Halo: Combat Evolved Anniversary - všechno nejlepší (recenze)

Diskuze čtenářů k článku

Sergeant Johnson  |  02. 01. 2012 14:21

Tak recenze celkem upřímná ale autor článku docela nelibě naráží na grafiku samotné hry, to se mi opravdu nelíbí, mám doma Battlefield 3, Moder Warfare 3, Dead Space 2, Deus EX:Human Revolution, Mass effect 2 zkrátka řadu dalších her, u nichž snad není nutni zmiňovat celkem špičkové provedení právě oné grafiky. Myslím, že i Halo:Anniversary se mezi ně více než-li zařazuje. Po uvědomnění jak vypadala ona ůvodní verze by měl snad každý uznat, že nový grafický kabát Halo:Anniversary je zkrátka perfektní. Grafika se sice prezentuje jako vylepšený Engine z původního Halo:Reach. Ale ti znalí, a především uvědomnělí, mě dají jistě za pravdu v tom, že se i tak jedná o rozdílnější a především lépe vypadající grafické provedení. Na závěr jen dodávám, že Halo:Anniversary neprošlo skrz beta-testing, a to v rámci Remaku, takže je jisté, že všechny původní chybky obsahuje i nově Halo:Anniversary. Dodávám, jen, že se nejedná o nějaké extra chyby. A fanoušci se pod touto informací pouze mohou lehce usmívat. Rád bych ještě zmínil snad samotný fakt, že např. Engine Modern Warfare neobsahuje tolik pohyblivých inovativních prvků, kolik třeba obsahuje Halo:Anniversary. Co to znamená? Znamená to, že stromy v MW1-3 se například nepohybují, nešelestí, nepohupují se. Taktéž je to s trávou, tráva se zkrátka nehýbe, je jen statická jako většina elementů v MW1-3. Valnou většinu dění v této hře vytváří akce a střelba vás i nepřátel. Pokud si ale odmyslíte levely s vyobrazením vodní plochy či moře, toho co se vlastně hýbe v prostoru vám poté moc nezbyde. Ano, jsou zde jisté vojenské stroje, je tu jisté dění, palubní desky prskají jiskry, a pod. Ale stále se jedná o relativně mrtvou grafiku v porovnání s Halo:Anniversary kde stromy šelestí, tráva se vlní, nebe se pohybuje, ve vzduchu poletují listy, a pod. Tak teď mě řekněte, jak si např. MW1-3, BF1-3 a další hry tohoto druhu mohly vydobit svoji pozici tzv. Grafickým mistrů, když v takovýchto věcech zaostávají i oproti starším hrám. Halo:Anniversary to dokázalo, ale neznalí budou stále vyzdvihovat ony konkurenční mediální tituly, kterým chybí i to co jiné hry již dávno znají a používají. .

|   |  Odpovědět
Honza  |  02. 01. 2012 16:20

Uprřímně, mezi AAA tituly (dle grafiky) bych rozhodně MW nezařadil. Měl jsem spíš na mysli hry jako Battlefield 3. V tomto porovnání vypadá tento titul jako chudý příbuzný. To snad uzná každý.

