Half-Life se dá dohrát za 21 minut! Po čtyřech letech tréninku…

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 40

Diskuze k článku

hator  |  22. 04. 2014 14:00

komu se ten speedrun zda nerealny asi nemel dlouho zapnuty HL (myslim na pc v roce 2014) me to na fx6100 + win7 lita snad jeste rychlej nez na tom videu, tipoval bych tak 300% rychlosti oproti pentiu 200mmx kdyz to vyslo

 |   |  Odpovědět
Doctor  |  28. 04. 2014 14:54

Mě se hlavně nezdá že někteří pořád nechápou že používaní skriptů je totéž co cheat.
Co vás vede k názoru že skript je něco jiného?
Asi si do CS nainstaluji Aimbota a pár dalších vychytávek a protihráčům budu tvrdit že
necheatuji jen mám dlouholetý trenink a skripty jsou přece povoleny.....

 |   |  Odpovědět
04. 05. 2014 15:46

Pokud scripty dělaj pouze to, co se teoreticky dá i rukou na klávesnici, tak bych to za cheat nepovažoval.

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  20. 04. 2014 17:46

Pocházím z herní komunity která na speed-run nahlíží jako na poctivě zdolaný proces, při němž hráč(i) kterékoliv hry dostupnými prostředky postupně prochází konkrétní level či snad celou sérii několika levelů které mnohdy tvoří i celou hru resp. celý herní příběh, kampaň a pod. Samo sebou, že speed-run je pokus o co nejrychlejší zdolání těchto levelů nebo dokonce i celistvých her.
Bohužel se ale obávám, že v oblasti PC her speed-run zdaleka nedosahuje takových kvalit tak jak tomu je v případě her, které nelze nijak editovat. Ruku na srdce, jakákoliv instalovaná hra na PC může být modifikována, její interní softwarové pravidla mohou být svévolně pozměněna a upravena v zájmu hráče, který si takto může dobrovolně usnadnit i samotný speed-run.
Upravoval jsem na PC mnohé z takových her, které potřebovali změnit některé softwarové data, které jednoduše nedovolovali či v některých případech i zamezovali samotnému spuštění takových her, takže vím o čem píši.
V mnoha složkách těchto nejmenovaných her lze jak někteří dobře vědí upravovat téměř vše co se nastavení týče. Pokud jde o zdraví, počet nábojů v zásobníku či snad výšku samotných skoků, téměř vše lze editovat ve vlastní prospěch, záleží pouze na hře.
Např. majitelé konzolí si takový luxus (pokud tedy vůbec můžeme mluvit o nějakém luxusu) nemohu zdaleka dovolit, výjimkou mohou být pouze cheaty, které taktéž nejsou s ohledem na speed-run zrovna spravedlivé.
Je zřejmé že na PC lze hry všemi možnými způsoby modifikovat, upravovat a editovat, a to jak v zájmu kompatibility tak i dobrovolné manipulace ať už pro jakýkoliv osobní účel.
Otázkou ale není do jaké míry se hry dají ovlivnit, ale jako mírou se jí hráč dokáže podřídit. Myslím si, že opravdový speed-run je nijak neovlivněný proces při kterém hráč vlastními zkušenostmi zdolává určenou pasáž nebo daný level. Usnadnit si občas skok naučenou zkratkou v konkrétním místě levelu je s cela přirozené (pokud nejde o surovou, do očí bijící chybu která vyloženě přispívá samotnému hráči) ale pohybovat se rychleji než naskriptované NPC postavy či procházet zdmi, to je poněkud jiné téma.
Využití chyb, glitchů a bugů je ostatně také povolené, ale v žádném případě nejde o přirozený průběh který si hra samotná od hráče vyžaduje. Pokud by tomu tak bylo, tvůrci hry by se nesoustředily na programování nepřátel, dveří a výtahů protože hráč samotný by směl jednoduše proskákat celým levelem bez jediného výstřelu a pod. Tento speed-run je toho ideálním důkazem.

 |   |  Odpovědět
22. 04. 2014 23:02

Taky jsem měl vždycky za to, že Speed Run je poctivé dohrání hry bez cheatů a bez ukládání v co nejkratším čase. Mám pocit, že až časem se pro dosažení lepších výsledků celá ta jedna kategorie gamingu rozdělila na milion podkategorií, do kterých se vejde prakticky cokoliv si člověk usmyslí. Připadá mi to trochu jako kdyby se jelo několik Tour de France - jedna klasická, jedna s motorovými koly, jedna pro závodníky na steroidech... Ti s motorovými koly by se pak poplácávali po zádech a ukazovali v televizi, jak natrhli všem ostatním zadek a překonávají všechny dosavadní rekordy... Jenže by na tom vlastně nebylo nic úctyhodného.

