Grafika z Avatara je na next-genu možná, říká šéf Geometrics

Diskuze čtenářů k článku

David  |  09. 07. 2013 09:05

No tak bojím se, že grafiku Avatara by dneska nerozjel realtime ani Titan zapojenej do SLI, takže podle mě jen žvásty a reklama na konzole.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  09. 07. 2013 09:41

Avatar vyšel před 4 lety... Co tenkrát musely počítat 2 - 3 high end grafické karty, na to dneska stačí jedna. Výkon konzolí proti klasickému PC pochopitelně navýší APU způsob komunikace mezi procesorem a grafickou kartou, takže i když papírově jsou nové konzole postavené ze slabších komponent, prakticky budou podstatně výkonnější než PC postavené ze stejných komponent.

 |   |  Odpovědět
Tajnymag  |  09. 07. 2013 12:24

To sice ano, ale jejich render farmy jen tak nase kompy hned nenahradej.A i tak si myslim ze nemohli sledovat realtime Avatara.

 |   |  Odpovědět
Jaroslav  |  09. 07. 2013 10:08

Ta grafika je možná, už v dnešní době, ale možná tak pro adventuru nebo indie hru s velkými finančními možnostmi :D Hlavní věcí je, že byste s postavou nemohli hýbat sami, ale bylo by to zcela naprogramované. Zatímco ve filmu nic neovlivníte a nemůžete s hlavním hrdinou nic (kromě přání mu všeho nejlepšího), ve hře musíte mít vlastní akci a hlavně daleko více načítání jednotlivých textur najednou. S dnešní technologií by možná bylo možné dosáhnout přesně takové, možná i lepší grafiky na počítačích, ale opět za jakou cenu ... Normální procházení lesem (třeba v případě Avataru) by nebyl problém, třeba i v rozlišení 1440p, ovšem při akci (souboje, běhání a rychlé měnění směru) by muselo být načítání herního obsahu daleko vyšší, obzvláště při rozlišení FullHD a vyšší při daných texturových hodnotách a vykreslování.

Abych to shrnul, vykreslování a vyhlazování hran objektů (do reálné podoby - ne rohaté) je v této době možné na takřka realistické úrovni. Ovšem rozlišení textur je věc jiná... Kamarád má herní PC s GTX Titan v SLi (4x) a Intel Core i7 (Ivy Bridge) - přetaktovaný. Já takovou výkonou sestavu nemám ani zdaleka. Rozhodl jsem se proto, že uděláme experiment. Asi všichni znáte hru TES Skyrim, má velkou hráčskou základnu a nesčetno módů (nejen) pro vylepšení grafického kabátu. Hru jsme nainstalovali na můj a kamarádův PC. Budu se bavit jen o výsledcích na jeho PC. Zapnuli jsme vše na nejvyšší detaily a hru jsme měli v rozlišení 2560x1440. Hra běžele zcela plynule s omezením FPS na 120 (minimum bylo asi 96). Po chvíli hraní (i s velkou bojovou akcí, kdy klesla fps na uvedené minimum) jsme stáhli pár módů, které by měly značně vylepšít grafickou stránku hry včetně nových textur s rozlišením 4K (např. nové osvětlení, lepší vegetace, textury 4K/2K, travnatější louky atp.).Ztráta FPS byla téměř okamžitě znát, místo předešlých 120 FPS za normálu jsme se dostaly "jen" na 104 a při akci v boji s mnoha jednotkami asi jen na 82 fps.

Samozřejmě to může být optimalizací, ale přesto textury mají velký vliv na celkový výkon.

Navíc vydavatelům her jde přecijen o výdělek nebo minimálně o to, aby se jim investice do hry vrátila. Ne všichni mají super-herní PC na hraní nejhezčích a technologicky nejvyspělejších her - důvod proč většina her doposud je na DirectX 9...

 |   |  Odpovědět
bb  |  09. 07. 2013 11:06

3 x optimalizace. Playstation 3 ma grafiku postavenou na GeForce 7800 GTX. A zkus se podivat na God of War nebo Uncharted nebo Last of Us. Samozrejme nekdo muze namitat ze multiplatformovky se cukaji, coz je pravda, ale za to muze jina architektura procesoru. Tudiz konverze takoveho Unreal 3 enginu je narocnejsi nez na Xbox 360. Proto na xku to vypada a jede lepe. Nicmene : protoze konzole jsou hardwarove uzavrene, vyvojarum nezbyva nic jineho nez optimalizovat engine tak, aby se rozhybal prave pro onu konfiguraci. A jde to, viz Crytek a jejich prohlaseni ze CryEngine 2 neni mozne portovat na konzole. A ejhle, najednou z CryEngine 3 to jde. Tohle prohlaseni je validni, Avatar-like grafika je mozna na novych konzolich.
Btw : DirectX 9 se porad pouziva ne protoze malo lidi ma nove grafiky. To neni pravda. Pouziva se protoze vsechny enginy jsou delane pro 9 verzi, a napsat novy engine trva klidne i 5 let a stoji desitky milionu dolaru... takze tak

 |   |  Odpovědět
flash  |  09. 07. 2013 15:19

Snizeni FPS ma na svedomi hlavne vic vegetace, vic travy a nasviceni. Textury minimalne, u nic je třeba mit hodne RAM a VRAM, pokud pocitac ma pameti dostatek na vyslednem FPS se textury neprojevi skoro vůbec.

 |   |  Odpovědět
iHAVEaPhD  |  09. 07. 2013 11:57

Takovej záchvat smíchu už jsem dlouho nedostal... :D Chris Doran nemá v tohmto biznisu co dělat když o něm neví takovýhle základ... Renderování jediného obrazového políčka z tohoto filmu zabere masivní hromadu času a to na brutálně silné "mašině"... Nedalo mě to, když už tak tady máte přibližná fakta: Wiki: To render Avatar, Weta used a 10,000 sq ft (930 m2) server farm making use of 4,000 Hewlett-Packard servers with 35,000 processor cores with 104 terabytes of RAM and three petabytes of network area storage. Zdroj druhý: geek.com: To tackle the task of helping create Avatar, it took the Weta Digital super computers processing up to 1.4 million tasks per day to render the movie, which consisted of processing 8 gigabytes of data per second running 24 hours for over a month. Often each of Avatar’s frames took several hours to render.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  09. 07. 2013 12:01

On ale mluvil o nasvětlení scény a v podstatě o post-processingu, ne o počtech polygonů a kvalitě textur.

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  09. 07. 2013 13:40

Cobra to mas pravdu ,ze mluvil o nasvetleni ,ale ruku na srdce myslis si ,ze pro vypocty GF karty je narocnejsi texturovani a nebo pokrycile nasviceni ? Vis o Avatar grafice se tu mluvi uz delsi dobu a popravde by me zajimalo kolik by bylo zapotrebi Titanu aby zvladlo v realnem case takouvou grafiku . Uprimne kdyz clovek vidi jak se dnesni grafiky perou s nejvyssim nastavenim v Crysis a nebo Metru tak snad je jasny ,ze na takovou grafiku si jeste dlouho pockame .

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  09. 07. 2013 14:01

Máš pravdu, asi je to fakt blábol :)

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  09. 07. 2013 15:29

blabol je to halvne s toho duvodu ,ze amd 7850 coz je karta co bude v ps3 je pomalu o sto procent pomalejsi nez Titan . Takze kdyz tytan v nejvyssim nastaveni a v rozliseni dva a pul tisice dava Crysis 3 na nejakejch 45 snimku s vyhlazovanim tak je ti jasny ,ze Avatar grafika je pro nas jeste dost v nedohlednu .

Jeste jen zapatrejme v pameti a zavzpominejme kdyz vychazela ps2 s emotion enginem jak se rikalo ,ze to ma filmovou grafiku . Nebo pak i o x360 a nasledne i ps3 . Mam konzole rad a vazim si hracu co nanich hrajou ,ale proc musej vsichni PR manazeri delat z lidi takove blbce vazne nechapu .

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  09. 07. 2013 15:32

omlouvam se chtel jsem napsat 7850 bude v ps4

 |   |  Odpovědět
Wizable  |  09. 07. 2013 19:55

V PS4 je AMD 7870 :)
AMD 7850 780 stream processorů/1.45Tflops
PS4 radeon 1.84Tflops 1180 stream processorů.......něco se o tom nauč..
XboxOne Radeon 1.24Tflops 760 stream processorů...

 |   |  Odpovědět
Wizable  |  09. 07. 2013 19:56

I když PS4 je spíše na radeon 7950 1210 stream processorů a 1.85 Tflops...

 |   |  Odpovědět
Wizable  |  09. 07. 2013 19:59

PS4 a PC srovnávat nemůžeš.....
Kdybys měl radeon 7870-ne li 7950 v PC tak ti využije max 82%výkonu....
V PS4 ti využije 100%+RAM DDR5 7GB na hry 5500MHz propustnost 176GB za sec.:)

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  09. 07. 2013 20:48

no omlouvam se ,ze jsem vas urazil ,ale zrejme vite neco vic nez inzenyri v Sony . Dobry no 7870 je asi o tricet procent vykonejsi a nepotrebuju se ohanet teoretickymy cisly . To nic nemeni na tom ,ze ten tvuj zazrak je stejne pomalejsi nez Titan od nvidie a ani ten nezvlada Avatar grafiku . tak prestan brecet . A me napadat ,ze jsem si poplet modely . Podivej se ven svet se toci dal a kvuli jednomu omylu se ani neprestane tocit .

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  09. 07. 2013 20:52

jo pane Wizable co si o tom opravdu neco zjistit nez tu budete za hlupaka ! Oficialni popis shopu CZC .

Jádro
Výrobce grafického čipu: AMD
Grafický čip: Radeon HD 7850
Rychlost grafického čipu [MHz]: 860
Pixel Shader Engines: 1 024
Vertex Shaders: 1 024
ROPs: 32
TMUs: 64
Shader Clock [MHz]: 860
Výrobní proces [nm]: 28
Paměť
Typ grafické paměti: DDR5
Velikost grafické paměti [MB]: 1 024
Rychlost grafických pamětí (efektivně) [MHz]: 4 800
Šířka paměťové sběrnice [bit]: 256
Propustnost pamětí [GB/s]: 153,6
API
Podpora DirectX: 11,1
Podpora OpenGL: 4,2
Pixel Shader Version: 5
Vertex Shader Version: 5
Rozhraní / Porty
DVI-out: Ano
PCIE: Ano
HDMI: Ano
HDCP: Ano
DisplayPort: Ano
Rychlost sběrnice PCIE: 16
Externí napájení: Ano
Kolilk PCI-E slotů zabere: 1
PCI-E 2.x: Ano
Počet DVI: 1
Počet HDMI: 1
Standard sběrnice: PCI-Express 3.0

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  09. 07. 2013 20:55

jo pane Wizable co si o tom opravdu neco zjistit nez tu budete za hlupaka ! Oficialni popis shopu CZC .

Jádro
Výrobce grafického čipu: AMD
Grafický čip: Radeon HD 7850
Rychlost grafického čipu [MHz]: 860
Pixel Shader Engines: 1 024
Vertex Shaders: 1 024
ROPs: 32
TMUs: 64
Shader Clock [MHz]: 860
Výrobní proces [nm]: 28
Paměť
Typ grafické paměti: DDR5
Velikost grafické paměti [MB]: 1 024
Rychlost grafických pamětí (efektivně) [MHz]: 4 800
Šířka paměťové sběrnice [bit]: 256
Propustnost pamětí [GB/s]: 153,6
API
Podpora DirectX: 11,1
Podpora OpenGL: 4,2
Pixel Shader Version: 5
Vertex Shader Version: 5
Rozhraní / Porty
DVI-out: Ano
PCIE: Ano
HDMI: Ano
HDCP: Ano
DisplayPort: Ano
Rychlost sběrnice PCIE: 16
Externí napájení: Ano
Kolilk PCI-E slotů zabere: 1
PCI-E 2.x: Ano
Počet DVI: 1
Počet HDMI: 1
Standard sběrnice: PCI-Express 3.0

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  09. 07. 2013 20:58

eh chtek jsem dat specifikace 7870 ,ale nejak jsem to polet . Proc se musi vzdycky na normalni diskuzi objevit nejakej samozvanej expert pres hardver :D

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  09. 07. 2013 21:02

Wizable .... je vazne dobrej mimon ... specifikace 7950
Jádro
Výrobce grafického čipu: AMD
Grafický čip: Radeon HD 7950
Rychlost grafického čipu [MHz]: 850
Pixel Shader Engines: 1 792
Vertex Shaders: 1 792
ROPs: 32
TMUs: 112
Shader Clock [MHz]: 850
Výrobní proces [nm]: 28

takze prosim nez me zacnes napadat nauc se aspon zaklady jak se orientovat v modelech od AMD

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  09. 07. 2013 21:14

Wizable jeste jen dodam ,ze ty tvoje kydy co jsi predved vyse mas jaksi nedomysleny i z duvodu spotreby a chlazeni . Ale to uz by bylo na tu tvoji fantasmagorii asi presprilis .... takze nejdriv si o tom neco zjisti .
1- jaky streva ma v sobe ps4 a XboxONE
2-jaky streva mas ve svem PC
3-proc tam nemuze byt 7950 .... (ani v podobnem teoretickem vykonu)
4-nauc se chovat a respektovat druhe .
5-Nez neco napises tak si over fakta at nejsi za blbce .
6-si neco vymysli

 |   |  Odpovědět
Wizable  |  10. 07. 2013 00:38

Já pracuji v gameshopu a vím co má PS4 a Xone v sobě :)---já to srovnával výkonem.

PS4:
CPU:AMD Jaguar 8 cores(1.6GHz)
RAM:8GB DDR5(5500MHz)Propustnost 176,4GB za sec.)(7GB na hry/1GB na OS)
Grafické jádro:
Shader Clock [MHz]:1100
Výpočetních jednotek:1186
Typ grafické paměti: DDR5
Velikost grafické paměti:2048mb
Rychlost grafických pamětí (efektivně)MHz:5500
Propustnost pamětí [GB/s]: 176,4
Podpora DX11/OpenGLVýrobce grafického čipu: AMD
Grafický čip: Radeon HD Custom series
Rychlost grafického čipu [MHz]:1100
Pixel Shader Version: 5
Vertex Shader Version: 5
(tohle by odpovídalo Radeon 7870.naboostovanému 7870 :))

XboxOne:
CPU:AMD Jaguar 8 cores(1.6GHz)
RAM:8GB DDR3(1333MHz)(propustnost 68,3GB za sec)(5GB na hry/3GB na OS)
Grafické jádro:
Výpočetních jednotek:768
Typ grafické paměti: DDR5
Velikost grafické paměti:1024mb
Rychlost grafických pamětí (efektivně)MHz:5200
Propustnost pamětí [GB/s]: 162,4
Podpora DX11/OpenGL
Výrobce grafického čipu: AMD
Grafický čip: Radeon HD Custom series
Rychlost grafického čipu [MHz]:820
Pixel Shader Version: 5
Vertex Shader Version: 5
XboxOne je něco mezi 7770-7850 :)

Trochu rozdíl ne?

Já jsem pc hráč....ale tyto konzole jsou stavěné aby tahaly tak 1-2roky stejnou grafiku jako PC...no u Xone tomu moc nevěřím...ale u PS4 tomu věřím..

Stačí?

Já blbej nejsem...já to mám jako práci...tamto jsi asi blbě pochopil...jenom jsem tě opravoval že to je jako 7870 :)....

