celém státě, a jehož vliv dosahuje dokonce až k hlavnímu městu - New Temperance. Tam si v klidu a pohodlí žije člověk jménem Frankie Constantine. A je to právě on kdo dává povely ke stiskům spouště, kdo si pohrává s cizími životy jako s papírem. Když tohle všechno Bane zjistí, rozhodne se založit vlastní gang, který si klade za cíl vyčistit stát od Frankieho Constantina, vraha svého otce, a všech jeho přívrženců. Joey Bane se dostává do světa, ve kterém je jedinou cestou k vysněné definitivní pomstě umění být ještě horším než ostatní.

Tak to je krátký příběh již poměrně dlouho očekávaných Gangsters 2, kterážto gameska navazuje na starou klasiku "Gangsters: Organized Crime". A co že je to vlastně za žánr? Primárně je to klasická real-time strategie. Máme tu "vojáčky", bojiště a resource-management. Jenže všechno v poněkud jiné podobě, než jak to známe. Jako vojáčky si totiž musíte představit tvrďácké gangstery, kteří zabíjejí bez mrknutí oka (a samozřejmě nutně také bez slitování). Gangsteříků je na výběr několiko druhů, co by to bylo za gangstersku s jedním jediným chlapíkem. Tudíž je budete moci vybavovat různorodými druhy zbraní (které budou mít různý dostřel, sílu, kadenci, atd.) a jinými nezbytnými hračičkami (tlumiče, výbušniny). Některé postavy budou mít dokonce speciální schopnosti (zřejmě něco jako ostřelovač, expert na výbušniny, únosce, lupič, a jistě mnoho dalších). Ovšem co v jiných RTS nenajdeme a co je zcela unikátní právě pouze a jen pro Gangsters 2 je tzv. "rodinný strom". Tam si budete "skladovat" své nejlepší gangstery a budete je využívat pro extrémně náročné mise, jakou je například zabydlování v novém městě. Nesmím také opominout zmínit nejrůznější dopravní vozidla, která bude možné využívat.

Gangsters 2Gangsters 2

Gangsters 2Gangsters 2

Od pěchoty přejděme k bojišti. To je v tomto případě nesmírně bohaté. Jedná se samozřejmě o klasická americká města 30. let. Bude se měnit den a noc, města budou žít dvacet čtyři hodin denně sedm dní v týdnu. Ve dne se bude po ulicích motat mnohem více malátných civilních obyvatel, v noci se ulice naopak zaplní tajemnými postavami v dlouhých černých pláštích a ocelí v každé druhé kapse. Je otázkou, zda to budou příslušníci vaší bandy, nepřátelské či agenti FBI. To už budete muset zjistit na místě. Takřka celé město bude "zničitelné" (jupí), bude možné vyhazovat do povětří budovy a vehikly. To vše bude jen tak mimochodem vyvedeno v 16bitové grafice, takže po vizuální stránce je myslím na co se těšit.

A na závěr si povíme krátce něco o resource-managementu. Ten je založen na penězích (jak jinak), na moci, na teritoriu a nakonec na vojenské převaze.

Nové zprávy o dění ve městech budou hráči získávat, podobně jako např. ve starém dobrém Sim City, z městských novin. Avšak narozdíl od SC budou v Gangsters 2 vycházet noviny dvakrát do dne (což je, jak jistě sami uznáte, docela úctyhodná rychlost). Když už jsme u těch srovnání, ze všeho nejvíc budou Gangsters připomínat taktéž starý ale dobrý Syndicate (který se sice odehrával v hluboce temné budoucnosti lidstva, ale šlo v něm v podstatě o to samé).

Celkově bude ve hře na dvacet epizod (=misí). Pokud vás omrzí single, budete si moci odskočit do multiplayer a v tuhé řežbě si to rozdat s nějakým vás hodným protivníkem.

Plánovaným datem vydání Gangsters 2 je leden 2001, v současné době se již pouze dotváří scénář a města, což znamená že hlavní kostra hry je již hotova.

Váš názor Další článek: Posezení nad dopisy čtenářů

Témata článku: , , , ,