God Eater 3: na lovu barvitých monster (recenze)

Nový God Eater přináší záplavu monster, která čekají jenom na vaši družinu. A zatočit s nimi můžete hezky stylově.

Co baví

  • Svižný soubojový systém
  • Pěkné vizuální efekty
  • Variabilita zbraní
  • Vyvážené spojení taktiky a akce

Co vadí

  • Místy nepřehledné
  • Tlačení do banálních dialogů
  • Příběh těžko hledá cestu k hráči
7/10
Hodnocení

V roce 2010 se na populárním handheldu PSP objevila rubačka God Eater, která si získala solidní fanouškovskou základnu a zamířila díky ní i na hlavní proud konzole PlayStation, a také na PC. Nyní se objevuje na scéně nový přírůstek do série s pořadovým číslem 3. 

Osvobození z okovů

Příběh God Eater 3 začíná v cele, v níž jste držení společně s dalšími God Eatery, kteří jsou využívaní především k řešení potyček s takzvanými aragami.  Masivními monstry s magickými vlastnostmi, které často bývají spojené s určitým elementem. Vůči jinému jsou naopak zranitelní. Při plnění jedné z těchto misí se ale něco zvrtne a vy se díky tomu ocitnete na svobodě. Ujme se vás mladá a vnadná kapitánka lodi, která se vždy snaží držet pravidel a zákazníci jsou jí vším. Co vás ale potěší nejvíce - nejedná s vámi jako s věcí,ale jako se sobě rovným. I to později ovlivní váš osud.

51804063_2624531360896496_7287098069970059264_n.jpg52038566_2624530710896561_2191981510641319936_n.jpg52407115_2624530737563225_1638546954185080832_n.jpg52482048_2624531537563145_6357919180091555840_n.jpg
Filmečky tvoří jenom zlomek celého příběhu

Dějová linka se snaží o občasné zvraty, ale je celkem prostá, snadno pochopitelná a často i dost předvídatelná. Pracuje s klasickým principem, kde hlavní postavy jsou velmi výjimečné a už od počátku projevují neobyčejné schopnosti na už tak zvláštní God Eatery. Příběh vám budou doplňovat textové i mluvené dialogy, které se zde objevují střídavě v částečné závislosti na tom, jestli se do nich vaše postava přímo zapojuje. Dýchne na vás nostalgická nálada, při které zavzpomínáte na staré dobré časy textových dialogů a fanoušci žánru japonských RPG vstoupí opět do dobře známého prostředí. Rozhovorů mezi postavami je ale opravdu hodně a jejich více či méně kompletní pročtení je tak pouze pro ty nejtrpělivější hltače detailů.

 

Dýchne na vás nostalgická nálada, při které zavzpomínáte na staré dobré časy textových dialogů

 

Právě u dialogů se ještě na chvíli zastavíme. Často jsou to ony, co vám blokuje další postup hrou. Nemůžete tak spoléhat na to, že příběhem proběhnete jenom skrze cut-scény a budete naskakovat do jedné mise za druhou. Samo o sobě to rozhodně není špatně, ale často vás bude hra tlačit do toho, abyste si s někým popovídali prakticky po každé misi, a to je chvílemi už trochu otravné. Pobíhat třeba mezi třemi patry a hledat všechny postavičky, které nad sebou mají bublinku a s nejistotou se vracet podívat, jestli už je to všechno, to může být trošku frustrující. Naštěstí při změně podlaží alespoň neběží žádný zdlouhavý loading a celkově tak nejde o nic, co by zkazilo zážitek či plynulost hry. Po pár minutách už budete zase řezat další a další aragami.

Akce nikdy nekončí

V God Eateru vás čeká opravdu dlouhá řada monster, se kterými se budete muset vypořádat. Někdy ve skupince, jindy půjde třeba o jednoho velmi silného aragami. Ze začátku je na hráče boj hodně laskavý a dává jim šanci si vše osahat, zkusit si ovládání, dostat vše do rukou a pochopit jednotlivé mechaniky. Ačkoliv se hra opravdu snaží, nováčci v žánru se mohou ve všech ukazatelích, uživatelském rozhraní a úpravách postav cítit trošku ztracení. Není ale ani zdaleka nezbytné, abyste pro postup hrou všechno okamžitě pochytili, a tak vás ani jako nováčky složitost neodradí, protože se na ní pravděpodobně nikde nezaseknete.

52543551_2624533620896270_4023190183645020160_n.jpg51626411_2624533184229647_5213273703801946112_n.jpg51807856_2624531254229840_2831862965513224192_n.jpg51783602_2624533480896284_1489216791048617984_n.jpg
Barvitá monstra i prostředí jsou potěchou pro oko

Především bossové představují pro hráče poměrně férovou výzvu, která bude vyžadovat taktické uvažování, vycvičené reflexy a hodně šikovné prsty. Vaše družina má totiž množství mechanik, bez jejichž ovládnutí se budete na bojišti místy zmateně potulovat jako bezhlavé kuře. Pohyby nepřátel bývají často pro netrénované oko poměrně těžko čitelné, a tak se v těžších soubojích budete muset mít opravdu na pozoru a každý útok si vyžádá pečlivé zhodnocení situace.

 

Pohyby nepřátel bývají často pro netrénované oko poměrně těžko čitelné

 

Tak jako v každé hře, ve které hrají prim souboje, budou vaším nejlepším přítelem zbraně. U nich můžete volit z krátkých dýk, kosy s dlouhých dosahem, nebo třeba masivní palice, která na úkor svojí rychlosti dá každé zasazené ráně pořádně vysokou číslovku v kolonce poškození. Váš arzenál bude navíc velmi dynamický a zbraně se v průběhu souboje mají tendenci měnit, takže například z dýk je tyč s čepelí na obou koncích. Kromě toho vás navíc čeká i střelná zbraň, jejíž kapacitu ke střelbě nabíjíte útoky na blízko a její efektivní využití může být rozdílem mezi přežitím a neúspěšným koncem mise. Zbraně i své parťáky můžete postupně vylepšovat a získávat pro ně nové útoky a speciální vlastnosti. Pokud ale umřete, máte možnost se nechat svými parťáky oživit, což ocení především méně zkušení hráči.

51899571_2624531220896510_6856314009822429184_n.jpg51828280_2624533470896285_5342794747624816640_n.jpg51832498_2624533194229646_2552802146969976832_n.jpg51977520_2624533604229605_7408459083952422912_n.jpg
God Eater na vás bude chrlit spoustu informací

Souboje jsou celkově svižné, a i když boj s bossem může zabrat pořádnou dobu, nebudete se ani na moment nudit. Počet různých útoků u jednotlivých zbraní je relativně omezený, ale díky dalším prvkům bojového systému je naprosto dostačující. Máte zde k dispozici útoky ze vzduchu i ze země, střelbu a několik speciálních triků v rukávu, které mohou pomoci celé vaší hrdinské ekipě. Malou skvrnou na bitkách s ničivými tvory je, že skrze veškeré ukazatele a efekty občas vzniká neskutečný chaos, ve kterém s bídou vidíte polovinu bojiště a musíte se modlit, aby všechno co nejdříve zmizelo. K tomu se přidává také ne úplně dokonalý systém zamčení kamery se zaměřením na nepřítele. U ovládání také není úplně šikovné nastavení tlačítka pro sbírání předmětů. Na stejném tlačítku je v základu nastaven také úhyb, takže lootování je občas opravdu na nervy.

Audiovizuální sázka na jistotu

Z hlediska grafického a zvukového zpracování nenabídne God Eater žádné překvapení a drží se zaběhnutého a často používaného stylu. Typický animovaný styl neslibuje žádné grafické orgie, ale zároveň je zárukou poměrně bezproblémového a efektního kabátku. Hlavní roli zde hraje obrovské množství efektů a barev, které vám div nepřivodí záchvat. To vše doprovází především instrumentální hudba, která dokresluje souboje i dobu mezi misemi. Větší rozmanitost by jí sice neuškodila, ale rozhodně vás svým stylem neurazí. Člověka občas trošku zamrzí, že není nadabované větší množství textu a také fakt, že v průběhu misí někdy chybějí anglické titulky, pokud zvolíte japonský dabing.

Verdikt

God Eater 3 je hra, která fanouškům žánru zaručeně přinese hodiny slušné zábavy a veterány série potěší svižnou a odměňující hratelností. Zároveň nepřichází zásadní změny a kdo si užil předchozí díl, určitě ho potěší i trojka. Její souboje nabízí slušnou výzvu, která se v jistém bodě poměrně náhle vystupňuje a uspokojí tak i náročnější povahy. Nejde však o nijak frustrující obtížnost. Celkově se dá hovořit o solidně udělaném akčním RPG, ve kterém vás konfrontace s nepřáteli bez problému zabaví a svoji nejdůležitější složku v podobě tuhých bojů až na malé neduhy zvládá na výbornou. 

 

Nejnovější komentáře