Half-Life pro PS2 – konec PC monopolu

Po světě se prodalo přes dva milióny kopií této úžasné hry, což je pro platformu PC skutečně velký úspěch. Hovoří se o jedné z deseti nejlepších her všech dob (IGN) a vůbec nejlepší 3D akci. Teď se tento titul řítí vstříc toužebně vyhlížejícím miliónům majitelů konzolí a vypadá o tolik lépe, že se nejspíš obrátí role a závidět budou PC hráči.
Half-Life pro PS2 – konec PC monopolu
Po světě se prodalo přes dva milióny kopií této úžasné hry, což je pro platformu PC skutečně velký úspěch. Hovoří se o jedné z deseti nejlepších her všech dob (IGN) a vůbec nejlepší 3D akci. Teď se tento titul řítí vstříc toužebně vyhlížejícím miliónům majitelů konzolí a vypadá o tolik lépe, že se nejspíš obrátí role a závidět budou PC hráči.

Proč se v roce 1998 povedlo Half-Life to, co se mu povedlo? Jmenovitě porazit na hlavu všechny ostatní konkurenční 3D akční hry a vydobýt si takovou přízeň hráčů i kritiky?

Half-Life pro PS2Half-Life pro PS2

Half-Life pro PS2Half-Life pro PS2

Nuže kromě skutečně kvalitního technického zpracování (ještě dnes, po třech letech, grafika Half-Life neurazí žádného z náročnějších majitelů PC) to byla především originální a bezprecedentní filmová atmosféra celé hry, která vás velice přesvědčivě za využití „předprogramovaných“ událostí přímo v herním světě okolo vás uvrhla do role bezvýznamného pomocníka v tajných vládních laboratořích, které se zabývají zkoumáním „neidentifikovaných“ jevů. Při jednom pokusu, zahrnujícím poněkud nestabilní vzorek, dojde k protržení jemného přediva prostorových dimenzí a základnu za doprovodu děsivých efektů infiltrují životní formy, jaké si nikdo nedokázal představit ani v těch nejdivočejších nočních můrách (možná jen H. R. Giger). Nejprve se tak střetnete s mozkožravými kraby, poté s „čistícími“ vojenským jednotkami vlastní vlády a ve finále s hrozbou pro celé lidstvo.

Bylo by nefér také neuvést, že za svoji popularitu vděčí Half-Life perfektní hratelnosti, která nekolísá po celých osm hodin čisté hry a nabízí absolutně atmosférické akční vyžití, po kterém tolik hráčů zoufale prahne už od dob Dooma.

Nyní tedy Half-Life přichází na konzole, jmenovitě PS2. Podle slov autorů konverze, kterými je tým Gearbox, zodpovědný za první datadisk k tomuto titulu (Opposing Force), je důvodem jednoznačná technická nadřazenost PS2 nad ostatními současnými herními platformami (myšleno v rámci konzolí). Proto neuvidí Half-Life Nintendo 64 a podle nejnovějších zpráv byla zrušena i verze pro DreamCast.

Half-Life pro PS2Half-Life pro PS2

Half-Life pro PS2Half-Life pro PS2

Kromě zmíněného datadisku OF, který vás postaví do role vojáka „čističe“, o kterém byla řeč, bude PS2 verze HL obsahovat také zbrusu nový datadisk Blue Shift, v němž budete hrát za strážného z inkriminovaného laboratorního komplexu Black Mesa. Samozřejmostí je nový design zbraní, postav a některých textur, úpravy v herních mapách a několik multiplayerových módů. Také tu bude podpora USB klávesnice a myši, nicméně je slibováno maximálně optimalizované ovládání pomocí Dual Shocku 2.

Hlavní předností PS2 Half-Life bude (kromě prosté skutečnosti, že hra vyjde) jeho lepší vzhled oproti PC předloze. Své v tomto případě způsobuje především stáří hry, avšak bylo by nefér „černé skříňce“ nepřiznat některé její milé schopnosti a dovednosti. Jak si můžete všimnout na obrázcích, dramatickou změnu prodělají především světelné efekty, jinak přibude také poněkud realističtější kouř a především postavy budou mít mnohem více polygonů, což umožní jejich podstatně realističtější (v případě lidí) a působivější (v případě těch ostatních) vzhled. Také přibude sledování objektů očima u okolních postav a mnohem rozsáhlejší výbava pohybů včetně mimiky obličeje, která by měla zahrnovat výrazy pro různé emoce (není mi tak docela jasné, co kromě děsu bude ve tvářích lidí bojujících s příšerami z jiné dimenze zapotřebí).

Half-Life pro PS2Half-Life pro PS2

Hra vyjde pravděpodobně na DVD, podle vyjádření Gearboxu bude místo na médiu smysluplně využito, takže můžeme zřejmě čekat poněkud větší množství map, než je v podobných případech obvyklé. Také se plánuje zbrusu nový režim kooperativní hry dvou hráčů.

Celkově to vypadá, že jedna z nejlepších her všech dob získá nová pole k dobývání za takové podpory tvůrců, že zkrátka nemůže prohrát. Nezbývá než doufat, že se povede totéž co s legendárním Doomem, v jehož případě je mladší verze pro PlayStation lepší, než ta původní z PC.

Uvidíme letos v srpnu.