Gore – větší než malé množství násilí

Gore jak praví slovník, je prolitá, sedlá krev. Už jenom jméno poměrně dost přesně naznačuje, že zřejmě nepůjde o adventuru od Disneyho, ale s jistotou se můžeme těšit na další first-person střílečku, která si s největší pravděpodobností s nějakým násilím moc starostí dělat nebude.
Děj se odehrává v roce 2085, kde pouliční gangy dospěli do fáze poměrně silně organizovaných skupin a za pomocí nezbytného násilí si mezi sebe rozdělili svět a jeho zbývající populaci. Situaci využije jeden vysloužilý armádní stratég známý jen pod přezdívkou Brain a začne si pěkně jeden gang za druhým podrobovat a provádět s nimi své vlastní nekalé plány. Ty se samozřejmě nelíbí zbytku jakžtakž svobodných lidí, a tak se sjednotí v United Marine Corp (UMC), aby společně zastavili ďábelského Braina. Samozřejmě příběh patří ke klasickým klišé, kde je všem jedno, že to nemá hlavu ani patu, hlavně že je co střílet. Autoři si toho byli zřejmě také vědomi, a tak se v křeči pokusili ještě trochu celou tuhle srandu zkomplikovat, ale víceméně se jim to podařilo celé úplně zazdít. Posuďte sami. UMC záhy provede převratný objev, když najde záhadnou rudu, která dokáže znásobovat zemskou energii a obnovovat přírodní zdroje. Dozví se o tom samozřejmě také Brain, který dokonce pošle hledat tuto vzácnou horninu i mimo matičku Zemi, ale zanedlouho ztratí spojení s jednou expedicí, a tak bez váhání pošle celou flotilu lodí, aby prozkoumala, co se stalo. Vrátí se jen pár šťastlivců, kteří přinesou zprávy o mimozemské rase velmi stylově pojmenované Gorothians, která je maximálně brutální a bezcitná a rovněž se pídí po zmíněné rudě...

Do této vřavy se vydáváte jako tvrdý mariňák Lt. Jack Frielding, abyste díky svému zřejmě přirozenému talentu vyřešili osud celé Země, Braina, mimozemšťanů a kdo ví koho ještě. Levely jsou rozmístěné různě po post-apokalyptické zemi a také se podíváte na planetu Gorothianů. Jako i v jiných současně připravovaných střílečkách budete mít možnost používat dopravní prostředky jako vznášedla, tanky, helikoptéry a pár jiných přibližovadel, leč ne už jako v jiných střílečkách bude hodně vašeho úspěchu záviset na nehráčských postavách. S tímto prvkem si trochu pohrával legendární Half-life a trochu novější Kingpin, ale dle slov autorů by čachry s NPC měli v této hře zajít rozhodně dál. Každá postava bude mít svůj „morální model“ podle kterého se k vám za daných okolností bude chovat a nemusím snad dodávat, že brokovnice jistě nebude tím prvým nástrojem ke komunikaci. Zastřelením toho nepravého se totiž může naštvat pár vašich nohsledů, kteří se pak klidně rozprchnou a na jejich spolupráci můžete v klidu zapomenout. Naštěstí se ale snad nemusíme bát zákysů, když si omylem spleteme padoucha s klíčovou NPC, která má vyřešit nějaký zásadní problém, protože pak půjde vše vyřešit nějakou jinou ale často obtížnější cestou.

Určitě by vás také mohla zajímat výbava, ke které bohužel nemám moc podrobností, ale rozhodně mě zaujala jedna věcička, která bude patřit do standardní výbavy, a která slouží ke regeneraci tkáně, což není jen obyčejná lékárna, ale věc, která se rozhodně hodí, když vám někdo ustřelí nohu nebo ruku...

Váš názor Další článek: Pantheon – boží hra?

Témata článku: , ,