Halo Spartan Strike: sparťani jsou zpět (mobilní recenze)

Halo je jednou z nejpopulárnějších herních značek současnosti. Není tak divu, že hra se definitivně zabydlela i na mobilních platformách. Nejnovější přírůstek nese název Halo: Spartan Strike. Jak se hraje?

Největší značka Microsoftu letos zažívá perný rok. Na jeho konec se totiž chystá veleočekávané pokračování Halo 5: Guardians a teprve před pár dny vyšel následovník úspěšné top-down arkádové střílečky Halo: Spartan Assault. Právě na druhý jmenovaný titul se podíváme v následující recenzi.

Ještě před tím ale jedna zajímavost. Halo vůbec poprvé zamířilo také na mobilní platformu iOS, takže si ji vedle telefonů a přístrojů s operačním systémem Windows zahrajete i na iPhonech a dalších Apple zařízeních. Ať už zvolíte tu či onu verzi, zážitek vás čeká podobný. A teď samozřejmě vyvstává otázka, zda ten zážitek stojí za to. To se dozvíte už za několik málo okamžiků.

Plnohodnotné univerzum

Pojďme si teď Halo: Spartan Strike představit. Pakliže jsme v úvodu zmiňovali, že jde o nástupce Halo: Spartan Assault, prozradili jsme víc než dost, protože Spartan Strike je stejnou hrou, akční arkádou z pohledu shora, koncept se tedy nemění. Vcítíte se do role sparťanského vojáka Spartan IV jednotek UNSC, se kterým budete plnit nejrůznější mise zadané vedením a spadající do období po událostech Halo 4. Během nich budete řídit kultovní vozítko Warthog, létat s kluzáky, chránit spojenecké jednotky, bránit se nájezdům nepřátel a především likvidovat hordy Covenantů a Prometheanů.

Svět jako takový je nádherný. Mobilní v případě Halo: Spartan Strike rozhodně nelze vnímat ve smyslu negativním, tedy jako něco ořezaného či o něco ochuzeného. Jednotlivé lokace, postavy, zbraně, herní postupy, ale i atmosférická hudba a stylové ztvárnění totiž potěší každého fanouška. Prostory žijí svým vlastním životem, flóra tu pučí a v obsazených oblastech jsou rozesety nepřátelská doupata s kulometnými věžemi a úkryty. Díky vícevrstevnatosti map (tzn., že například vidíte, co se děje o úroveň níž nebo naopak výš) level design dostává nových rozměrů.

Jádrem hry je samozřejmě boj. A to – byť budete moci zapojit i pěsti – především na dálku. Arzenál je bohatý, nejen že budete moci vybírat z pestré nabídky zbraní UNSC (kulomety, samopaly, brokovnice, granátomety, granáty, pistole, odstřelovací pušky, atd.), ale do rukou můžete vzít i každou z nepřátelských jednotek vypadlou zbraň. Nechybí ani duální mód, tedy možnost používat více zbraní najednou.

To je ale pořád jen jeden způsob atakování nepřátelských jednotek, protože – jak jistě víte – sparťanští vojáci disponují i speciálními schopnostmi, a tak budete moci vyvolat štít, být neviditelní, pohybovat se rychleji a spoustu dalšího. Záleží jen na vás, co si s sebou na bojiště vezmete. Nabídku si můžete na základě získaných kreditů za úspěšné splněné mise upravit zcela libovolně.

Můžete tak různě kombinovat a vytvářet strategie. Nechybí ani systém lebek a podrobné statistiky o splněných misích. Ty jsou rozděleny do pěti částí po šesti, přičemž každá se odehrává v jiném prostředí. Prozkoumáte zbořená města, nezkrotnou flóru, sněhem zasypané lokace i další.

Radost hrát

Díky pestrosti boje, dopravním prostředkům, relativně odlišným náplním jednotlivých misí a především skvělé atmosféře se Halo: Spartan Strike hraje jedna radost. Lví podíl na tom má i výborná a na poměry mobilní hry propracovaná umělá inteligence. Nepřátelé totiž nebudou jen tupě čekat na to, až je sejmete, ba naopak, kryjí se, útočí zezadu, překvapují, zkrátka představují výzvu. A to máme rádi.

Technické zpracování už jsme tak trochu naznačili chválou jednotlivých map a celkově prostoru, takže když řekneme, že Halo: Spartan Strike vypadá skvostně, asi vás už nepřekvapíme. Pestrá paleta barev, virtuální svět se spoustou detailů, působící neskutečně živým dojmem, propracované speciální efekty a spoustu dalšího skombinovaného s na iPhonu 5S i nejnovějším modelu zcela plynulým chodem hry katapultují titul na jednu z nejpříjemněji vypadajících her pro mobilní platformy. O perfektním ozvučení (nejen atmosférické hudbě, ale i skřecích Covenantů, dabingu vysílacího střediska, kolegů, atd.) už řeč byla. Chválíme i mezi herní animované filmečky.

Má Halo: Spartan Strike nějaké chyby? Jen naprosté minimum. Ovládání je řešeno dvěma virtuálními joysticky, přičemž levým ovládáte pohyb, druhým směr střelby, dvojklikem vrháte granáty a poklepáním na Spartana IV speciální schopnosti. Součástí je i akční tlačítko, kterým sbíráte zbraně, aktivujete nálože, útočíte nablízko a nastupujete do vozidel. Ovládání funguje dobře, místy ale hapruje. Není to však nic, co by vás mělo odradit. Přičítáme to navíc spíš než hře samotné naší vlastní neschopnosti (a velkým prstům).

Dostupné pro: PC, iPhone
Žánr: Arkády | Izometrická akce
Výrobce: 343 Industries
Začátek prodeje: 22. dubna 2015
  • Atmosféra série
  • Hratelnost
  • Stylové zpracování
  • Sympatická cena
  • Místy ovládání
  • Podobnost s předchůdcem

Halo: Spartan Strike za necelé dvě stovky nabízí hodně muziky. Jde o poctivý titul, u kterého si celých zhruba pět hodin hraní užijete královsky. Jedná se o hru hravě srovnatelnou s arkádovými tituly pro velké konzole a PC. Jediné, co by vás snad mohlo odradit, je, že oproti Spartan Assault toho krom prostředí, misí a pár hratelnostních prvků moc nového nepřináší. Ale pokud Halo milujete, nemůže vám Spartan Strike ve sbírce chybět!

Hra byla testována na zařízení iPhone 5 a iPhone 6 a je ke stažení na AppStore a Windows Store za cenu 5,99 eur. K dispozici je i balíček her Spartan Strike a Spartan Assault za cenu 9,99 eur.

Za zapůjčení iPhonu děkujeme eshopu CZC.cz. logo_vertikalni_CZC.cz.jpg

Diskuze (4) Další článek: Podívejte se na kompletní seznam všech vozů z Project CARS