Half-Life pro PS2 za dveřmi

Jak se blíží předpokládané vydání koncem letních prázdnin, nejúspěšnější novodobá akční hra z monitorů PC navštěvuje pravidelně majitele PS2 při jejich nočních cestách do říše snů. Nebude to už trvat dlouho a sen se stane skutečností. Možná vás budou zajímat podrobnosti, které jsou prozatím o tomto očekávaném titulu známy.
Half-Life pro PS2 za dveřmi
Jak se blíží předpokládané vydání koncem letních prázdnin, nejúspěšnější novodobá akční hra z monitorů PC navštěvuje pravidelně majitele PS2 při jejich nočních cestách do říše snů. Nebude to už trvat dlouho a sen se stane skutečností. Možná vás budou zajímat podrobnosti, které jsou prozatím o tomto očekávaném titulu známy.

Jak se dalo očekávat, hra bude podporovat vibrační funkci Dual Shocku 2, takže pokud se na vás ze tmy vyřítí mozkokrab, nejen že vás k smrti vyděsí jeho vynoření se před vašima očima ale také vás v křesle nadzvedne poskakování ovladače ve vašich rukách, jak do vás bude ta příšera kousat a sekat. Efekty s vibracemi dovedou provést s atmosférou hry netušené věci, jak jsme se přesvědčili u Metal Gear Solida, Silent Hillu nebo Quake 2 na PS, takže nezbývá než doufat, že Half-Life bude tím titulem, který přinese kvalitní zpracování vibrací i na PS2. V tomto směru také stojí za poznámku, že celkově bylo ovládání velmi citlivě a pečlivě přepracováno pro Dual Shock 2 (ukázkou budiž možnost silnějším stiskem přejít ze skoku do skoku se šplháním – což na PC vyžadovalo stisknutí druhé klávesy). Z ovládání 3D her na konzolových ovladačích šel vždy trochu strach a v případě tak náročné hry na pohyb v prostoru, jakou Half-Life bezesporu je, tomu nebylo jinak. Nicméně nový systém zaměření protivníka (podobný „z-míření“ ze Zeldy 64) a další drobnosti (pro „dlouhý skok“ stačí pouze stisknout skok dvakrát za sebou) umožní perfektní kontrolu nad ovládáním vaší postavy. Samozřejmostí bude možnost ovládání si libovolně překonfigurovat. Nebo si můžete připojit jakoukoliv standardní USB myš a klávesnici, které PS2 podporuje – Half-Life je bude podporovat také.

PS2 verze Half-LifePS2 verze Half-Life

PS2 verze Half-LifePS2 verze Half-Life

Hra bude dále obsahovat nové bonusy, které hráče odmění za její pokoření – při procházení nového kooperativního režimu nazvaného Decoy se vám budou odkrývat nové mise a úrovně pro multiplayer, navíc bude do hry přidána nová hratelná postava „vetřelčího otroka“, které se můžete zmocnit pouze po splnění určitých podmínek. Povídá se, že hrát s tímto mimozemšťanem původní verzi Half-Life je skutečný zážitek. V novém herním režimu Decoy také budou vyhodnocovány výkony obou hráčů, což společně s klasickým režimem vzájemných soubojů udrží vysokou „znovuhratelnost“ po pořádně dlouhou dobu, na což jsme ostatně u titulů s kvalitní hrou více hráčů zvyklí. Jedinou skrytou obavou z multiplayeru je nižší počet snímků za vteřinu, tzv. „framerate“, která je zde poněkud nižší, než u hry jednoho hráče. Podle slov autorů konverze se však na tomto aspektu stále pečlivě pracuje. Hra bude obsahovat 12 map pro hru více hráčů, přičemž většina z nich byla vytvořena exkluzivně pro PS2.

PC hráče jistě poněkud roztrpčí, že rozlišení a detailnost postav a jejich obličejů (obličeje navíc budou nově vyjadřovat změny emočních stavů) v PS2 konverzi budou asi dvojnásobné oproti nedávno vypuštěnému „High definition packu“. O změnách v nasvícení scenérií a přidání nových detailnějších textur nemluvě. Jedním z největších problémů byl anti-aliasing, který je v případě PS2 poněkud složitý, nicméně podle slov programátorů vypadá po většinu hraní velmi slušně.

Pokud vás zajímá, jak půjde hra ukládat – ve hře jednoho hráče kdykoliv, v Decay po splnění mise a v multiplayeru vůbec ne. Mluví se také o zrychlení nahrávacích časů a jednoduchost instalace a spuštění Half-Life na PS2 oproti PC verzi je bez komentáře.

A jako poslední jednoduchá odpověď na otázku, proč bude Half-Life lepší, než PS2 verze Quake 3, Unreala nebo Red Faction. Protože je to Half-Life.

Nejnovější komentáře