GT Racing 2: v patách simulátorům (mobilní recenze)

Závodním trhu nevládnou jen Forza a Gran Turismo, pokukovat musíme i po mobilním odvětví. Co takhle GT Racing pro Windows?

Stejně jako má Xbox závodní stáj Forzy a Playstation zase Gran Turismo i mobilní platformy mají své černé koně v oblasti závodních her. Jedná se především o série Real Racing, Asphalt a GT Racing, přičemž druhé pokračování poslední zmiňované série právě dorazilo na Microsoft App Store pro všechny šťastné majitele zařízení s operačním systémem Windows 8. My jsme se hře podívali na zoubek a v následujících řádcích vám sdělíme, jak se hraje.

gt1.png gt3.jpg gt5.png

Od všeho trochu

Závodní série GT Racing pochází z dílny jednoho z nejproslulejších vývojářských studií mobilních her na světě - Gameloft. Není proto divu, že hra se prezentuje jako vysoce ambiciózní a dokonalý titul. To ostatně potvrzuje i podtitul, jenž zní The Real Car Experience, což mluví za vše. Tady totiž budeme mít tu čest setkat se se hrou, která se snaží být opravdovým simulátorem.

 

V multiplayeru se postavíte tváří v tvář živým hráčům, můžete se slučovat do různých závodních týmů a porovnávat své časy s ostatními

 

Hra jako taková je rozdělena do dvou základních herních módů – multiplayer a kampaň. V multiplayeru se postavíte tváří v tvář živým hráčům, můžete se slučovat do různých závodních týmů a porovnávat své časy s ostatními. To zásadní pro většinu hráčů ale bude představovat kampaň, určená pro offline hraní jednoho hráče.

gt6.jpg

Kampaň, nebo, chcete-li kariéra, je rozdělena do celkem sedmi různých tříd, jednak podle výkonu a typu vozidel, druhak podle obtížnosti závodů v rámci kategorie. V některých třídách se bude jezdit s klasickým závoďáky, v některých zase s upravenými sporťáky a třešničku na dortu představují historické vozy. Do závodů jednotlivých tříd ale nemůžete vstupovat libovolně, je totiž třeba kariérně růst prostřednictvím odměn a získávání zkušenostních bodů, které teprve posléze vedou k otevření nové závodní třídy. Nejprve řídíte obyčejné vozy a cesta k historickým skvostům bude docela dlouhá, protože hra hráče odměňuje vlažně.

Různorodostí se nešetří

V rámci tříd se různě liší i jednotlivé závody. Jednou budete závodit s dalšími devíti vozy na jedné trati, podruhé se bude jezdit na čas, jindy se zase účastníte eliminačního závodu, ve kterém jezdec na posledním místě během několika vteřin v závodě končí. Vedle spousty herních módů a neskutečného množství závodů (více než stovka), GT Racing 2 nabízí i opravdu širokou paletu závodních okruhů a licencovaných vozidel.

gt4.png GT-Racing-2-screenshots (1).jpg GT-Racing-2-screenshots.jpg

Od Afra Romea, přes Volkswagen, BMW až po Fordy, tady si kdokoliv najde své oblíbené vozidlo. Tratě rovněž potěší – jsou tu jak klasické závodní okruhy, tak městské nebo přírodní tratě, které osvěžují kroužení na motoristických okruzích a hlavně vám dají okusit i kus virtuální přírody.

Realismus nadevše

Pro každou závodní hru je nejdůležitější jízdní model. V případě GT Racing 2 si je nutné uvědomit, že se pohybujeme na poli mobilních platforem, a proto nelze očekávat simulátor měřítek Gran Turisma. I proto GT Racing 2 nabízí možnost asistence řízení, brždění a dokonce i plynu. Opravdovou sílu GT Racing 2 ale okusíte teprve v momentě, kdy všechny asistenty vypnete.

 

Hra nabízí moc pěkný kompromis mezi simulátorem a závodní hrou pro mobily

 

Místy budete dost možná velmi mile překvapeni, jak dobře jízdní model ve hře funguje. Auto jde pak často do smyku, je třeba přesně brzdit a správně točit volantem, přistupovat ke každému vozidlu trochu jinak, protože má různé jízdní vlastnosti a tak dále. Zkrátka opravdu moc pěkný kompromis mezi simulátorem a závodní hrou pro mobily.

maxresdefault.jpg

S jízdním modelem souvisí i ovládání. U GT Racing 2 jsme ocenili především možnost přizpůsobit si ovládání dle vlastních přání a potřeb. Na výběr je dotykové ovládání, automatický plyn, gyroskop nebo klasická klávesnice a dokonce i myš, co si zapojíte např. do tabletu. Díky již zmiňovaným asistentům lze pak hru přizpůsobit například i ztíženým cestovním podmínkám, protože se nebudete muset starat ani o plyn ani o brzdu, ale jen o správné kroucení volantem.

Náročná chuťovka

Po stránce technické patří GT Racing 2 mezi špičku. Nádherné modely vozidel, krásná okolní krajina, sluneční paprsky, to všechno je jen malá ochutnávka toho, jak dobře GT Racing 2 ve skutečnosti vypadá. Co v této oblasti velmi zamrzí je absence vyhlazování, kvůli čemuž hra místy působí až příliš zubatě, a také propady snímků. My jsme hru testovali na tabletu Microsoft Surface RT a místy se hra škubala až nehratelně. Je to škoda, protože lepší optimalizace by dozajista přinesla lepší výsledky tím pádem i lepší hratelnost, hra ostatně vyžaduje 2 GB paměti a podporu DirectX 11. Výkonnější tablety s titulem nebudou mít problém, stejně jako lépe optimalizované smartphony. Na zařízení HTC One hra běžela jedna báseň.

Když už jsme u těch negativů, je třeba zmínit ten vůbec největší. A ač by se mohlo zdát, že největším negativem bude něco z oblasti technické, není tomu tak, protože za největší neduh GT Racing 2: The Real Car Experience považujeme kampaň. Ta, přestože nabízí opravdu nepřeberné množství závodů a pestrou škálu vozidel, začne být po určité době v zásadě nehratelnou. A to z jednoho prostého důvodu – mikrotransakce. Pro postup do jednotlivých tříd a dokonce i v rámci jedné třídy totiž budete mnohdy přinuceni koupit si nové vozidlo, jenže to je – vzhledem k minimálním odměnám za vyhrané závody – neskutečně předražené.

 

Později se dostanete do začarovaného kruhu, ze kterého jsou jedinou únikovou cestou mikrotransakční procesy

 

Proto se musíte vrátit k předchozím závodům zpět a mačkat ze sebe opravdové maximum, což někdy prostě nestačí. V tom momentě přichází na řadu druhý tahač peněz – upgrade vozidla. Jenže ten stojí další velké virtuální peníze, kterých je opravdu málo, a tak nezbývá, než se přiklonit k nákupům za reálné peníze anebo hru hrát neustále dokola. Později se dostanete do začarovaného kruhu, ze kterého jsou jedinou únikovou cestou právě mikrotransakční procesy. A to se nám opravdu nelíbí.

Dostupné pro: PC, iPhone, Android
Žánr: Závodní | Závodní simulátor
Výrobce: Gameloft
Začátek prodeje: 7. července 2014
  • Jízdní model
  • Pohodlné ovládání
  • Množství obsahu
  • Krásná grafika
  • Nefér dávkování hry
  • Optimalizace
  • Mikrotransakce

GT Racing 2: The Real Car Experience mohlo být dokonalou hrou. Závodění samotné je totiž opravdu skvělé hlavně díky vymazlenému jízdnímu modelu, pocitu z jízdy, desítce závodníků na jedné trati, krásné grafice a velkému potenciálu v oblasti multiplayerového hraní. V singlu ale perfektní hratelnost kazí technické nedostatky v podobě klesajícího frameratu a hlavně dávkování kariéry, které je vůči hráči opravdu nepřátelské.

Hra byla testována na zařízení Microsoft Surface a je ke stažení zcela zdarma na Windows App Store, Google Play a AppStore.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Podle Kingdom Come: Deliverance vznikla oficiální turistická příručka

Podle Kingdom Come: Deliverance vznikl…

3.  8.  2018 | | 3 N/A
GamesCom 2018: jaké hry nás čekají na největší evropské výstavě?

GamesCom 2018: jaké hry nás čekají na …

Jedna velká výstava proběhla teprve nedávno a už se na nás chystá další. Jako každý rok se bude v německém Kolíně konat Gamescom, kde se podle všeho letos předvede opravdu hodně nadějných kousků. Pojďme se podívat na ty, které byste rozhodně neměli minout.

2.  8.  2018 | | 2 N/A
Komunita rozlouskla poslední tajemství God of War, bylo skryté na začátku

Komunita rozlouskla poslední tajemství…

Trvalo to, Cory Barlog musel hráčům dost konkrétně napovědět, ale nakonec se přece jenom podařilo na to přijít.

2.  8.  2018 |
Bud Spencer & Terence Hill: pořádný retro nářez (recenze)

Bud Spencer & Terence Hill: pořádný re…

Co takhle v roli jedné z nejslavnějších filmových dvojek zmlátit stovky záporáků? Díky novému titulu to není problém a fanoušci nebudou litovat.

1.  8.  2018 |
Reportáž: Navštívili jsme virtuální hernu v Praze

Reportáž: Navštívili jsme virtuální he…

Virtuální realita vás doslova shodí na zem.

8.  8.  2018 |