Gears of War 4 Beta: pohled z druhé strany

vytisknout velikost písma
V záplavě betatestingů jsme se dostali také ke Gears of War 4 betě. Jaká byla?

Série Gears of War patří k vlajkovým lodím konzole Xbox. K vlajkovým a samozřejmě také k těm vůbec nejúspěšnějším. Je tak naprosto logické, že na čtvrté plnohodnotné pokračování si fanoušci (včetně mě) budou klást vysoké nároky.

Xbox One | Akce | Dojmy

Hráli jsme betu Gears of War 4: dejte mi Lancer

A byť se orientuji především na singleplayerové zážitky, v případě Gears of War jsem vždy strávil hodiny herního času také v části pro více hráčů. Právě tu z Gears of War 4 nedávno Black Tusk Studios s Microsoftem zpřístupnili skrze betatest. Neváhal jsem a ponořil se do jejích tajů. Mé dojmy jsou však diametrálně odlišné od těch kolegových.

dreadnought_action_shot.jpggears-of-war-3-xbox-360-1314172821-187.jpgGears-of-War-Judgment-multiplayer-e1362422279869.jpg

Pět let zpátky

Co se týče její nabídky, rozhodně ji nelze označit za skoupou, ba možná spíše naopak, za docela atraktivní. K dispozici jsou totiž hned tři herní módy, které lze hrát na třech odlišných mapách, přičemž bojovat na nich budou opět kobylky proti jednotkám COG. Týmový deathmatch a jeho kooperativní variantu proti AI ovládaným nepřátelům (tady snad jen poznámka, že AI funguje docela obstojně a představuje výzvu, i když na boj proti živým hráčům vás nepřipraví) asi netřeba představovat, o Dodgeball se už ale zmíním.

 

Dodgeball funguje dobře momentě, kdy jsou týmy vyvážené, v opačném případě si vůbec nezahrajete

 

Je docela dynamickou variantou týmového deathmatche, hráč má totiž jen jeden jediný život a respawnovat se může teprve po tom, co je zabit hráč z protějšího týmu. V zásadě jde o systém týmové vybíjené, kdy se do hracího pole vrací hráči po vyřazení protihráče. Dodgeball funguje dobře momentě, kdy jsou týmy vyvážené, v opačném případě si vůbec nezahrajete. Nutno také podotknout, že i když je herní režim novinkou, o žádnou extra změnu nejde.

Gears-of-war-4-900x450.jpg

Ostatně extra novinek se v Gears of War 4 betě nedočkáte víceméně nikde. Čert vem vylepšený matchmaking, který vás na základě vašich dovedností spáruje se stejně zkušenými hráči (to už je dnes standard a výsledek stejně poznáte jen stěží, já jsem si například často ve hře ani neškrtl), či jakési powerupy, které si můžete aktivovat na jeden match (dvojnásobná XPčka, atd.), já čekal proměnu herního konceptu jako takového. Ne samozřejmě od základů, ale aspoň něco, co mě vytrhne z pět let starých vzpomínek na multiplayer Gears of War 3.

gearsofwarmultiplayer_0_o.jpg

A to se neděje. Boje jsou identické jako v předešlých hrách, byť se zdá, že o něco rychlejší. Je tomu tak z několika důvodů – střelba z Lanceru nezpomaluje, a naprosto stěžejní roli tak hraje brokovnice Gnasher. Na mapě jsou také rozmístěné speciální zbraně (sniperka, novinka Dropshot, což je obdoba krtkometu, granátomet, a další) a levely mají jasně vymezená místa, kde dochází k největším střetům. Zdají se být navíc daleko více propojené a designované na boj na blízko. I krycí systém se jeví rychlejší a dynamičtější, v jádru jde ale o naprosto identický systém, který jsme hráli už řadu let.

Je samozřejmě otázkou, jestli to vnímat jako negativum či pozitivum, to už se bude odvíjet od každého z vás. Já osobně mám rád inovaci, a když už ne tu, tak alespoň evoluci. Gears of War 4 beta si jede v zajetých kolejích a nabízí standardní herní zážitek všem fanouškům známým z předcházejících her, neinovuje ale v zásadě ve vůbec žádné sféře. A to považuji za velkou škodu, protože to, co fungovalo před X lety dnes už tak atraktivní být nemusí.  

 

Boje jsou identické jako v předešlých hrách, byť se zdá, že o něco rychlejší

 

A připočtu-li k tomu docela bídné, přestože svěží a rychlé grafické zpracování (60 fps s jen občasnými propady, které vzhledem ke vzdálenému datu vydání jistě nebude problém odstranit), připadal jsem si jako bych cestoval časem. To sice není špatná představa, avšak v momentě, kdy se zdá, že člověk v minulosti uvízl a ustrnul, nic se nikam neposunulo a vše zůstává při starém, nastává problém. Zvlášť jedná-li se o hru.

Reyna_and_Kait_Dropshot_Execution.jpg

Doufejme, že finální verze režimu pro více hráčů Gears of War 4 dokáže zaujmout nabídkou map a ještě pestřejší škálou herních režimů a zbraní. Prozatím jde totiž o dobrý, ne však nějak výrazně sérii dopředu posouvající multiplayer, který ničím nepřekvapuje. Jen udržuje v zajetých kolejích. 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

28.  3.  2017 | | 15 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 herních klenotů, které jsme hrávali na přelomu 80. a 90. let

10 herních klenotů, které jsme hrávali…

Díky neustálému vývoji v oblasti herních PC a konzolí jsme si zvykli na neustálé rozmazlování a hodně realistickou grafiku. Je třeba si ale uvědomit, že tomu tak rozhodně nebylo vždy. Dnešní příspěvek má tak hned dvě poselství.

včera | | 24 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
Mass Effect: Andromeda - nový začátek (recenze)

Mass Effect: Andromeda - nový začátek …

Znovu do vesmíru, znovu za záchranou lidstva. BioWare se vrací ke své kultovní značce, co říkáme na její nový začátek?

26.  3.  2017 | | 14 N/A