GeForce 256 v kartě Creative 3D Blaster Annihilator

Firma Creative Technology Ltd. ohlásila grafické karty s novým čipem NVIDIA GeForce 256. 3D Blaster Annihilator a 3D Blaster Annihilator Pro jsou pokračováním firemní řady grafických karet zaměřených na co nejlepší výkon a kvalitu v počítačových hrách.

3D Blaster Annihilator bude díky čipu GeForce 256 velmi ulehčovat práci hlavnímu procesoru, protože ve trojrozměrných hrách převezme veškerou starost o výpočet 3D scény na sebe. Nejvíce propagovanými rysy karty jsou hardwarové transformace a osvětlování, kubické mapování prostředí, architektura umožňující souběžné zpracování čtyř pixelů, 32 MB rychlé paměti a podpora AGP 4x.

Tím, že náročné geometrické výpočty v pohyblivé desetinné čárce bude provádět GPU (Graphics Processing Unit – jednotka pro zpracování grafiky) v čipu GeForce 256, hlavní procesor se bude moci ve stejné době věnovat jiným úkolům, např. složitějším algoritmům umělé inteligence, lepší simulaci fyzikálních vlastností objektů ve hře a podobně, výsledkem by tedy měly být celkově dokonalejší hry.

Dle prohlášení Creativu jejich 3D Blaster Annihilator se svými 15 milióny trojúhelníků, 480 milióny pixelů a 3,8 gigatexely za sekundu překonává všechny v současnosti dostupné grafické akcelerátory. Ke kartě jsou přibaleny utility Colorific a 3Deep: Colorific umožňuje dorovnání rozdílů mezi barevným podáním monitoru a tiskárny, zatímco 3Deep slouží ke korekci hodnoty gamma v 3D hrách. Dále je zde přehrávač DVD jménem WinDVD, CD s 3D benchmarky a několik blíže nespecifikovaných 3D her. Karta by měla být v USA k dispozici v průběhu října s koncovou cenou 250 dolarů.

Silnějším bratrem výše popsané karty bude 3D Blaster Annihilator Pro, který oplývá stejnými vlastnostmi jako jeho sourozenec, až na to, že je vybaven 32 MB paměti DDR (Double Data Rate – dvojitá rychlost dat). Paměť DDR by měla oproti klasickým pamětem SDRAM a SGRAM přinést zdvojnásobení rychlosti toku dat, protože oproti nim reaguje na jak na vzestupnou, tak i na sestupnou hranu hodinového signálu.

“Dříve bylo nutné dělat kompromisy mezi vysokou snímkovou rychlostí a touhou hrát v rozlišeních nad 1280x1024,” říká Steve Mosher, viceprezident Creativu. “3D Blaster Annihilator Pro odstraňuje tyto kompromisy a umožňuje vášnivým hráčům hrát v rozlišení 1600x1200 se snímkovou rychlostí vyšší než 30 FPS.”

3D Blaster Annihilator Pro přijde na americký trh během svátků, ale pouze v omezeném množství a jeho cena bude 350 dolarů.

Diskuze (6) Další článek: Star Trek: Deep Space Nine – The Fallen - preview

Témata článku: , , , , ,