Glimmer: exkluzivní rozhovor s tvůrci hry

Vyzpovídali jsme pro vás Tomáše Jelínka, jednoho z tvůrců velmi nadějného českého projektu Glimmer – Jizvy minulosti. Vzhledem k tomu, že se vzhledově hra přibližuje Longest Journey, je rozhovor více než důležitý. Z něj se dozvíte něco o lidech, kteří se na hře podílí, popíšeme si celou historii hry, rovněž se dozvíte něco o dalších projektech týmu Antelope Studios.
Vyzpovídali jsme pro vás Tomáše Jelínka, jednoho z tvůrců velmi nadějného českého projektu Glimmer – Jizvy minulosti. Vzhledem k tomu, že se vzhledově hra přibližuje Longest Journey, je rozhovor více než důležitý. Z něj se dozvíte něco o lidech, kteří se na hře podílí, popíšeme si celou historii hry, rovněž se dozvíte něco o dalších projektech týmu Antelope Studios.
Nazdar Tome, dnes jsem si tě odchytil za účelem, abych tě vyzpovídal ohledně vašeho projektu Glimmer. Můžeš nám na začátek říci něco o týmu samotném??? Jako třeba kdy vznikl, proč apod.
Základ týmu jsem já a můj brácha. Externě jsme si najali hudebníka. Začali jsme dělat na hře ještě na gymnáziu, tj. ten rok 1996. Proč? Protože jsme spolu již dávno předtím dělali jednoduché hry pro kamarády...a pak jsme si řekli, že je na čase udělat něco pořádnýho...

Kolik lidí v současné době na hře pracuje?

Já, brácha, hudebník a Cinemax - ten zajišťuje natočeni postav, zvukový engine, zvukové efekty a dabing. Cinemax rovněž bude hru vydávat.

Glimmer je váš první větší herní počin, mohl bys nám ho trochu přiblížit?

Je to sci-fi adventura s plně renderovanými backgroundy a postavy jsou točené - na těch se pravě teď nejvíc pracuje v Cinemaxu.

Glimmer: Jizvy Budoucnosti Glimmer: Jizvy Budoucnosti

Slyšel jsem, že na příběh je kladen velký důraz, co je na tom pravdy?

To je pravda. Byl několikanásobně upravován, byly popsány 3 A4 bloky než se důkladně doladil. Příběh se zamýšlí nad historií lidstva a nad pasážema z Bible a také nad moderními poznatky Danikena.. zkrátka takový osobní pohled autora na to, jak vzniklo lidstvo...

A od kdy se na hře pracuje a byla v teamu už nějaká krize, případně chtěli jste projekt úplně zrušit?
Samozřejmě! Až do minulého roku jsme celý vývoj hradili z našich prostředků (proto trval také tak dlouho - museli jsme si přitom na vývoj vydělávat). Vzhledem k tomu, že jsme se snažili držet hru na světové úrovni (a ne české), tak jsme grafiku i program vylepšovali asi 4× - začínali jsme v DOSu a VGA (320×200×256 barev) grafikou, postupně jsme se posunuli do 640×480×256, pak Windows95, pak Hi-color... Pak jsme hru ukázali Cinemaxu a ti se vývoj rozhodli dofinancovat - jinak bychom to těžko dokázali..

Když už jsi to nakousl: počítáte s distribucí hry i v zahraničí?

To záleží na Cinemaxu. Engine hry je konstruován tak, aby šel snadno lokalizovat do jiných jazyků. My doufáme, že se Glimmer dostane do zahraničí...

Na kdy se plánuje vydáni hry? Podle domovské stránky to mělo být v říjnu?

Těžko říct jak to dopadne, ale doufáme, že vyjde co nejdříve.

Takže můžeš nám stanovit alespoň období, či uvést, jak jste na tom s vývojem?

Hra je již téměř hotova, dělají se finální úpravy, testy, dokončuje se natáčení, vydaní je za dveřmi. Nemůžu vědět, zda ještě nenarazíme na nějaký zásadnější problém, který by dokončení hry pozdržel. Doufáme, že hra do konce roku vyjde.

Čtenáře by jistě taky zajímalo, zdali bude hra namluvena a s kolika postavami se ve hře budou moci potkat a kolik lokací budou muset projít, než dosáhnou konce hry?
Samozřejmě že bude namluvena, a to známými herci - zatím neprozradíme kdo to bude - ale určitě se máte na co těšit. "Aktivních" postav ve hře je přibližně 20, dále je možné potkat nezávislé postavy např. lidé ve městech, strážci apod... Ve hře je 85 lokaci plus rozsáhlé bludiště, které do těch 85 nepočítáme, abychom byli poctiví.

To vážně vypadá zajímavě. Pracujete ještě na něčem jiném, než je Glimmer?

Donedávna jsme oba studovali Vysokou školu ekonomickou, ale vzhledem k tomu, že nás Glimmer totálně pohltil, studium jsme přerušili. Brácha, Pavel Jelínek, donedávna pracoval v několika renomovaných graficko-animačních studiích, kde se podílel na vývoji jistého filmu, mimo jiné vytvářel několik obrazovek do jedné české adventury. Já vytvářím multimediální programy na zakázku.

Takže teď práci na Glimmerovi máte jako zaměstnání?

Přesně tak - v lednu jsme uzavřeli smlouvu s Cinemaxem, který projekt i nás financuje. Ale nepatříme pod Cinemax, jsme nezávislá firma.

Glimmer: Jizvy Budoucnosti Glimmer: Jizvy Budoucnosti

A co plány do budoucna, Glimmer je teď na spadnuti, co potom?

Bratr má již téměř hotový scénář na Glimmera II, jehož pracovní název je Bloody Sign. Ten by měl narazit do regálů obchodů s počítačovými hrami na sklonku příštího roku. Dále se nám v hlavě už dlouhý čas honí plány na jistou 3D akční hru, kterou pokládáme za revoluční - zatím jsme nenašli vhodné spojence...

Huh, na sklonku příštího roku? To je nějak brzo, když vezmu v úvahu, že Glimmer se tvoří už více jak 4 roky, ne?
Ta dlouhá doba vývoje byla ze dvou důvodů: museli jsme nejprve získat zkušenosti - začínali jsme úplně od začátku a cele jsme to hradili z peněz, které jsme si museli vydělat - pořád jsme odbíhali od Glimmera k jiné práci, která nám zajišťovala prostředky... Nyní s našima zkušenostma problém udělat kvalitní hru tohoto typu do 1 roku - ne pro nás! BTW: Glimmer II poběží v 1024×768 a vypadá úžasně!

Blížíme se k závěru, teď jedna obligátní otázka: hrajete v současnosti nějaké PC hry (třeba i konkurenční)?
Bratr naposledy hrál Diablo II - dohrál to za 3 dny, což je jistě nadlidský výkon. Já osobně hry moc nehraju, sem tam se projedu v nějakém autě v NFS. Oba nesnášíme sportovní hry typu FIFA či NHL a rybaření - to z naší dílny nikdy nevyjde.

Chtěli byste něco vzkázat čtenářům?

Rádi bychom se vašich čtenářů zeptali, po jakém typu hry touží, a pokud uvidíme, že je velký zájem o nějaký typ hry, budeme se snažit ji vytvořit. Chceme aby hráči hráli hry, po kterých touží…

Tak díky za rozhovor, přeji vám hodně štěstí a úspěchu v dalším vývoji.
Nemáte zač, nashledanou.

Diskuze (1) Další článek: Exploding Atoms – když bouchne atom

Témata článku: , ,