Přesněji na PS4 můžou vypadat hry stejně jako na PC na max tak 2 roky...to jo...XboxOne...vydrží tak rok....i když ani to ne :)

A moje PC?

Intel core i7(4x4/4.0GHz)
RAM:16GB DDR3/2100MHz)
GPU:Radeon 7970 (3GB)+IntelHD4000
HDD:1+2TB Externí
SSD:320GB(rychlost zápisu 520mb za sec/rychlost čtení 542mb za sec)
3 monitory samsung(1x1920x1080)

Mě poběžej hry dlouho na max...já nejsem console fanboy....ale uznávám že grafika next gen PS4 utáhne max detaily her na full HD tak 2-se štěstím 3 roky,bude záležet na vývoji.
XboxOne vydrží tak rok.

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  10. 07. 2013 00:54

to mam tomu jako verit ? fajn ,ale proc tu tahate specifiakce GF karet o kterych evidentne nic moc nevite ? I když PS4 je spíše na radeon 7950 1210 stream processorů a 1.85 Tflops...

hd7950 opravdu nema 1210 sream procesoru resp Pixel a Vertex shader engines ,ale ma 1792 .

Proc pisete ,ze ma hd 7850 - 780 Pixel a Vertex shader engines kdyz jich je ve skutecnosti 1024 ?

a mohl bych dal pokracovat . Takze vas laskave poprosim nez nekoho oznacite ,ze o tom nic nevi tak si pro priste zjistete fakta .

ps : jste hodne naivni kdyz si myslite ,ze stou vasi sestavou budete dlouho hrat vse na max . Osobne povazuju za hloupost kupovat si novou sestavu tesne pred prichodem nove generace konzoli ,ale komu neni radno tomu neni pomoci . Je to vas boj a zijte si vas sen ,ale o bohuzel jste narazil na cloveka co HW neco vi tak ho hned tak neobalamutite . Dobrou noc

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  10. 07. 2013 09:54

Práce v gameshopu zjevně nepotvrzuje žádnou kvalifikaci :) A mě pak volají lidi, že jim v gameshopu řekli tohle a támhleto... a já jim musím vysvětlovat, že někteří zaměstnanci gameshopů nemají žádnou kvalifikaci na to, aby mohli zákazníkům cokoliv radit. Zdá se, že se setkali s někým tvého ražení...

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  10. 07. 2013 09:46

Neomlouvej se, měl jsi pravdu, je to 7850... Včera jsem to zrovna hledal a i samotné Sony to tvrdilo.

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  10. 07. 2013 10:43

jj a pokud vim tak dodnes se nevi ,ze jaka GF vlastne v tom xku bude . Wizable je zrejme tajny agent co na stridacku maka u Sony a Microsoftu

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  10. 07. 2013 10:58

V těch jeho seznamech je navíc ještě jedna poměrně zásadní chyba - PS4 má paměti typu GDDR5, nikoliv DDR5 - zřejmě to psal někdo, kdo nezná rozdíl.

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  10. 07. 2013 11:19

pro zmenu u Xka se psalo ,ze to ma mit sdilenou ddr3 pamet ,ale netvrdim ze mam pravdu ... Za tu dobu mohl Microsoft dat nejake oficialni vyjadreni .

 |   |  Odpovědět
Wizable  |  10. 07. 2013 12:15

Jo a cikáni nechtěli sociální dávky.....

Za prvé ten co tvrdí že má PS4 radeon 7850...tak je zřejmě vůl.....může být min na výkonu radeon 7850......protože ten gr čip je propojenej s processorem.....
Na jediném se schodnem...ten grafický čip v PS4 je o 10%silnější než 7850 :)
Za druhé se schodnem že grafický čip v XboxOne je o 30% slabší...je docela rozdíl mezi 1.84Tflops(PS4) a 1.24Tflops(XboxOne)
Za 3.na grafických čipech nezáleží.....ty byly vybrány aby stíhali plný potencionál her....vente si že aby na PC utáhli i průměrní hráči hru...tak nejvyšší nastavení je 60%potencionálu hry který využije HW...
U Next gen to využije z hlediska slabších čipů plný potencionál konzole...tudíš vy výsledku bude to že grafika PC a PS4 bude stejná tak 2-3roky....
Za 4.PS4 má DDR5......najde to i malé děcko/grafický čip DDR5 a ram DDR5..ram DDR5 má být na PC do příštího roku(myslím výpočetní ram...v r kartách je už několik let.
Za 5.
PS4 8GB DDR5 5500MHz(propustnost 176GB za sec(tudíš velké mapy a hoodně vypracované textury..
PC nejvýkonnější 2600MHz(Propustnost 62GB za sec).

Prostě PS4 a Xone jsou navržené taky aby díky své optimalizaci využily maximálního potencionálu her jako na PC tak 2-3 roky.

Nebudu se tu hádat.....hl ne s člověkem který se řídí podle obchodu....

Next gen není určen na to aby překonal PC,to ani z daleka.......ale aby se mu gr vyrovnal na stejnou úroven na první 2 roky cca :)

(Optimalizace/maximální výkon a potencionál konzole)

A že s mým PC neutáhnu nic do příštích let na max?WTF?Crysis 3 mě na něm jede na Ultra HD(3monitory na 40-50fps/na Ultra FXAA 8x)
Na full HD na 140-210 fps :)


ZA 6.Ten gameshop není můj hl job..já to dělám na okraj....ale o určitých věcech máme přehled....já jsem student VŠ :)

PC nejvýkonnější 2600MHz(Propustnost 60GB za sec)

 |   |  Odpovědět
Wizable  |  10. 07. 2013 12:20

Ano je to GDDR5....ale výkonu to dosahuje 3xvětšího než nejvýkonnější ram v PC DDR3 :)
A 3x většího než má Xone..
A já neříkal nic o tom že by to zvládalo Avatara :D

4k video....ano to by next gen bez problému utáhl na 4k třeba film...či málo náročnou indie hru....:)
Ale 4k...skoro nikdo nevyužije jelikož na to mají monitor jen 3%uživatelů

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  10. 07. 2013 12:36

Nejdřív se tu hádáš, co že je to v konzolích za grafické čipy a pak napíšeš, že to není důležité... Jsi normální? :)

Abychom slovíčkaření učinili za dost, tak ano, PS4 v sobě nemá 7850. Má nějaký grafický čip postavený na jeho základě a integrovaný do APU. XOne má podle všeho grafiku postavenou na základě silnějšího čipu.

K pamětem - oficiální prezentace Sony na E3 uvádí GDDR5. Myslím, že nemá cenu se dohadovat o tom, jestli je pravdivá oficiální prezentace (shrnutí třeba tady: http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PlayS... ) nebo tvoje informace kdo ví odkud.

Zbytek jsou jen spekulace...

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  10. 07. 2013 12:38

*na základě slabšího čipu.

Super, že jsme se na GDDR5 konečně shodli :)

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  10. 07. 2013 13:27

proc mam pocit ,ze tu opet trolluje kuba ?

Tolik zvastu v jednom komentu jsem uz dlouho necet . Dokonce zacal metodu ,ze lze i sam sobe . Koncim s debatou evidentne strata casu .

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  10. 07. 2013 13:30

jeste jen dodam ,ze Wizable je lhar ,ze ta jeho karta 7970 opravdu v Crysis neda 210 snimku . To je spis mozny ,ze ze Zemana se stane abstinent .

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  10. 07. 2013 13:35

Wizable pravil .... nebudu se tu hadat a hlavne ne s clovekem co se ridi podle obchodu . Ehm nejsi nahodou prodavac v hernim shopu ? Mas to v hlave v poradku ?

Vadi ti ,ze ty tvoje zvasty nikdo tady nesezral ?

BTW : monitory 4K rozlisenim se nevyrabej tak si ty 3% procenta priste nevycucavej z prstu .
OK tve lhani je na urovni zaka prvni tridy .

To ze chodis na vysokou z tebe hned inteligenta nedela .Podivej se na nase politiky . Taky maj vysokou . I clovek s tytulem muze bejt blbej jak stoudef . A ja takoveho vidim rika si Wizable

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  09. 07. 2013 15:42

Ono se tohle říkalo i o spoustě starých her na PC. A tenkrát nám to tak i připadalo, protože nic lepšího nebylo (grafika ve filmech byla animace na papíře).

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  09. 07. 2013 18:37

jo to platilo do prichodu Terminator 2 kterej odstartoval mohutne pouzivani pocitacove animace ve filmech . T2 nebyl prvni film ,ale byl nejpokrokovejsi ...

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  09. 07. 2013 19:59

V konzolích nejsou stejné karty, jako v PC. čipy vycházejí ze stejné architektury, ale jsou laděné pro konkrétní konzoli.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  10. 07. 2013 09:48

Samozřejmě, ale to těm zabedněným PCčkářům, kteří tady blábolí, těžko vysvětlíš. Nejsou schopni chápat rozdíly v jednotlivých architekturách...

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  10. 07. 2013 11:14

zdravim Rudolfe . Jenze to ladeni se hlavne tyka toho aby se to v te male krabicce uchladilo . Mozna jste videl vnitrek noveho Xka a tam je ten GF chip normalne namontovanej na zakladni desku . Presto se nejdna o nejakou specialni archytekturu delanou na zakazku Microsoftu . Vim ,ze to jsou zatim jen spekulace ,ale kdyz AMD nedavno uvedlo hd 7790 ,tak se rikalo ,ze by to mohl byt chip ktery bude v novem Xku . Jedna z veci co se pustila na svet o Xku byla ,ze GF chip Xboxu bude mit 128bit sbernici . Coz 7790 ma . A o proti hd 7850 ,kterou ma ps4 a se spojenim sdilene ddr3 pameti by ten nizsi vykon o 40% souhlasil . Psal jsem o to clanek na jinem ceskem webu . Je to radove mesic stara informace .

Ovsem je dulezite to vse brat s rezervou .

 |   |  Odpovědět
jxjl  |  09. 07. 2013 12:09

Njn, prvně mi ukažte hardware, ktrej je schopen realtime počítat trasovaný ambient occulssion a další indirect lighting techniky. Posledně když jsem si s tímhle hrál v Blenderu na docela low poly modelu, se mi výslednej obrázek na dvoujádrový mašině počítal 4 hodiny.

 |   |  Odpovědět
Seikan  |  09. 07. 2013 17:44


Realtime indirect osvetleni je jiz vymysleno pomoci voxeloveho pole:
http://on-demand.gputechconf.com/gtc/2012/presentations/SB... ...

A demonstrovano v enginu Unity 3D:

http://forum.unity3d.com/threads/166827-Voxel-Cone... ...

Pokud vim indirect GI v UE4 bylo zruseno.

 |   |  Odpovědět
Wizable  |  09. 07. 2013 20:05

Ale že by takovou grafiku next gen utáhl tak to sotva....když by to nezvládalo ani nvidia titan....ANO next gen se ted na 3 roky max vyrovná grafice PC(spíše PS4 která má o 40%silnější gr čip než Xone)
To je dobrý posun že konzolisti budou mít stejné zážitky jako PC hráči kteří hrajou na full HD na max....ale to bude tak na 3 roky...pak se začne oproti pc grafika zhoršovat.
Ale těžko by next gen utáhl takovou grafiku.....ano 60%z toho ano....ale takovou rafiku by zvládalo těžko i PC...na to by bylo potřeba duální Titan......

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  10. 07. 2013 10:21

Hry nejsou jen o grafice.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  10. 07. 2013 10:59

Takovýhle věci tady nemůžeš psát. Však jim zničíš celý život...

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  10. 07. 2013 13:41

Nechal jsem se unést reinkarnací XCOM: Enemy unknown :)

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor