Genesis - první dojmy a screenshoty

3D akční strategie vyvíjená švédským týmem Massive Entertainment, která se snaží přihodit k tradičnímu konceptu RTS něco navíc.

Autoři se nechali inspirovat klasickými strategiemi jako C&C nebo Red Alert, ale rozhodli se dodat některé další prvky, které jim samotným při hraní chyběly. Jedním z nich je třeba flexibilní kamera, která se může zaměřit na hozený granát – přestavte si, že sledujete, jak odjištěný černý předmět letí vzduchem, po několika vteřinách narazí do nepřátelské budovy a promění ji ve změť kamenů a prachu. Další změnou by měla být větší koncentrace na bojové akce, přičemž zřejmě na úkor získávání surovin, kterému podle všeho nebude věnován takový prostor, jako tomu většinou bývá v jiných RTS.

     

Massive Entertainment používají vlastní engine, jehož výhodou je rychlé renderování venkovních lokací, což je ostatně pro Genesis velmi důležité (ve hře se mají objevovat obrovské exteriéry se stovkami budov a jednotek). O rozmanitost prostředí se snad nemusíte bát, zatím se mluví o přítomnosti pouštních, sněžných nebo horských prostředí, počítá se i s džunglí a travnatým terénem. V některých misích se mají tyčit vysoké kopce a hory, jiné terény mají být rovné jako placka, zatímco další budou plné hlubokých údolí. Nebudou chybět ani vizuální efekty ve špičkové kvalitě – výbuchy, světla, bump-mapping atd. Použitý engine podporuje Glide, Direct3D i softwarové renderování.

Hráč bude mít k dispozici až 12 bojových týmů, v každém z nich může být maximálně 8 členů. Při těchto počtech by asi nebylo vhodné udílet příkazy každému jednotlivci, a tak budete úkolovat jen velitele týmů, kteří potom zajistí splnění příkazů v celé své skupině. Při volbě ovládání se autoři řídili hlavně pravidlem jednoduchosti, což vypadá tak, že kliknete na místo na mapě a skupina se tam přesune, nebo kliknete na protivníkovu budovu a vaše skupina ji napadne. Může být ještě něco jednoduššího?

Poměrně překvapivým prvkem je i nemožnost vyrábění vlastních jednotek během boje. Všechny vojáky a vybavení si musíte vybrat ještě před začátkem mise. Jak budete postupně získávat vojenské úspěchy, bude se i množství a kvalita vašeho vybavení lepšit. Hra bude rozložena na dvě kampaně, každá z nich obsahuje asi 15 misí. To mluvím o singleplayeru, ale nezapomnělo se ani na multiplayer, který však dosud nedospěl do finální podoby, takže o něm až někdy příště.

Váš názor Další článek: Resident Evil 2

Témata článku: , ,