Guitar Hero: Warriors of Rock - boj o rock (recenze)

Hudební hry měly spasit herní průmysl, jenže to vypadá, že zpívají svoji labutí píseň. Do boje vyráží Bojovníci rocku. Padnou v boji či slavně zvítězí?

Základní princip Guitar Hero byl a zůstává jednoduchý, v ruce držíte imitaci kytary, cvakátkem (strum bar) udáváte rytmus a na hmatníku je pět barevných tlačítek představujících jednotlivé struny. Na obrazovce najdete zobrazen hmatník s neustále se přibližujícími  barevnými značkami, jež máte ve správný okamžik držet na hmatníku kytary a zároveň přes ně “zahrát” na cvakátku.

Pokud se hraje bez chyb, hra přehrává původním interpretem nahranou audio stopu, dopřávajíce hráči falešný pocit hraní.

Vývojáři z Neversoftu se snad i báli hru posunout kamkoliv vlastním směrem

Při každé chybě hra naruší audio stopu nějakým pazvukem, což samozřejmě jednak stěžuje vrácení se zpátky do písničky, ale hlavně resetuje multiplikátor, jenž se stará o důležitý přísun bodů. Na konci každé písničky je totiž každý výkon bodově a hvězdičkově ohodnocen, což otevírá cestu jednak k vylepšování vlastních výkonů, ale hlavně k soutěžení mezi hráči.

Když dva dělají totéž

Proč ten obecný úvod? Současný šestý díl Guitar Hero: Warriors of Rock totiž nenabízí o moc více než jeho průkopník. Neversoftu se sice podařilo úspěšně od Rock Bandu okopírovat bubny a karaoke mikrofon, jenže to by se hodilo tak možná do recenze na starší Guitar Hero 4: World Tour, mezi ním a šestkou je však pátý díl a 2 roky práce. A upřímně vzato to skoro není vidět.

Guitar Hero 6 01.jpg Guitar Hero 6 11.jpg

Zatímco první Rock Band díky novým nástrojům, propracovanému online obchodu a lepšímu zpracování předefinoval žánr a jeho třetí díl ho právě v současnosti díky „pro“ kytaře a klávesám znovu definuje, série Guitar Hero jako by se po odchodu Harmonixu zastavila v čase a vývojáři z Neversoftu se snad i báli hru posunout kamkoliv vlastním směrem. Nejlépe je to vidět na lehce přehnané metalové stylizaci grafické stránky celé hry, jež jí provází od samého počátku. V prvních dílech to nepochybně fungovalo a nevadilo, ale do pátého dílu to už přeci jenom působilo lehce okoukaně a bez nápadu. Nicméně k Warriors of Rock to poměrně sedí, ale o tom až později.

Kariéra se moc neliší od té, kterou možná pamatujete ze začátků série. Nese honosné jméno Quest Mode a jejím cílem je záchrana Poloboha Rocku před monstrem zvaným The Beast (Zvíře) zrekrutováním osmi hudebníků. Jejich získání už probíhá v klasickém odehrání několika tematicky propojených písniček zakončených bonusovým kolem. Bohužel vše je pevně dopředu nalinkované s malým prostorem pro manévrování, takže pokud u jednoho hráče narazíte na více písniček, do kterých se musíte nutit, tak to mám pro vás špatnou zprávu. Už Rock Band 1 byl zde tuším dále a nabízel v rámci kariéry lepší manévrovací prostor.

Plastová kytara pro plastové rockery

Nepochopitelným krokem je ztvárnění kytary. Zatímco Harmonix se s každým dalším dílem snaží vzhledem co nejvíce přiblížit skutečné kytaře a v třetím díle se mu to alespoň při pohledu z větší dálky docela dobře daří, tak Neversoft se v případě šestky snažil nejspíš o pravý opak - vyrobit něco, co na první pohled vypadá jako plastová hračka a uspěl na jedničku. Kromě kýčovitějšího vzhledu, nižší váhy, lepšího cvakátka, podivného rozkládacího těla a absence dotykové části na sóla se kytara od té minulé v ničem zásadním neliší, tedy na rozdíl od Rock Bandu 3 a jeho „pro“ kytary s úplně přepracovaným konceptem žádný velký pokrok.

Guitar Hero 6 02.jpg Guitar Hero 6 10.jpg

Co se ale povedlo jsou nové bubny, které prošly spoustou pozitivních drobných vylepšení - mají menší rozměry, díky jiné konstrukci jsou stabilnější, pedál od kopáku se pro snadnější manipulaci pevně připojuje k základně a jsou tu i nové kulaté činely.

Největší tah na branku současné hudební hry samozřejmě při zapojení více hráčů a zde Warriors of Rock nezklamou ani neoslní. Do hry se můžou zapojit až čtyři hráči a k dispozici je standardní nabídka hraní náhodných písniček, vytváření tracklistů, editace členů kapely. Vedle spolupráce hra nabízí i soutěživý competitive mód.

Guitar Hero 6 03.jpg Guitar Hero 6 09.jpg

Přes všechnu vynesenou kritiku existuje jedna věc, která by dokázala výsledný dojem zvrátit a udělat předchozí odstavce ztrátou času. Dobře vybraný tracklist zkrátka udělá pro hudební hru hrozně moc a tady Warriors of Rock skutečně bodují.

Neversoft se nejspíše pokoušel o vytvoření něčeho, co na první pohled vypadá jako plastová hračka a uspěl na jedničku

Místo toho, aby tracklist jako v posledních dílech nabízel od všeho trochu, Warriors of Rock se drží klasického rocku, punku a alternativního rocku. Díky tomu hra nejenže skvěle drží pohromadě, ale i ta drzá nevážnost jí díky tomu najednou docela sluší.

Guitar Hero 6 04.jpg Guitar Hero 6 07.jpg

Pokud něčím působí Warriors of Rock sebejistě, tak paradoxně tím, že si nic moc nehrají. Nesnaží se postavit novému Rock Bandu čelem, protože moc dobře vědí, že na otevřeném poli by je těžká artilerie v podobě kláves a "pro" kytary rozprášila v půli cesty. Místo toho spratkovsky přichází postranními vrátky a útočí hlavně na fanoušky série uceleným rockovým tracklistem. Pokud jde právě o vás nebo jen nemáte zájem o všechny ty novoty Rock Bandu 3, tak si klidně připočtěte pár bodů, bude to jízda.

Dostupné pro: X360, PS3, Wii
Žánr: Simulátory | Hudební hra
Výrobce: Neversoft | Webové stránky hry