Genetické mutace strategicky aneb Evolva

Podle čeho lze vlastně měřit originalitu počítačové hry? Podle žánru? Real-time strategie není nic nového. Podle příběhu? Dnes již těžko. Podle námětu? Inu ... to už bychom zkusit mohli. Evolva se točí kolem genetických manipulací a hrátek s DNA.
Raději však ještě v krátkosti zmíním onen nepříliš originální příběh. Tedy v daleké předaleké budoucnosti existují "pořádkové" jednotky zvané Genetičtí lovci (Genohunters). Jsou to geneticky (tohle slovo padne ještě nesčetněkrát) upravení bojovníci, jejichž úkolem je potírat smrtící parazity, kteří se rozlézají po celé galaxii. Vy máte na starost právě čtyři tyhle maníky a hra začíná právě poté, co jste byli vysazeni na jedné z napadených planet. Od teď je to všechno na vás ...

Na hru zíráte ze 3rd person pohledu, tedy úplně stejně, jako valíte bulvy na Laru Croft. V jednom okamžiku může být větší část obrazovky zaměřena pouze na jednoho z vašich lovců, ovšem vespod jsou tři malá okénka, ve kterých se zobrazují ostatní tři. Těm, protože je přímo neovládáte, je možné přiřadit akce, které mají vykonávat (útok, hromadný útok, obrana, atd.). Bude mnoho možností, jak je "naprogramovat".

Prostředí hry (tedy planet) bude maximálně důležité, protože právě ono vám dává zmiňované možnosti genetických manipulací. Okolí totiž žije svým vlastním životem - neustále budete narážet na podivné, někdy i bizardní formy života. Všechny je naštěstí bude možné odstřelit (taková možnost vždycky potěší). Rozletí se pak na tisíce slizkých kousků. Právě tady se otevírá obrovský nový svět. Nikoliv svět mazlavého slizu, nýbrž svět genetiky ! - ten bude nejdůležitější součástí Evolvy. Se svým lovcem totiž budete mít možnost ustřelený kousek sebrat a, až jich budete mít dostatek, abyste mohli složit celý obrazec DNA, zahrnout jeho řetězec DNA do svého. Pak se z vašeho starého známého lovce stane něco ... no něco trošku (v tom lepším případě) jiného. Tak bude možné vaší "postavě" jednou zkracovat ruce, jindy zase prodlužovat, a ač to zní neuvěřitelně, i zbraně bude možné "pěstovat".

Jak to obvykle bývá, výrobci her udávají gigantická čísla počtu možných variací. V tomto případě se jedná o více než miliardu! Avšak vezmeme-li v úvahu, že tady jde o genetiku, nikoliv o pevné součásti, jako to známe z jiných strategií, třeba, neříkám zrovna že miliarda, bude možností opravdu poměrně dost.

Nuže uvidíme za několik týdnů, hra má vyjít v prvním čtvrtletí tohoto roku.

Váš názor Další článek: Real-time strategie ze světa Hvězdných Válek

Témata článku: , ,