GT Racing 2: v patách simulátorům (mobilní recenze)

Závodním trhu nevládnou jen Forza a Gran Turismo, pokukovat musíme i po mobilním odvětví. Co takhle GT Racing pro Windows?

Stejně jako má Xbox závodní stáj Forzy a Playstation zase Gran Turismo i mobilní platformy mají své černé koně v oblasti závodních her. Jedná se především o série Real Racing, Asphalt a GT Racing, přičemž druhé pokračování poslední zmiňované série právě dorazilo na Microsoft App Store pro všechny šťastné majitele zařízení s operačním systémem Windows 8. My jsme se hře podívali na zoubek a v následujících řádcích vám sdělíme, jak se hraje.

Od všeho trochu

Závodní série GT Racing pochází z dílny jednoho z nejproslulejších vývojářských studií mobilních her na světě - Gameloft. Není proto divu, že hra se prezentuje jako vysoce ambiciózní a dokonalý titul. To ostatně potvrzuje i podtitul, jenž zní The Real Car Experience, což mluví za vše. Tady totiž budeme mít tu čest setkat se se hrou, která se snaží být opravdovým simulátorem.

V multiplayeru se postavíte tváří v tvář živým hráčům, můžete se slučovat do různých závodních týmů a porovnávat své časy s ostatními

Hra jako taková je rozdělena do dvou základních herních módů – multiplayer a kampaň. V multiplayeru se postavíte tváří v tvář živým hráčům, můžete se slučovat do různých závodních týmů a porovnávat své časy s ostatními. To zásadní pro většinu hráčů ale bude představovat kampaň, určená pro offline hraní jednoho hráče.

Kampaň, nebo, chcete-li kariéra, je rozdělena do celkem sedmi různých tříd, jednak podle výkonu a typu vozidel, druhak podle obtížnosti závodů v rámci kategorie. V některých třídách se bude jezdit s klasickým závoďáky, v některých zase s upravenými sporťáky a třešničku na dortu představují historické vozy. Do závodů jednotlivých tříd ale nemůžete vstupovat libovolně, je totiž třeba kariérně růst prostřednictvím odměn a získávání zkušenostních bodů, které teprve posléze vedou k otevření nové závodní třídy. Nejprve řídíte obyčejné vozy a cesta k historickým skvostům bude docela dlouhá, protože hra hráče odměňuje vlažně.

Různorodostí se nešetří

V rámci tříd se různě liší i jednotlivé závody. Jednou budete závodit s dalšími devíti vozy na jedné trati, podruhé se bude jezdit na čas, jindy se zase účastníte eliminačního závodu, ve kterém jezdec na posledním místě během několika vteřin v závodě končí. Vedle spousty herních módů a neskutečného množství závodů (více než stovka), GT Racing 2 nabízí i opravdu širokou paletu závodních okruhů a licencovaných vozidel.

gt4.png GT-Racing-2-screenshots (1).jpg GT-Racing-2-screenshots.jpg

Od Afra Romea, přes Volkswagen, BMW až po Fordy, tady si kdokoliv najde své oblíbené vozidlo. Tratě rovněž potěší – jsou tu jak klasické závodní okruhy, tak městské nebo přírodní tratě, které osvěžují kroužení na motoristických okruzích a hlavně vám dají okusit i kus virtuální přírody.

Realismus nadevše

Pro každou závodní hru je nejdůležitější jízdní model. V případě GT Racing 2 si je nutné uvědomit, že se pohybujeme na poli mobilních platforem, a proto nelze očekávat simulátor měřítek Gran Turisma. I proto GT Racing 2 nabízí možnost asistence řízení, brždění a dokonce i plynu. Opravdovou sílu GT Racing 2 ale okusíte teprve v momentě, kdy všechny asistenty vypnete.

Hra nabízí moc pěkný kompromis mezi simulátorem a závodní hrou pro mobily

Místy budete dost možná velmi mile překvapeni, jak dobře jízdní model ve hře funguje. Auto jde pak často do smyku, je třeba přesně brzdit a správně točit volantem, přistupovat ke každému vozidlu trochu jinak, protože má různé jízdní vlastnosti a tak dále. Zkrátka opravdu moc pěkný kompromis mezi simulátorem a závodní hrou pro mobily.

