Gran Turismo 5 - krásná dívka, kterou je těžké dobývat (recenze)

Diskuze k článku

Many  |  15. 05. 2011 15:20

Dobrý den,chtěl bych se zeptat,když zvolim neinstalovat na HDD jestli budu ochuzen pouze o kratší loadingy nebo se to týka i grafiky a ostatnich veci??

Děkuji

|   |  Odpovědět
11. 04. 2011 02:25

..je to opravdu pohodová, čtivá a s většinou věcí se ztotožňuju Já si "The Real Driving Simulator" koupil někdy v lednu a přiznám se, že ze začátku jsem nemohl Gran Turismu 5 vůbec přijít na chuť, ne a ne se do toho dostat.

Nějak jsem neměl náladu, nebavilo mě to, štvala mě ta spousta zbytečných aut (100 verzí Subaru Imprezy, 200 verzí Toyoty Corolly..), totálně mě krkaly ty starý, smyšlený tratě a měl jsem ze hry celkově hodně smíšený pocity - a to jsem velký fanda do aut i celý GT série.
Ale potom najednou nastal zlom, já se ten den asi i dobře vyspal a tak jsem si řekl "safra, přece ti ta hra nebude ležet ve skříni po 3 odehraných hodinách, kdy si bloumal po hlavním menu a nevěděl kam dřív skočit" a dal jí ještě šanci. A ejhle, najednou bylo všechno veselejší, já se proháním hlavně v prémiových kouscích, na svých oblíbených tratích podle skutečný předlohy a hru si jak v singlu, tak v on-linu užívám náramně

No a když k tomu přidám nedávný pořízení pěknýho závodnickýho nádobíčka, po kterým jsem toužil už roky, tak je pro mě GT5 jasná automobilová jednička. Prostě pecka a teď už vím, že podtitulem "The Real Driving Simulator" se Gran Turismo 5 nehonosí jen tak pro srandu králíkům...

Pro rýpaly (čti hnidopichy) - ano, pořád je co zlepšovat, ale pokud jde o chování auta na silnici, tak v tom je Polyphony Digital pořád minimálně zatáčku před největšíma rivalama Jízdní zážitek v kombinaci volantu, jednadvacetikilometrovýho Nurgburgringu a našlapaný EVO devítky je jednoduše totální adrenalín a jízda mýho dosavadního virtuálně závodnickýho života

Jinak ve 3D je hra naprosto brilantní podívanou a jde bez debat o nejpohlednější automobilovou hru historie. Něco tak úžasně plastickýho, hlaďoučkýho, naleštěnýho a "živýho" se nevidí každý den, je to bomba. Snad se u těhle 3D TV nějakým zázrakem sníží co nejdříve cena, páč do splátek se mi už moc jít nechce

|   |  Odpovědět
MC99  |  06. 01. 2011 15:01

Dle mého názoru je GT5 spíše zklamáním. Hraju hry od dob Atari Jaguar a mám jich za sebou opravdu hodně . GT5 mě nijak nechytilo za srdce jako předchozí verze u kterých bylo OK strávit noc . Je to sterilní produkt s několika opravdu nemilými parametry jako zásadní CHYBOU mixu premium a standard cars , opravdu hloupou AI soupeřů a naprosto zbytečným B spec módem . Jsem na úrovni 23 , takže mi věřte že hru neposuzuji z rychlíku . Největší devizou grafiky je fakt, že jede ve FHD a slušně snímkuje . Jinak si nemohu nevšimnout některých odbytých textur prostředí , podivných diváků a stromů . Lze to tolerovat , ano , ale ne u hry která má za sebou 5 let vývoje .

|   |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2011 00:02

Myslis, ze Duke Nukem Forever bude nejlepsi hra na svete jen proto, ze byl ve vyvoji 13 let? ;)

|   |  Odpovědět
Karel.Play3  |  11. 04. 2011 01:34

Tak tohle nebylo špatný

|   |  Odpovědět
Revidr 1234  |  19. 01. 2015 19:51

Hru hraju již pár týdnů a stále jsem nedokázal správně použít: GT5_Editor_v1.4final

Hra samotná o sobě je super

|   |  Odpovědět
Standa  |  31. 12. 2010 19:42

Je to super škoda že nemáme 3D

|   |  Odpovědět
Michal  |  23. 12. 2010 00:29

Čauky všem, předem řeknu, že nevlastním PS3, hrál jsem jen letmo GT3 a GT4 a GT5 jsem ještě nehrál, každý kdo to hrál a mluvil jsem s ním, tak říkal:" Bomba, grafika, hratelnost, zvuky...", dejme tomu, nebudu se pouštět do všeho, mám jen otázku na zvuky...viděl jsem nespočet videí na youtube v HD, už dříve mi přišlo, že GT neoplývá hezkými zvuky a co jsem doufal, tak že GT5 bude konečně po zvukové stránce dokonalá...ne, je to příšerný...já nevím, asi jsem divnej jenom já, že mi zvuky příjdou furt takové automatové...sakra, vlastním Hondu Civic iVT, schválně jsem se zaměřil na tohle auto a chtěl slyšet krásný zvuk DOHC VTEC, ale nic takového se nekonalo, je to jen stupidní, hnusný zvuk něčeho... je to příšerný a když to srovnám s Forzou Motorsport 3, tak....no to se prostě ani nedá. Ve Forze když jsem jel v CRX (což má naprosto stejný motor jako Civic), tak jsem měl pocit, že v mém autě sedím, dokonalé zvuky a tam skoro funguje i systém VTEC, prostě paráda, zvuky jsou naprosto přesné. Znám hodně dobře také zvuky Subaru, EVA, Skylinu a Supry, vše přesně jak ve skutečnosti a u toho mám pak pocit, že autoři udělali maximum, aby hráče přiblížili realitě, ale GT5 je prostě po zvukové stránce příšerné....co sakra celé ty roky dělali?? A teď, prosím vás všechny co tohle přečtete, řekněte...napište mi: Opravdu máte pocit, že zvuky aut v GT5 jsou realistické? Myslím opravdu nahrávané na konkrétních modelech? Díky za odpovědi....

|   |  Odpovědět
Ital  |  24. 12. 2010 12:05

Mě přijde,že zvuky aut jsou OK,dokud nemám na tom autě nějaký tunning,například motoru nebo turbo,pak to začne tak nějak divně chrochtat.Upozorňuju,nejsem on-line,takže na té hře nemám žádné update.Taky se mi zdá,že jsou okruhy různě nazvučené.Párkrát jsem už myslel,že mám něco se zvukem u telky,další den bylo všechno v pořádku.Jako by byl zvuk špatně odladěn.Ale je to jen můj čistě subjektivní pocit.Jo,ostatní auta na trati zní vždy dobře.

|   |  Odpovědět
Michal  |  24. 12. 2010 12:59

A jel jste v nějakém z těchto aut ve skutečnosti? Já opravdu jmenované auta dobře znám a poznám jejich zvuky a ty co jsou v GT5 nejsou jak mají být. Opravdu je to hrůza proti konkurenci. Doporučuju vyzkoušet Forzu, pokud nemáte, podívejte se na youtube jak mají vypadat zvuky, doporučuju srovnat právě třeba Hondu CRX, prostě dvě stejná auta. Uslyšíte ten rozdíl...

|   |  Odpovědět
Ital  |  24. 12. 2010 14:17

Nejel a však jsem taky netvrdil,že jsou zvuky naprosto přesné,říkal jsem jen že mi přijdou OK.Ale jedno vím určitě,že co jsem na PS1-3 hrál závodní hry,tak konkrétně třeba subara nebo EVO zněli pokaždé trochu jinak a těžko říct,kdo z nich byl blíž realitě a je pravda,že auta v sérii GT zněli vždycky trochu jinak,než v ostatních hrách.Forzu jsem ,bohužel ,nehrál,protože Xbox nevlastním,takže je klidně možné,že to tam hoši mají nejlíp.Upřímně řečeno si myslím,že na to,že je tam mraky aut,to tak hrozné není.

|   |  Odpovědět
Lukas  |  24. 12. 2010 21:46

Naprosto souhlasím, zvuky u GT vždy byly jsou a asi budou prostě PŘÍŠERNÉÉÉÉ!!!!!!!!!! nej zvuky mi příjdou v NFS, s Forzou moc zkušeností nemám, ale auta z GT znějí jako by jste pustili vysavač nebo mixér, ROZHODNĚ NÉ jako auto.

|   |  Odpovědět
Michal  |  25. 12. 2010 17:17

Konečně vím, že v tom nejsem jenom já... A docela dobré přirovnání... Opravdu, mohli si dát mnohem více záležet. Ano, máte prvdu, auta v NFS mají moc pěkné zvuky a to díky tomu, že auta nahrávají na tratích. Kdo opravdu Forzu a její ozvučení nezná, doporučuju YouTube ať máte s čím srovnávat.

|   |  Odpovědět
nojman  |  20. 12. 2010 11:46

cau pojdte si zajezdit online Gran Turismo 5 na www.gtarena.cz poradame plno zavodu kazdy den! :)

|   |  Odpovědět
kocurstvo  |  16. 12. 2010 19:50

Řekl bych, že je to příliš pozitivní recenze. Vy všichni megafanoušci (čti zaslepenci), prosím, nereagujte. GT5 je dobrá hra, ale rozhodně není to, co bych čekal od nextgenu.
1. datum vydání - skoro 4 roky po launchi - ostuda
2. grafika - některé okruhy a tratě - děs - proč tam dali nedodělky???!!
3. tuning - nic moc
4. poškození - říkejte, co chcete--směšné!!!!! ubohost. Viz NFS HP...
5. výhry - co mám dělat s tím, co vyhraju v závodech??? Proč jde vyhrát z 90% absolutně nepoužitelné auta nechápu...
6. track editor je výsměch
7. počasí - aby se neřeklo, ale má to daleko k tomu, co bysme požadovali
8., 9., 10., - 10000. Tohle má být nextgen hra?????? A na tohle jsme čekali tak dlouho???
PROČ BYLA HRA TAK DLOUHO ODKLÁDANÁ, KDYŽ VYŠLA NAPROSTO NEDODĚLANÁ???????????????????????????
NE!!!! Tohle není bomba, před kterou bysme si sedli na zadek. KAZi, chceme opravdovou bombu.
P.S.: Proč mi jako hapruje framerate a hra má lagy, když byla tak dlouho vyvíjena??????????

Japončíci, vemte si příklad z Naugty Doga, který narozdíl od vás opravdu umí využít potenciál PS3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PŘIPOMÍNÁM, ŽE JSEM LEVEL 29, TAKŽE NEPINDEJTE, ŽE JSEM HRU NEHRÁL... KDO JSTE VÍCE????

|   |  Odpovědět
FyBy  |  16. 12. 2010 23:42

No, chapu, taky mi na hre nektere veci dost vadi. Vzhledem k tomu, ze byla vyvijena 6 let a neuveritelne nahypovana, to ma sakra tezky. Ale na druhou stranu se mi opravdu libi atmosfera hry, udalosti, atp... Proste me bavi a to dokazaly zatim jen asi 3 zavodni hry (grand prix 4, nfs:porsche, gt:prologue dokud jsem nedojel zavody) ale je fakt, ze jsem nehral forzu, takze je to ciste subjektivni zalezitost.

Dnes jsem hral online ve 12 hracich mestskou trat Rome tusim. Framerate byl docela strasnej.

No, holt dokonale to neni (coz bylo slibovano nescetnekrat), ale i tak pro me super!

|   |  Odpovědět
kocurstvo  |  17. 12. 2010 00:51

napsal jsi to přesně... "nehrál jsem Forzu"... Ani já ne, ale poté, co GT neukázalo nic moc, ji chci zkusit víc a víc... Kde jsou ty časy GT1, kdy GT bylo absolutně nejlepší závodní hrou všech dob... Řekl bych, že je Kaz trochu konzervativní, protože GT se od té doby změnilo pramálo (chápej to tak, že je to 5tý díl a pořád je to víceméně to samé, co původní hra)... jakoby se japonci báli riskovat přijít s něčím novým... ono by to vlastně ani nemuselo být něco nového (máme přece Shift, GRID, HP...), ale alespoň tak vyváženého, jaké bylo GT na PSX... Ne, GT5 není dopředu vyhypované, GT5 je holt zklamání... Ty chyby, co má (framerate, standard cary, počasí, damage system atd. atd.) nejsou něco, co by bylo normální, takové věci jsou chybou a to u jakkoli předem vyhypované hry... GT5 netrpí předsudky, GT5 trpí samou sebou!!!!! Chápu Čechy, co dají za GT5 veškeré úspory (na PS3 se dají hrát kopie stále jen těžko), nebo desetinu výplaty, že ho chválí... bodejť ne..., ale je třeba se na hru podívat globálně... Bojím se, a zároveň jsem o tom čím dál více přesvědčen, že GT5 se spolu s FFXIII řadí k letošním absolutně největším zklamáním...!!!! Bohužel... a příští rok vyjde FORZA 4, která, jsem si jist, bude mnohem lepší, než tak kostrbatě vyvíjené GT5... A je mi jasné už teď, že Polyphony nebudou schopni na F4 odpovědět a to bude začátek jejich konce... Dopadne to buď tak, že se GT v rámci záchrany sama sebe stane multiplatformou, nebo holt přestane být legendou a stane se řadovou závodní hrou jako je GRID, NFS atd atd atd---- Smůla Kazi, tohle jste nedali!!!!

|   |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2011 23:57

Teda ja si za desetinu platu nekoupil nez jen GT5, ale i Heavy Rain, Red Dead Redemption a samotnou PS3 k tomu. Takze muj nazor je ze GT5 nejlepsi zavodni hra jakou sem kdy hral neni nijak ovlivnen jeji cenou. Naopak GT5 mi lezela v polici nez sem dohral predchozi dve jmenovany hry. Az kdyz sem ji zacal hral tak sem zjistil jak moc dobra a zabavna ta hra je. Ze ma chyby? No a? Jaka hra nema chyby? Dulezity je ze ji ty chyby nijak neubiraj na hratelnosti. Prijde mi ze si si vysnil jaka by ta hra mela byt a ted si zklamanej, ze nesplnuje tvoje predstavy.

|   |  Odpovědět
17. 12. 2010 09:29

Jsi nepochopil smysl těch 1031 aut, co ve hře jsou, že ne? Ty tam nejsou na to, abys s každým závodil. Jsou tam proto, abys měl co sbírat. Proto taky občas vyhraješ něco, co se k dalšímu závodění nehodí. Opravdu mě nenapadlo, že by si mohl někdo stěžovat zrovna na tohle. Hlavně když to bylo v předchozích dílech úplně stejné - tam navíc člověk kolikrát vyhrál to samé auto, které si koupil, aby mohl závod vůbec jet. To bylo teprve na palici...

Co se ti nelíbí na editoru? Však si v něm můžeš udělat trať, jakou chceš. Jenže to se do něj nesmíš jen podívat, nechat si vygenerovat trať a říct: To je sračka, s tím se nebudu zabývat a pak na něj nadávat v diskusích. Je to skoro jako Photo Mode - když si s ním budeš odmítat pohrát, nedostaneš z něj žádné pořádné fotky.

Standardní modely budou v rámci bezplatných patchů nahrazovány prémiovými.

|   |  Odpovědět
kocurstvo  |  17. 12. 2010 11:03

A ty jsi zase nepochopil mně, když jsem říkal, že je hra nedodělaná... Myslím, že za tak dlouhou dobu vývoje mohli těch slavných prémiových aut udělat více, ne je dodělávat postupně... Než vyjdou už hru nemusí spousta lidí hrát. Kdyby místo té tisícovky aut (kašlu na sbírání - Daihatsu, Hondy City atd. si můžou strčit za klobouk) dali radši 400, ale plně vykreslených...

|   |  Odpovědět
akeer  |  14. 12. 2010 13:25

Chcem sa pridat k pochvale recenzentovi. Naozaj presne vyjadril podstatu hry. A to nie som ziaden PS fan boy. Donedavna som mal Xbox a hral som vela Forzu 3 aj s volantom... Teraz mam nahodou PS3 tak som skusil GT5... F3 ma mozno technicky lepsie spracovanu grafiku, mozno miestami lepsiu umelu intelgenciu, mozno lepsiu fyziku pneumatik a inych drobnosti.... Ale ani trosicka sa nechyta na feeling GT5. Aj so standardnym autom ma clovek proste lepsi pocit zo samotneho zavodenia. Aj ked len na gamepade... Mam aj volant s FF pre PS ale ani sa mi ho nechce pripajat... Gamepad je zatial uplne vpohode ovladanie...

|   |  Odpovědět
karel  |  13. 12. 2010 22:02

Jak dlouho trvá instalace prosím ?

|   |  Odpovědět
marti  |  13. 12. 2010 22:17

mě to trvalo asi hodinu,teď ale vyšli i nějaký patche,takže i s tím tak hodinu a půl
jinak pochvala,jako jedna z mála se mi recenze opravdu líbila

|   |  Odpovědět
Ital  |  13. 12. 2010 22:33

Nebo se instalovat nemusí,já to omylem neudělal, a hra se postupně doinstalovává sama,je pak o něco delší loading.Ale pokud jste on-line tak je lepší instalovat.

|   |  Odpovědět
14. 12. 2010 09:20

U mě asi půl hodiny...

|   |  Odpovědět
karel  |  14. 12. 2010 10:12

Díky za odpovědi :)
To se teda těšim až u toho budu sedět a ještě budu stahovat patch, abych si to vubec mohl zahrát...snad ve čtvrtek

|   |  Odpovědět
karel  |  13. 12. 2010 15:49

Tak hra mi doma leží už od vydání, ale protože moje PS3 odešlo na reklamaci dva dny předtím, tak jsem se k tomu ještě nemohl dostat..
Ale moc mě mrzí, že evropský značky nebo modely aut (hlavně nabídka aut z GT2 byla naprosto skvělá), třeba moje oblíbené Mondeo mkII, nebo Passat jsou dost opomíjený, prostě tyhle auta GT chybí a dost. Superaut už je tam příliš..na to je NFS
Taky některý tratě z původních GT (hlavně 1 a 2) mi hodně chybějí ..(Red Rock, Grindelwald, SSR11 atd, atd)
Ale i tak se nemůžu dočkat, pořád to bude určitě nej díl :)

|   |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2011 23:33

Misto Mondea je tam C5 a misto Passatu 406 ;).

|   |  Odpovědět
karel  |  12. 02. 2011 23:57

Jestli myslíš ty porty z GT4 tak díky, nemám zájem, navíc tyhle auta nevlastním :)

|   |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2011 00:15

Nemyslim zadny porty. C5 a 406 sou normalne soucasti GT5. Ja jelikoz mam C5, tak mne to celkem potesilo. :)

|   |  Odpovědět
Gromash  |  13. 12. 2010 15:26

Chvalim recenzi opravdu je videt, ze to pan recenzent poradne hral. Gt mam doma a na ps3 ji tezko neco prekona. Akorat mam jeden dotaz na poskozeni aut.
Uz jsem dosahl lvl 21 A-spec a nejak to poskozeni stale nevidim a ani nemuzu najit, kde se to popripade zapina. Help?

|   |  Odpovědět
Gromash  |  13. 12. 2010 15:42

Jo a jinak k tem licencim. Bylo by dobry zminit, ze bronz dokaze zajet podle mne i nemehlo, ale stribro a pak dokonce i zlato uz jsou poradna drina a pokud je clovek chce, tak se musi fakt naucit dany auto ridit. (ja osobne dal vsechny na stribro a par i na zlato)

|   |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2011 23:23

U tech licenci je to jak co. Neco sem zajel na zlato na prvni pokus a neco sem muzes opakovat nekolikrat i pro bronz. Zvlast ty prvni testy s brzdenim sou casto dost o nahode, jestli se clovek zrovna trefi do mista kde ma zacit brzdit...

|   |  Odpovědět
kuba  |  10. 04. 2011 09:26

ty blvbe ja hraju granturismo 1 a pohoda nej best maxi good ja se chcu poradne vyblbnout omg tak zajed na d1 hnupe

|   |  Odpovědět
karel  |  13. 12. 2010 15:43

Hru sem zatim nehrál, ale po zkušenosti s předchozími díly byck řek, že to je možné jen v určitých závodech.

|   |  Odpovědět
Ital  |  13. 12. 2010 21:11

Zdravím, s tím poškozením je to všelijaké,já jsem shodou okolností také v 21.levelu a například u Maserati(premium) jsem v některých šampionátech zaznamenal promáčklou přední kapotu a párkrát jsem objevil i odřeniny.U těch ostatních aut na trati,do kterých jsem to nabořil ,ani ťuk.Zatím se to po každém závodě opravilo,nemusel jsem do GT auto.S Lancií Integrale(taky premium) jezdím ve special to rallye a můžu s ní mlátit jak chci,je jak beton.Ale třeba citroen WRC šel pomačkat už v nízkých levelech,když jsem ho zkoušel v arcade mode ,time trial.Takže asi jak kdy a jak kde.Co se týče recenze,také chválím,hra je výborná,má své mouchy,jak je už leckde popsáno.Mě osobně udivuje, jak se ve hře auta otáčí do protisměru,každé jako by mělo vprostřed kolečko.Ale to už bylo i v GT4.Musím ale říct,že GT4 bylo celkově těžší,jak jízda tak i licence,tam byly licence povinné a některé byly i na bronz docela peklo.Ale je taky možné,že mám už prostě ty tratě z GT4 naučené.Hrál už jsem na konzolích od dob PS1 hodě závodních her a co se týče poškození a jiných věcí,byly i lepší než je GT5,ale co se týče pocitu z jízdy ,se žádná hra na konzolích GT5 nevyrovná. Kdo má velkou telku,PS3,GT5 a čas,je v ráji.

|   |  Odpovědět
14. 12. 2010 09:19

Poškození je pravděpodobně jen u prémiových aut a to ještě dost podivně aplikované...

Pocitem z jízdy bych se moc neoháněl, všechna auta se chovají prakticky stejně podle pěti vzorů - RR, FF, FR, MR a 4WD, tedy podle toho, jaký mají náhod a kde mají motor. Je pak celkem úsměvný, když se Kubelwagen chová úplně stejně jako Fiat 500 (starý) nebo jakýkoliv jiný RR auto z druhý poloviny století. Hra vůbec nebere v úvahu konstrukci podvozku a odpružení nebo umístění těžiště. V první zatáčce na Grand Valley bych se v 80 km/h musel se skutečným Kubelwagenem převrátit (nebo třeba s 2CV). Ve hře si tu zatáčku projedu s prstem v nose bez asistencí. Přitom se Kazunori chlubil, jak se všemi auty jezdili. Z tohohle je ale zřejmé, že to není pravda.

Dojem by asi zlepšil volant se slušnou zpětnou vazbou, který by mi nedovolil s Kubelwagenem tak snadno zatočit. To by mohl snad posoudit někdo, kdo má nějaký lepší volant... Ale jestliže se nepočítá s tím, že starý auta nemají řídící jednotku motoru, takže by nebylo co čipovat (přesto to jde), asi se nebude brát do úvahy, že nemají ani posilovač nebo mají různé typy řízení (hřebenové, šnekové...).

|   |  Odpovědět
beat  |  14. 12. 2010 23:00

2CV nepřevrátíš...

|   |  Odpovědět
Ital  |  16. 12. 2010 16:00

Jasně,že jsou v GT věci,které nejsou brány do úvahy,ale jsou závodní hry,které jich berou do úvahy ještě méně a některé vůbec nic.Takže mi pořád vychází nejlépe GT.Pořád je to jenom hra.

|   |  Odpovědět
17. 12. 2010 09:19

Ale taky jsou závoní hry, které jich berou do úvahy podstatně víc... Mezi slepými jednooký králem, by se chtělo říct

|   |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2011 23:29

Treba?

|   |  Odpovědět
Karel.Play3  |  11. 04. 2011 01:18

...páč nikdo snad nemůže být v reálu takový hlupák Nebo může??

Perly typu - "V první zatáčce na Grand Valley bych se v 80 km/h musel se skutečným Kubelwagenem převrátit (nebo třeba s 2CV).." nebo "Ale jestliže se nepočítá s tím, že starý auta nemají řídící jednotku motoru, takže by nebylo co čipovat (přesto to jde), asi se nebude brát do úvahy, že nemají ani posilovač nebo mají různé typy řízení (hřebenové, šnekové...).." - si opravdu vymýšlel sám nebo ti s tím někdo pomáhal??

Já nestačím zírat jaký totálně dementní pí*oviny dokáží někteří "hráči" z těch svých kedluben vypotit. To snad nejde ani nikde vyprávět, to se musí vážně zažít na vlastní oči, protože jinak mi to nikdo neuvěří

Mimochodem, ty sis někdy vozil svý velectěný pozadí třeba v onom zmiňovaným Kubelwagenu nebo jen Citroenu 2CV?
Máš možnost si zajezdit s podobnýma historickýma autama v jakýkoliv jiný automobilový hře na trhu? Baví tě vůbec GT5?

Mám pocit, že Kazunori jezdil s tolika autama a tak zvučných jmen, že ty vedle něho vypadáš jako usmrkanec, který se svezl leda tak ve šlapacím Moskviči a ještě na místě spolujezdce...ty joudo

Jen pro informaci, auta jako Kubelwagen, stará "pětistovka", "kachna", první Mercedes, Ford T a další podobný historický skvosty byly, jsou a budou v GT sérii hlavně pro obzvláštnění.
A že nemají reálný (podle tebe) chování? No a co z toho? Jezdíš s těmahle plecháčema snad den co den nebo se s nima pro zajímavost projedeš jen pár metrů a "nastartuješ" je potom už jen jednou za čas, když ti přijde nějaká návštěva a zajímá se o PS3? Nebo jinak - jezdil bys s těmahle rekreačníma, dvacetikoňovýma vozítkama častěji, když by měly maximálně "reálný" chování a nemohl si u nich přidat pár koní k dobru? Řekl bych, že ani omylem, tak nechápu, co tady řešíš za chůjoviny. Ale máš pravdu předsedo, GT5 je díky "nereálnýmu" chování Kubelwagenu z roku 1944 odpad a já ti vřele doporučuju se ho co nejdříve zbavit

Prodej to nereálný Gran Turismo 5 nějakýmu pomatenci, který si myslí, že s touhle hrou zažije nejreálnější virtuální jízdu svýho dosavadního herního života (koupil bych hru od tebe sám, ale jeden disk už mám) a objednej si třeba Shift, to snad tvý touhy po "reálným simulátoru řízení" dostatečně uspokojí
No já snad z toho tvýho příspěvku ani neusnu a jestli jo, tak hodně těžce...ještě štěstí, že jsem si vzal dovolenou a můžu si ráno přispat

|   |  Odpovědět
karel  |  18. 12. 2010 19:34

mě se povedlo poničit R32 Skyline z bazaru (tzn standart model) ale jen tim, že textura už nebyla na svém místě, čili dost slabý..

a navíc se mi zdá, že jim špatně fungují světla, nejliip to je vidět v Special > Grand Tour > a noční závod s Lamborghini v Toskánsku, zvlášť při jízdě do kopce světla jakoby pořád svítí vodorovně, čili přímo do země a já jedu do tmy...ale ani na rovince ty dálkovky moc nesvítěj, vlastně vidim sotva pár metrů...nechápu..5 let

|   |  Odpovědět
Sten  |  13. 12. 2010 12:46

Zdravím Vás do redakce, a díky za vyčerpávající recenzi, která vznikla z hraní ;)

jen bych se chtěl zeptat jestli by mi někdo jenom jednoduše vysvětlil tu záležitost s licencemi..?
nehral jsem GT4 a chtěl bych si pořídit PS3, právě kvůli GT5..
je to něco ve smyslu placených licencí které zpřístupňují další tratě nebo auta?

díky moc za odpověd všem!

|   |  Odpovědět
Martin  |  13. 12. 2010 12:50

to Sten: ne licence jsou jen soucast hry, jeden z hernich modu, clovek je muze ale nemusi postupne plnit - jen dostane ukol ktery ma na dane trati s danym autem splnit coz je postupne cim dal tim tezsi, nekdy az trochu moc.

Jinak diky za skvelou recenzi, konecne od nekoho kdo tu hru opravdu hral. Souhlasim se vsim. Na jednu stranu skvela hra, ale nekdy je to opravdu o nervy a nektere veci dokazou opravdu nastvat.

|   |  Odpovědět
Blade  |  04. 02. 2011 23:33

licence že jsou těžké ? mám ze 100 % licencí 90 % zlatých - stačí to mít v ruce , jinak bomba hra, a zde skvělá recenze

|   |  Odpovědět
xD  |  13. 12. 2010 13:11

Ne, licence jsou pro to, že dokazuješ, jízdní kvalitu... a ano, odemykají se Ti závody.. ovšem NE nic placeného... prostě jak jsi dobrej a zvládneš je, máš odemykané závody

|   |  Odpovědět
Sten  |  13. 12. 2010 13:13

OK, díky moc :)

|   |  Odpovědět
beat  |  13. 12. 2010 12:01

Konečně recenze od člověka, který tu hru hrál...déle něž dva dny. A který nená rád casual auta.

Díky.

|   |  Odpovědět
karel  |  18. 12. 2010 19:39

Tohle je casual až to bolí...zvlášt nabídka závodu je dost dost nudná...za vzor beru GT2, tam bylo opravdu vše a navíc přehledně, taky GT4 ušlo

|   |  Odpovědět
karel  |  18. 12. 2010 19:40

a navíc vyrovnat smyk je teda dost snadný, nebo být v driftu, při porovnání s Hot Pursuit mi ten drift přijde dost podobnej (staci jen kvedlat páčkou ze strany na stranu..)

|   |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2011 13:06

Covece jak dlouho si tu hru hral? 5 minut? Priste si zkus vypnout ty asi 3 systemy, ktery usnadnujou rizeni a pak zkousej vyrovnavat smyk...

|   |  Odpovědět
karel  |  12. 02. 2011 21:46

čoveče by mě zajímalo jak víš s čím jezdim

|   |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2011 23:18

No ony sou jen dve moznosti: bud si to hral se stabilizaci nebo vubec a jen trollujes :). Porovnavat GT 5 s arcadovym NFS je fakt dost mimo. Jediny NFS ktery melo fyzikalni model aut temer tak realistickej jako GT5 bylo jen Porsche 2000. Ovsem tam samozrejme zaostavala silnice. Zatimco v GT5 clovek cejti kazdej hrbol, v Porsche 2000 jako by ty auta jezdili po skle.

|   |  Odpovědět
karel  |  12. 02. 2011 23:45

mám zaplý jedině ABS na lvl1 a i to někdy vypnu, když se chci bavit. s opravdu silnym autem (TVR Speed 12, Ruf BTR nebo třeba McLaren F1) je těžký udržet je na silnici ve smyčce :)

|   |  Odpovědět
karel  |  12. 02. 2011 23:46

To s tim driftem co sem psal prve se týkalo aut s výkonem cca 150 - 200 koní, tam to neni problém

|   |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2011 00:10

No nevim, nemyslim si ze sem uplne spatnej ridic, ale mne dela ten zatracenej Lotus v Top Gear challenge dost velky problemy udrzet na silnici :)

|   |  Odpovědět
karel  |  13. 02. 2011 11:29

Jo, ten je zákeřnej, musíš prostě hodně jemně s plynem i volantem, žádný trhavý pohyby a soustředit se..málem sem rozflákal ovladač několikrát, ale jde to..
kdybys chtěl dát závod moje ID je karelpipa

|   |  Odpovědět
karel  |  13. 02. 2011 11:35

u toho Top Gear challenge je to hlavně těma gumama

|   |  Odpovědět
Mara  |  21. 12. 2010 17:15

grafika je na picu atd

|   |  Odpovědět
blade  |  04. 02. 2011 23:30

meles hov na , gran turismo 5 je bomba hra

|   |  Odpovědět
Karel.Play3  |  12. 04. 2011 06:46

Kolega nad tebou zřejmě neměl tu čest vidět Gran Turismo 5 v celý parádě a to ho omlouvá

Pokud to není jen jeden z těch zarytých PC remcalů, kterých se tady potuluje spousta nebo nemá potíže s očima, tak by si při pohledu na běžící GT5, který jede na solidním LCD zobrazovadle s pořádně poštelovaným obrazem a ve 3D zobrazení, musel krůpnout blahem do trenek Já si krůpnul a nestydím se za to Ty auťáky jsou ve 3D jako živý a vizuálně úchvatnější automobilová hra prostě neexistuje...pecka.

|   |  Odpovědět
karell  |  12. 04. 2011 10:11

no...premium auta sou nádherný..to jo..ale na všem ostatním se dost šetřilo..je to nevyrovnaný, když jedeš Trial Mountain s nějakym Chlallengerem a když si to pak chceš třeba vyfotit (tam je to nejlíp vidět), tak se snažíš nějak maskovat to, že ať tráva tak třeba stromy (ty jsou na tom nejhůř) sou fakt jak z PS2 bohužel...takový až sprity mi to připomíná..velká škoda..Photo mod je kvuli tomu dost omezenej (protože to prostě vypadá špatně)

|   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor