Heavenly Sword – vražedné ženské vnady

Mnozí hráči si stěžují na nedostatek kvalitních PS3 her, ale ohlášené tituly se kvapem blíží. Letošní E3 nabídla pohled na několik očekávaných kousků, mezi nimiž ani v nejmenším nemohla chybět spektakulární akce Heavenly Sword. Pojďme se spolu podívat, na co že se to máme připravit.
Heavenly Sword – vražedné ženské vnady

Platforma: PS3
Žánr: hack ‘n slash
Výrobce: Ninja Theory
Vydavatel: SCEE
Homepage:
http://www.ninjatheory.com
Datum vydání: konec roku 2007

V dnešní době se titulům z kategorie hack ‘n slash nebývale daří – stačí se ohlédnout například za sériemi Devil May Cry, Ninja Gaiden či God of War. Není divu, že se najdou další, kteří to v tomhle směru zkoušejí také, kupříkladu Silicon Knights se svou futuristickou mlátičkou Too Human či právě Ninja Theory s Heavenly Sword. Hra jako taková byla prezentována již několikrát a už od začátku je titulem, kvůli kterému si zástup hráčů škrtá dny v kalendáři.

  

Nariko přichází

Poprvé jsme rudovlasou Nariko mohli vidět při prezentaci konzole PS3, a to v roce 2005 na E3 v Los Angeles. Stejně jako jiné prezentace her, i Heavenly Sword byl předrenderovaný, ovšem při pohledu na ženskou zdolávající desítky a pak dokonce tisíce nepřátel mohlo nejednomu hráči jasně docvaknout, co od titulu čekat. K vyvrcholení očekávání došlo na GDC 2007, které proběhlo v březnu; nový trailer a hratelné demo sklidili obrovský úspěch jak od běžných hráčů, tak od kritiků po celém světě.

Mě osobně nejvíce upoutalo provedení in-game filmečků, na kterých pracuje mimo jiné člověk zodpovědný za Gluma z Pána prstenů nebo King Konga z… King Konga. Nejen, že si zahrál zlého krále, ale dokonce celé scény režíruje. Výsledek je bravurní podívanou digitálních herců, jaká snad nemá v realtime animacích obdoby. Dokonce i nádherný Metal Gear Solid 4 je alespoň v mimice obličejů o třídu níž.

  

Bitka kam se podíváš

Jak jsem zmínil na začátku, HS spadá do žánru hack ‘n slash. Má šanci obstát mezi dnešní konkurenci? Zatím to vypadá, že zcela jistě. Je sice mnoho lidí, kteří hru přezdívají „Goddess of War“ (to pro použití dvou mečů na řetězech), ale to nezabrání tomu, aby byla dostatečně originální a ve svém žánru svěží.

Základním pilířem hry jsou samozřejmě bitky, v tomto případě ve stylu kung-fu. Tvůrci se neostýchají hovořit o obrovském množství různých comb a pohybů, přičemž ty by měly záviset na zrovna používané zbrani. Ona je vlastně jen jedna, meč bohů (Heavenly sword), ale dokáže se transformovat do tří různých tvarů, přičemž každý se hodí do jiné situace. Rychlá, ale slabá variace dvou mečů na řetězech platí na velký houf nepřátel a s jejich pomocí lze uchopit různé předměty a házet s nimi. Vyvážená variace dvou mečů bez řetězu je druhou možností a výběr završuje velmi silný, zato pomalý velký meč, který vznikne spojením dvou menších. Přepínání variací má být velmi rychlé a intuitivní, což je podle ohlasů pravdou.

Na nejčerstvější E3 bylo představeno pár nových pasáží, kde bylo jasně ukázáno, že nepůjde jen o šermovačku. Jako další hratelná postava bude k dispozici sestra hlavní hrdinky Kai, která dovedně šplhá po čemkoli, co je v pevném stavu a ke konfrontaci používá účinnou kuši. Také byla předvedena pasáž, kdy Nariko bije své oponenty ve stylu klasických 2D arkád, což může znít zpátečnícky, ale kupodivu se zdá, že vše klape jak má, navíc s jistou dávkou nostalgie.

  

Proč to všechno začalo…

O co tady vůbec jde a co je motivací? Jak to tak vypadá, je to předejití vlastní smrti. Nariko totiž umírá, jelikož uchopila meč bohů, který do rukou smrtelníků nepatří. Ten z ní totiž postupně vysával život, výměnou za dočasné superschopnosti. Celé se to točí kolem zlého krále Botana, který v honbě za mečem vymordoval vesnici, kde Nariko žila a která zbraň chránila. No a jak to tak dopadá, našel se člověk, který si to nenechal líbit a jenž prahne po pomstě. Příběh je vyprávěn stylem záblesků z minulosti, vzpomínáním a přemýšlením hrdinky. Jak to celé dopadne, to se neví, ale lze odhadnout, když už tvůrci nastínili možnost vzniku pokračování v případě úspěchu titulu. Vzhledem k tomu, jak je HS vyhypovaný, bych se divil, kdyby úspěšný nebyl.

Osobně jsem zatím nadšen, hra se je líbivá jak po stránce herní, tak po umělecké a technické. Grafika je opravdu vyšperkovaná, a i když jsou dnes k dispozici po vizuální stránce srovnatelné tituly, je na co se dívat. Do očí bijí snad jen téměř nepřetržité slowdowny, které však mají do launche hry zmizet.

Těšíme se
  • skvělá komba
  • in-game filmečky
  • hra za více postav
  • příběh
Bojíme se
  • nevyváženost soubojů
  • stereotyp

Co říci závěrem? Pokud se vám HS nelíbí, patříte určitě k té méně početné skupině; z projektu se stává hit jako ulitý. Předpoklady k tomu má, záleží jen na britském studiu, jak si s  potenciálem vyhraje. Určitě nespouštějte rudovlásku z očí, mám tušení, že nám ještě leccos předvede.

Index očekávání: 85%