Ghost Master - nenávidíte Simáky? Začněte je strašit!

Každý má z něčeho strach. Hry před nás již tradičně staví různé děsivé příšery, tmavá zákoutí a náhlé zvuky ve snaze nás co nejvíce vyděsit. A co takhle si to zkusit naopak a ještě navíc s pořádnou dávkou legrace? Doupě si zahrálo zábavnou hru na strašení a přináší vám nyní preview. Pokud jste nenáviděli rodinky z The Sims, můžete je nyní začít trýznit!
Ghost Master - nenávidíte Simáky? Začněte je strašit!

Dostalo se mi příjemné možnosti vyzkoušet si poslední preview verzi připravované hry s názvem Ghost Master (GM) a nyní se s vámi o své zážitky podělím. Pokud jste náhodou ještě o této hře neslyšeli, tak vězte, že se dá stručně charakterizovat jako strašení v The Sims (avšak bohužel GM nemá s touto hrou nic společného, takže ve svých domech ze Sims strašit nemůžete:-( ) v 3D enginu. Jinými slovy základní princip hry spočívá v tom, že si vyberete dům, v němž chcete strašit a několik z bohaté nabídky strašidel. Vaším cílem je pak umístit duchy na strategická místa v domě a děsit jeho obyvatele tak dlouho, až utečou pryč a už se nikdy nevrátí.

 

Neviditelný duch si prohlíží skupinku svých obětí * Není příjemný pocit vidět, jak vám v domě prší ze stěn

Ano v domě jeho osazenstvo skutečně bydlí a žije. Lidičkové si povídají, koukají na televizi, připravují si jídlo, spí, čistí si zuby, vyvolávají duchy:-). Každý z obyvatel je osobnost se specifickými vlastnostmi, někdo omdlévá po tom, co si všimne nepřirozeného průvanu, jiný vidí roj přerostlých pavouků vyvádět v ložnici a je ochoten se tam po chvíli dokonce opatrně vrátit (osobně nechápu…), někteří navíc chladnokrevně volají policii.

Bez bubáků to nejde

GM vás tedy staví do podobné situace, jakou už dobře známe z obou dílů Dungeon Keepera. Máte pod sebou partu prapodivných bytostí a rozhodně s nimi nemáte nějaké lidstvu prospěšné záměry. Duchové se dělí do skupin podle místa své působnosti. Někteří straší v blízkosti vody (umyvadla, bojlery…), elektrických přístrojů, vzduchu (pneumatiky, kola apod.), půdy (jako země, abychom si rozuměli), předmětů s nějakou emocionální hodnotou, předmětů představujících násilí, někteří se prostě usadí uprostřed místnosti, jiní zase mohou strašit jen venku a nakonec je i možnost „přilepit“ strašidlo k dítěti…

 

Ty tři asi nenapadlo, že se jim to vyvolávání duchů povedlo... * ...ale zjevně o důsledek své práce nejeví příliš zájem :-)

Dohromady se na vás těší více jak 40 strašidel, z nichž v domě můžete mít maximálně 12. Obvykle však začínáte s menším počtem duchů (maximálně osm) a další čtyři můžete objevit přivázané na řetězu někde v domě. Poté, co vám vyklopí příběh o své smrti, jsou vám k službám a za určitých podmínek se dokonce zbaví svého řetězu a můžete je použít na jiném místě nebo v jiném domě.

Aby byl dojem co nejlepší, musí to i dobře vypadat

A to také vypadá. Celou hru pohání povedený 3D engine, textury jsou milé, místy až rozverně barevné, stejně jako efekty strašení. Celkově grafika podbarvuje odlehčenou atmosféru celé hry. Máte možnost poměrně hodně volného pohybu kamery, ale hra vám umožní i sledovat konkrétního člověka či strašidlo - nebo se dívat jejich očima (a slyšet hlasitý tlukot srdce a zděšením zrychlený dech).

 

Moje oblíbené strašidlo - pavouček * Hm, tahle paní moje strašení nevydržela

Na druhou stranu celkový dojem z grafiky trošku kazí chybky, jako například že postavy se nenaučily chodit po schodech, a tak nad nimi jaksi podivně levitují, když jdou do jiného patra. To je ale neduh, který by se mohl do finální verze vychytat. Také by nebylo špatné, kdyby bylo možné hýbat s kamerou i při pozorování strašidla, či pohledu z jeho očí. Tak, jak je to nyní, to příliš vizuálních zážitků nenabízí. Avšak tyto chybky zatím není potřeba brát tak vážně (a konec konců ani moc hru nekazí).

No a tak nám pověz, jak se to vlastně hraje

Tak dobře, povím. Jak jsem již řekl, vaším cílem je vyhnat z domu všechny jeho obyvatele tím, že je budete děsit. V praxi to probíhá tak, že za každé postrašení vám přibude zásoba plazmy. Pravidelným strašením tato zásoba roste a vy můžete používat síly strašidel do té míry, dokud celková spotřeba plazmy nepřekročí zásobu. Schopnosti strašidel jsou různé a každá spotřebuje různé množství oné abstraktní substance. Postupně se tak dostáváte k dalším, děsivějším schopnostem a lidičkové jsou vyděšenější a vyděšenější.

 

Někteří duchové mohou ovládat lidi, jako by to byly loutky * Barevné efekty aplikace plazmy ke strašení

Schopností strašidel je opravdu veliké množství, od nepřirozeného průvanu a kvičivých zvuků přes iluzi tekoucí vody v domě, požáru či roje pavouků až po zhmotnění ohyzdného ducha či iluzi, že nebohého človíčka spolkla sama země. Prostě je na co koukat a výsledné množství způsobů, jak vystrašit člověka, překračuje rámec mé fantazie.

 

Porada s policií * Ale stejně nakonec všichni utečou

Avšak netrvá dlouho a hra se stane značně stereotypní. Umístíte rafinovaně strašidla a pak už jenom čekáte, až budete moci zapnout používání silnějšího strašení. V podstatě jenom koukáte na to, jak vaši duchové konají svoji práci. Ale opakuji, že se jedná pouze o preview verzi, takže společně můžeme doufat, že se do vydání hry hratelnost vychytá.

Každopádně zatím Ghost Master vypadá dobře. Relativně neotřelý nápad kombinovaný s pohodovou grafikou. Prostě se zdá, že by se nám naše poličky s hrami mohly rozrůst o jeden příjemný odpočinkový titul.

Hlavní rysy hry:

  • strašení naruby
  • pěkná grafika
  • velký výběr duchů

Oficiální stránky hry: www.ghostmaster.com
Výrobce: Sick Puppies
Vydavatel: Empire Interactive (www.empireinteractive.com)

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět g…

Jestli něco Ubisoft umí, pak jsou to pestré světy, lákající k focení.

16.  1.  2021 | |11 N/A
Daniel Pánek
Assassin's Creed ValhallaGalerie
Tipy na 7 překvapivých herních hitů, od kterých nikdo nic nečekal

Tipy na 7 překvapivých herních hitů, od kterých ni…

Od následujících her si hráči příliš neslibovali, přesto všechny dokázaly překvapit.

12.  1.  2021 | |10 N/A
Ladislav Novák
Téma
Hry zadarmo nebo se slevou: novoroční akce a Crying Suns zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: novoroční akce a Cryin…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

8.  1.  2021 |
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce