Gears of War 4 Beta: pohled z druhé strany

V záplavě betatestingů jsme se dostali také ke Gears of War 4 betě. Jaká byla?

Série Gears of War patří k vlajkovým lodím konzole Xbox. K vlajkovým a samozřejmě také k těm vůbec nejúspěšnějším. Je tak naprosto logické, že na čtvrté plnohodnotné pokračování si fanoušci (včetně mě) budou klást vysoké nároky.

Hráli jsme betu Gears of War 4: dejte mi Lancer

Hráli jsme betu Gears of War 4: dejte mi Lancer

A byť se orientuji především na singleplayerové zážitky, v případě Gears of War jsem vždy strávil hodiny herního času také v části pro více hráčů. Právě tu z Gears of War 4 nedávno Black Tusk Studios s Microsoftem zpřístupnili skrze betatest. Neváhal jsem a ponořil se do jejích tajů. Mé dojmy jsou však diametrálně odlišné od těch kolegových.

dreadnought_action_shot.jpggears-of-war-3-xbox-360-1314172821-187.jpgGears-of-War-Judgment-multiplayer-e1362422279869.jpg

Pět let zpátky

Co se týče její nabídky, rozhodně ji nelze označit za skoupou, ba možná spíše naopak, za docela atraktivní. K dispozici jsou totiž hned tři herní módy, které lze hrát na třech odlišných mapách, přičemž bojovat na nich budou opět kobylky proti jednotkám COG. Týmový deathmatch a jeho kooperativní variantu proti AI ovládaným nepřátelům (tady snad jen poznámka, že AI funguje docela obstojně a představuje výzvu, i když na boj proti živým hráčům vás nepřipraví) asi netřeba představovat, o Dodgeball se už ale zmíním.

 

Dodgeball funguje dobře momentě, kdy jsou týmy vyvážené, v opačném případě si vůbec nezahrajete

 

Je docela dynamickou variantou týmového deathmatche, hráč má totiž jen jeden jediný život a respawnovat se může teprve po tom, co je zabit hráč z protějšího týmu. V zásadě jde o systém týmové vybíjené, kdy se do hracího pole vrací hráči po vyřazení protihráče. Dodgeball funguje dobře momentě, kdy jsou týmy vyvážené, v opačném případě si vůbec nezahrajete. Nutno také podotknout, že i když je herní režim novinkou, o žádnou extra změnu nejde.

Gears-of-war-4-900x450.jpg

Ostatně extra novinek se v Gears of War 4 betě nedočkáte víceméně nikde. Čert vem vylepšený matchmaking, který vás na základě vašich dovedností spáruje se stejně zkušenými hráči (to už je dnes standard a výsledek stejně poznáte jen stěží, já jsem si například často ve hře ani neškrtl), či jakési powerupy, které si můžete aktivovat na jeden match (dvojnásobná XPčka, atd.), já čekal proměnu herního konceptu jako takového. Ne samozřejmě od základů, ale aspoň něco, co mě vytrhne z pět let starých vzpomínek na multiplayer Gears of War 3.

gearsofwarmultiplayer_0_o.jpg

A to se neděje. Boje jsou identické jako v předešlých hrách, byť se zdá, že o něco rychlejší. Je tomu tak z několika důvodů – střelba z Lanceru nezpomaluje, a naprosto stěžejní roli tak hraje brokovnice Gnasher. Na mapě jsou také rozmístěné speciální zbraně (sniperka, novinka Dropshot, což je obdoba krtkometu, granátomet, a další) a levely mají jasně vymezená místa, kde dochází k největším střetům. Zdají se být navíc daleko více propojené a designované na boj na blízko. I krycí systém se jeví rychlejší a dynamičtější, v jádru jde ale o naprosto identický systém, který jsme hráli už řadu let.

Je samozřejmě otázkou, jestli to vnímat jako negativum či pozitivum, to už se bude odvíjet od každého z vás. Já osobně mám rád inovaci, a když už ne tu, tak alespoň evoluci. Gears of War 4 beta si jede v zajetých kolejích a nabízí standardní herní zážitek všem fanouškům známým z předcházejících her, neinovuje ale v zásadě ve vůbec žádné sféře. A to považuji za velkou škodu, protože to, co fungovalo před X lety dnes už tak atraktivní být nemusí.  

 

Boje jsou identické jako v předešlých hrách, byť se zdá, že o něco rychlejší

 

A připočtu-li k tomu docela bídné, přestože svěží a rychlé grafické zpracování (60 fps s jen občasnými propady, které vzhledem ke vzdálenému datu vydání jistě nebude problém odstranit), připadal jsem si jako bych cestoval časem. To sice není špatná představa, avšak v momentě, kdy se zdá, že člověk v minulosti uvízl a ustrnul, nic se nikam neposunulo a vše zůstává při starém, nastává problém. Zvlášť jedná-li se o hru.

Reyna_and_Kait_Dropshot_Execution.jpg

Doufejme, že finální verze režimu pro více hráčů Gears of War 4 dokáže zaujmout nabídkou map a ještě pestřejší škálou herních režimů a zbraní. Prozatím jde totiž o dobrý, ne však nějak výrazně sérii dopředu posouvající multiplayer, který ničím nepřekvapuje. Jen udržuje v zajetých kolejích. 

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Je potřeba mít hardware nové generace, říká Sony o Playstation 5

Je potřeba mít hardware nové generace,…

Společnost Sony potvrdila, že již pracuje na další generaci herního hardwaru.

10.  10.  2018 | | 24 N/A
Fotografové vyrazili do Řecka, nafotili nádherné snímky v AC Odyssey

Fotografové vyrazili do Řecka, nafotil…

Stejně jako Origins i Odyssey nabízí propracovaný fotorežim. A umělecké kousky na sebe nenechaly dlouho čekat!

8.  10.  2018 | | 7 N/A
7 tipů na bláznivé hry, které překvapí i zabaví

7 tipů na bláznivé hry, které překvapí…

Což takhle dát si oddych? Což takhle zahrát si něco trochu méně seriózního?

10.  10.  2018 | | 2 N/A
Sony dnes startuje program odměn pro členy PS Plus

Sony dnes startuje program odměn pro č…

Ten rozšiřuje řadu výhod pro členy PS Plus o další skvělé slevy a nabídky od našich lokálních partnerů.

14.  10.  2018 |
Evropský PS Store láká na skvělé slevy, nechybí Detroit a God of War

Evropský PS Store láká na skvělé slevy…

Nejsou to jen malé hry, co dostanou slevy na Playstationu. Tentokrát jde o hity.

4.  10.  2018 | | 7 N/A