Ray Tracing opravdu slibuje slušnou grafickou revoluci.
Ray-Tracing je zkratka, která poslední dobou dokáže nalákat stále větší počet lidí a z hlediska nových technologií v herní branži se skloňuje takřka neustále. Ostatně mluví se o tom, že tuto technologii bude podporovat například další generace konzole Playstation a na platformě PC ji začíná využívat stále více titulů.
Aniž bychom zacházeli do moc technických detailů, ray-tracing je nová metoda simulace realistické práce se světlem v prostředí. Dovoluje to pohyb světla více přirozeným způsobem, jeho odraz od různých povrchů a tzv. "zaplnění prostoru". Výsledkem je mnohem přirozenější vyobrazení scény, která se více blíží realitě.
Kromě toho, že tuto technologii začínají tvůrci aplikovat do svých AAA projektů je tu samozřejmě i komunita moderů, která nespí. Pascal Gilcher se například rozhodl implementovat ji do modifikace k nesmrtelné akci Grand Theft Auto 5 a jak se můžete přesvědčit v galerii a videu výše, výsledek je působivý.
V tuto chvíli je modifikace ve vývoji a bohužel není jasné, kdy přesně spatří na PC světlo světa. Jedná se však o zajímavý pohled na to, co vše by nás mohlo čekat v blízké budoucnosti a na další generaci konzolí.
Grand Theft Auto V slaví deset let. GTA 5 se začalo prodávat 17. září 2013, tenkrát pro PS3 a Xbox 360. O rok později přišel port pro PS4 a Xbox One a v roce 2015 také verze pro Windows. Je to úspěšná akční hra s otevřeným světem, která se odehrává ve smyšleném současném světě inspirovaným Jižní Kalifornií a hráči se dostávají do role kriminálníků. Hra zaujala svým rozsahem, pestrostí, zábavností i vysokou úrovní grafického zpracování.