Ground Control – jaký je osud naší planety?

Rok 2149, Země je přelidněná, nerostné bohatství je fuč, a tak není divu, že na tomhle šutru letícím vesmírem už není co pohledávat. Čirou náhodou se zrovna v té době objevila jakási planetka zvaná Krig 7B, která poměrně dobře splňuje všechny předpoklady, jež měla naše matička Země. No a sranda může začít v podání nové švédské realtime strategie zvané Ground Control.
Rok 2149, Země je přelidněná, nerostné bohatství je fuč, a tak není divu, že na tomhle šutru letícím vesmírem už není co pohledávat. Čirou náhodou se zrovna v té době objevila jakási planetka zvaná Krig 7B, která poměrně dobře splňuje všechny předpoklady, jež měla naše matička Země, a tak dvě světu vládnoucí organizace lidí, megakorporace Crayven a náboženská sekta Order of the New Dawn, okamžitě vyšlou své kolonizátory, aby si zajistili přežití. No a sranda může začít v podání nové švédské realtime strategie zvané Ground Control.

Ujímáte se samozřejmě postu jednoho z velitelů, kteří budou na Krigu operovat, a jako v každé RTS máte tudíž k dispozici hafo různých jednotek. Od lidských pěšáků, přes těžké tanky po stíhačky a bombardéry. U každé najdete několik volných slotů, do kterých můžete nasázet dodatečné speciální zbraně a pomůcky a upravit si je tak k obrazu svému. Kupříkladu mariňákům rozdáte minomety nebo do tanků lze namontovat maskovací zařízení, takže je radary nepřítele rozhodně neobjeví. U jednotek přeživších celou bitvu se také nezapomnělo na postupné nabývání zkušeností a s tím spojeným vzrůstem rychlosti pohybu a přesnosti palby a také se prý u svých svěřenců dočkáme daleko většího počtu a různě reagujících mluvených hlášek. Už ne žádné suché „jessr“ ale neustálé brblání a poznámky s haldou variant.

Aby se také něčím tahle RTS lišila a nebyla jen dalším naprosto neoriginálním klonem do série, dočkáme se poměrně nevídané změny - nebude se nic ale vůbec nic těžit nebo dolovat, prostě žádné suroviny. Odpadá tím automaticky rovněž klasické budování základen, kteréžto budou vždy už v každé misi přítomny v plné kráse a potřebném rozsahu. Jediné struktury, které si budete moct přivézt a rozmístit budou radarové stanice, protiletadlové raketové věže a stacionární kulometné věže proti pozemním jednotkám. Důvod pro tento krok je podle autorů snaha o vytvoření co nejreálnějšího bitevního pole se spoustou akce, kde se nemusíte vůbec starat o ekonomickou stránku a zdržovat se nějakými podružnými aktivitami v podobě stavění či opevňování základny. Další novinkou bude přítomnost obrněných velitelských vozítek, která budou moct přepravovat a léčit vojáky a hlavně v případě jejich ztráty a potažmo ztráty velitele je vše prohráno a musíte začít pěkně znova. K zajímavostem bude rovněž patřit friendly fire, tedy normální účinnost palby jak na nepřítele tak na vlastní vojsko, takže třeba palba z dělostřelectva mezi bojující pěchotu asi nebude zrovna efektivní řešení.

Pro sektu i korporaci bude připravena kampaň o patnácti misích odehrávajících se v sedmi různých prostředích (zasněžené a travnaté pláně, džungle, hory, vulkanické prostředí a dvě pouštní). Vše včetně jednotek je vyvedeno v pěkné 3D grafice s možností naprosto volného pohybu kamery a díky plastickému prostředí je také velká pozornost věnována jeho výhodám a nevýhodám. Na kopci budete mít daleko větší dostřel a lepší dosah radarů zatímco zase pod kopcem se budete moct krýt mezi stromy nebo využívat různých přírodních schovávaček.

Váš názor Další článek: Galleona – hledání tajemného nákladu ve velkém

Témata článku: , , , , , , ,