 |   |  Odpovědět
Salem  |  19. 04. 2014 23:34

Ať žijou bunnyhopy

 |   |  Odpovědět
Doctor  |  19. 04. 2014 23:09

Řekl bych že článek by se měl jmenovat 21 minutový videoklip z half-life.
Viděl jsem už hodně speedrunů a HL mám dohraný asi tak 16x i s datadisky.
Takže vím že je možné si díky chybkám enginu zkrátit cestu,ale není možné (bez cheatu)
probíhat skrz paprsky tripmin nebo zabít Nihilatha pár výstřely ze samopalu.
Dál tam nesedí obtížnost,to co je na videu není hard ale easy (je to poznat podle chovaní nepřátel a zranění které jsou minimální).
Jinak tam vesele běhají po kolejích pod napětím které zázračně nezpusobují Freemanovi žádné zranění :)
Prostě nesnášim lidi kteří si myslí že když si sníží gravitaci, x-násobně zvýší rychlost běhu a skáčou tam jak Neo na steroidech tak jsou velcí machři.
To je jako se natočit při jízdě na kole a pak to video desetinásobně urychlit a machrovat že jsem udělal nový rychlostní rekord.


 |   |  Odpovědět
Kdosi  |  20. 04. 2014 13:51

je to možné, lasery i paprsky tripmines nemají colission mesh stejnou jako grafika.

gravitace tam je standardní, nihilant na easy jde sundat takto jednoduše a pravidla speedrunů netvrdí na jakou obtížnost se má hrát - účelem je jen a pouze co nejrychleji a to jde většinou na easy lépe

 |   |  Odpovědět
faggot  |  20. 04. 2014 20:15

>gravitace tam je standardní, nihilant na easy jde sundat takto jednoduše a pravidla speedrunů netvrdí na jakou obtížnost se má hrát - účelem je jen a pouze co nejrychleji a to jde většinou na easy lépe

Tento run byl opravdu dělán na Hard a speedrunning Half-Life 1 je "lehčí" na hard, protože damage boost vám dává větší rychlost, pokud dostanete vyšší damage.

>nihilant na easy jde sundat takto jednoduše
Boj s Nihilanthem používá okolo 50 segmentů, které mají méně než 1 sekundu, pokud totiž začnete natáčet Gauss gun, uložíte hru a znovu ji načtete a přestanete držet pravé tlačítko myší dostanete z výstřelu stejný damage, jako kdybyste nechal gauss gun plně nabít a až pak byste vystřelil.

 |   |  Odpovědět
Diwiak  |  19. 04. 2014 21:00

pripomenulo halflife , s tymi citmi sa mi to moc nevidi to nie je speedrun ako ma byt

 |   |  Odpovědět
faggot  |  19. 04. 2014 21:56

Tento speedrun nepoužil žádné cheaty.
Pokud si opravdu myslíte, že ano, dejte mi timestamp link a můžu vám klidně vysvětlit, proč se mýlíte. Pokud jako cheat považujete používání skriptů na bunny hop, nebo object boosting, poté se opět mýlíte - skripty jsou samostatná kategorie Half-Lifu, pokud se vám to nelíbí tak nesledujte segmentované speedruny a koukněte se místo toho na speedrun, který byl udělán v realném čase a bez skriptů, ale má na druhou stranu dost daleko od času segmentovaného runu. http://www.twitch.tv/kukkye/c/4093467

Nebo také zde - run v realném čase se skripty: https://www.youtube.com/watch...

 |   |  Odpovědět
Radek.  |  19. 04. 2014 23:23

Hned na začátku, volné poletování prostorem kolem generátoru (a pak v podstatě celý zbytek) = prachsprostý cheat. Jestli se tomu dnes říká jinak tak sorry, ale v době kdy jsem hrál čerstvě vydaný HL to bylo bráno za regulérní podvod...