S jízdním modelem souvisí i ovládání. U GT Racing 2 jsme ocenili především možnost přizpůsobit si ovládání dle vlastních přání a potřeb. Na výběr je dotykové ovládání, automatický plyn, gyroskop nebo klasická klávesnice a dokonce i myš, co si zapojíte např. do tabletu. Díky již zmiňovaným asistentům lze pak hru přizpůsobit například i ztíženým cestovním podmínkám, protože se nebudete muset starat ani o plyn ani o brzdu, ale jen o správné kroucení volantem.

Náročná chuťovka

Po stránce technické patří GT Racing 2 mezi špičku. Nádherné modely vozidel, krásná okolní krajina, sluneční paprsky, to všechno je jen malá ochutnávka toho, jak dobře GT Racing 2 ve skutečnosti vypadá. Co v této oblasti velmi zamrzí je absence vyhlazování, kvůli čemuž hra místy působí až příliš zubatě, a také propady snímků. My jsme hru testovali na tabletu Microsoft Surface RT a místy se hra škubala až nehratelně. Je to škoda, protože lepší optimalizace by dozajista přinesla lepší výsledky tím pádem i lepší hratelnost, hra ostatně vyžaduje 2 GB paměti a podporu DirectX 11. Výkonnější tablety s titulem nebudou mít problém, stejně jako lépe optimalizované smartphony. Na zařízení HTC One hra běžela jedna báseň.

Když už jsme u těch negativů, je třeba zmínit ten vůbec největší. A ač by se mohlo zdát, že největším negativem bude něco z oblasti technické, není tomu tak, protože za největší neduh GT Racing 2: The Real Car Experience považujeme kampaň. Ta, přestože nabízí opravdu nepřeberné množství závodů a pestrou škálu vozidel, začne být po určité době v zásadě nehratelnou. A to z jednoho prostého důvodu – mikrotransakce. Pro postup do jednotlivých tříd a dokonce i v rámci jedné třídy totiž budete mnohdy přinuceni koupit si nové vozidlo, jenže to je – vzhledem k minimálním odměnám za vyhrané závody – neskutečně předražené.

Později se dostanete do začarovaného kruhu, ze kterého jsou jedinou únikovou cestou mikrotransakční procesy

Proto se musíte vrátit k předchozím závodům zpět a mačkat ze sebe opravdové maximum, což někdy prostě nestačí. V tom momentě přichází na řadu druhý tahač peněz – upgrade vozidla. Jenže ten stojí další velké virtuální peníze, kterých je opravdu málo, a tak nezbývá, než se přiklonit k nákupům za reálné peníze anebo hru hrát neustále dokola. Později se dostanete do začarovaného kruhu, ze kterého jsou jedinou únikovou cestou právě mikrotransakční procesy. A to se nám opravdu nelíbí.

Dostupné pro: PC, iPhone, Android
Žánr: Závodní | Závodní simulátor
Výrobce: Gameloft
Začátek prodeje: 7. července 2014
  • Jízdní model
  • Pohodlné ovládání
  • Množství obsahu
  • Krásná grafika
  • Nefér dávkování hry
  • Optimalizace
  • Mikrotransakce

GT Racing 2: The Real Car Experience mohlo být dokonalou hrou. Závodění samotné je totiž opravdu skvělé hlavně díky vymazlenému jízdnímu modelu, pocitu z jízdy, desítce závodníků na jedné trati, krásné grafice a velkému potenciálu v oblasti multiplayerového hraní. V singlu ale perfektní hratelnost kazí technické nedostatky v podobě klesajícího frameratu a hlavně dávkování kariéry, které je vůči hráči opravdu nepřátelské.

Hra byla testována na zařízení Microsoft Surface a je ke stažení zcela zdarma na Windows App Store, Google Play a AppStore.

Diskuze (8) Další článek: Venku je boží trailer a deníček z akce Assassin's Creed: Unity