Gore - překvapení nebo další průměr?

3D akce z vlastního pohledu. Hmm, těch už jsme viděli ... Může se Gore vůbec něčím lišit?

Začneme tím, co má Gore s ostatními hrami svého žánru společného. Počet epizod, ze kterých se hra skládá, je docela klasický. Jsou tři a každá z nich se odehrává v jiném čase a místě: Země v postapokalyptickém období, Země ve středověku a jakási cizí planeta. Každé prostředí s sebou samozřejmě nese svůj vlastní styl, tedy především specifické zbraně a protivníky. Ve všech třech epizodách se vyskytují jak scény z vnitřních prostor, tak i z venkovních, což znamená, že se nemusíte tolik obávat jednotvárného pobíhání stále stejnými chodbami. (Na druhou stranu, Quake byl docela dost jednotvárný a jak jsem se u něj výborně bavila!) 

     

Dál tu máme umělou inteligenci. Umělá inteligence by teoreticky mohlo být právě to, co Gore odliší od všech těch sourozeneckých akčních her. Použitý systém ART (Acquired Recalled Tactics) by měl NPC postavám zajistit opravdový charakter, protože jejich chování by se mělo měnit nejen podle prostředí, ve kterém se zrovna nacházejí, ale i podle dřívě nabytých zkušeností. V praxi se to projevuje zhruba tak, že budete-li se k civilnímu obyvatelstvu chovat bezdůvodně brutálně, neutrální postavy začnou býát méně ochotné vám pomáhat a dokonce by to mohlo skončit tak, že k vám zaujmou dočista nepřátelský postoj. 

Se všemi postavami ve hře můžete mluvit nebo jim zadávat nějaké úkoly nebo se jich vyptávat nebo ... co já vím co ještě. Ony samy se mezi sebou dorozumívají, takže se mohou navzájem varovat před vaším útokem. Přátelské postavy vám leckdy pomohou se splněním mise a nepřátelské ... ty na vás tradičně vytáhnou poslední modely vojenské techniky. Také pathfinding by měl být na úrovni - protivníci bezmocně nepřešlapují dole pod žebříky, ale šplhají po nich, používají výtahy a vůbec vás následují s velkým zanícením. Stejně jako vy jsou navíc schopni se určité překážky naučit překonávat například zkušenostmi nebo odkoukáváním od jiných.

     

Na svých stránkách se autoři pyšní prohlášením, v němž tvrdí, že systém animací daleko překračuje možnosti dnešních her a Gore tak bude mít nejrealističtější animace, jaké jste dosud ve 3D akcích mohli vidět. Skeletální animace z Gore by měly strčit do kapsy všechno ostatní, co se dosud skeletálními animacemi nazývalo: většina postav má okolo stovky animací. Hardwarová akcelerace pro Direct3D asi nebude, počítá se pouze s OpenGL. Multiplayer naproti tomu bude, a to i s podporou obvyklých módů.

Tak co, je Gore jiný nebo ne? Má šanci se vyloupnout ze záplavy titulů rozmáhajícího se žánru 3D akcí? Šanci určitě ano, jestli jí využije, to už záleží jen na jeho tvůrcích.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejzajímavější hry pro PC, které si teď můžete zahrát

Vybrali jsme nejzajímavější hry pro PC, které si t…

Ať už si chcete zahrát sami nebo zvažujete koupit hru jako dárek na Vánoce, bude se vám hodit přehled současných nejatraktivnějších her pro počítače.

11.  11.  2020 | |4 N/A
Martin Nahodil
Nejlepší hryPC
Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahrát. Playstation, Xbox i Switch

Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahr…

12 her, které vám nesmí uniknout, pokud hrajete na herních konzolích. Našli jsme nejzajímavější pecky pro Playstation, Xbox i Switch.

19.  11.  2020 | |5 N/A
Martin Nahodil
Konzole
Xbox Series S a Series X: vyšší výkon, SSD a sliby do budoucna | Recenze

Xbox Series S a Series X: vyšší výkon, SSD a sliby…

Microsoft vyrukoval se svou nejnovější konzolí Xbox Series X. Ale co když nechcete to nejvýkonnější a nejlepší? I na to společnost myslela.

15.  11.  2020 | |19 N/A
Michal Maliarov
RecenzeKonzole