God of War: co nás čeká na severu

Konečně jsem se dočkali a bývalý bůh války už nám klepe na dveře. Ještě před vydáním se nám tady vyrojila spousta informací, které by potenciálnímu zájemci o nový God of War rozhodně neměly chybět. Pojďme se na to podívat.

Začneme s Atreem, vaším synem, který bude ve hře mít opravdu důležitou roli. Vývojáři se nijak netajili tím, že na vztah mezi otcem a synem bude kladen velký důraz. Zároveň z Atrea také chtějí udělat toho nejužitečnějšího herního společníka. Ve spoustě dnešních singleplayerových her, kde máte nějakého spojence ovládaného umělou inteligencí, to ve výsledku nefunguje úplně ideálně. Jeden z případů, kdy se to povedlo udělat dobře, byla Elizabeth ve hře Bioshock Infinite. Právě tímhle směrem se chtějí vývojáři ze Sony ubírat. 

NarTrailer_Print02.max-1920x1200.jpegquality-90.jpg

Atreus se o sebe dokáže postarat sám, takže hráč mu vůbec nemusí věnovat pozornost. Jako plus také beru to, že nemůže umřít. V některých hrách totiž smrt společníka znamenala konec hry, tady se naštěstí nic takového stávat většinou nebude. Kratos se ale bez něj tak úplně neobejde. U některých nepřátel ho bude potřebovat na odlákání pozornosti, aby pak sám mohl roztočit ničivé komba. Jeho primární zbraní je luk a šípy. Jednou za čas tak Kratovi může pomoci, pak chvíli trvá, než svoje šípy zase posbírá. Dalo by se říct, že tohle je zdejší forma cooldownu, aby hráč nemohl Atrea využívat zase příliš často. Občas bude potřebovat i pomoc, nikdy se však nestane, že by zkazil skvěle rozjetou akci.

I ve více klidnějších pasážích se bude Atreovi věnovat dost pozornosti. Podle dojmů uvolněných dojmů se na něj kamera zaměřuje velmi často. Trochu mám obavy z toho, aby tam takových věcí nebylo až příliš. Už jsme dávno pochopili, že specifický vztah Krata a Atrea je pro vývojáře důležitý, ale nemusejí nám to předhazovat na každém kroku.  

O samotném příběhu toho naopak víme velmi málo. Po příchodu neznámého cizince se v Kratově životě všechno změní. Samozřejmě se to všechno bude týkat severské mytologie. Narazíme na spoustu jiných tvorů, než jsou bohové. Z předchozích videí si můžete pamatovat například pár trpaslíků nebo obřího ničitele světů.  

Hodně se diskutovalo ohledně soubojového systému. Ten prošel velkou změnou a od tradičního systému z dřívějších dílů se posune lehce směrem k sérii Dark Souls. Samozřejmě ale bude více přístupnější. Je to mimo jiné dané změnou kamery, která už není statická a místo toho levituje Kratovi za zády jako v každé dnešní adventuře. 

02.max-1920x1200.jpegquality-90.png03.max-1920x1200.jpegquality-90.png04.max-1920x1200.jpegquality-90.png

Dvojité čepele na řetěze Kratos vyměnil za obouruční sekeru, která ale není jen tak obyčejná. V podstatě funguje jako Thorovo kladivo. Když ji někam hodí, může si ji zase zavolat zpět. Je čistě na vás, kdy si ji zavoláte a kdy naopak vrhnete mezi nepřátele. To vám dává mnohem větší kontrolu nad celým soubojem. Když nemáte sekeru v ruce, nezbývá nic než si to vyřídit pěstmi. Občas si můžete pomoci štítem. Nic jiného tentokrát Kratos v repertoáru nemá, to málo ale dokáže vyžít dokonale.

Na sekeře najdete dva sloty pro runy, které vám dovolují provádět zničující útoky. Také bude záležet na tom, jakou cestou se vydáte ve stromu dovedností, který tu samozřejmě nechybí. Pak může Kratos každého hráče fungovat trochu jinak. Tomu bude přispívat i vybavení, které si můžete i sami craftit nejen pro sebe, ale i pro Atrea. Ano, jestli vám to ještě nedošlo, vývojáři do série přidali celou řadu RPG prvků a už nejde jen o bezhlavou rubačku. 

06.max-1920x1200.jpegquality-90.png

Cory Barlog, vedoucí celého projektu, nazval designéra původního soubojového systému Erica Williamse a původního Kratose arogantními bastardy. Časem se ale všechno mění, a tak už ani jeden z nich není tím, čím býval. Kratos podle jeho slov konečně dospěl a s ním i celá série. Hry se ale podle něj mění obecně, není to jen případ God of War.  

V předchozích dílech dominovaly epické scenérie, souboje s obřími bytostmi a quick-time eventy, které končily brutálním kombem. V novém GoW nenajdeme sekvencí tolik, brutální nátura však nikam nezmizela, navíc je celá hra vytvořena způsobem "jednotné kamery". Za celou dobu hraní totiž nenajdete jedinou nahrávací obrazovku a jediný střih, což je unikátní způsob filmového pojetí hry. 

13.max-1920x1200.jpegquality-90.png

Soubojové a příběhové části hry budou prokládané různými hádankami. V některých případech se jim nevyhnete, protože budou stát v cestě k příběhovým úkolům. Jindy se jejím vyřešením dostanete jen ke skryté truhle nebo jiným sběratelským předmětům.  

Zdejší svět nebude nijak extra otevřený, ale vývojářům se podařilo dobře navodit jeho iluzi. Funguje to podobně jako ve čtvrtém Uncharted, což byla striktně lineární hra, ale měli jste pocit, jako by jste se pohybovali po otevřeném světě. Bude zde spousta odboček, nepovinných výzev a schovaných svitků, které vám více odhalí příběhové pozadí. 

09.max-1920x1200.jpegquality-90.pngGodofWar_E317_COMBAT_jotunn.max-1920x1200.jpegquality-90.jpg16.max-1920x1200.jpegquality-90.png

Musíme uznat, že po grafické stránce si není na co stěžovat. Ostatně, jako u každé exkluzivity pro čtvrté Playstation. Od vydání posledního dílu dobrodružné série s podtitulem Ascension uběhlo už 5 let a v tu dobu to vypadalo, že nám Kratos už nemá co nabídnout. Vývojáři nás ale přeci jen překvapili dospělejším příběhem a hratelností, která razantně mění podstatu celé série. Budou fanoušci God of War z nového dílu nadšeni nebo raději zůstanou u vzpomínek na staré časy? To zjistíme už brzy. 

My jsme se na sever již vydali a náš verdikt vám přineseme již 12. dubna. 

Diskuze (4) Další článek: Spyro Reignited Trilogy oficiálně odhalena, podívejte se na trailer

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,