 |   |  Odpovědět
faggot  |  20. 04. 2014 11:35

Trik, který popisujete se nazývá object boosting a dá se udělat i bez skriptů již od verze 1998, dokonce i ve hrách na stejném enginu a v multiplayeru (například Counter-Strike 1.6), jelikož Valve udělalo systém posuvných entit dost na prd a už nikdy nevydalo fix. Skript byl použit jen protože usnadní několik takových segmentů, kde object boost je. I přes tuto skutečnost jeden takový segment může trvat i několik dní či hodin a pokud si myslíte, že je exekuce těchto triku se skriptem lehká, tak prosím, jděte si to vyzkoušet sám:
http://wiki.sourceruns.org/wiki/Object_Boosting
http://wiki.sourceruns.org/wiki/Half-Life_Scripts...

 |   |  Odpovědět
Reno  |  20. 04. 2014 13:37

Co na tom nechapes?
vyuziti jakekoliv chyby ve hre je podvod/cheat.
Jako by jsi sel do bankomatu a on daval zadarmo penize,jen protoze v nem byla chyba,kterou jeste nikdo neopravil. pokud by sis vzal penize,je to kradez a zavrou te...

muzes si nazvyat banny hopum,object boostum,celkvoe temto chybam ktere se vyuzivaji v HL a CS jak chces.. scriptovani je podvod.
nikdo z tvurcu urcite nezamyslel,aby se neco takoveho vyuzivalo!!

takove chyby delaji jen z loseru urcite "skilery". ocividne k nim patris,protoze to branis!

 |   |  Odpovědět
Kdosi  |  20. 04. 2014 13:50

vyuziti jakekoliv chyby ve hre je podvod/cheat.

není pravda, ve speedrunu se smí použít vše co je součást hry a bugy jsou součást hry, je to přesně dle oficiálních regulí uznávaných celým světem. Pár jedinců nikoho nevytočí tento speedrun je zatím rekord a dokonce tam je vidět ještě prá vteřin rezerva :)

skripty v konzoli jsou pro half life speedruny oficiálně povoleny, může jich využít kdokoliv.

 |   |  Odpovědět
ShadowBrainCZ  |  20. 04. 2014 15:00

Myslím že spíš šlo o osobní názor. Respektivě pravidla těch spedrunů by měli být upravené a zakázat využívání všech těchle herních nedostatků protože lidi co to zkouší poctivě pak zjistí že když nepodvádějí tak nemají šanci něčeho dosáhnout a to určitě naštve.

 |   |  Odpovědět
faggot  |  20. 04. 2014 19:52

Proč by měly být pravidla upravené? Speedruny využívají glitche a bugy ve hrách již od začátku. Half-Life speedrunning se dělí na tyto základní kategorie: Skriptované, Neskriptované & Single-Segment a Segmentované. Samozřejmě, že si kdokoliv může jít udělat glitchless&scriptless speedrun a říkat, že je to WR, klidně může být, ale je to rekord jen pro kategorii glitchless & scriptless, kterou stejně u téhle hry nikdo nedělá.

 |   |  Odpovědět
faggot  |  20. 04. 2014 20:02

Speedrunning používá glitche již od nepamětí.
>muzes si nazvyat banny hopum,object boostum,celkvoe temto chybam ktere se vyuzivaji v HL a CS jak chces.. scriptovani je podvod.
Naučte se prosím číst, říkal jsem, že vše v tomto runu se dá udělat i bez skriptů, nepleťte tedy do této věty skripty.

>takove chyby delaji jen z loseru urcite "skilery".
Speedrunning je kategorie gamingu, stejně asi tak jako lidé hrají "závodně" LoLko, CS, Dotu, etc. takže nevím, proč byste nazýval speedrunnery jako lůzry, když jen dělají, co je baví, pokud vás tak strašně štve, že někoho baví hrát hru 100x dokola a využívat u toho bugů, aby došel co nejrychleji ke konci, tak příště na tento článek neklikejte a už vůbec nepište do diskuze.