|   |  Odpovědět
Sergeant Johnson  |  02. 01. 2012 21:15

Chudý příbuzný, asi jsme se nepochopily. Koukni se prosímtě na tohle video www.youtube.com ... a pak možná půjdeš po stopách mého myšlení a mých argumentů. .a až mě něco podobného najdeš třeba právě v Halo:Anniversary kde tvůrci přetvořily doslova každý kámen po kameni znovu do detailnějšího prostředí, aby předešli právě takovímto podobným (grafickým) chybám. . Pak ti dám za pravdu třeba já, pokud k tomu ale budeš mít nevyvratitelný důkaz. Ale to není a ani nebude třeba, doma Halo:Anniversary mám stejně tak jako Battlefield 3, srovnání tedy opravdu vydím.
Ale abych jak ty říkáš uznal, že jde o slabšího příbuzného, pak bych musel k sobě do domu přivítat snad někoho výhradně orientovaného na Battlefield, někoho kdo neuzná pravdu druhého, někoho kdo si tak jako liška hájí jen ten svůj ocas. .ti nestranní, ti nezainteresovaní v obou hrách Halo:Anniversary i Battlefield 3 uvidí hromadu potenciálu, bez rozdílu toho jak moc je kde a jak dobrá právě ona v dnešní době neustále zmiňovaná grafika! Laik bude na obě hry čučet jak chleba z tašky. .pak už jen záleží na tom, zda-li je jeho mentalita bližší ke sci-fi, nebo rádo-by dobovým válečným hrám. Každý máme jinou chuť a jinou představu o kvalitní hře. .
Jen se mi nelíbí to oslovení AAA? To je titul jak pro dr. nebo mgr. či ing. Navíc kdo škatulkuje hry podle mínění AAA a zbytku?. .nikdo, je to jen jakási představa do které každý může řadit cokoliv, od Pac-Mana až po Zeldu. .(nic proti)
Je to i tak ale zbytečná debata, v dnešní době je totiž bohužel stále více patrné jak si lidé neustále snaží dokazovat pouze tu svoji pravdu, a prostor pro uznání názoru těch druhých je míň a míň. .(obecně vzato)

|   |  Odpovědět
Honza  |  03. 01. 2012 08:46

Tedy normálně se nad podobným nepozastavuju, každý se může splést. Nicméně napsat "vydím", to jsem tedy dlouho neviděl.

Samozřejmě je věc názoru, co se komu líbí a nikomu jeho názor neberu, jen si obhajuju svou recenzi. Pohyblivé stromy jsou sice krásná věc, ale můžu ti garantovat, že převážná většina hráčů si toho ani nevšimne. Ostatně ani recenzenti ne. Stačí si pročíst recenze na našich, či zahraničních serverech a troufám si říct, že nikde zmínku na hýbající se stromy nenajdeš. Abych to shrnul, Anniversary není špatný titul, ale je 10 let starý a nový facelift sice nevypadá vyloženě špatně, ale v porovnání s novými tituly prostě neobstojí. Neznám moc řekněme mladších hráčů, které by si tuto hru koupili. A ti ostatní už si jedničku zahráli dostatečně a nebudou v době krize utrácet za hru, kterou už doma mají.

Hra je porovnana s momentálními tituly a hodnocena podle množství novinek, které byly slíbeny a také jak byly dodrženy. Za hodnocením si stojím, nicméně je to můj subjektivní názor.

|   |  Odpovědět
Sergeant Johnson  |  03. 01. 2012 13:33

Až napíšeš článek o míře obsahu takové velikosti jaké články píši běžně já, a to nejsem recenzent, tak pa mě pouč, samozřejmě bez chyb. Ale tak na co si hraješ, každej se občas splete ne, o.k. nebudeme to hrotit. Je vydět, že i přes orientaci na jisté téma se tu někdo i tak snaží opomenout něčí rádo-by chyby aby se snad mohl v rohu smát nebo co?. .a vyhnout se tak té konkrétnější odpovědi. .můžeš mě garantovat, že pohyblivých stromů si nikdo nevšimne? Tak to se poté já do té garance asi neřadím viď? A to Video na webu, kdopak ho asi natočil, taky nějaký ten slepec? Nový Facelift nevypadá špatně, skromněji už to napsat nešlo viď? A že v porovnání s dnešnímy tituly neobstojí?. .To je tvrzení, které jak kdyby vycházelo s toho, že i v dnešní době Halo:Anniversary snad překopávaly s kamennými nástroji?. .A že neznáš moc hráčů, kteří by o tento titul zakoply, na základě tohoto tvrzení nemůžeš být snad ani objektivní, to potom začneme s anketou nebo jak? A že ti ostatní si jedničku dostatečně zahrály, co když ne, co když na tuto hru mají libové vzpomínky, které je nutí koupit tuto hru právě teď? Tam se já zase opět neřadím viď? A utrácet za hru kterou doma mám? Staro-nové Halo:Anniversary je jiné než Halo:Combat Evolved. .možná proto si jej lidé pořizují. .navíc pokud se řadíš do komunity PC uživatelů, tak pak samo sebou moc lidí kteří hrají, nebo mají Halo:Anniversary asi nenajdeš. .

|   |  Odpovědět
Honza  |  03. 01. 2012 14:59

Tak něco sdílni, rád se přiučím. Ja ti tvoje vědomosti ani poznatky neberu, očividně jsi velký fanda série a tudíž hru budeš bránit za každou cenu a proto tahle debata nemá cenu. Tím také zároveň říkám, že patříš mezi to procento lidí, které si hýbajících stromů všimne. Video je fajn, ale takových jsou na youtube miliony. Ačkoliv i v BF3 byly určité chyby a nedostatky, grafické zpracování je prostě famózní a to především na PC. Najdi si na to videa

Tímto pro mě tahle debata končí. Přeji hodně úspěchů v psaní, ať už je to kdekoliv

|   |  Odpovědět
Sergeant Johnson  |  03. 01. 2012 20:04

Asi by si měl rád poslední slovo viď, tak já jen odpovím na ujasněnou. Ano fanda série jsem samo sebou, ale oproti Battlefieldu 3 rozhodně nic nemám, jen pro ujasnění. Asi si během oné diskuze ztratil pojem o tom, proč se mi vlastně nelíbil tvůj komentář vůči grafice v Halo:Anniversary. Pokud zmiňuji ony stromy, měl by si je umět srovnat, určitě si jich možná sám několik posekal třeba právě v Crysis, nebo je podpálil ve Far Cry 2, v Battlefieldu 3 by tedy rozhodně po zkušenostech z těchto nebo podobných předchozích her mohly alespoň nějak vypadat nemyslíš?. . Když o této hře napíšeš že je AAA, nevím jestly tím jen míníš to co ti nakukaly v redakci nebo co sis vypozoroval v jiných magazínech, zkrátka nevím jak moc si osobní, pokud v této AAA hře totiž najdeš takový 2D stromy, takové které nebyli a ani dosud nejsou v Halo:Combat Evolved/Anniversary o kterém dobře víš, že existuje původně již 10 let. Pak potom by sis měl ty sám objasnit proč potom chvályhodné označení AAA? Ano i tento titul může mýt chyby, jasně, ale pak pryč s AAA! A pryč s tvrzením, že jde o slabšího příbuzného, uvědom si, že tohle rčení jen uráží a znehodnocuje. Ale já ti jen říkám, že Halo:Anniversary má na víc než si ty schopen uznat, a to třeba jen po stránce zpracování oněch zmiňovaných stromů, a věř, že to nejsou jen stromy. .10 let stará, ale dnes nová hra je v této době schazována recenzenty? A to už tenkrát v ní stromy vypadaly lépe než v dnešním komerčním Battlefieldu 3? Snad jsem tě poučil, a né převychoval. .mám totiž dojem, že jakmile se můžeš obohatit o názory jiných tak se ti to zase tak moc nezamlouvá. .a kdyby, tak promiň. Opravdu jsem ti chtěl jen něco vysvětlit.

|   |  Odpovědět
clarkie  |  04. 01. 2012 10:38

"Je vydět, že ..."

Nejsi retardovaný?

|   |  Odpovědět
Sergeant Johnson  |  04. 01. 2012 13:19

"Je vydět, že ..."

Odpověděl "retard" vydřenější než Tureckej koberec?

|   |  Odpovědět
karel  |  05. 01. 2012 12:13

To je clarkie, nejhloupější člověk na doupe.cz

|   |  Odpovědět
06. 01. 2012 17:16

Moc to hrotíš Recenze se sice čte dobře, ale je prostě moc subjektivně pojatá (abych pravdu řekl, na tomto serveru mě to poněkud překvapilo). Taky mě zaskočily mínusy "grafika v porovnání s momentálními AAA tituly už neobstojí", protože jak jsi sám poukázal, to není (nebo nemusí být - koneckonců je to taky značně subjektivní věc) zcela pravda a výtky že "chybí více inovací" nebo že "autoři nepoupravili tu a tu úroveň" mi u čistého remaku taky nesedí. Autor tady feedback dostal, tak jestli si z něj něco vezme nebo ne, to je už jeho věc.

|   |  Odpovědět
James Michaels  |  29. 01. 2012 21:39
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor