Gyro13 – smrtící zábava a krásy Unreal Enginu (recenze)

Pilotovat vrtulník není med, zvlášt v dole, kde zkázá číha za každým kamenem. Aspoň vás může těšit, jak je ta stěna, o kterou jste se rozmázli, krásná.

Epic dokázal s Infinity Blade, že jejich Unreal Engine dokáže fungovat na iOS  a nabízí vážně špičkovou grafiku. Čeští Cinemax s jejich novinkou Gyro13 dokazují, že s Unreal Enginem zvládnou pracovat taky. Gyro13 prostě vypadá vizuálně nádherně, detailní textury, výborné stíny a světelné efekty…vše navíc s osvěžujícím nádechem steampunku (alespoň helikoptéra nám jej připomíná. Co je ale daleko zásadnější – Gyro13 vypadá nejen graficky sexy, ale navíc se i výtečně hraje.

Vývojáři se asi inspirovali stařičkou legendou Choplifter, kde jste s vrtulníkem létali po bojišti a zachraňovali zajatce. V Gyro13 létáte taky vrtulníkem a zachraňujete malé panáky, jen válečné prostředí nahradil důl.

Gyro13 prostě vypadá vizuálně nádherně, detailní textury, výborné stíny a světelné efekty

Ale neradujte se, ten je stejně tak nebezpečný, jako bitevní vřava. Možná ještě o něco víc. Sice kolem vás nebzučí kulky a nelétají rakety, ale ostré stěny, větrné poryvy, mechanické propusti a další překážky jsou stejně smrtícími protivníky. Navíc se důl plní jedovatým plynem, který sice vám přímo nemůže ublížit, ale pro plíce zachraňovaných horníků rozhodně není přátelským společníkem.

Začíná tak divoký závod, kdy v časovém limitu musíte zachraňovat horníky, ale zároveň nesmíte být zbrklí, protože stačí pár nárazů a z vaší krásné poletuchy je krásná hromady šrotu. Do hry se zapojuje fyzika a ovládání, které je sice jednoduché na pochopení, ale ďábelsky náročně na mistrné zvládnutí. Základem je jednoduchý posuvník – posuňte prstem vpravo a špice vrtulníku se nakloní vpřed, pohyb vlevo udělá přesný opak. Opatrnou manipulací se snažíte donutit letět helikoptéru co nejrychleji vpřed, ale zároveň musíte být obezřetní, protože důl je nebezpečný a plný překážek. Občas je to peklo, kočírovat tu létající obludu, ale právě větší náročnost ovládání je hlavním zdrojem zábavy.

Časový limit na záchranu horníků je neúprosný a každá havárie vám z něj ještě ukousne – objevíte se na posledním checkpointu s penalizací 5 vteřin. Jak postupujete do dalších z celkově 24 úrovní, limit se pochopitelně snižuje a tím se zvyšuje i obtížnost. Nepomáhá ani fakt, že čas se neodečítá, ale přičítá a pokud si nepamatujete, kolik vlastně máte minut – smůla.

Časový limit na záchranu horníků je neúprosný a každá havárie vám z něj ještě ukousne

Další otravnost představuje až moc přiblížená kamera, která nedává příliš přehled o okolí a blížících se překážkách. Nicméně to jsou jen poměrně malé problémy. Gyro13 je jinak sice těžší, ale jinak velmi zábavná hra, která nádherně vypadá i má stylový hudební doprovod. Za 6 dolarů (kolem 110 Kč) dobrá volba.

Žánr: Arkády | Letecká arkáda
Výrobce: Cinemax | Webové stránky hry
  • Náročné, ale zábavné létání