>ocividne k nim patris,protoze to branis!
Nemám důvod to nebránit, když se někdo mýlí a vyřvává tady svůj zaujatý a osobní názor, který se jen snaží pošpinit ostatní.

 |   |  Odpovědět

Ja som presiel Age of Empires za minutu, stacilo na kazdej mape napisat "Win campaign" a co som z toho mal, presne to, co z takehoto akoze hrania. Ale ked ich to bavi, ich vec. :)

 |   |  Odpovědět
storm  |  21. 04. 2014 23:32

To je trošku rozdíl, ale budiš

 |   |  Odpovědět
jozephko  |  19. 04. 2014 12:32

A k čomu to je dobré?
Po pár minútach pozerania som mal z toho depku jak prasa...

 |   |  Odpovědět
ježa  |  19. 04. 2014 12:24

Takže je to kec že to zvládl někdo za 21min. to jsem si myslel.

 |   |  Odpovědět
to je jedno  |  19. 04. 2014 10:11

skoda tych cheatov v zavere, ked mali zrazu takmer 5000 zivota...

 |   |  Odpovědět
...  |  19. 04. 2014 11:02

Nejsou to cheaty, ale herní bug u těch dvěří, které místo toho, aby ubíraly pár HP, je přidávají astronomickou rychlostí. Více zde: http://wiki.sourceruns.org/wiki/Infinite_Health_Door

 |   |  Odpovědět
Matěj Pokorný  |  19. 04. 2014 10:02

Kdyby to někoho zajímalo, tak tady je detailní analýza toho speedrunu hráči, co to natočili. Je to docela zajímavý a občas až neuvěřitelný na co přišli.
http://www.twitch.tv/dabigbooi/c/4067025

 |   |  Odpovědět
mattyy1hp  |  19. 04. 2014 09:13

Tohle video sice koluje internetem, ale je to údajně práce několika lidí a celé je to sestříhané. Takže když někdo umřel nebo byl moc pomalý, prostě tu část nahrál znovu. Říká se tomu tool assisted spedrun, což se nepovažuje za opravdový speedrun.

 |   |  Odpovědět
faggot  |  19. 04. 2014 21:50

Nejedná se o Tool Assisted Speedrun, jedná se o segmentovaný speedrun. TAS video her využívá možností, které nejsou normálně ve hře k dispozici, jako například procházení hry po framech, slow motion, znovu nahrávání určitých částí. Tento speedrun je pouze segmentovaný pomocí ukládání, které je implementováno v rámci hry a všechny segmenty byly dělány v realném čase -- kde tu vidíte ten TAS? Tento speedrun se považuje za "opravdový speedrun" v rámci komunity, je to jen jiná kategorie, než jsou RTA / Single-Segment runy (a také má blíže k perfektnímu provedení díky segmentování, než RTA/SS)

 |   |  Odpovědět
william  |  19. 04. 2014 08:56

masakr

 |   |  Odpovědět
.  |  19. 04. 2014 08:10

"Pomáhali si také skripty pro speciální pohyby, které si napsali prostřednictvím konzole ve hře." A právě to z celého speedrunu dělá frašku.

 |   |  Odpovědět
zeus  |  19. 04. 2014 09:02

Skákací a běhací skripty jsou klasika.

 |   |  Odpovědět
grgr  |  19. 04. 2014 11:39

Jistě, ale když napíšu skript který přeskáče celý level ... .

 |   |  Odpovědět
faggot  |  19. 04. 2014 22:01

Tak to jste udělal TAS a ne segmentovaný speedrun, gratuluji.

 |   |  Odpovědět
william  |  19. 04. 2014 09:04

vidim to tak ze proste pouzili vse co jim hra nabidne, vcetne skriptu, skakani mimo mapu, apod...

 |   |  Odpovědět
Radek.  |  19. 04. 2014 23:19

No jestli se dá za "skript" považovat i (evidentně hojně použitý) cheat na volné lítání v prostoru, pak nejde o "free run" ale o podvod a bezcennou frašku, která žádné roky příprav nepotřebuje...

 |   |  Odpovědět
04. 05. 2014 15:39

Kdes to tam viděl? Všecko to byly grenade jumpy a slopejumpy atd. Žádný cheat

 |   |  Odpovědět
Kdosi  |  20. 04. 2014 13:52

skript je oficiálně povolenou součástí speedrunu pokud se udělá v consoli.

 |   |  Odpovědět
faggot  |  20. 04. 2014 19:57

To protože autor článku neví, o čem hovoří.

 |   |  Odpovědět
Roztopasnik  |  19. 04. 2014 00:23

link na video? V clanku sa samozrejme neda kliknu a mne sa nechce kakat s prepinanim

 |   |  Odpovědět
[SG]Orava  |  19. 04. 2014 01:13
Roztopasnik  |  19. 04. 2014 01:13

dakujem

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor