PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Ghost Recon: Future Soldier - moderní zabijáci (recenze)

Doba se mění: vojáci mění maskáče za optickou kamufláž a Ghost Recon nahrazuje taktiku akcí.

Série Ghost Recon v podobě nového dílu s podnázvem Future Soldier už prakticky rezignovala na svoje hlubší taktické kořeny a přiblížila se „filmovým“ lineárním akcím typu Gears of War (Future Soldier je též third person a hodně vsází na moderní systém krytí za překážkami) nebo Modern Warfare. Zbylí tři členové vašeho týmu speciálních jednotek Ghost se chovají zcela autonomně a kromě určení cíle jim nejde zadávat jiné rozkazy. I když se velkou částí úrovní můžete obezřetně proplížit, jakmile to hra v rámci budování atmosféry uzná za vhodné, vrhne vás do dechberoucí předskritpované přestřelky, kde kulky jen bzučí a výbuchy temně duní.

Future Soldier 01.jpgFuture Soldier 02.jpg

Pravověrní fanoušci prvních dílů si mohou dát prostě oraz, Future Soldier je do velké míry typická současná vojenská střílečka. Ovšem velmi zábavná střílečka, která vám krásně vsugeruje pocit, že jste díky futuristickým vojenským hračkám mezi teroristy jako liška v kurníku.

Najdi atomovku, zachraň svět

Stačí znát jednu libovolnou knihu z produkce spisovatele Toma Clancyho a máte jasnou představu o příběhu v kampani Future Soldier – ukradené zbraně, obchodníci se smrtí, teroristi, jaderné hrozby, šílenci toužící po moci/penězích…prostě standardní techno thriller.

Moderní vojenská technika hrála v sérii vždy důležitou roli, ale nikde to není tak výrazné, jako ve Future Soldier

Se speciální vojenskou jednotkou Ghost pěkně po bondovsku cestujete po celém světě, abyste tady někoho zabili, támhle něco vyhodili do vzduchu a jinde zase zachránili rukojmí. Mix je to klasický, ale velmi pestrý, takže bloudíte v písečné bouři, navádíte rakety, odstřelujete stráže na střechách domu a provádíte spoustu podobných akcí. Příběhová kampaň nabízí 12 misí, což je nějakých 10 hodin variabilní zábavy, která se jen tak neokouká. Pokud tedy už nejste definitivně znuděni válečnými akcemi.

Moderní vojenská technika hrála v sérii vždy důležitou roli, ale nikde to není tak výrazné, jako ve Future Soldier. Postupem misí získáváte stále nové hračky, jako jsou senzory pro detekci protivníků, magnetické vidění, osobní UAV a vrchol všeho – optickou kamufláž. V kombinaci se synchronizovanou střelbou, kdy stisknutím tlačítka vyberete (dá se udělat i prostřednictvím drona) spolubojovníkům cíle a následně je během okamžiku všechny elegantně zlikvidujete, se může zdát hra velmi lehkou. Není to tak úplně pravda.

Future Soldier 03.jpgFuture Soldier 04.jpg

Létající drony mají omezený dolet, detekčních senzorů není nekonečno a optická kamufláž rozhodně neznamená neviditelnost. Stačí vystřelit, běžet nebo se pohybovat moc blízko protivníka a iluze je pryč. V pozdějších misích je třeba opatrně volit cíle k likvidaci, učit se cesty stráží a pohybovat se obezřetně, což jsou okamžiky, kdy je hra nejzábavnější. Ještě více srandy si užijete, když nahradíte zbylé členy týmu živými spoluhráči, kteří jsou přeci jen nevyzpytatelnější, než strojově přesná umělá inteligence.

Zábava pro víc

Příběhová kampaň se může zdát občas trochu svázaná a nebudete mít asi potřebu se po prvním dohrání k ní vracet, ale to rozhodně neznamená, že si Future Soldier neužijete další zábavu. Multiplayerová složka hry je totiž velmi bohatá. Když pominu už zmíněnou kooperativní kampaň (jde hrát bohužel jen online), najdete tu ještě variantu na horde mód, kde musíte bránit pozici před sílícími vlnami nepřátel a několik módů pro dva týmy hráčů, které vyžadují silnou spolupráci. Za zmínku stojí mód Siege, kde jeden tým útočí a druhý se brání, přičemž vše okoření fakt, že se po smrti nelze respawnovat.

Future Soldier 05.jpgFuture Soldier 06.jpg

V nabídce je celkem 10 map, které vychází z lokací viděných v příběhové kampani. Otevřeností jsou spíš blíž Battlefieldu 3, než Modern Warfare – máte na výběr celou škálu možností, kudy se vydat a odkud zaútočit.

Systém krytí adaptovaný a upravený ze Splinter Cell: Conviction vás nechá elegantně „přeplouvat“ z jednoho krytu do druhého

Ach ano, pochopitelně nechybí dnes už klasický systém tříd (Scout, Engineer a Rifleman) a odměn. Vybíráte si zbraně, vybavení a tak dále. Vyhrát si s tím můžete pěkně dlouho, hlavně modifikovatelnost zbraní je vysoce nadstandardní, protože lze volit i ze součástek, jako je třeba spoušť.

Future Soldier 07.jpgFuture Soldier 08.jpg

Graficky dává Future Soldier jasně najevo, že pochází z dílen Ubisoftu. Animace postav vypadají fantasticky, systém krytí adaptovaný a upravený ze Splinter Cell: Conviction vás nechá elegantně „přeplouvat“ z jednoho krytu do druhého a jen tak se neokouká. Z Conviction přišlo i efektní zobrazování nápisů s lokací a dalšími úkoly do prostoru. Občas vás zaskočí nepěkně vypadající lokace, či podivně se pohybující postava, ale to jsou jen ojedinělé případy. Celkově audiovizuální zpracování zaslouží pochvalu.

Ghost Recon: Future Soldier se rozhodně dá doporučit pro hráče, co holdují multiplayeru. Pokud vám nevadí osekání taktických možností a líbí se vám hollywoodské střílečky typu Modern Warfare, oceníte i kampaň, která nabízí celou řádku nezapomenutelných okamžiků. Nejde o nic revolučního, ale i dobře odvedená práce se cení.

Žánr: Akce | Third person akce
Výrobce: Ubisoft Paris | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 25. května 2012 (X360, PS3)