Half-Life Alyx: důkaz, že VR má smysl | Recenze

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 32

Diskuze k článku

David  |  29. 05. 2020 09:40

Paráda, v novém updatu dorazily české titulky!

 |   |  Odpovědět
Dave Lister  |  28. 05. 2020 15:26

VR bude mít smysl a budoucnost, teprve až k němu vytvoří tříselnou přípojku
Do té doby je to předražená blbinka, kterou bude každý vlastník hájit do krve, protože opak by znamenal nevyhnutelné přiznání, že jste zbytečně vyhodili spoustu peněz.

 |   |  Odpovědět
niemand  |  28. 05. 2020 20:35

Nikdo se nepotřebuje přiznávat, že vyhodil dost peněz. Opravdu si myslíš, že člověk, který koupí jeden headset a pak koupí další headset lituje té investice? Řekl bych, že ne. Potom třeba mých slabých 400 hodin v Beat Saberu a další stovky hodin v jiných VR hrách asi neukazují na fakt, že lituju vyhozených peněz, ale naopak že mě to stále baví. Spíš mi je líto lidí jako ty, kteří to nikdy nezkusili, ale budou to za každou cenu hejtit. Víš, kdyby byl každý jako ty a tobě podobní, neměli bychom žádné hry, žádné počítače, jen klacky v ruce a kamenné sekery...

 |   |  Odpovědět
28. 05. 2020 13:51

ahoj...
mo­je svůd­né zá­bě­ry jsou ta­dy ... htt­ps://​xs.​ke/​xxx​im

 |   |  Odpovědět
Octopus  |  28. 05. 2020 09:47

Osobne jsem presel na VR a na PC ve 2D jiz nikdy hrat zadne hry nebudu. Proste to je nuda. Nikdy v zivote jsem nehral zadnou hru 2x. Az nyni, na VR. DOOM VFR jsem prosel jiz 3x. Je to dechberouci, vynikajici, naprosto nesrovnatelne s necim na monitoru. A ze je her malo? Neni. Je jich plno a kvalitnich. A pokud by to nekomu nestacilo, muze pouzit treba https://www.vorpx.com/ nebo neco podobeho. VR neni zadna umirajici platforma, je to budoucnost nejen hrani (VR take hojne pouzivam pro trenink, s programy jako BOXVR, SynthRyders, BeatSaber, Audica, Dance Collider, AudioShield, AudioTrip, AirTone a dalsi, muj elypticky trenazer za 45t je nyni nevyuzity) a kdo jednou okusi, na PC se jiz nikdy nevrati...

 |   |  Odpovědět
avatar
28. 05. 2020 08:38

Lide znovu objevuji virtualni realitu :) Ta tu byla s nami preci vzdy. Ve filmove serii Navrat do budoucnosti, hlavni hrdina preci strili pistolkou na obrazovce automatu padouchy. To je preci uplne stejne. Jen misto prilby koukal na obrazovku videohry. Tak VR je takovy upgrade tohoto systemu. Zname firmy uz davno mohly oprasit stare nejhranejsi videohry.

 |   |  Odpovědět
Karel30  |  28. 05. 2020 08:13

Jen co někdo řekne něco špatného na VR tak jeho příznivci vytáhnou tradiční otřepanou frázi "Vám se to nelíbi, protože na to nemáte...". VR možná má budoucnost, možná ne. Vzpomeňte si na Avatar a následný 3D boom. A kde je 3D dnes? Možná tak skončí i VR, možná ne.

 |   |  Odpovědět
Octopus  |  28. 05. 2020 09:49

Kde je 3D dnes? Kazda televize je dnes 3D, kazdy projektor podporuje dnes 3D, v kazdem kine 3D filmy promitaji. Proste standardni vec... Jeste tady chybi nazor, ze bude konec tabletu...

 |   |  Odpovědět
Fantasy Man  |  29. 05. 2020 07:32

Bohuzel dnes uz zadna televize neni 3D, rozhodne ne kazdy projektor podporuje 3D. Pouze s tim kinem mas pravdu.

 |   |  Odpovědět
David  |  29. 05. 2020 09:37

Nesmysl. 3D v nových televizích už dávno není, protože to co? Protože to nikoho nezajímá. Ani nové filmy na BD s 3D prakticky vůbec nevycházejí.

