Gigantic: vše veliké a ještě větší

Další nenáročná oddychovka nebo budoucí legenda? S rokem 2016 se přiblížil...

Střílečka, MMO, RPG, fantasy, bojová hra, onlinovka. Vyberte si. Gigantic tohle všechno splňuje a ještě přináší něco navíc. Alespoň podle vývojářů, kteří se podle vlastních slov inspirovali snad každou hrou, ve které se byť jen naznačilo soupeření.

Hra bude uvolněna někdy v letošním roce a profiluje se hlavně jako free-to-play online střílečka. Na svědomí ji má nezávislé studio Motiga a bohužel stále ještě nesdělilo přesné datum vydání. Betaverze přitom byla k dispozici už v roce 2015, a nastavila očekávání docela vysoko. Snad se tvůrcům povede všechno, co slibují.

65d490b8-40ef-40c0-bada-f9e144368a85.jpgb1c668a2-61ec-4312-93c3-31d59766a3f0.jpgGiganticScreenshot-mistforge1.jpg

Vizuální orgie

Gigantic jde opačnou cestou než moderní střílečky, které se snaží co nejrealističtěji zobrazit prostředí, přidat krev a nejlépe se ještě porochnit v gore. Graficky nádherný Gigantic je naopak kreslený se vším, co k tomu patří. Barevný, okázalý a proporciálně nadnesený. Jen lehýnce. Nomen omen tady dokonale sedí: v Gigantic je všechno gigantické.

Bojové arény, útoky a zejména strážci, Behemoti. Nezaostává ani samotný svět, s postupující bitvou (a větším levelem postavy) se např. zpřístupní i schopnost super skoku, který hráči umožní dostat se na místa, kam do té doby nemohl. Pohyb postav je plynulý a dynamický, ať už jenom stojí (což moc často dělat nebudou), střílejí nebo sesílají kouzla. Vývojáři si s vizuálem opravdu vyhráli a na hře je to vidět.

Úkol pro hráče je vpravdě jednoduchý. Vytvořte tým, ovládněte bitevní pole, porazte nepřítele. Co dělá z Giganticu unikátní hru, je ohromný strážce na obou stranách. Kterému musíte k síle nejdřív dopomoct, ale to je jen takový bezvýznamný detail.

A o co tedy vlastně jde? Jako první musí tým zabrat vyvolávací kruhy. Z nich se vyvolávají potvory, každá s vlastním setem schopností, podle něhož se přidají buď k útoku, nebo k obraně. Na jejich kruzích se také dají upgradovat. S lepší obranou je nebude tak snadné zabít a tím pádem je využít k posílení nepřátelského Behemota, s větší útočnou silou mají zase šanci zabít a získat tak sílu pro vašeho. Nebo si zlepšit léčitelské schopnosti, aby z vaší postavy nebyl hinduista. Druhý tým se snaží o to samé a v aréně musíte bojovat nejen proti nepřátelské pětici.

5a94d66c-64b9-4ff3-8cd4-ca7f228629a3.jpg

Hlavním úkolem je ale dodat sílu vašemu Behemotovi. Ta se získává třemi způsoby: zabíjením nepřátel (každé zabití se počítá), vlastním vyvoláváním magických pomocníků nebo ji lze prostě ukrást. I když, s tou prostotou to není úplně jednoduché. Musíte se totiž proplížit až na konec nepřátelského území, najít druhého Behemota a zranit ho přímo do srdce. To ukradne jeho sílu a přidá ji vám, jenže dostat se doprostřed sršního hnízda není zrovna něco, co uděláte během nedělní procházky.

Přímočarost jenom zdánlivá

Kdo by se začal těšit na přímočarou mlátičku, bude zklamán. Akce běží od začátku do konce, trocha té taktiky je ale také potřeba. V každém týmu je pět ze šestnácti možných postav, které si hráč vybírá. Kdyby vám snad přišly povědomé, nemýlíte se. Idea tvůrců byla svést dohromady všechno, co se už v soupeřivých hrách objevilo a z toho vytvořit něco nového. Každá z postav má v sobě něco, co už známe a díky skutečně široké inspiraci je každá naprosto jedinečná.

Gigantic1.jpg-610x0.jpgGigantic-7-1280x720.jpgGiganticScreenshot-TytotheSwift.jpg

Na výběr jsou klasicky střelci, mágové a bojovníci, plus nějaké na pomezí, jako třeba chemik Strýček Sven nebo Tripp, který je nejpodobnější RPG zloději. Taktizovat musíte hned při vybírání postav, i když je každý jiný, určité dvojice jsou pro spolupráci ideální. Při hře pak můžete líčit pasti, strategicky rozmisťovat své síly, nesmíme zapomenout ani na vybírání upgradů při dalším levelu, kterých je také víc než dost. To vše při ďábelsky rychlém sledu neutuchajícího boje. Vývojáři slibují mnoho možností, jak hrát.

Behemot v každém týmu je něco, co dělá Gigantic jedinečným. Tým proti týmu za totálním vyhlazením, maximálně ještě o vlajku, to už známe. Behemot přináší do klasického schématu něco jiného, herní dynamiku to posouvá trochu jinam. Když už se podobný strážce objevil, plnil pouze funkci postavy v pozadí. Tady bude součástí hry, skutečně s týmem bojuje. Začátek je víceméně klasický, sílu musí strážce teprve získat a tým ho musí do té doby chránit. Na něm závisí výhra či prohra.

GiganticScreenshot-Griffin.jpg

Každá bitva směřuje k závěrečnému finále, kde se Behemoti obou týmů utkají. Už předem je také možné získat výhodu. Behemot má pouze tři životy. Pokud se jednomu z nich podaří získat dostatek sil už před závěrem, může druhého ještě bezmocného napadnout. Pokud ho zabije, a pro to má velkou šanci, poražený pak jde do finále s tím jedním životem v minusu.

Jakmile jsou při plné síle oba, přesunou se z okrajů mapy do jejího středu. Grande finale. Od té chvíle nebude možné vyvolávat další potvory z kruhů, i když je možné je dál upgradovat, zvýší se udělovaná poškození a levely jdou také najednou jedna báseň.

2789666-giganticscreenshot-naga.jpg07ab4a9c-ff73-473b-b3c0-2c186825bbae.jpgGiganticScreenshot-Combat-01.jpg

Jednoduše kouzelný

Hrdinové mají téměř neomezenou možnost respawnu, Behemoti mají ale jen ty své tři životy nebo méně, záleží na tom, jestli se vám podařilo toho nepřátelského zranit ještě předtím. A jak už to tak bývá, rychlost se stane ještě důležitější. Miřte přesně. Buďte kreativní ve využití vlastních zbraní nebo schopností.

Celkově se Gigantic asi může zdát hloupý. Lehce taktická mlátička o týmech 5+1, založená na jednoduchém „vleť tam a vymlať to“. Jenže minimálně vizuálně se jedná o jedinečný kousek. Každá aréna je nádherná a propracovaná do posledního detailu. Stejně tak postavy, jsou klasicky fantasticky nadnesené, komixově vykreslené a při tom všem se na ně dobře kouká. Navíc, přiznejme si: ani Tekken tomu příběhu zrovna moc nedal. Nejdřív. A kdo proti sobě aspoň jednou nechtěl postavit Jina Kazamu a RPGčkového lučistníka?

Diskuze (1) Další článek: Kreslená týmovka Necropolis se zdrží, dorazí na PC a konzole v létě

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,