Gothic - Lara Croftová tak trochu jinak

Co takhle dát si nějaké to RPG? Nemáte nic proti? Dobře. A co takhle zmixovat ho třeba s Tomb Raiderem a third-person pohledem? Říkáte, že ani teď nemáte žádných námitek. To je ještě lepší, protože pak by Gothic mohl být tou správnou hrou pro vás.
Gothic - Lara Croftová tak trochu jinak
Co takhle dát si nějaké to RPG? Nemáte nic proti? Dobře. A co takhle zmixovat ho třeba s Tomb Raiderem a third-person pohledem? Říkáte, že ani teď nemáte žádných námitek. To je ještě lepší, protože pak by Gothic mohl být tou správnou hrou pro vás.

Gothic- to bude téměř čistokrevná fantasy, která se víc než příběhem bude odlišovat zpracováním. Ale nejprve aspoň stručně k příběhu, od něhož nečekejte nic převratného.

Tak tedy: Bylo nebylo jedno království. Žilo klidně a spokojeně až do té doby, než se ze severu vyřítily hordy orků s pěnou u huby a začaly toto milé království nemilosrdně masakrovat. Vypukla válka. V kovárnách se pracovalo v žáru rozdmýchaného ohně od rána do večera, aby se přísun výzbroje armádě ani na chvilku nezastavil. Ale i kdyby se pracovalo ještě víc, nebylo by to nic platné, protože kde není ruda, tam ani kovář nekuje. Tedy ne, že by ruda nebyla. Ona je a není jí málo, ale doly se nachází v magické zóně, která ven nepropustí nic živého. Kdo však viděl Motýlka, Útěk z Absolomu nebo Útěk z New Yorku, ten ví, jak se takováhle místa zalidňují. Správně, pošleme tam vězně. Z dolů se stává oblast sama pro sebe, kterou ovládá několik klanů a přísná disciplína. Vy se ocitáte v kůži nového vězně, odsouzeného za blíže nespecifikovaný zločin a budete muset přežít.

Gothic budete hrát z third-person pohledu a všechno bude 3D – od hlavní postavy, přes NPC, prostředí až po okolní prostředí. Svoji postavu budete ovládat kombinací příslušných kláves a podle tvůrců by mělo jít o kombinace logické, jednoduché a intuitivní, které ze hry neudělají simulátor prstokladu klavírních virtuozů.

Na výběr budete mít z těchto čtyř charakterů:

  • Válečník: s ničím se moc nemazlí, používá hlavně hrubou sílu, zatímco mozku dává pohov
  • Vrah-zabiják: myslí chladně, stějně tak i jedná; kombinuje rafinovaně používání mozku a zbraní a je v tom opravdu dobrý
  • Kouzelník: to je takový ten pán, co používá jen mozek, umí dělat triky s kartami a z prstů mu létají blesky
  • Psionic (raději nepřekládám): ovládá parapsychické schopnosti, má vytrénovaný mozek a tak vám klidně vsugeruje, že jste moucha masařka, která si zrovinka chtěla jít zalítat támhle z toho útesu

Podle toho, jaké povolání si vyberete, se bude částečně odvíjet i příběh a vaše profese rozhodne rovněž o návštěvě některých speciálních lokací. Čímž se dostáváme k tomu nejzajímavějšímu, co na Gothicu bude – totiž k interaktivitě. Když půjdete po schodech dolů do nějaké páchnoucí kobky a nebudete vidět na krok, nepřidáte jas na monitoru, ale vezmete ze zdi hořící pochodeň. Když na vás zdálky zaútočí nepřítel a vy ho během chvilky proměníte svými šípy v rychle tuhnoucí karikaturu ježka, vezmete si zpátky (pokud budete chtít) nejen šípy, které trefily, ale i ty, které se zabodly do dřevěných dveří za ním. Těžko sice říct, zda tato interaktivita půjde tak daleko, že budete moci třeba pomocí louče zapálit dřevěné domy, ale i tak je na co se těšit.

Všechny NPC i monstra budou žít svými vlastními životy, budou mít své motivy, svá přání, své choutky. Nečekejte ani, že budou jen tak postávat a čekat, až se milostivě uráčíte s nimi navázat kontakt . Naopak, pokud s nimi budete chtít mluvit, často je budete muset vyrušit z nějaké jiné činnosti, např. opravy domu. A jindy to zase budete vy, kdo bude jako první osloven. Postavy budou mít rovněž zájem o stejné předměty a zbraně jako vy, takže dobrá rada bude znít: Nikdy si jen tak neodkládejte věci z inventáře na zem, zvlášť ne zbraně!

A jestli se vám to zdá málo, pak vězte, že postavy budou dokonce reagovat i podle toho, jestli budete přicházet s květinami vpletenými do vlasů a nebo se zkrvaveným dvouručákem za pasem. Budou se chovat vstřícně, podezíravě, odmítavě a nebo budou prchat v hrůze a děsu. A budete-li si dělat čárky za každou NPC, na konci hry těch čárek budete mít něco kolem dvou stovek.

A tvůrci slibují ještě víc. Váš hrdina, to nebude postava s neviditelnou tornou na zádech. Když ponesete obouručný meč, bude se vám pohupovat křížem přes záda, zatímco krátký meč (pro případ nouze) vám bude plandat u pasu. To co budete mít, to byste taky měli až na dvě výjimky vidět. Těmi dvěma výjimkami jsou zbraně, které zrovna nepoužíváte, a toulec. Všechny ostatní předměty budete moci spatřit jak vy, tak příšery a NPC.

Co se týče soubojového systému, i tady budou ve hře klávesy. Zmáčknete levou klávesu pro útok a oženete se mečem zleva, zmáčknete pravou a seknete dotírající obludu zprava. Každé kouzlo bude mít svoji vlastní klávesu a čím déle ji podržíte stisknutou při sesílání, tím silnější kouzlo bude (chudák klávesnice). Totéž se bude týkat i parapsychických schopností. Pokud si s jejich pomocí podrobíte nějakou příšeru nebo postavu, uvidíte svět jejíma očima a budete moci používat její schopnosti, zatímco vaše tělo zůstane nehybně stát opodál až do té doby, než bude zraněno, nebo než se do něj sami vrátíte. A konečně – vzhledem k tomu, že jde o RPG, budou se zlepšovat vaše schopnosti, což se projeví nejen na výsledcích, ale i vizuálně. Nové finesy mečem, efektnější kouzla, co víc by si člověk mohl přát? Třeba minimálně Pentium II, 300 Mhz, 64 MB RAM a rozhodně 3D akcelerátor, bez kterých si Gothic nezahrajete.

Pro Egmont Interactive vyvíjí tuhle zajímavou hru Piranha Bytes a pokud se jim podaří splnit vše, co slibují, pak se můžeme těšit na šťavnatou fantasy prosekávačku. Pokud to ale jsou jen sliby, pak se mají na co těšit tvůrci, protože hněv nás, fandů RPG a fantasy, je zasáhne silou dvouručáku a změní jejich život v temnou gotickou noc plnou hrůzy a zatracení. A o tom všem se rozhodne ještě v první čtvrtině tohoto roku, kdy by měl Gothic vyjít.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A