 |   |  Odpovědět
niemand  |  28. 05. 2020 15:25

Ne, normální člověk neřekne tu frázi, kterou si přeješ, nikdo tu nepíše "nelíbí se vám to, protože na to nemáte". VR je periferie k PC, jako každá jiná. Někdo si koupí volant za 500, někdo si koupí volant za 50 000 od Fanatecu apod. Někdo radši velký monitor, klávesnici, myš, gamepad, někdo volant + závodní křeslo a 3 monitory, někdo zase VR. Každý si musí sám uvědomit co chce a co mu vyhovuje. Fakt to neni o ceně, ale o tom, co do toho člověk chce investovat a jestli nějak očekává, že se mu investice vyplatí. Vim, že v ČR je poměrně velká Beat Saber komunita a spousta lidí, kteří koupili VR čistě pro hraní Beat Saberu a nic víc nehrají. Což třeba mě už přijde opravdu jako drahý koníček, ale já VR koupil hlavně kvůli hraní "room-scale" her, protože mi přijde i blbý koupit si za ty peníze VR a pak u toho sedět. Jak píšu - je to o lidech a o tom, co od toho očekávají a jsou ochotni investovat. Kdyby to bylo jooo tak strašně drahý, nebyl by vyprodaný Index a teď i Rift S už se blbě shání.

 |   |  Odpovědět
Andir  |  27. 05. 2020 00:23

Potrebovali prodat index nic vic, kvuli jedne hre vr opravdu smysl nema a nevypadá to ze by se neco zacalo menit naopak si delaji ve vr exkluzivity takze ruce pryč navic i alyx neni kdo vi co opet jen wow efekt ale hra neni extra dlouha a za to vr to nestoji

 |   |  Odpovědět
avatar
28. 05. 2020 01:08

Zalezi, jak to clovek hraje. Da se to dohrat za par hodin, ale ja to hral tydny a vychutnaval kazde zakouti a moznost. A famozni BeatSaber taky zabavi.

 |   |  Odpovědět
28. 05. 2020 07:19

Máte pravdu, nic se nemění, VR je stále v kurzu a má čím dál tím větší tah na bránu...

 |   |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2020 16:18

Jediná hra mě nepřesvědčí o tom že VR je mrtvola a stejný nesmysl jako 3D. Takže děkuji ale nechci.

 |   |  Odpovědět
q1  |  26. 05. 2020 18:53

To je každého volba. VR ovšem není nesmysl nebo dokonce mrtvola, jen nenahrazuje tradiční hraní, ale je jeho doplnění. Já naopak tohle rozšíření herních možností vítám.

 |   |  Odpovědět
avatar
28. 05. 2020 01:05

Hry hraju malo, ale od porizeni stareho HTC Vivu uz jen a pouze na VR. Se vubec neda srovnavat s beznou obrazovkou. Musi se zkusit a ne kdakat.

 |   |  Odpovědět
28. 05. 2020 07:18

Ano, a proto má třeba Oculus už přes půl roku prakticky neustále vyprodáno a nestíhá dodávat na trh, že?

 |   |  Odpovědět
David  |  26. 05. 2020 12:39

připadá vám úplně normální dávat do mínusů to, že člověk musí vlastnit VR? To budete u každé konzolové hry dávat jako negativum, že musíte vlastnit PlayStation? Nebo že hra je pouze pro PC? To je fakt ubohost...

 |   |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2020 12:41

Samozřejmě nejde o mínus hry jako takový, rozhodně je ale k zamyšlení, že pokud si chcete danou hru zahrát, musíte investovat docela nemalou částku do nákupu kvalitních VR brýlí. Z finanční stránky se může jednat o mínus.

 |   |  Odpovědět
David  |  29. 05. 2020 09:35

Nemusíte investovat nic, už to můžete mít dávno koupené. Z finančního hlediska je špatně všechno. I koupě PS4 Pro kvůli hraní nějaké PS exkluzivity. Nebo koupě našlapaného PC kvůli nějaké jiné milované hře.

Zkrátka, dávat to do mínusů je zoufalost.

 |   |  Odpovědět
26. 05. 2020 08:05

VR? To nejaka slaboulinka i5tka neutahne... No hadejte, kdo bude mit smulu.

 |   |  Odpovědět
Edvin  |  26. 05. 2020 03:05

Takhle násilnou propagaci jsem v článku už dlouho neviděl

Jediný důvod proč je Half-Life Alyx VR exkluzivita, je placená propagace umírající platformy. Hra mohla úplně normálně vyjít na PC a počítalo se s tím (někteří hráči už dokonce objevili, že ve hře je možné aktivovat ovládání pro klávesnici a myš). Jenže pak by si to všichni raději zahráli na PC a na VR by se jim vyprdli. Mohl bych tady psát dlouhé monology o tom, jak je VR drahé, zbytečné, jak je na něj málo her, většina her stojí za houby a na platformě jako takové, můžeš hrát jen ryze specifický typ her. Ano, VR funguje. Ano, existují hry (třeba bitka s Darthem Vaderem) které dovedou být zábava. Ale prostě to není něco u čeho by jste vydrželi dlouho. Asi jako když se jdete na pouti povozit na kolotoči. Je to zábava, ale kolotoč bych doma fakt mít nepotřeboval. Ani kdyby byl malý a cenově dostupný.

Vzhledem k tomu, že herný trh je posledních 10 let docela jasně definován, tak se nedivím (ačkoliv se mi to nelíbí) jak agresivně se VR snaží prosadit. Trochu mi to připomíná dobu před 20 lety, jak vycházely (a během pár let byly zapomenuty) hromady konzolí, které se snažili uříznout si kousek z herního trhu.

 |   |  Odpovědět
Paulie  |  26. 05. 2020 09:40

Já jsem HL Alyx hrál a dohrál několikrát, půjčil jsem si na to VR headset a musím říct, že tohle byl opravdu úplně jiný zážitek.
Pohyb - myslel jsem si, že to půjde plynule, ale prd, z toho mi bylo tak šoufl, že pak jsem přešel na systém teleportace s občasným plynulým dokrokem někam - tohle byla jediná negativní věc na celé hře a za to ještě hra úplně nemůže :D
Gameplay - tady se ukazuje naplno síla VR a 2 nezávislých rukou - jednou rukou střílím, druhou mám strčenou ve stanici pro doplnění zdraví a tělem se vykláním zpozarohu - tohle na klávesnici a myši prostě udělat nejde a to jsem skalní PC hráč
Puzzly, leveldesign, akční nebo hororové prvky (Jeff) jsou tu namíchány super! Být více takových titulů pro VR, tak si ten Index koupím hned, zatím to ale není úplně tak horké..uvidíme, kdy vyjde HL3 :)

 |   |  Odpovědět
jj  |  26. 05. 2020 13:40

Vidno, ze si Alyx nehral a nevies, o com rozpravas. Hlavna postava nebeha, neskace (teleport), nedrepuje (ty musis ist do kolien). Suboje su staticke, vzdy utoci iba jeden combine vojak, ostatni stoja pomerne daleko. Max sa objavia 3 vojaci alebo 2 head craby.. Mini hry a rozne vychytavky su vyslovene zalozene na 3d interakcii s objektami. Teraz si sam odpovedz ako by takuto FPS strielacku niekto mal zaujem hrat na pc... dodam len, ze ta klaveska a mys boli asi pre biedne vrka, bez nejakych pouzitelnych ovladacov.
Kvalitne vr hry sa nebudu dat portovat na pc, lebo budu mat mechaniky, ktore nebudu funkcne na pc.

 |   |  Odpovědět
Mr.sugar  |  26. 05. 2020 16:59

Zas někdo, kdo něco nezná a má potřebu kritizovat.

Co je to ta "placená propagace"?

Navíc to "skryté ovládání myš + klávesnice je prakticky v každé VR hře. HL Alyx nikdy jako klasický titul nebyl zamýšlen a je to vidět. Asi si myslíš, že vývojáři hru vytvráří v helmě s ovladači v ruce? Opravdu ne. Proto má Source 2 engine podporu klasického FPS (a mimo jiné i proto, že se na něj dělaly/dělají i jiné projekty a prostě obsahuje části i z jiných her).

Jsou tam mechaniky, které prostě potřebují dvě ruce. Tedy by bylo potřeba to udělat myš + myš + klávesnice nebo třeba některé mechaniky odstranit/předělat. To vše je nemožné a moc pracné. Nemá to smysl. Komunita modderů si s tím určitě nějak poradí, ale rozhodně to nebude ta stejná hra.

Přirovnání ke kolotoči je zcela mimo. VR rozhodně není chvilková záležitost. Chytne a nepustí. Navíc si člověk zvykne a není rozhodně problém v tom vydržet dlouho v kuse.

Jinak já doufám, že i další Half-Life bude VR, protože to je opravdu jízda. Hře tahle změna neskutečně sedla. Jediné, co mě štvalo na HL: Alyx je fakt, že se Valve drželo trochu při zemi s příběhem.

Sice tohle dělám nerad, ale nemůžu si pomoc... kritici VR jsou většinou lidé co ji nikdy nezkusili a pravděpodobně na ni prostě nemají. Logicky je to pak štve a tak nějak doufají, že to neuspěje. Bohužel pro ně, VR momentálně stoupá.

 |   |  Odpovědět
q1  |  26. 05. 2020 19:05

Kromě finanční otázky asi hraje roli nedůvěra některých lidí k něčemu novému, co vyžaduje trochu jiné ovládání, myšlení ve hře atd. VR si ale mnoho příznivců už našla a souhlasím, že nejde o chvilkovou záležitost.

 |   |  Odpovědět
Mr.sugar  |  26. 05. 2020 19:31

Nedůvěra je normální. Já sám jsem ji musel překonat. Jenže jsou tu mezi námi lidé, co se budou hádat do krve s těmi, co VR třeba již mají. Budou stále tvrdit, že to jsou dvě obrazovky na očích, mávání rukama a že HL: Alyx by klidně mohl být udělán jako klasická hra i VR (po technické stránce to jde, ale po finanční a hratelnostní stránce už to tak jednoduché není). Prostě ten vyložený hate od lidí mě někdy opravdu irituje.

 |   |  Odpovědět
27. 05. 2020 11:35

Tak nedivte se neduvere. Cashgrab pres standalone VR verze, nepodpora mnoha titulu, dokud si nekoupite 3rd party SW ovladac, ponekud neuspokojivy vyvoj HW, i po letech neprijemne problemy se snimanim atd.. Clovek nemusi byt uplne konzerva, aby ho to $ralo do te miry, ze do VR nenaskoci.
A ani nemusi jit o VR s pohybem hrace. Uvedomte si, ze VR je v praxi dost bida i pokud chcete sedet na zadku a hrat s tim nejaky simulator.

 |   |  Odpovědět
Mr.sugar  |  27. 05. 2020 15:22

Hmm, tak problém se snímáním třeba osobně nemám žadny, ale určitě některé konkrétní modely tímto trpí. Co se týče exkluzivity pro určitě ovladače/VR, asi narazíte na Oculus. Bohužel, to se mi taky zrovna nelíbí. Standalone verze mě taky vytáčí, ale naštěstí ne každý to tak dělá.

 |   |  Odpovědět
28. 05. 2020 11:12

Jasne, ne kazde zarizeni slibuje vsechny tyhle uzasne "vyhody". Mimochodem zapomnel jsem na tu kikotinu s predplatnymi, ta je taky "bezva".
Cilem bylo upozornit na zasadni obecne problemy kolem VR a na to, ze v globale spousta hracu, kteri za hry i HW mnohdy utraceji dost, neni (a v dohledne dobe rozhodne nebude) z VR nijak odvarena a budou celou vec proste (tak trochu na$rane) ignorovat.

 |   |  Odpovědět
Mirek  |  28. 05. 2020 08:19

Já se přidávám k těm skeptickým reakcím. Nezkoušel jsem tuhle hru, ale aktuální VR ano. Stačilo mi to na chvilku. A z toho, co jsem o novém HL četl, tak to není nic, co by mě přesvědčilo. Fakt nemám žádnou chuť se při hraní někde krčit, ohánět, pobíhat a podobně... A je to prostě vhodné na určité typy her, ne pro každého hráče a hlavně ne pro hodně těch "casual" jako já. Teď je otázka, jestli těch ostatních, co je tak VR baví, což nepopírám, že jsou, je dost. Je možné, že jo. Jejich počet bude asi narůstat s tím, jak se bude VR zlepšovat – v současnosti je to technologicky o celé generace za tím, jak bych si to představoval, pak bych tomu asi dal zas šanci. Ale myslím, že to se bavíme ještě o nejméně 10 letech vývoje.
Jinak mě se líbilo 3D hraní klasických her pěkně v křesle, jak to uměla NVIDIA, škoda, že to umřelo. Tak možná tolik "hráčů" jako já moc není a o VR bude velký zájem.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor