Ghost Recon Breakpoint: výlet na high-tech ostrov

Ubisoft má nejspíš v přípravě spoustu nových projektů, když si může dovolit představovat nový titul z velké série měsíc před konáním herní výstavy E3.

Docela překvapivě byl minulý týden představen nový díl série Ghost Recon s podtitulem Breakpoint a celkově se ponese v duchu, který přinesly Wildlands. Sami vývojáři v oficiální zprávě uvádějí, že jde o evoluci předchozího dílu, než že by s Breakpointem měla přijít nějaká revoluce.  

Pokud patříte mezí fanoušky původních dílů, tak vás tyto informace nejspíš moc nenadchly. Dříve se totiž cílilo více na taktiku a nějaké ty hardcore prvky také nechyběly. Postupně ale šla série Ghost Recon směrem ke casual publiku. Bylo to znát už u dílu Future Soldier. Úspěch Wildlands pak Ubisoftu ukázal, že se jim tahle změna opravdu vyplatila. Spolu s oznámením Breakpointu totiž byla zveřejněna i informace, že předchozího dílu se skrz všechny platformy prodalo přes 15 milionů kopií.  

breakpoint8.jpgbreakpoint.jpgbreakpoint2.jpgbreakpoint3.jpg

To, že je to vesměs evoluce, naznačují i další informace. Můžete se těšit hlavně na nové vybavení a zbraně, přičemž se v Breakpointu objeví i někteří oblíbenci z předchozích dílů. Tentokrát by měla dostat větší péči hlavně umělá inteligence. Co si budeme povídat, hry od Ubisoftu s umělou inteligencí opravdu neexcelují, takže by bylo načase, aby se to zlepšilo.

 

Hra je primárně dělaná pro partu čtyř hráčů, kteří se tentokrát v roli vojáků speciálních jednotek Ghosts vydají na souostroví Auroa

 

Pokud budete chtít hrát sólo, tak Breakpoint v tomhle ohledu bude o něco přístupnější než Wildlands, protože budete moci hrát sami bez parťáků ovládaných umělou inteligencí. Stále je ale hra primárně dělaná pro partu čtyř hráčů, kteří se tentokrát v roli vojáků speciálních jednotek Ghosts vydají na souostroví Auroa. To bude rozdělené celkem na 11 oblastí. Narazíte například na pouště, zasněžené hory, hluboké lesy a jako specialitu si vývojáři připravili aktivní sopku.  

Auroa není zrovna souostrovím, kam by si lidé létali na dovolenou. Nachází se kdesi v jižním Pacifiku a patří společnosti Skell Technology, která se zde snaží vybudovat “Svět 2.0”, tedy soběstačné místo s těmi nejmodernějšími technologiemi, mezi kterými je na prvním místě automatizace. Kontroly nad oblastí se ale zmocnila jednotka Vlků pod vedením plukovníka Cole D. Walkera, což jsou vaši bývalí kolegové, kteří přeběhli na druhou stranu barikády. Vašim úkolem je odstranění této jednotky, ale rozhodně to nebude lehké. Hned na začátku hry je totiž váš vrtulník sestřelen automatizovanými drony, které jsou rozesety po celém ostrově. Vlci navíc znají vaše taktiky, takže pro ně nebude problém, aby něčím překvapili oni vás. Příběh prý budete moci ovlivnit svým rozhodováním a vývojáři tvrdí, že mají pro hru připraveno víc než sto filmečků.  

Krom příběhu bude v době vydání ve hře ještě PvP mód. Bude to fungovat tak, že si vytvoříte jednu postavu, a ta se vám přenáší skrz všechny režimy. Při její tvorbě si vyhrajete do sytosti. K dispozici bude celá řada outfitů a další si ještě můžete dokupovat. V oficiální zprávě je jako jeden z nových prvků uvedeno to, že si budete moci kalhoty zastrčit do bot. Fanoušci prý tuto funkci požadovali už ve Wildlands, a tak je vývojáři vyslyšeli. Jen aby podobně naslouchali i u prvků, které jsou pro hru opravdu důležité. Dále pak bude na výběr ze čtyř tříd, přičemž tento počet by se měl rozrůst s nadcházejícími dodatky.  

breakpoint7.jpgbreakpoint6.jpgbreakpoint5.jpg

Vývojáři v Breakpointu chtějí trochu více zatlačit na survival prvky. Mimo jiné vás tím hodlají přimět k tomu, abyste postupovali pěkně potichu a chovali se alespoň trochu jako speciální jednotka místo toho, aby hráči každou misi prošli Rambo stylem. Konečně budete mít možnost odtáhnout tělo nepřítele někam, kde si ho nikdo nevšimne.  

Na vaší postavě se budou projevovat zranění podle toho, kam vás nepřítel trefí. Pokud to dostanete do ruky, bude se vám hůř mířit. Zásah do nohy pak znamená pomalejší pohyb. Abyste se zase dali do kupy, musíte si postavit kemp zvaný The Bivouac někde v bezpečí, kde vás nepřátelé nenajdou. Slouží také k přípravě na další mise.  

breakpoint10.jpg

Aby toho nebylo málo, tak na pohyb vašich postav bude mít vliv i to, po jakém terénu se pohybují. Na sněhu to logicky nebude tak jednoduché, jako na prašné cestě. Musíte tedy uvážlivě nakládat se svojí staminou, jinak pro nepřítele nebude žádný problém, aby se vás zbavil. Pokud to některý člen jednotky nezvládne, tak ho někdo další může vzít na záda a dopravit ho tak do bezpečí.  

 

Aby toho nebylo málo, tak na pohyb vašich postav bude mít vliv i to, po jakém terénu se pohybují

 

Při střetech s nepřátelskými jednotkami si budete moci pomáhat nejrůznějšími gangety, které vám to dosti usnadní. Tomu, aby se vám lépe hrálo, by měl přispět i nový systém adaptivního krytí. Animace postavy se budou přizpůsobovat podle toho, za čím se zrovna skrývá. Hlavně doufáme, že to nebude fungovat na stejné bázi jako ve střílečce  Quantum Break. Tam se totiž hlavní postava kryla automaticky a nefungovalo to zrovna nejlépe.  

Ubisoft s oznámením také rovnou nastínil, co chystá po vydání. Pokud si objednáte Gold, Ultimate nebo sběratelskou edici, získáte spolu s ní i Year 1 Pass. Každé 4 měsíce bude do hry přibývat nový obsah, což zahrnuje eventy, vybavení a také nové částí příběhu. V tomhle ohledu se tedy jedná o ubisoftí klasiku. Abyste se po dohrání hry nenudili, tak také budou k dispozici náročnější raidy. 

ghost_recon_breakpoint_cgi_03go.jpgghost_recon_breakpoint_cgi_04go.jpgghost_recon_breakpoint_cgi_05go.jpg

Je to tedy docela jednoduché. Pokud se vám líbily Wildlands, Breakpoint by vás měl oslovit také. Hra vychází 4. října na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Kdybyste se náhodou nemohli dočkat, tak s předobjednávkou získáte také přístup do betaverze.  

Nejnovější komentáře